Entertainment alle pijlers

Slechte boekverfilmingen-spoilers in het wit

31-05-2016 17:53 89 berichten
Beetje naar aanleiding van het "bejubelde series die je niks aan vindt" topic, wat vind je slechte boekverfilmingen? Of misschien vind je bepaalde verfilmingen juist beter dan het boek?





Ik trap af



Slechte boekverfilmingen:



Under the dome.



I am Legend.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 31 mei 2016 @ 17:58:

The Da Vinci Code. Ik ben écht gek op de boeken van Dan Brown. En Da Vinci Code is een prachtig verhaal. Maar ondanks Tom Hanks vind ik de film ontzettend teleurstellend en vooral heel erg saai.Grappig: ik vind het precies andersom. Die boeken vind ik veel te langdradig en te belerend geschreven. In de films is het teruggebracht tot de essentie van het verhaal. Angels & Demons vond ik overigens veel beter dan de The Da Vinci Code. Ik ben benieuwd of het Ron Howard lukt om van Inferno toch nog iets te maken..... Ik denk het wel.
quote:nijntje021 schreef op 31 mei 2016 @ 21:00:

Haar Naam Was Sarah, vond ik ook vreselijk slecht, ging te snel en afgejakkerd, en totaal niet geen drama. terwijl bij het boek ik echt heb gehuild.Jaaaaa!! Boek was prachtig, had hoge verwachtingen van de film. Maar wat viel die tegen zeg!
De vliegeraar (the kiterunner) is er ook zo èèn. Boek greep me echt aan, pageturner en was zo ontroerend. Film had ik dus ook echt veel ingrijpender verwacht.
Ik heb het ook andersom, dat de film beter is dan het boek zoals The unbearable lightness of being.

Het boek vond ik moeilijk om door te komen en de film een plezier om naar te kijken
quote:ZombieQueen schreef op 31 mei 2016 @ 17:58:

The Da Vinci Code. Ik ben écht gek op de boeken van Dan Brown. En Da Vinci Code is een prachtig verhaal. Maar ondanks Tom Hanks vind ik de film ontzettend teleurstellend en vooral heel erg saai.Helemaal mee eens. Films zijn saai en langdradig
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 31 mei 2016 @ 19:52:

The shining.

Iedereen is zo lyrisch over die film van Stanley Kubrick, is gewoon cult. Ik vond het ook een geweldige film! Tot ik laatst het boek eens gelezen heb. Daar zat zoveel meer in! Het krankzinnig worden van Jack Torrance is in het boek veel beter uitgediept en het eind is totaal anders in het boek. Dat eind had prima verfilmd kunnen worden, dan was de film echt beter denk ik.+1
sommige boeken zouden ook eigenlijk niet verfilmd moeten worden, zoals hoe duur was de suiker, halverwege heb ik hem uitgezet gewoon helemaal verpest. Terwijl het een prachtig verhaal is : in het boek staan vooral Elza & Sarith centraal de andere personages zijn vooral bij figuren en hebben hun eigen verhaal lijn. en het wordt in het midden gelaten of Mini-mini & Sarith zussen zijn of nichten

Met Outlander heb ik ook soms dubbele gevoelens de 1ste keer dacht ik echt van ... really? misschien daarom wacht ik zolang met seizoen 2 omdat ik een beetje huiverig ben.. weet niet of er een boek van is maar de musical de bodygard vond ik ook echt een afgang
quote:nijntje021 schreef op 31 mei 2016 @ 21:40:

sommige boeken zouden ook eigenlijk niet verfilmd moeten worden, zoals hoe duur was de suiker, halverwege heb ik hem uitgezet gewoon helemaal verpest. Terwijl het een prachtig verhaal is : in het boek staan vooral Elza & Sarith centraal de andere personages zijn vooral bij figuren en hebben hun eigen verhaal lijn. en het wordt in het midden gelaten of Mini-mini & Sarith zussen zijn of nichten

Met Outlander heb ik ook soms dubbele gevoelens de 1ste keer dacht ik echt van ... really? misschien daarom wacht ik zolang met seizoen 2 omdat ik een beetje huiverig ben.. weet niet of er een boek van is maar de musical de bodygard vond ik ook echt een afgang En sommige boeken juist weer wel zoals het kinderboek Willem en dikke Teun, wat zou dat een leuke kleuterserie kunnen worden
quote:Velma schreef op 31 mei 2016 @ 22:18:

[...]





En sommige boeken juist weer wel zoals het kinderboek Willem en dikke Teun, wat zou dat een leuke kleuterserie kunnen worden zeker, een tijd terug las ik ook een boek, en het verhaal was zoo goed geschreven, dat ik dacht dit zouden ze echt moeten verfilmen, al begreep ik niks van het einde
Alle reacties Link kopieren
Even uit de oude doos. Ik had eerst The Omen gelezen. Geweldig boek en ook zo angstig realistisch door alle bijbelteksten die aangehaald worden. Later zag ik de film en die viel zo tegen. Echt jammer. Ook de nieuwe versie haalt het niet bij het boek.



Wat ik graag verfilmd zou zien is de serie van Bloemen op Zolder. Ik weet dat het eerste boek verfilmd is maar die staat alleen op youtube zonder Nederlandse ondertiteling. Maar de hele serie in film lijkt me heel gaaf.
Dat wist ik helemaal niet dat er een boek is van the Omen. Ik ga m eens opzoeken in de bibliotheek



Flowers in the attic staat op Netflix usa maar goed, daar hebben we weinig aan.



Las net dat er ook een remake is gemaakt in 2014. Misschien is die ergens online te vinden?
Alle reacties Link kopieren
quote:suzyqfive schreef op 31 mei 2016 @ 19:43:

De koning van Katoren, mooie stukken maar net op wezenlijke punten compleet anders...



De Eetclub en De Reünie



Fifty shades of Grey



The HobbitGewoon nog slechter dan het boek. Best knap.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Vloeken in de kerk: Schindlers List.

Bij lange na haalt de film het boek niet.



Eigenlijk zie ik zelden een goede boekverfilming.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Memoires of a Geisha, daarvan vond ik de film echt stukken minder.



Inderdaad The Shining, vind sowieso veel van de Stephen King verfilmingen tegen vallen, bv Secret Window, Pet Cemetary (Sematary), IT. Voor mij heeft dat ook echt te maken met het beeld wat ik in mijn hoofd heb gemaakt (enger ) En in zijn boeken komen zoveel personages voor, die soms maar even voorbijschuiven maar achteraf belangrijk bleken en in de film niet meer terug te vinden zijn. Vind ik ook bij Harry Potter.



Girl with the Dragon tattoo, om te huilen.



Jaws, eigenlijk toch wel......



Natuurlijk heb je beperkte ruimte in een film, daardoor gaan zoveel details verloren. Ik schets een beeld in mijn hoofd en als dat beeld niet overeenkomt met wat ik zie in de film (en dat is natuurlijk al snel) dan haak ik af.
Ow ja... Under the Dome. Wat een teleurstelling.



Andere verfilming van King -> 11-22-63 is WAANZINNIG goed. Maar daar hebben ze James Franco ook voor. Niet geheel boekgetrouw, maar echt goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Timey-Wimey schreef op 01 juni 2016 @ 07:53:

Girl with the Dragon tattoo, om te huilen.



Mee eens! Maar de Zweedse verfilmingen (die er ook al eerder waren dan de Amerikaanse) vind ik dan wel weer heel sterk! Heel rauw en niet zo gelikt en commercieel.
quote:TheJoker schreef op 01 juni 2016 @ 08:14:

Ow ja... Under the Dome. Wat een teleurstelling.



Andere verfilming van King -> 11-22-63 is WAANZINNIG goed. Maar daar hebben ze James Franco ook voor. Niet geheel boekgetrouw, maar echt goed.

Die moet ik nog kijken. Ben nu in het boek bezig en zag dat de serie op national geographic kwam ofzo. Maar kwam daar pas achter na een paar afleveringen wil hem heel graag zien, dus moet even kijken of ik hem ergens kan vinden.

Flowers in the attic ga ik eens opzoeken op YouTube! Ooit gezien toen ik heel klein was en zijn echt wat flarden van blijven hangen
Alle reacties Link kopieren
quote:-Sportiefje- schreef op 01 juni 2016 @ 08:47:

[...]





Mee eens! Maar de Zweedse verfilmingen (die er ook al eerder waren dan de Amerikaanse) vind ik dan wel weer heel sterk! Heel rauw en niet zo gelikt en commercieel.Eens!
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
11-22-63 werd uitgezonden op Fox. Afgelopen maandag was de laatste aflevering. Maar zal vast wel online te vinden zijn



Idd een voorbeeld van een goede boekverfilming. Niet fantastisch maar wel goed. Al is ie in vergelijking met de verfilming van under the dome wel fantastisch





Over Stephen King boekverfilmingen gesproken, dit jaar komt de verfilming van Cell (Nederlandse titel Mobiel) uit,
quote:-Sportiefje- schreef op 01 juni 2016 @ 08:47:

[...]





Mee eens! Maar de Zweedse verfilmingen (die er ook al eerder waren dan de Amerikaanse) vind ik dan wel weer heel sterk! Heel rauw en niet zo gelikt en commercieel.Helemaal mee eens!
quote:CherokeeRose1977 schreef op 01 juni 2016 @ 09:07:

11-22-63 werd uitgezonden op Fox. Afgelopen maandag was de laatste aflevering. Maar zal vast wel online te vinden zijn



Idd een voorbeeld van een goede boekverfilming. Niet fantastisch maar wel goed. Al is ie in vergelijking met de verfilming van under the dome wel fantastisch





Over Stephen King boekverfilmingen gesproken, dit jaar komt de verfilming van Cell (Nederlandse titel Mobiel) uit,Te gek boek. Toen ik het jaren geleden las, kon ik de vergelijking met NU al trekken; zombies met telefoons.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind veel boekverfilmingen toch wel een teleurstelling, ik probeer ze dan maar los van elkaar te zien, dan kan ik er in ieder geval van genieten.

De verfilmingen zijn vaak veel te gelukt en vaak te zacht. Het einde is meestal ook positief, terwijl dat in het boek niet altijd zo is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
The bridge on the river Kwai. Geen vergelijk gewoon. Spoiler: en dan bedoel ik niet alleen dat de brug in het boek niet wordt opgeblazen en in de film wel, maar ook van de motieven en ontwikkeling Lt. Col. Nicholson blijft niets heel



A beautiful mind. Verbijsterend dat een biografische film een essentieel onderdeel van het boek weglaat, namelijk spoiler dat Nash een dubbelleven had met twee gezinnen bij twee vrouwen.
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
quote:CherokeeRose1977 schreef op 01 juni 2016 @ 00:51:

Dat wist ik helemaal niet dat er een boek is van the Omen. Ik ga m eens opzoeken in de bibliotheek



Flowers in the attic staat op Netflix usa maar goed, daar hebben we weinig aan.



Las net dat er ook een remake is gemaakt in 2014. Misschien is die ergens online te vinden?Bedankt voor de tip The Omen heeft trouwens 4 delen. Het eerst is natuurlijk het beste maar de rest is niet slecht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel boeken van Tess Gerritzen gelezen. Stuk voor stuk geweldig en spannend. De serie die er is Rizollie en Isles vind ik vreselijk. De actrices komen totaal niet overeen met de personages uit de boeken. 1x gekeken, halverwege gestopt en nooit meer gekeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven