Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.



Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.



Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Heb net Mercy Mercy gekeken, wat een afschuwelijk verhaal. Ik vond het shocking hoe er aannames werden gedaan in dat gesprek met die pedagoog, deels gebaseerd op vooroordelen. "Ik zie doodzieke ouders voor me die geen kracht hadden om hun kinderen aan te sturen en fysieke genegenheid te geven." Dat hadden de adoptie-ouders toch makkelijk kunnen weerleggen, ze hebben die mensen toch ontmoet?! En inderdaad wat een kilte straalde er af van die moeder. Maar dat is misschien invulling, in zo'n documentaire zie je maar vrij weinig en in dit geval misschien net ongelukkige momenten.



Ik kwam een bericht tegen van april 2016 waarin staat dat de adoptie ongedaan is gemaakt. Wat dat verder voor Masho zal betekenen moet nog duidelijk worden. Bij dat bericht stond dat de adoptie van een 15-jarig meisje uit Ethiopië ook gecancelled is en dat zij weer in Ethiopië woont. link
Alle reacties Link kopieren
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 27 mei 2016 @ 13:06:

En wat deed dat meisje nou precies met haar mond waar die moeder zich zo aan ergerde?Ik heb de docu 2 x gezien , ik heb het Niet kunnen ontdekken.........
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 27 mei 2016 @ 19:39:

Die hechtingsproblematiek, dat was eerder iets dat ze verzonnen hadden omdat het meisje zich niet meer aan haar NIEUWE ouders kon hechten. Heel vreemd is dat trouwens niet op die leeftijd. Wie zegt dat ze voor de adoptie ook al hechtingsproblemen had?



Precies, helemaal mee eens !



Was nogal een lekker stel om je aan te hechten brrrr.

Het kleine ventje was gewenst en een stuk jonger, het meiske lag dwars, wat geheel logisch was, gezien de situatie.

Hup etiket hechtingsproblematiek.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 28 mei 2016 @ 14:15:

De docu is al vrij oud.



Volgens mij stoorde die vrouw zich heel erg aan bepaalde mondbewegingen die het meisje maakte. Waarschijnlijk had ze last van bepaalde tics omdat ze zo onder de plak zat bij haar moeder. Wat een takkewijf was dat zeg.

Ook zielig dat het meisje ook bij haar broertje werd weggehaald. Ik had steeds het idee dat het adoptieouders naar wilde straffen omdat ze het zogenaamd verziekt had. Terwijl ze "blij" moest zijn met zulke goede ouders die haar uit de Afrikaanse ellende hadden weggelegd, dat zeggen ze op een gegeven zelfs letterlijk. Ik geloof dat ik dat nog wel het ergste vond.



Ja, zo was het wel................



Ik vond àlles het ergste aan deze docu.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:buaya schreef op 28 mei 2016 @ 21:16:

Heb net Mercy Mercy gekeken, wat een afschuwelijk verhaal. Ik vond het shocking hoe er aannames werden gedaan in dat gesprek met die pedagoog, deels gebaseerd op vooroordelen. "Ik zie doodzieke ouders voor me die geen kracht hadden om hun kinderen aan te sturen en fysieke genegenheid te geven." Dat hadden de adoptie-ouders toch makkelijk kunnen weerleggen, ze hebben die mensen toch ontmoet?! En inderdaad wat een kilte straalde er af van die moeder. Maar dat is misschien invulling, in zo'n documentaire zie je maar vrij weinig en in dit geval misschien net ongelukkige momenten.



Ik kwam een bericht tegen van april 2016 waarin staat dat de adoptie ongedaan is gemaakt. Wat dat verder voor Masho zal betekenen moet nog duidelijk worden. Bij dat bericht stond dat de adoptie van een 15-jarig meisje uit Ethiopië ook gecancelled is en dat zij weer in Ethiopië woont. link



Goed hoor, dat de ouders het er niet bij hebben laten zitten..............

We weten natuurlijk niet hoe het Masho nu vergaat in Denemarken..............

Ook vraag ik mij af of haar broertje nog bij de pleegouders woont...........

Got wat heeft dit mij aangegrepen...............
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg onder de indruk van de documentaire: Enkele reis naar het Kalifat..... Moedig van ouders/zusje om over dit verdriet te praten...
Alle reacties Link kopieren
quote:dojobo schreef op 29 mei 2016 @ 14:55:

Ik ben erg onder de indruk van de documentaire: Enkele reis naar het Kalifat..... Moedig van ouders/zusje om over dit verdriet te praten...Wat een verdriet hè voor de achterblijvers??
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwwitje1 schreef op 26 mei 2016 @ 20:38:

Kijk nu naar Wedding Day, documentaire over trouwen op Urk en het geloof. Bijzonder...



Zit nu te kijken

Wat een bekrompen wereld eigenlijk
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:dojobo schreef op 29 mei 2016 @ 14:55:

Ik ben erg onder de indruk van de documentaire: Enkele reis naar het Kalifat..... Moedig van ouders/zusje om over dit verdriet te praten...Heb deze ook gekeken, heel erg mooi gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand afgelopen donderdag de docu 3Doc Fed Up gezien?

Het is nog een week terug te zien en echt een aanrader. Het is verbijsterend om te zien dat er wat wordt afgerotzooid met ons voedsel. De suikerlobby heeft veel te veel macht in de voedingsindustrie met heel trieste gevolgen. Ik vond de docu goed onderbouwd.
Alle reacties Link kopieren
quote:-anna- schreef op 29 mei 2016 @ 16:57:

Heeft iemand afgelopen donderdag de docu 3Doc Fed Up gezien?

Het is nog een week terug te zien en echt een aanrader. Het is verbijsterend om te zien dat er wat wordt afgerotzooid met ons voedsel. De suikerlobby heeft veel te veel macht in de voedingsindustrie met heel trieste gevolgen. Ik vond de docu goed onderbouwd.De docu was al genoemd hier Anna, maar inderdaad een bijzonder interessant document.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry, ik geloof dat ik even in de war ben met Facebook,,,,..........
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Sorry verkeerde topic
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Net putins weeskinderen geken van 2Doc. Een Amerikaanse familie met een dochter van 14 adopteert 3 Russische weeskinderen.
Ik heb Eva en Lotte maken een film gekeken. Leuk om een kijkje achter de schermen te krijgen, hoe ongeveer een documentaire wordt gemaakt.



Uitleg



Eva en Lotte wilden een film maken over de verloren generatie: twintigers met een diploma op zak en vol ambitie, maar zonder werk. Toen bedachten ze dat zij zelf ook bij die groep horen, en dus brachten Eva en Lotte in beeld hoe zij hun documentaire maken. Met behulp van crowdfunding en een wedstrijd van de VARA-gids hebben Eva en Lotte drie jaar gewerkt aan dit project.
Alle reacties Link kopieren
quote:politiehier schreef op 29 mei 2016 @ 22:25:

Net putins weeskinderen geken van 2Doc. Een Amerikaanse familie met een dochter van 14 adopteert 3 Russische weeskinderen.

Die docu heb ik ook gezien, was toch wel een succesvolle adoptie. Het dochtertje met dat optreden op school

Zo aandoenlijk.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ben nu Enkele reis naar het kalifat aan het kijken. Heftig zeg. Die arme ouders.
quote:-anna- schreef op 29 mei 2016 @ 16:57:

Heeft iemand afgelopen donderdag de docu 3Doc Fed Up gezien?

Het is nog een week terug te zien en echt een aanrader. Het is verbijsterend om te zien dat er wat wordt afgerotzooid met ons voedsel. De suikerlobby heeft veel te veel macht in de voedingsindustrie met heel trieste gevolgen. Ik vond de docu goed onderbouwd.Dit is wel waar en goed om op te letten, maar het is ook goed om te noemen dat de regels en de rotzooi in Amerika heel anders zijn dan in NL. We kunnen blij zijn dat we hier leven wat dit betreft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sorcha_ schreef op 29 mei 2016 @ 23:35:

Ben nu Enkele reis naar het kalifat aan het kijken. Heftig zeg. Die arme ouders.Ja vreselijk. Wel een hele goeie reportage.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:tinypotato schreef op 30 mei 2016 @ 11:26:

[...]





Dit is wel waar en goed om op te letten, maar het is ook goed om te noemen dat de regels en de rotzooi in Amerika heel anders zijn dan in NL. We kunnen blij zijn dat we hier leven wat dit betreft.Toch is het hier ook vaak moeilijk om te zien hoeveel suiker en vet er in voedsel zit. De verpakkingen kunnen echt wel wat duidelijker.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Gewoon geen bewerkte produkten kopen mienietjefietje, dan kom je al een heel eind Bij 95% van wat er in de schappen ligt kun je er de donder op zeggen dat er suiker in zit. Eigenlijk in alles wat in pakjes/zakjes/potjes wordt verkocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 30 mei 2016 @ 12:21:

Gewoon geen bewerkte produkten kopen mienietjefietje, dan kom je al een heel eind Bij 95% van wat er in de schappen ligt kun je er de donder op zeggen dat er suiker in zit. Eigenlijk in alles wat in pakjes/zakjes/potjes wordt verkocht.Ja dat snap ik, maar soms wil je gewoon makkelijk en het zou dan helpen als je zout en suiker enz snel kan lezen, en niet van die kleine priegellettertjes.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren de documentair van max Moskowitz gezien.

Vond het een mooie indringende docu
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 31 mei 2016 @ 20:41:

Gisteren de documentair van max Moskowitz gezien.

Vond het een mooie indringende docu



Net gezien en ben het met je eens.

Moest alleen steeds bij een van zijn dochters denken dat het wel een zus van Roy Donders kon zijn.
Was inderdaad een open en eerlijk portret van Max en zijn vader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven