Lijf & Lijn alle pijlers

Jetlag.

31-05-2016 23:44 16 berichten
Mijn man moet voor zijn werk geregeld in het buitenland zijn. Hij heeft ontzettend veel last van een jetlag. Hij is een lieve schat maar na een reis is hij 2 dagen van de leg en niet te genieten.



Vandaag heb ik hem naar squash gestuurd, want hij was weer veranderd in een chagrijnige brombeer. Maar ja, daarna komt hij weer thuis. ( Op zich goed nieuws maar dan bromt hij hier weer verder.)



Ikzelf heb nooit last van een jetlag en ook zomer en wintertijd is voor mij geen probleem dus ik kan me niet goed in hem verplaatsen. Maar voor hem ben ik op zoek naar de gouden tip.
Na thuiskomst toch zo veel mogelijk weer de dingen doen op de Nederlandse tijd; Dus om half zes toch iets eten, ook al heb je niet zo veel trek. Wanneer het bed tijd is toch proberen te gaan slapen etc. Maar dat doet hij vast al?
Ik denk ket dat daar iets tegen te doen is. Misschien de eerste dag heeeel veel slapen, zodat hij zijn ritme even reset? En vanaf dan weer normaal. Maar als hij de week erna dan weer op zakenreis moet heeft dat ook geen nut natuurlijk.



Kan hij dit niet beter aan een dokter vragen?
Alle reacties Link kopieren
Men zegt, ik heb er geen ervaring mee, dat je je gewoon meteen moet aanpassen aan de tijd van het land waar je naartoe gaat.
verba volant, scripta manent.
Pommiaan, naar de dokter dat wil hij niet. Hij denkt dat hij dan met een slaaptablet komt aanzetten en hij is dan als de dood dat hij een stop mist, net als met de trein en hij in Siberie uitkomt.
quote:Sophiever schreef op 31 mei 2016 @ 23:57:

Pommiaan, naar de dokter dat wil hij niet. Hij denkt dat hij dan met een slaaptablet komt aanzetten en hij is dan als de dood dat hij een stop mist, net als met de trein en hij in Siberie uitkomt.





Ja dat snap ik wel, als hij aan slaaptabletten moet beginnen is het einde straks zoek.



Dan zou ik doen wat de rest zegt, gewoon aanpassen aan de tijd van het land waar je bent. Of misschien na thuiskomst jullie even begroeten en kussen, en vervolgens een paar uurtjes gaan slapen. Misschien dat hij dan niet chagrijnig is?
Dat hebben we al geprobeerd. Heeft geen nut. Tot nu toe alleen als hij in het vliegtuig zelf slaapt maar dat lukt maar minimaal.
Alle reacties Link kopieren
Gouden tip is laten uitrusten, niet naar squash sturen.

Hij is volwassen en stuurt zichzelf wel als hij wil squashen.



Ik zou ook chagrijnig brommen als ik zo werd weggestuurd. Eigenlijk zou ik met een vriendin vrolijk in een cafe gaan hangen en pas 7 uur later verder komen brommen omdat ik was weggestuurd (want vrouw).



Accepteren hoe hij is , dat is de volgende gouden tip. Zelf zijn ritme laten zoeken. Dat hoef jij niet te doen. Hij is volwassen en jij bent zijn moeder niet.
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon rust laten nemen, en niet zijn laatste beetje energie dwingen hem te laten sporten. Maar misschien is dat heel gek gedacht.
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
quote:Castle_Witch schreef op 01 juni 2016 @ 00:10:

Gouden tip is laten uitrusten, niet naar squash sturen.

Hij is volwassen en stuurt zichzelf wel als hij wil squashen.



Ik zou ook chagrijnig brommen als ik zo werd weggestuurd. Eigenlijk zou ik met een vriendin vrolijk in een cafe gaan hangen en pas 7 uur later verder komen brommen omdat ik was weggestuurd (want vrouw).



Accepteren hoe hij is , dat is de volgende gouden tip. Zelf zijn ritme laten zoeken. Dat hoef jij niet te doen. Hij is volwassen en jij bent zijn moeder niet.



Ik weet dat het laat is maar je zou ook gewoon kunnen lezen wat er staat en niet invullen zoals het voor jou goed uitkomt.



Of het is een zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten dingetje?
Alle reacties Link kopieren
Hij kan wel jetlag hebben en zich niet 100% voelen, maar daarom hoeft hij dat nog niet op zijn gezin af te reageren.



Koom; geen oplossing voor de jetlag zoken maar hem aanspreken op zijn gedrag.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het maar raar hoor, dat chagrijnige. Ik ben stewardess geweest en heb een heleboel jetlags te verwerken gehad. Ja, je bent een paar dagen niet optimaal. Ik kon bijvoorbeeld in de winkel echt niet meer bedenken waarom ik daar nou was. Maar chagrijnig? Nee.

Sommige collega's gebruikten af en toe melatonine om in te kunnen slapen. Misschien helpt dat voor je man. Gewoon te koop bij de kruidvat. Succes ermee!
quote:Schaap_Veronica schreef op 01 juni 2016 @ 00:59:

Hij kan wel jetlag hebben en zich niet 100% voelen, maar daarom hoeft hij dat nog niet op zijn gezin af te reageren.



Koom; geen oplossing voor de jetlag zoken maar hem aanspreken op zijn gedrag.We hebben afgesproken dat het niet zo'n probleem is. Als ik verkouden word heb ik standaard mijn dag niet en ben ik erg happerig. Dus we mogen lekker mokken, zolang we vriendelijk blijven tegen anderen en het niet uitwerken op de huisdieren.
quote:hvm schreef op 01 juni 2016 @ 05:28:

Ik vind het maar raar hoor, dat chagrijnige. Ik ben stewardess geweest en heb een heleboel jetlags te verwerken gehad. Ja, je bent een paar dagen niet optimaal. Ik kon bijvoorbeeld in de winkel echt niet meer bedenken waarom ik daar nou was. Maar chagrijnig? Nee.

Sommige collega's gebruikten af en toe melatonine om in te kunnen slapen. Misschien helpt dat voor je man. Gewoon te koop bij de kruidvat. Succes ermee!Ik ga het voorleggen. Dankje.
Als hij zo kort op reis is, kan hij dan niet proberen om het Nederlandse ritme meer vast te houden in dat andere land? Desnoods daar twee hele korte nachten maken: 21:00 naar bed, en 2:00 weer op. Dit werkt bij mij beter dan omschakelen naar het andere ritme. Hij schakelt twee keer om in drie dagen. Daar zou ik ook van gaan brommen.



Als het probleem is dat hij niet kan slapen in het vliegtuig tijdens een lange vlucht zou ik melatonine halen bij de dokter.
Proberen direct weer het ritme van thuis te volgen, hoe moeilijk ook. Ik heb er ook vreselijk last van, maar ga er dan ook helemaal verkeerd mee om. 'S ochtends erg lang slapen en 's avonds lang wakker blijven, met als gevolg dat het soms een dikke week duurt voor ik weer hersteld ben. Zelfde geldt voor m'n nachtdiensten. Maar ik denk ook dat het per persoon verschilt. Mijn vriend switched zonder problemen tussen allerlei werk/leef/slaaptijden. Ik heb er fysiek meer last van. Jammer, maar helaas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven