Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen beginner

31-05-2016 22:18 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hooi



Ik heb een aantal vragen:

Ik ben nu 20 jaar en ik weeg 69

Ik wil heel graag tussen de 55/60 wegen.

Ik ben daarom sinds 4 dagen gestart met fietsen op me Hometrainer ik probeer elke dag een kwartier langer te fietsen ik zit nu aan de 90min wat ik fiets.

En ik let op met wat ik eet. Veel veranderen van eten kan ik noet omdat ik heel weinig eet. Zoals 1 aardappel.

Ik wil graag weten hoelang het duurt voor wanneer ik iets merkt dat ik ben afgevallen.

Ik weeg me zelf via de Wii fit



Heeft iemand nog tips en antwoord op mijn vraag?
Alle reacties Link kopieren
quote:Wennie961 schreef op 01 juni 2016 @ 00:16:

Ik probeer ook conditie op te bouwen wat ik niet heb



Als je 90 min kan fietsen valt het wel mee met die slechte conditie van je.



Maar goed dit is trekken aan een dood paard en daar pas ik voor.



Hopelijk is dit geen (startende) eetstoornis en bedenk je net zo impulsief als dat je besloot zo gek te gaan doen ook weer zo snel dat je wel weer normaal kan gaan doen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Conditie opbouwen met zo'n voedingspatroon?



Wil je advies of ga je door zoals je bezig bent?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe niet gek ik ben al van kinds af aan slecht met eten

Ik at nooit veel zelfs snoep bleef bij mij liggen wn moest ik uit eindelijk weggooien. En ik liep bij het ziekenhuis omdat ik groei problemen had. Een eetstoornis heb ik nooit gehad.
Alle reacties Link kopieren
Je grijpt naar cola en limonade, en andere zoetigheid, omdat je je lichaam niet de energie geeft die het nodig heeft. Je hebt minimaal 1500 kcal per dag nodig om te functioneren. Eet meer, en vooral gezond.
Alle reacties Link kopieren
Dat probeer ik ook te halen die 1500 kcal op een dag
Alle reacties Link kopieren
Ok, je eerdere reacties gaven mij de indruk dat je cola, limonade en water drinkt, en dat je een atkins chocoladereep, een aardappel, beetje vlees en beetje groente eet.



Schrijf eens op wat je allemaal drinkt en eet op een dag. Dan kunnen we je beter advies geven.
Cola bevat cafeïne. Cafeïne remt de eetlust.



Gooi de cola eruit en ga voor kruidenthee of water (evt met fruit/munt/komkommer).



Schrijf eens alles op wat je eet en drinkt. Echt alles. Wat ik nu lees drink je max een liter op een dag, terwijl jij zegt aan de twee liter te komen. Wat drink je nog meer, behalve die twee glazen cola (waar je dus mee moet stoppen!!) en die twee glazen slimmie/slimpie limonadesiroop? En schrijf ook alles op wat je eet. Sausje over de groentes? Sausje bij/op het broodje knakworst?
Alle reacties Link kopieren
Dan reken je slecht en eet dus meer dan je verbrandt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt: water met cracker met smeerkaas



Luch maaltijd reep



Avond salade met aardappelen en glas water



Tussendoor : water 1 glas / cola 1 glas weight care choco reep

Appel kiwi



Sport: 30 min fietsen

Ik vul het nu allemaal in zo'n app ook
Alle reacties Link kopieren
En ik heb tussen door 2 flessen met water totaal 2 liter en daar doe ik heel de dag mee
Alle reacties Link kopieren
Nou, succes dan maar zeker?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt alles ingevuld op de app schrijf je. Hoeveel calorieën heb je volgens de app vandaag gegeten?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Je eet in hoeveelheden niet veel, maar wel in calorieën. Dat moet je om draaien. Dus veel groenten zonder saus, boterham met mager beleg als kip, kalkoen, paard, en dan bruine boterhammen met niet al te veel boter, kip of mager deel van varken/rund als vlees, en een aardappel.



Ga beter met een diëtist praten want je doet zo extreem dat je nooit gaat slagen, alleen ongezond blijft.
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 01 juni 2016 @ 22:24:

Je eet in hoeveelheden niet veel, maar wel in calorieën. Dat moet je om draaien. Dus veel groenten zonder saus, boterham met mager beleg als kip, kalkoen, paard, en dan bruine boterhammen met niet al te veel boter, kip of mager deel van varken/rund als vlees, en een aardappel.



Ga beter met een diëtist praten want je doet zo extreem dat je nooit gaat slagen, alleen ongezond blijft.Veel calorieën??? Hou toch op, dat lijstje kan echt met de beste wil van de wereld niet meer dan 1000 calorieën bevatten. Echt TO, ga eten. Echt eten. Regelmatig en gezond. Minstens drie hoofdmaaltijden en drie tussendoortjes. Minimaal 1500 calorieën. Je maakt je lichaam kapot op deze manier.
Alle reacties Link kopieren
Tip: stop met alle suikervervangers. Wetenschappelijk bewezen dat ze je het gevoel geven dat je meer kunt/mag eten omdat ze "zo weinig calorieën bevatten". Gevolg: meer eten en dus geen gewichtsverlies.

Je mag best wat suiker gebruiken.

De maaltijdrepen is echt oplichterij, miljardenomzet met effect zero.

Wees niet te streng voor jezelf, eet veel groente en fruit, je hoeft beslist geen honger te lijden. Succes!
Alle reacties Link kopieren
En nou goed lezen, want het is al meerdere keren gezegd;

Je eet verkeerde dingen en te weinig

,

Snap je het nu?
Dit kan niet echt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je weinig koolhydraten gaat eten en deze vervangt door eiwitten kan het afslanken supersnel gaan.

Ik las laatst een een goed artikel op die website leuk afvallen, link ben ik even kwijt, maar het was een lange lijst met allerlei producten zonder koolhydraten, heel handig. Mijn zus heeft ook een koolhydraatarm dieet gevolgd en het heeft voor haar iig supergoed gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rosameijer schreef op 14 juni 2016 @ 11:37:

Als je weinig koolhydraten gaat eten en deze vervangt door eiwitten kan het afslanken supersnel gaan.Dat klinkt per definitie als een slecht idee.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Een diëtiste is inderdaad een goed idee. Of meld je aan bij een sportschool, zij kunnen je helpen met een sport- en eet schema.

Mocht dit niet mogelijk zijn, zoek dan zelf wat meer informatie op internet, echt, cola zero en een tuctuc



Hieronder alvast wat ideeën;



Ontbijten met kwark/yoghurt met een handje noten en een kwak honing als je van zoetig houd.

Kwark/yoghurt zit vol met eiwitten, noten zijn gezonde vetten, en die heb je echt nodig.



Eet tussen ontbijt en lunch een tussendoortje, het is belangrijk je stofwisseling op gang te houden. Jezelf uithongeren zet je lichaam in noodtoestand, het lichaam slaat alles dan op in vet omdat het denkt voorlopig niets mer te krijgen..

Dus eet tussendoor iets, geen voorverpakte liga's, ook vol met suiker, maar eet een stuk fruit, een handje noten, een stuk groenten.



Als lunch kun je prima brood eten, denk alleen aan je beleg, pas op met suikers (aardbeien-jam zit er vol mee)

Kies liever voor rauwe natuurproducten (komkommer, tomaat, gekookt/gebakken ei/ kipvilet)

Eet geen 6 boterhammen maar liever twee. Heb je na een uur of twee trek, eet dan weer wat. Nog een boterham of een tussendoortje.



Avondeten, eet gewoon wat de pot schaft als je mee eet, schep een normale portie op. Bewaar je toetje voor een uur of twee later.



Nooit honger hebben, langzaam eten en vooral veel producten uit de natuur. Appelsap uit pak zit ook vol suiker, drink liever thee, of maak zelf water met een smaakje door er komkommers in te gooien en koud te zetten. Of drink groene thee, of thee van Piramide die ondersteund bij het afslanken. Iig twee liter vocht, dat niet overdrijven, je kan teveel drinken.



En trakteer jezelf op iets lekkers, koop bijvoorbeeld 1 reep chocola, waarmee je de hele week mag doen. Of in het weekend een zak ships, hou het leuk. En ga bewegen, 90 minuten fietsen met Netflix is prima, maar lijkt mij erg saai, vind je het echt leuk? Ga anders iets doen wat je leuk vind, en drie keer per week even knallen en zweten, ipv eindeloos trappen op die fiets. Je bouwt geen conditie op als je op je dooie gemakje fietst, daarvoor zul je wel een verhoogde hartslag moeten hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven