Lijf & Lijn alle pijlers

Het geheim van slanke mensen, wie doet mee?

16-05-2016 10:28 1016 berichten


De zomer is nou echt voorbij. Let de herfst maar komen!



Een kleine aanpassing in de tabel: hij staat nu gesorteerd op mensen die recent gewicht hebben doorgegeven. Ik hoop dat iedereen het goed vind zo.





Zo goed mogelijk bijgewerkt 4-10-2016

Goedemorgen allemaal,



Gisteren had ik een moeilijk moment toen ik de kinderen op ging halen. Ik had honger rond 1730 en bedacht dat ik vergeten was mijn appel te eten. En ik dacht, wat moet ik nu doen van Mieke. En ik hield in mijn hoofd dat we bijna gingen eten. Dat heeft geholpen.



Vanavond uit eten met mijn man, ik ben benieuwd hoe het gaat.



Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Knop dat je niet toegaf aan het hongergevoel en je het eten even kon uitstellen.

Ik hoop dat je en fijne avond zal hebben en het etentje heerlijk zal zijn.



Nou update diëtist zal ik zodadelijk even typen op mijn gemak, nu spitsuur hier.

Fijne dag
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan lonelyryder!

Dat bijhouden van wat je per voedingsstof binnen krijgen is ook interessant, dat kan ik niet zien in mijn app.

Voor het plakken van plaatjes gebruiken mensen geloof ik vooral tinypics geloof ik.

Ik hoop dat het lekker en gezellig wordt vanavond.



Ik ben benieuwd tsjatsjietsjie, ik hoop dat ze je een beetje heeft kunnen helpen.



Ik ben een beetje ziek de afgelopen twee dagen. Wel gewerkt en gister ook naar een belangrijke studie bijeenkomst geweest maar ik heb ontzettende last van diarree die op de meest onhandig momenten komt opzetten. Ik weet ook niet zo goed hoeveel voedingsstoffen mijn lichaam momenteel binnenhoudt, maar ik heb niet echt veel honger. We gaan het zien, ik ga zometeen voor het eerst wegen sinds we begonnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oh vervelend dat je je niet zo lekker voelt.

Hoop dat je snel opknapt!



Nou diëtist kon direct dmv de app zien dat ik inderdaad veel te weinig calorieën binnenkrijg.

Soms zat ik zelfs op 900.

Ik had het over de medicatie en ze gaf inderdaad aan dat de morfine mij een vol gevoel geeft en dat ik daarom t weinig eet. Typisch is dat inderdaad de amitriptyline juist hongergevoel creëer, maar dat gebeurd meestal later op de avond, en meestal slaap ik vroeg, dus is dat geen probleem voor mij.



Omdat ik dus te weinig binnen krijg, gaat mijn lichaam alles vasthouden en geeft een beetje aan bepaalde organen, maar dit zorgt ook voor de continue vermoeidheid waar ik last van heb.

Komt dus toch meer neer op meer eten m.n meer tussendoortjes.

Heb nu dus een overzicht gekregen met wat ik op een dag moet eten, ik ga mijn best doen en hopen dat het lukt. Ik heb afgesproken dat ik dit twee weken zal doen, en dan kijken we hoe het dan met mijn gewicht gaat. Mocht het dan alsnog gestegen zijn, dan moet ik toch een besluit nemen over de medicatie.



Ook had ze het over prikkelbaar darmsyndroom, blijkbaar krijgen mensen daar ook door last van hun buik, en misschien dat mijn ontlasting daardoor is zoals het is, en het opgezette.

Ik moet hier nog even over lezen of ik daar wat in herken. Zoja ga ik over 2 wkn sowieso langs de huisarts.



Hoeveel calorieën het bij elkaar zijn, wat ik op een dag moet eten, zal ik later noteren als ik het in de app heb opgeteld.



Allemaal een fijne dag
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
quote:lonelyryder schreef op 31 mei 2016 @ 00:17:

[...]





Welk merk heb je? Ik heb van soja en amandelmelk de ongezoete variant van AH.



Begrijpt ik het goed dat jij het huismerk hebt?

Ik was bij jumbo en zag zo gauw alleen alpro soja, het merk, ongezoet. Vond het ook best prijzig, 2,25euro.

Ik ga ook eens kijken naar huismerken.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de app van het voedingscentrum. Daar zie je de basis dingen op, maar op de laptop kun je idd ook alle voedingsstoffen aanklikken, alle vitamines oa, die je wilt zien en of je genoeg drinkt ook.



Hij rekent het ook uit en geef dmv balkjes aan of je goed of fout zit en een advies. Bijvoorbeeld te weinig b12 imame, zegt hij eet meer vlees, melk of eieren.



Alleen suikers? Is me nog nooit opgevallen.

Of, misschien domme vraag, is dat het zelfde als verzadigd vet?



Ik let daar altijd wel op in iedergeval. Als vrouw mag je geloof ik maar 20mg per dag. En als je veel snackt kom je daar al gauw overheen.



Goed bezig iedereen met de apps en alles.



@lonelyryder Geniet vanavond lekker van het eten!



@tsja Wat goed dat je advies hebt gehad. Ik ben benieuwd hoeveel je mag eten en of dat goed voelt voor jou.



Nice day allemaal
Alle reacties Link kopieren
Ow en Zwartvlekje beterschap!! Klinkt niet fijn.

Misschien zijn je darmen gevoelig voor verandering?

Wel genoeg vezels proberen te eten. Tenminste soms komt diarree daarvan, als je te weinig daarvan eet.



Hopelijk zijn je darmen snel weer in balans
quote:Gele_Suikerspin schreef op 01 juni 2016 @ 08:54:

[...]





Begrijpt ik het goed dat jij het huismerk hebt?

Ik was bij jumbo en zag zo gauw alleen alpro soja, het merk, ongezoet. Vond het ook best prijzig, 2,25euro.

Ik ga ook eens kijken naar huismerken.Yep, huismerk van de AH.
Alle reacties Link kopieren
@zwartvlekje; beterschap! hopelijk knap je snel weer op.



@Tsja; goed dat je advies hebt gekregen van de diëtiste. Hopelijk helpt het voor je.



Verder is iedereen goed bezig zo te lezen!



Hier gaat het ook gewoon nog zijn gangetje. Verder weinig bijzonders te melden op het moment.
@tsja, wat fijn voor je dat het zo concreet geworden is bij de diëtiste. Heel veel succes de komende twee weken!
Alle reacties Link kopieren
Jah ik ben benieuwd naar het eventuele resultaat.

Vandaag is het goed gegaan, echter ik had niet alle benodigdheden in huis zoals magere yoghurt of magere kwark en ik heb moeite met hoeveelheden schatten dus ga als ik morgen de fut heb op zoek naar een keukenweegschaal en wat boodschappen halen.

Heb bijna alles van het lijstje gegeten, wel moeilijk als je geen hongergevoel heb noch trek. Maar ik ga ervoor!



Fijne avond
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de beterschapswensen. Ik heb juist de indruk dat ik meer vezels eet dan voordat ik echt op mijn eten begon te letten dus het lijkt me niet dat dat het is. Gelukkig helpen bananen goed.



Hoe is je etentje geweest lonelyryder?



Kreeg je het een beetje weg tsja? Lijkt me ook onprettig als je het gevoel hebt dat je tegen heug en meug zit te eten.

Ik heb trouwens gewoon zo'n goedkope digitale keukenweegschaal van de xenos en die volstaat prima.
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan, hoop dat je al wat beter voelt.

Banaan werkt inderdaad meestal wel ja.

Het is inderdaad best lastig om meer naar binnen te werken.

Hoop dat het met de vloeibare tussendoortjes zoals yoghurt en magere kwark wat makkelijker naar binnen zal gaan.

Hebben jullie daar ook wel eens last van? Dat slikken soms moeilijk gaat met name brood.

Xenos, goede tip, ik zal eerst proberen bij de action en Hema dat is wat dichterbij voor mij.

Heb je trouwen lekker gegeten Lonely?



Fijne avond allemaal
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
@Tsja fijn dat je bij de diëtist bent geweest. Het lijkt mij ook erg moeilijk, om te eten terwijl je geen honger hebt. Maar het gaat stap voor stap vast lukken.

@lonlyryder knap dat je hongergevoel kon uitstellen

@zwartvlekje gelukkig dat de bananen goed werken.



Zelf gaat het hier best redelijk, mag niet klagen.
Nog enkele voorbeelden van helpende gedachten:

-Als honger niet het probleem is, is eten nooit de oplossing.( was al genoemd)

- Afvallen is kiezen: nu hebben, of straks slank zijn.

- Nee zeggen tegen overeten smaakt zoveel beter dan toch opeten.

-Dit is lastig, maar ik kan het aan.
Bedankt voor jullie lieve opmerkingen allemaal!



Fientje, die tips helpen ook goed. Meestal probeer ik te bedenken wat ze ook alweer zei... dan kom ik niet 1,2, 3 op.



Beterschap Zwartvlekje, ik hoop dat je je wat beter voelt. Ziek zijn is niet fijn.



Wat goed tsja dat je bij de dietist geweest bent. Ik ben benieuwd hoe dat gaat, dat extra eten. En wat voor tussendoortjes mag je nu? Daar was ik ook wel benieuwd naar.

We wachten af! Tegen je zin in eten is ook niet fijn. Ik kan mij voorstellen dat dat onnatuurlijk voelt.



Ik heb de fatsecretapp. En daar kan je van de verschillende voedingsstoffen zien wat je binnenkrijgt. Suikers zijn wat anders dan (verzadigd) vet. Verzadigde vetten zijn de harde vetten als boter, dierlijk vet en frituurvet. Onverzadigde zijn de zachte vetten als olijfolie, zonnebloemolie. De verzadigde vetten blijven makkelijker plakken aan je lichaam. De onverzadigde vetten juist weer niet.

Het voedingscentrum adviseert om verzadigde vetten zoveel mogelijk te mijden.

Suikers zijn wat anders, die heb je in onbewerkte en bewerkte. Je lichaam zet lichaam schijnbaar ook weer direct om in vet, en moet weer heel hard werken om dat af te breken. Met suikervervangers schijnt het ook zo te werken. Ik ben geen expert, maar zo heb ik het begrepen van verschillende voorlichters en de docu fedup.
Het eten was heerlijk gisteravond. Voor en hoofd had ik mager vlees, waar ik dus dol op ben. Ipv patatjes zater er gebakken aardappeltjes bij. Dus ik heb nee gezegd tegen de aardappeltjes, en nee gezegd tegen de drang om om patatjes te vragen. Dit doe ik normaal wel, maar nu dacht ik, dan hou ik calorieen over. En omdat ik er de hele week al voor 'gespaard' had, heb ik een lekker dessert genomen.

Gisteren kwam ik over mijn caloriëendoel heen, maar dat werd dus mooi gecompenseerd. Alleen, en dat heb ik de laatste tijd wel vaker als ik de dag ervoor meer heb gegeten, ik heb nu nog nergens trek in. Dus ik wacht nog even met mijn ontbijt en waardeer de signalen die mijn lichaam aangeeft.



Al met al, was het een hele geslaagd en gezellig avond.



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:lonelyryder schreef op 02 juni 2016 @ 09:37:

Alleen, en dat heb ik de laatste tijd wel vaker als ik de dag ervoor meer heb gegeten, ik heb nu nog nergens trek in. Dus ik wacht nog even met mijn ontbijt en waardeer de signalen die mijn lichaam aangeeft.

Ik weet niet of dat nu wel zo verstandig is. Ik zelf zou in plaats van wachten met ontbijt, er juist voor zorgen dat het ritme en de regelmaat er in blijft waardoor je bloedsuiker spiegel stabiel blijft. Dus op normale tijd toch je ontbijt eten, maar dan heb je wel de mogelijkheid om voor je ontbijt dan wat minder te eten. Op zo'n manier stel je je honger of trek gevoel nog even uit zodat je misschien wel je tussendoortje over kan slaan.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Bedankt Jaw voor het meedenken. We zaten gisteren rond 22:00 nog aan het dessert, terwijl ik normaal vroeger eet. Normaal als ik s avonds dan nog wat neem, is het minder en lichter dan wat ik gisteren heb gegeten. Vanmorgen om 0600 zat ik gewoon nog vol van de avond ervoor. Rond 0900 heb ik wat lichts gegeten. Zo is het allemaal wat opgeschoven.



Ik heb dat jarenlang gedaan met die voorgeschreven tussendoortjes op gezette tijden. Achteraf is mij dat niet goed bevallen. Het bevalt mij beter om naar mijn lichaam te luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het heeft gesmaakt Lonely, knap dat je toch niet om die frietjes ging vragen!

Dessert is natuurlijk ook heerlijk.



Wel ik moet eten



8.00 ontbijt

Optie A 150 ml magere yoghurt of magere kwark met 3 etl muesli

Optie B 2 bh bruin of volk dun besmeerd met halvarine, zoet beleg of magere kaas en of rauwkost

Glas melk



10.00 tussendoortje

1 ding uit volgende rijtje:

Portie fruit of 1 cracker of 1 bh dun besmeerd met margarine en plakje kipfilet of plakje ontbijtkoek.



13.00 lunch

Optie À of B vd ochtend herhalen



15.00 tussendoortje

Kiezen uit opties van 10.00 uur



17.30 diner

Kiezen uit

100 gram aardappels of rijst of pasta

Minimaal 200 gram gekookte groente

Portie mager vlees

Geensausjes!



20.00 tussendoortje avond

Yoghurt of kwark, beide mager 150 ml



Goed dit is het zo'n beetje wat ik de hele dag moet eten.

Op sommige dagen natuurlijk variatie mbt magere vlees of ei ipv vlees etc.

Ook hele waslijst gekregen welke beleg etc het beste is.



Dus best een hoop weg te werken.

Uiteraard drink ik ook nog graag mijn bakkie koffie, die stond er niet bij vermeld.

In plaats van Kc drink ik nu dus melk en water.

Alleen bij m'n koffie doe ik nog steeds suiker, zonder is echt niet te doen,

Heb wel al netjes thee zonder suiker op, is even wennen.



Fijne dat allemaal
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
Tjsa, misschien nog een tip als je van je suiker af wilt in je koffie. Ik ben totaal geen voorstander van zoetjes, ik merk het zelfs als in een toetje of drinkyoghurt zoetstof zit, de welbekende optimel smaak noem ik het.

Maar ik ben destijds afgekickt van suiker, door eerst 2 zoetjes er in te nemen, toen naar 1 en het zo afbouwen zeg maar.



De manier waarop is misschien niet helemaal gezond, maar zo blij dat ik nu van die suikers af ben. En nu met vind ik niet meer lekkers zelfs.



Overzichtelijk eetschema, ziet er goed uit. Voel je je er zelf ook prettig bij?
Goed bezig Tsja!

Jaaa, die frietjes zijn daar huisgemaakt en superlekker. Maar het was goed zo en genoeg. Ik kreeg mijn vlees niet eens op, en heb dat aan mijn man gegeven.



Minder suiker is echt wennen als je aan de smaak gewend bent. Ik weet niet of ze bij jullie een jumbo hebben en of je dat al doet, maar ze hebben daar echt een lekkere collectie kruidenthee. Dat geeft net wat meer smaak. De kokosthee en de kamille vind ik echt heerlijk. Hou vol, en succes met het volgen van een dieet. Wat je hebt opgegeven ziet er heel logisch uit, het lijkt mij lastig om je daar zo in een keer aan te houden. Ik kan mij voorstellen dat je een stuk minder gekookte aardappelen gaat eten

Succes met uitpluizen en volhouden. Vooral in het begin in de winkel zal het ook nog wel even zoeken zijn.

Groetjes, fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Thx voor de tips!

Maar ik kan helaas niet tegen zoetjes en dergelijke, krijg ik maagzuur van.

Zou bijvoorbeeld kandij suiker beter zijn dan gewoon suiker?

Beste is natuurlijk geen suiker, dat lukt me bij de thee wel, echter koffie lukt mij niet zwart.

Merci voor de thee tips, ik heb nu lekkere muntthee en aardbeien thee, wil nog wat andere smaakjes aanschaffen. Kamille thee is geloof ik ook goed voor je darmen.



Gr
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
M.b.t. de Koffie, ligt dat aan de smaak dat het zoet moet zijn? Want alleen een beetje melk in de Koffie is vaak al voldoende om die smaak milder te maken t.o.v. zwarte koffie.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:jaw schreef op 02 juni 2016 @ 16:53:

M.b.t. de Koffie, ligt dat aan de smaak dat het zoet moet zijn? Want alleen een beetje melk in de Koffie is vaak al voldoende om die smaak milder te maken t.o.v. zwarte koffie.Ja, of warme opgeklopte (evt magere) melk. Mjummie. Half koffie/half melk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven