Wij proberen zwanger te worden in 2016 (2.0)

05-04-2016 12:19 989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnen dit topic praten we verder, zodat alle leden van onze huidige groep zelf ook de tabel aan kunnen passen met hun laatste gegevens.

Tabel is vol



NaamLeeftijd (v+m) 1e/2e/?e kindjeRondeNODZwangerUDBijzonderhedenVlinderbloem8927+321e8- 23/11/2016 4 november bevallen van een gezonde zoon! Autumnborn32+371e228/06/16Marina__30+331e4-2 29/04/2017 27/2 27-wekenafspraak 1/3 32-weken echo biometrieMariskam19831+321e1111/09/1613 september 1e afspraak bij gynaecoloogLouise3030+381e3- 15/10/16America35+331e2424/12/2016verder in de MMM, HSG goed, nu 3 mnd Clomid LindsayKristofLana 28/30 2e 4 23/03/2017 5/12 24weken echo twix8927+281e1004-11-eskee29+451e3 ?0401201623+252e4Rachelroos30+301e1- maart 2017 Miskraam met 10 wk in mei 2016, 2e zwangerschap 1/8 1e echo! HopefulyPregnant26+26 1e1226/08



Pris1992, Lewis10, Poekie90, mi_loves_spring, Elze88, Babylovee, FN92, Sunny61290586, Medea94 en hopenopeenwondertje; we hebben jullie uit de tabel gehaald omdat we een tijdje niets meer van jullie gehoord hebben. Mocht je toch weer mee willen schrijven, laat dan even iets weten.
@Lindsay het zou zo maar kunnen spannend. Ik hou de pagina morgen goed in de gaten



@Vlinderbloem ik kan er nu ook wel om lachen hoor maar ik schaamde me dood. Weten jullie al of jullie het geslacht willen weten? Ik hoorde van de jongens mama's dat ze misselijk zijn geweest zonder over te geven en de meisjes mama misselijk en overgeven. Ach je hebt ook altijd nog de stand van de maan de chinese geboortekalenders en nog meer van dat alles wazigs. Het klinkt bij jullie echt al super echt allemaal. Maargoed de kleine van jullie gaat ook al zo lekker snel. Is je eerstvolgende echo meteen de 20 weken echo?

Wij vliegen naar Sint Maarten voor 3 weken en gaan in het gebied eiland hoppen. Ik heb er echt superveel zin in. Ik las daarna pas dat er aan de Franse kant van sint Maarten 1 zika patiënt is geweest. Dat is wel minder. Alle overige eilanden hebben gelukkig nog geen zika mug. Ik neem een dbug klamboe mee, Deet en waarschijnlijk lange kleding. In het eerste en tweede trimester is het risico het grootst mocht ik deze ronde zwanger raken dan ben ik daar tijdens het tweede trimester. Ik ben benieuwd wat jullie besluiten mbt trouwen of GP. Ik vond een GP wel praktisch maar voor mij is de romantiek eraf als je echt wilt trouwen. Je hoeft dan niet meer in ondertrouw als je wilt trouwen. Je hebt ook geen getuigen meer nodig. Als je het wilt omzetten moet het in de woonplaats van één van de twee partners. Het kan aan de balie en een omzetting van een gp naar huwelijk wordt niet in alle landen erkend als echt huwelijk. Ik wil het toch in één keer goed doen dus vriendlief gaat 1x voor de geboorte naar het gemeentehuis en na de geboorte vragen we gezamelijk gezag aan. Als we later groot zijn gaan we wel trouwen.



@Eskee wat naar zeg. Ik hoop dat je snel weer naar huis mag. Beterschap! Sterk maar snel aan.



Nu gauw omkleden en racen naar de sportschool. Ik was te laat thuis maar wil toch graag heen dus ruil ik mijn bokshandschoenen vanavond in voor een vrouwenles BBB ieeeekk
Alle reacties Link kopieren
@04: bedankt voor de tip! Ik las inderdaad al van meer mensen online dat ze ondanks het seizoen korte mouw rompers kochten voor hun kindje.



@maanroosvis: bedankt voor de informatie. Ik deel je mening volkomen wat betreft GP en trouwen. Ik had als meisje een droom en dat is trouwen in een mooie grote witte jurk. Helaas zijn de ouders van mijn vriend gescheiden en ziet hij daardoor het nut van trouwen niet zo. Ik vind het zo NIET romantisch om maar even snel GP te doen omdat ik zwanger ben. Stiekem hoop ik nog steeds dat we ooit gaan trouwen. En mocht het toch GP worden, dan wil ik dat wel doen met een groot feestje voor vrienden en familie (en zonder zwangerschapsbuikje). Ik wist dat je dat moest aanvragen bij de rechtbank en dat leek me zoon ontzettend gedoe, maar toch maar eens in gaan verdiepen wellicht...een GP is voor ons ook gedoe omdat ik het dan toch nog wat groter wil aanpakken en dat uiteraard ook weer veel geld kost (met alles wat ik in gedachten heb hihi). We moeten beiden een nieuwe kind-proof auto naast alle babyspullen dus het jaar is eigenlijk al duur genoeg...ik ga je tip dus even serieus bekijken dit weekend, bedankt!!



@eskee! Jeminee wat een verhaal!! Hoeveel weken ben je zwanger onderhand??? En hoelang lig je daar al? Heel veel sterkte, hopelijk knap je snel op!!



@lindsay: he wat shit dat je zoon zere buik hebt zeg!! Ik stuur je toch nog wat gelukskusjes....wie weet helpen ze nog!



@america: grrr...die stomme testen ook! Goed dat je morgen de gyn gaat bellen. Hoe sneller je daar terecht kan, hoe beter!! En natuurlijk mag je je jaloezie bekennen. Ik begrijp dat super goed en had diezelfde gevoelens toen de nieuwe dames in onze groep vrij snel zwanger raakten terwijl bij ons de maanden maar verder tikten. Niet omdat ik het de nieuwe dames niet gunde, maar ik het ons stiekem nog veel meer gunde omdat we al zolang bezig waren. En ook ik herkende veel van jou in mij terug, net als ik dat trouwens met maanroosvis heb qua sporten, gewicht en angst om aan te komen. Ik merk dat ik het soms ook lastig vind hier wat te typen omdat ik samen met marina (sorry als ik iemand nu kwets) zoon beetje de enige zwangere ben die nog actief schrijft hier, terwijl jullie maar niet zwanger raken. En dan zou ik zeker aan komen met mijn verhalen over het zwanger zijn. Merk dat ik dat lastig vind. Mochten jullie dit allemaal vinden, moeten jullie het gewoon zeggen hoor, dan moet ik op zoek naar nieuwe vriendinnen (hihi, zo voelen jullie onderhand wel voor mij) die ongeveer even ver zijn dan ik qua aantal weken zwangerschap. Ik begrijp dit heel goed hoor!!



@maanroosvis: we hebben (tot nu toe) besloten het geslacht niet te willen weten. Met de nadruk op tot nu toe want ik wissel per dag met deze gevoelens haha. Ik denk 80% niet willen weten en toch nog 20% nieuwsgierigheid. Maar denk dat we het een verrassing laten tot het eind! Als jouw misselijkheidstheorie klopt dan zullen we een jongetje krijgen haha. Zelf denk ik een meisje..maar tja..zit er altijd naast met gokken dus wie weet wel een jongen....14 juni heb ik de volgende afspraak bij de vk maar dat is geen echo dus idd pas bij 20 weken een echo. Ben woensdag echter al 15 weken dus het begint mooi op te schieten. Ik heb echter totaal nog geen buikje...heb al gelezen dat ik me hierover geen zorgen hoef te maken maar ik vraag me toch wel af wanneer hier de boel eens begint te groeien. Niemand kan nog wat aan mij zien en kan al mijn kleren nog gewoon aan...wat heerlijk, sint maarten!! Niet druk maken om zika hoor!! Lekker gesport trouwens?



Ik vandaag nog getraind en ga me woensdag aanmelden bij de fitness. Wil mijn conditie en lichaam graag zo goed als kan behouden dus daar ga ik wel hard voor werken. Uiteraard wel op advies van de fitness. Voel me prima dus kan nog prima aantal weken of maanden sporten! Voor nu weltrusten en tot snel schatjes!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, na heel lange afwezigheid kom ik toch weer even kijken. Wat een verhalen en wat super dat er een aantal zwanger zijn, gefeliciteerd! Ik was in april in Brazilië en heb toen een pauze ingelast ivm het zikavirus. Toen ik terugkwam moest ik nog 4(!) weken wachten voordat het weer helemaal veilig was. Nu zit dat erop en heb ik ook weer mijn eerste ovulatie gehad. Vandaag/morgen is mijn NOD, dus spannend. Ik weet niet of er nog plek is in de tabel? Als het kan wil ik best weer meeschrijven (alhoewel ik natuurlijk erg achter loop qua aantal rondes).
Alle reacties Link kopieren
Ah, ik lees nu wat meer terug en zie dat de tabel al echt vol is. In dat geval kijk ik wel even of ik me nog ergens anders aan kan sluiten. Heel veel succes voor jullie!!
@America onze berichten hebben elkaar net gekruist. Wat balen van je negatieve test . Ik heb ook met mezelf afgesproken dat ik bij het ontbreken van symptomen pas mag testen als ik een dag overtijd ben. Deze ronde was mijn cyclus maar 25 dagen en kwamen de veel eerder dan verwacht. Ik vond het jammer dat ik ongesteld ben geworden maar ergens was ik ook blij dat ik mijn lichaam blijkbaar nog goed ken en ik gelukkig geen last heb van schijnsymptomen. Grappig dat je zegt dat je zoveel van jezelf herkent in Vlinderbloem, dat heb ik ook. Ik ben oprecht blij voor alle zwangeren maar ik moest wel even slikken toen ik maand 3 en 4 niet zwanger raakte. De meeste uit de groep raakten in die rondes wel zwanger. Nog 7 meiden te gaan en dan zijn we er allemaal. Ik hoop dat je snel een fijne gyn vind. Nogmaals dikke knuffel.



@Vlinderbloem blijf asjeblieft met ons meeschrijven . Ik lees graag mee met jouw verhalen en alle zwangeren. Ook vind ik het fijn dat we nu een toevoeging hebben van ervaringsdeskundigen 04 en Lindsay. De bakerpraatjes kloppen volgens mij niet altijd hoor. Alles kan nog steeds. Ik weet dat je doorgaans bijna geketterd wordt als je zegt een (lichte) voorkeur te hebben maar heb jij een voorkeur? Ik heb een voorkeur voor een jongen maar het maakt mij in the end niet uit. Ik heb mijn (onze) trouwdag ook al helemaal uitgedroomd met inderdaad een grote witte jurk en heel veel fijne mensen om me heen. Iedereen zegt altijd dat je het zo duur maakt als jezelf wil. Dat klopt, dus sparen wij maar even door :P.

Ik was te laat voor mijn boksles dus heb ik mij tussen de BBB vrouwen geschaard. Ach...het is sport maar echt niks voor mij. Ik vorm mijn BBB liever met iets fanatiekers zoals krachtraining. Hoelang handbal jij eigenlijk?

Op de babyshower was er een zwangere die ineens bij 18 weken een behoorlijke buik kreeg. Wacht maar straks kun je alleen nog maar dromen van je oude kleren.



Ik las jullie berichten gisteravond in bed en werd er helemaal emo van. Ik ben echt een groepsmens en daarom heel blij met ons groepje. Op gevaar compleet uitgelachen te worden ga ik het toch delen. Ik ga binnenkort een kinderwens consult doen met een astrologische ingeving. Ik merk dat het gevoel dat het bij ons niet gaat lukken met elke maand dat het langer duurt steeds sterker wordt. Bij de echo zijn mijn baarmoeder en eierstokken gecheckt. Dit was helemaal oké. Helaas hebben ze niks kunnen vinden wat mijn buikpijn verklaard. We hebben al een paar maanden een zelftest voor de mannelijke vruchtbaarheid in huis liggen. Na lang twijfelen gaan we die toch gebruiken. Ik klink misschien compleet overdreven maar ik ben echt heel bang dat het niet lukt en als wij bijvoorbeeld verminderd vruchtbaar zijn dan wil ik dat wel weten. Ik ben er gewoon niet helemaal gerust op. Ik ben niet enorm spiritueel maar ik dacht baat het niet schaadt het niet.Mocht de test van mijn vriend niet goed zijn, zij het echt negatief of vals negatief dan kunnen we daar wel meteen naar handelen en een arts bezoeken. Ik klink waarschijnlijk compleet paranoïde maar ik heb zo de drang om te weten dat we allebei goed zijn. Het mooiste zou natuurlijk zijn als daar een positieve test uitkomt
Autumnborn je bent harstikke welkom! Welkom terug!
Alle reacties Link kopieren
@ america oh ik vind dit echt niet leuk voor jou! dit is echt balen.. een hele dikke knuffel! hopel kan je snel langs gaan bij de gyne dat je toch iets meer weet he. ik duim alvast op goed nieuws!!

het is ook helemaal niet leuk he dat er ondertussen zoveel hartjes staan en bij jou nog steeds niet . .

oh en ik heb ook een voorkeur hoor... ik wil ook zo graag een jongentje Lana wil echter niets liever dan een zusje zegt ze altijd.. maar wie zijn droom is het niet om een meisje en een jongen te hebben ?



ik nog geen Nod tot hier toe.. wel nog steeds vlagen van hevige buikpijn... morgen dus een testje doen... ik ben reuze benieuwd maar het echt niet het gevoel zwanger te zijn eigenlijk...
Autumnborn als je je instellingen aanpast dan kan ik je de codes toesturen voor de tabel.



@De rest volgens mij kan Poekie uit de lijst. Elze88 kan er volgens mij ook uit. Ik vind het jammer maar ik denk dat FN92 zich ook verkast heeft naar het rijk der zwangeren
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel maanroosvis! Dan blijf ik graag! En heb de instellingen aangepast.

Als ik teruglees zie ik dat jullie best heftige maanden hebben gehad, met veel hoop, soms lichamen die je voor de gek houden en geregeld teleurstellingen. Maar gelukkig ook veel fijne momenten en hier en die positieve test!

Ik sta nu pas aan het begin. In zuid-amerika heb ik wel nog wat spannende momenten gehad. Terwijl ik altijd een heel regelmatige cyclus had was ik daar 5 dagen te laat ongesteld. Super veel stress (wat het natuurlijk niet beter maakte ) en telefoontjes naar Nederland. Twee testen (en de nodige genante taalverwarring bij de drogist) verder bleek ik dus toch niet zwanger en werd ik eindelijk ongesteld.

Nu een nieuwe kans! Vandaag is de NOD maar mn cyclus is sinds de reis nog steeds een beetje van slag, dus ik durf niet echt te hopen. En mag pas donderdag een test doen van mezelf. Als ik niet ongesteld word natuurlijk. En ik het zo lang volhou om te wachten... Testen jullie direct op je NOD?
Alle reacties Link kopieren
@ autumnborn welkom terug !!

mijn NOD is ook vandaag maar ga pas morgen testen.. (vandaag ben ik ah werk maar morgen heb ik een dagje recup dus morgen vroeg hebk rustig de tijd) ik probeer telkens te wacht met testen tot de 1ste dag na mijn NOD ... tis wel niet makkelijk om te wachten he



@ maanroosvis van mag Poekie en Elze88 ook uit de lijst worden gehaald.. . Voor FN92 mss nog even afwachten?
@Lindsay ik heb Poekie en Elze88 verwijderd. Ik heb FN nog even laten staan.



@Autumnborn jeetje wat een werk hé dat allemaal teruglezen. Na een paar negatieve testen test ik niet meer op mijn NOD. Ik wacht tot ik een dag overtijd ben. Mijn cyclus wisselt nu tussen de 25 en 27 dagen. Boven de 24 dagen is er nog geen sprake van een korte cyclus gelukkig. Ik hoop dat je cyclus snel weer als vanouds is. Hoe heb je het gehad daar? Wat heb je allemaal voor spannends beleefd .
Alle reacties Link kopieren
Autumnborn fijn dat je er weer bent. Ik vroeg me af of je nog mee zou komen schrijven en ben blij dat we weer een dame van de start terug hebben.



Lindsay, spannend zeg, ik hoop voor je mee!



Eskee ik begrijp dat je druk bezig bent met andere dingen. Eerst maar eens jezelf beter voelen. Wat naar voor je!



America want die horen er helemaal niet te zijn. Veel succes in het ziekenhuis. Dat gaat het verschil maken, let maar op! Ik ga morgen een kaarsje voor je branden.



Vlinderbloem geldt voor mij ook dat ik het gevoel heb dat wij als enigste zwangeren hier nog zijn blijven hangen. Ik ben mee gaan schrijven in een topic voor december 2016, maar dat komt niet echt op gang (vind ik niet zo erg) en ik kom waarschijnlijk straks toch alsnog uit op januari 2017 dus dat wacht ik eerst maar eens af. Daarnaast vind ik deze groep gewoon veel leuker omdat ik iedereen "ken" zoals dat echt voelt.



Ik weet trouwens niet meer wie het schreef een tijd terug, wel dat America ze op had gezocht, maar ik heb dus vandaag twee broeken gekocht bij de HEMA van die fijne zomerbroeken die er niet uit ziet alsof je bij Target in Amerika gaat shoppen. Mijn buik is echt verschrikkelijk opgezet (puur darmen waarschijnlijk) en ik lijk al wel 4 maanden zwanger hoewel ik nog niet ben aangekomen. Mijn buik is moeilijk te verbergen en ik zie mensen kijken maar het nog niet durven vragen (ben je nou dik of zwanger ?) Blij dat we het vanaf vrijdag kunnen gaan vertellen als alles mee zit. Duimen jullie mee dat alles goed is?

Ik heb de laatste twee dagen weer wat krampen onderin mijn buik en hoewel ik weet dat dit ook gewoon prima kan zijn (baarmoeder groeit ofzo) vind ik het toch wel spannend worden met de wetenschap dat ik dus minder lang zwanger was dan gedacht. pfff, nog een paar nachtjes. Morgen een dagje weg met een vriendin uit Friesland, meestal treffen we elkaar halverwege in het midden van het land en morgen wordt het Utrecht. Hopelijk even mijn zinnen verzetten.



@opschonen tabel, goede keuzes gemaakt denk ik...
Alle reacties Link kopieren
@Vlinder & Marina Niet weglopen hoor! En je zeker niet bezwaard voelen omdat ik af en toe een ietsiepietsie jaloers ben. Wil juist dat jullie lekker veel mee blijven schrijven, want dan kan ik plaatsvervangend mee genieten. Die jaloerse gevoelens zijn altijd maar van erg korte duur en ik vind jullie verhalen altijd erg leuk en interessant.



@Marina Leuk een dagje Utrecht! Dat is echt een leuke stad en centrum is goed te belopen. Lekker terrasje pakken aan de gracht op een van de werf terrasjes. Balen van dat opgeblazen gevoel maar binnenkort weet iedereen waarom en kun je lekker ongegeneerd uitbuiken Duim voor je dat alles goed gaat met het vertellen. Laat je weten hoe iedereen reageerde?



@Autumnborn He, welkom terug! Wat een commotie in Brazilië zeg maar wel herkenbaar. Ik heb ook wel eens lopen zoeken in het buitenland naar testen, maar dat is mij toen niet gelukt (en ook bij mij kwamen de zodra ik net weer thuis was. Ik mag trouwens van mezelf pas testen als ik op mijn NOD nog niet ongesteld geworden ben. Zwangerschapstesten zijn hier nogal prijzig en naar een paar maanden begon mijn Nederlandse zuinigheid toch teveel te knagen. Echter mijn cyclus is heel erg regelmatig dus tot nu toe in de 17 rondes pas 3x op mijn NOD te vroeg getest (de duivels waren toen 1 dag te laat)



@MaanRoosVis Wat fijn dat de testen allemaal goed waren, maar snap ook dat het tegelijkertijd dan lastig is dat je nog niet weet waar de pijn vandaan komt. Die mannelijke vruchtbaarheidstesten ken ik. Heb er ook wel eens mee in mijn hand gestaan bij de drogist toen ik ovulatietesten ging halen. Maar toch maar weer in het schap teruggezet. Manlief had me dat denk ik op dat moment niet in dank afgenomen. Enfin straks bij de gyn wordt ie toch getest en daar heeft hij nu inmiddels geen bezwaar mee tegen. Ga zo ga straks als ik thuis ben afspraak maken (moet online en ik weet m'n inloggegevens zo niet uit m'n hoofd). Dat astroconsult is nog niet eens zo'n gek idee. Heb zelf wel eens een reading gehad op een bedrijfsfeestje Geloof niet zo in het paranormale aspect (te nuchter denk ik) maar merkte wel dat het me aan het denken zette. Zie het nu dus meer als een soort therapeutisch klankbord en dat kan best nuttig zijn.



@Lindsay En? Wat zei de test? Mogen we een toevoegen aan de tabel?



@040 Jammer dat ook jij deze ronde geen hebt maar goed nu heb je weer een beginpunt. En je geeft terecht nog een voordeel van nog niet zwanger zijn: ongegeneerd sushi eten... yumm...



@situatie_hiero Beetje raar gevoel op het moment. Ik had namelijk na de negatieve test gisterochtend de duivels gisteravond of vanochtend verwacht, maar tot nu toe zijn ze nog niet gearriveerd. Heb ook het warme gevoel in mijn onderrug dat aangeeft dat de krampen in een paar uur gaan beginnen nog niet gevoeld, en ook nog geen bruine afscheiding of zo gezien. Dat is toch wel ongebruikelijk.... (Niet dat ik klaag, van mij mogen ze wegblijven) Enfin, vriendelijk verzoek dus om vooral de positieve gedachtes deze kant uit te blijven sturen en de kaarsjes nog even aan te laten, want wie weet??? (Oh ik hoop het toch zo!)

.
Alle reacties Link kopieren
Oh america, ik hoop het zo voor je!! Ik blijf duimen en goede gedachtes jouw kant op sturen
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
@America ik hoop het zo! Ik stuur al mijn positieve mojo jouw kant op. Hou ons niet te lang in spanning



@Marina spannend de echo van vrijdag! A-relaxed dat je nog voordat je het kunt vertellen al een buikje hebt. Ik ga toch even spieken bij de Hema hoor. Mocht ik op sint Maarten zwanger zijn moet ik lange bedekkende kleding aan, wellicht dat zo'n zomerbroek wel handig is. Je snapt dat ik nu bij elke zwangere die ik op straat tegenkom met zo'n broek denk Marina? Vlinderbloem? Veel plezier in Utrecht.

Oh voor ik het vergeet hoe overleef jij hooikoorts zonder pillen? De afgelopen paar dagen is het echt een pollenexplosie volgens mij. Ik mag van mezelf niet meer in mijn ogen wrijven.



@Louise gisteren 20 weken echo gehad toch? Was alles oké? Weet je het geslacht al? Ik ben zo heerlijk nieuwsgierig.



Vanavond naar Adele in de Ziggodome. Ik heb er echt mega veel zin in. Ik viste qua kaarten altijd net achter het net maar dit jaar heb ik ze.



Afsluitend meer positieve vruchtbaarheidsglitters jouw kant op America
Alle reacties Link kopieren
Hi lieve allemaal!



Ik ben er nog steeds hoor, lees vaak weer over dit forum heen om iedereen een beetje bij te houden alleen niet echt tijd om op iedereen te reageren. Dus vind het prima als jullie overwegen mij uit de tabel te halen hoor. Snap dat jullie zo niet zoveel aan mij hebben haha ;)

Zit nu tevens ook in een groep die uitgerekend zijn in januari 2017.

Ik hoop dat jullie t goed vinden dat ik nog wel met jullie meelees!!



Oja hier is verder alles goed. Mijn enige 'klacht' is moe moe moeeee moe moeee en nog eens moe! Maargoed lees ook dat vrouwen van het begin zo misselijk kunnen zijn dus met die vermoeidheid is makkelijk te leven haha!



Ik hoop jullie allemaal snel in een topic voor zwangeren tegen te komen
Alle reacties Link kopieren
Jeetje er wordt zoveel geschreven dat het te veel wordt om alles nog bij te houden (zeker als je niet zo vaak inlogt als ik). Wel leuk hoor!



Leuk dat je er weer bent Autumnborn! Spannend dat je weer gaat beginnen



Wat vervelend Eskee dat je in het ziekenhuis bent opgenomen! Die misselijkheid moet echt best wel heftig zijn dan... jeetje Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.



En spannend America! Hopelijk zetten die duivels toch niet door!



Wat cool dat je naar Adele gaat, Maanroosvis! Zou ik ook wel willen! Ze is zo'n goede zangeres Laat ons vooral weten hoe het was.



Ik heb inderdaad gister mijn 20 weken echo gehad en alles zag er gelukkig goed uit! Zo'n opluchting! Ook hebben we te horen gekregen dat het een jongetje is! Super leuk! Ik dacht zelf dat het een meisje zou worden maar mijn 'moederlijk instinct' had het dus dik fout haha. Maar nu kunnen we echt beginnen met de babykamer klaarmaken

Verder voel ik me ook wel goed, behalve dat ik wel vaak moe ben en nog last heb van obstipatie maar verder mag ik niet klagen.
@Louise wat fijn dat het allemaal goed is gegaan. Vervelend dat je nog steeds zo moe bent. Obstipatie lijkt me al helemaal geen feest. Misschien is pruimensap een optie. De zus van een vriendin at elke ochtend lijnzaad in de yoghurt tegen obstipatie tijdens haar eerste zwangerschap. Heb je echt al een zwangere buik? Wat leuk dat het een jongetje wordt. Wij moeten eerst nog zwanger worden natuurlijk maar het lijkt me buiten een gezond kindje zo leuk om nog een jongetje in huis te hebben. Ik geniet echt van mijn mannenhuishouden (mijn hond is ook een reu). Hoewel mijn gevoel zegt dat het meisje wordt. Er worden om ons heen zoveel meisjes geboren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een jongetje ook heerlijk haha!
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
@maanroosvis ik gebruik sinds kort ook lijnzaadolie in mijn yoghurt 's ochtends! Ik merk nog niet veel verschil helaas maar misschien heeft het even z'n tijd nodig. Pruimensap kan ik nog proberen!

Ik heb inderdaad al echt een zwangere buik. Het is nu wel duidelijk ja



Om ons heen worden veel jongetjes geboren daarom dacht ik dat het bij ons wel een meisje zou zijn maar niet dus haha!
Alle reacties Link kopieren
Nou meiden, het heeft niet mogen baten... helaas door naar ronder 18 hier. Werd vannacht om 2 uur wakker van de kramp en het duurde even voor de pijnstillers erin wilde blijven.

Manlief is toevallig ook al een paar dagen flink ziek dus we konden vannacht onze lol op. Gevalletje gedeelde smart denk ik dan maar.



@hooikoorts overleven zonder pillen: Was niet buiten drogen, ramen dicht houden, harde contactlenzen ipv bril dragen (en elke avond goed reinigen!), niet teveel naar buiten maar als je toch moet zodra je terug bent meteen haar wassen en omkleden (pollen blijven aan je haar en kleren hangen.) Auto ventilatie op intern circuleren zetten.



@Maan Wat goed dat je kaarten hebt weten te bemachtigen! Veel plezier!



@Louise Wat fijn dat alles goed gaat! Gefeliciteerd. En een jongetje, leuk! Houden jullie het geslacht voor jezelf of ga je het iedereen vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Hey hey



Hier helaas terug negatief getest. . Jammer maar volgende ronde beter dan maar. . Ng steeds geen nod dus ik vrees dat het zoals vorige maand zal worden . .

Tot hier toe ben ik eigenl ng niet echt teleur gesteld. . Ik vrees dat ik pas echt teleur gesteld ga zijn als het nog steeds niets ga zijn na ronde 5. . Bij Lana was ik namelijk zwanger in ronde 5 . .



@ america wat jammer! Ik had echt graag deze ronde bij jou n gezien!
@America grrr wat ontzettend k*t. Ik dacht echt dat het deze ronde raak zou zijn. Ik gun het je zo .

Bedankt in ieder geval voor je hooikoorts tips. Er staan wat dingen tussen die ik zeker kan proberen.



@Lindsay balen van je negatieve test maar geen bloed geeft moed. Ik blijf dus nog even voor je duimen.



Adele was echt super mega uber duper gaaf. Ik zat redelijk voor in de zaal op rij 16. Aan het eind vroeg ze iederen naar voren te komen en toen stond ik zo dichtbij het podium dat ik praktisch haar zweetdruppels kon opvangen. Ze zwaaide naar me. Ik ga mijn gezicht nooit meer wassen :p.
Ik heb net even de tabel bekeken, op zoek naar de eerstvolgende NOD. Maar veel non-zwangeren lopen nog een beetje achter. Welke NOD's hebben we nog meer in Juni? .



@04 weet je nu wanneer je aankomende NOD is?



@Twix hoe is het met de planning van de bruiloft?



@Pris en sunny ik kan me even niet meer herinneren of jullie nou wel of ongesteld zijn geworden.



@America hoe is het met de . Heb je al een eerste afspraak bij de gyn? Je hebt het al eens uitgelegd maar ik weet dat IVF heel duur is in Amerika. Wat is de eerste stap in de MMM? Is dat IUI?



@Lindsay heb je inmiddels al meer duidelijkheid?



@Marina veel plezier morgen bij de echo. Bewegen babietjes ook al met 8 weken?



@Mariskam ik hoop dat je af en toe nog meeleest en dat het goed met je gaat. Ik stuur je positieve energie



Zo ik hoop dat ik iedereen nu heb gehad.
Alle reacties Link kopieren
OK, even een kopje koffie en forummen. Kan wel even zo, want het is even rustig op kantoor. (Stilte voor de storm denk ik zo).

Gisteren aan de telefoon gehangen met het medisch apparaat. Tja, weet anders ook niet hoe ik het moet omschrijven, het is namelijk onze huisartsenpost, ziekenhuis, en een zooitje specialisten ineen. Het staat ook in directe verbinding met de verzekeraar dus dat was nu best wel handig want alle medische dingen onder een dak.

Enfin, ik dacht dat we meteen naar de dure fertiliteitsspecialist zouden moeten gaan , maar nee, de

eerste onderzoeken worden blijkbaar gedaan door een "Family medicine" arts en dat bleek grappig genoeg ook een specialisme van onze huisarts. Agenda's dus naast elkaar gelegd en manlief en ik zitten nu dinsdag onze eerste stappen in de MMM. Ben benieuwd.



@Lindsay hmm vervelend negatieve test en geen NOD. Hopelijk is je cyclus gewoon ietsje langer deze keer en was je te vroeg met testen (duim duim).



@Maan. Wow je stond dus echt heel dicht op het podium! Gaaf!



@Louise Hier zweren ze bij flax (vlas zaadjes) door de smoothies tegen constipatie. Misschien iets want ik heb gehoord dat pruimensap echt heel smerig is.



@Mariskam. Hoe is het ermee meid? Kom je weer meeschrijven? Maan en ik mogen deze maand weer opnieuw proberen te scoren. Doe je weer met ons mee voor een hattrick of was het deze maand al raak? ( hoop hoop)



@ Eskee Groeten vanuit de USA en hopelijk mag jij het ziekenhuis uit voordat ik er dinsdag heen ga.



@Rachel Moest aan je denken. Hoop dat alles goed gaat?



@040 hoe is de situatie bij jou? Al inzicht in je NOD deze ronde? Nog leuke willekeurige verhalen?



OK, nog even de tabel updaten en dan weer terug aan het werk. Groeten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven