Lijf & Lijn alle pijlers

Personal Body Plan - Ervaringen?

07-01-2015 21:09 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Zoals vele anderen met mij heb ik ook het goede voornemen om in 2015 ein-de-lijk eens écht dat bikinilijf te halen, voordat het zomer is. Inmiddels al vele pogingen WeightWatchers verder, de ene succesvoller dan de andere. Ik ben wel blijvend afgevallen, een kilo of 7. Ik ben alleen nog steeds niet klaar en heb nog steeds licht overgewicht. Naast dat ik die laatste 8-10 kilo kwijt wil, vind ik het nog belangrijker om weer 'in shape' te komen. Via social media kwam ik op de site www.personalbodyplan.nl terecht. Ondanks dat ik het duur vind (¤ 79 per maand) spreekt de hele persoonlijke begeleiding en coaching me wel aan en overweeg ik nu me in te schrijven. Ik vraag me af of iemand hier ervaring heeft met personal body plan? Zo ja: hoe bevalt het? En is het 6 maanden vol te houden (want zo lang zit je er aan vast)?
Alle reacties Link kopieren
Ja Marc, ik weet het...maar in 1 keer vind ik nog al wat....
Alle reacties Link kopieren
Klopt trouwens dat er steeds meer online coaching aan bieden, ik zag dat Jeanet Wolf (die door Guy is getraind) het ook aanbied. Zelfs Faya Laurens voor een hele lage prijs. Maar bij haar zet ik mijn vraagtekens. Ze postte een keer haar eet dagboek en zat een poos aan de 1200 cal. Ik heb het idee dat zij crasht.
Alle reacties Link kopieren
@ednaloy ja, dat 6 maanden is niet perse als 'wurg' iets, maar omdat zij vinden dat je in en kortere periode niet echt een resultaat kunt behalen of een nieuwe lifestyle kunt ontwikkelen. Ik vond het ook een mooie stok achter de deur en ik snap het wel. Al is het kut voor de mensen die beginnen en het he-le-maal nisk vinden, want je kunt er dan niet meer onderuit natuurlijk..



Faya laurens .. ik weet niet. ik volg haar ook via social media en zij eet steeds minder. gaat ook steeds vaker op lege maag sporten omdat ze denkt dat het zou helpen enz, enz. Ik heb er zelf echt nul verstand van, maar ik geloof gewoon niet dat je goed kunt sporten op een lege maag. ik kan op een lege maag niet eens mijn tandenpoetsen en dan ben ik al moe ;) ;)
Alle reacties Link kopieren
Ja daar hebben ze natuurlijk gelijk in.....maar ik heb een maand PT gehad en ben toen wel zelf mijn voeding gaan doen en zag al heel erg veel resultaat. Ik heb het graag zelf in de hand.



Oh en dat zonder eten sporten is echt een kwestie van wennen, ik doe dat IF en aan mijn water met mijn BCAA oplossing heb ik echt genoeg, ik ben wel een ochtend sporter ik ga om 07.45 sporten en eet mijn "ontbijt" pas om 10.00...mijn avond maaltijd neem ik om 18.00 en daarna eet ik niks meer!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bijna een maand bezig met PBP en ik vindt het geweldig! Je krijgt eigenlijk alles voorgeschoteld, de trainingen, de hoeveelheden die je mag eten, herstel en zelfs gedragslessen waar je wat aan hebt! Ik twijfelde in het begin ook heel erg omdat ik 79 euro toch erg veel vindt en helemaal als student zijnde! Ik ben blij dat ik er mee gestart ben, aankomende zondag is mijn meet moment en kan ik eindelijk zien of ik ook echt resultaat heb geboekt, spannend! Trouwens toen ik me inschreef wist ik nog niet dat je gebruik kon maken van kortingscodes, je krijgt dan 15 euro korting en degene van de kortingscodes krijg ook 15 euro korting voor de PBP shop. Dus als je van plan bent je in te schrijven is dit de kortingscodes: DQRSKPWLFN maar nog makkelijker is om op deze link te klikken, dan staat de kortingscodes er al automatische, hoef je je alleen nog maar te registeren https://personalbodyplan.com/uitnodiging/DQRSKPWLFN
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met de mensen die PBP doen ?.



Heb nu ook definitief besloten om PBP te gaan doen. Gun mezelf nu eerst een paar maanden rust omdat ik de winter al hard heb gewerkt aan mijn lichaam dus begin op 3 oktober. Zit alleen zwaar in dubio of je beter eerst spieropbouw moet doen en dan vetverbranding. Wil hier namelijk niet veel kilo's af.



Zijn er toevallig al mensen die spieropbouw hebben gedaan en hoe beviel dat ?.
Alle reacties Link kopieren
quote:marc-30 schreef op 26 mei 2016 @ 10:24:

Hoe gaat het met de mensen die PBP doen ?.



.Ik ben ook nog steeds heel nieuwsgierig.
Alle reacties Link kopieren
Oh Marc...het schijnt heel hot te zijn op facebook is PBP heel vaak live voor een vragen uurtje.... NU op dit moment ook geloof ik...maar goed dit lees je waarschijnlijk morgen of zo.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat goed! Dit weekend de 3e meting, ben dan dus drie maanden bezig. En er blijft progressie in!



Qua kilo's gaat er niet heel veel meer af, maar dat hoeft van mij ook niet. Weeg nu 68.5kg bij een lengte van 1.84 dus prima. Ik kwam overigens van 74kg toen ik met PBP startte. Ben heel benieuwd naar de progressie-foto's morgen, daar zie je toch het beste resultaat. Maar ook in de sportschool merk ik vooruitgang: ik word echt steeds sterker!



Het mentale stuk blijft wel een dingetje voor mij, het blijft echt een proces met ups en downs. Gelukkig heb ik een hele fijne coach die mij op de juiste momenten weer weet te motiveren en me soms ook wat spiegels voorhoudt. Kortom: ik ben erg tevreden!



Als jullie vragen hebben.... brand maar los!
Alle reacties Link kopieren
@ ednaloy, toevallig die hele 45 min terug gekeken, ben stuk wijzer geworden. PBP heeft me geadviseerd om eerst 2 maanden vetverbranding te doen en dan als je rond de 10% zit om spieropbouw te gaan doen, dus dat is het plan . Komende 4 maanden 100,- apart leggen en ik kan er ook tegenaan.



@ nero, leuk om te lezen! Ja ik ben 2 meter 02 en zit nu op 12% met 93kg. Voor mij hoeven er ook geen kilo's vanaf. Alleen een heel klein stukje onderbuik . Zag namelijk laatst iemand op PBP Facebook voorbij komen van 2 meter met 80kg, dat wil ik gewoon niet.



Hoe vind je de trainingen ?. daar ben ik vooral benieuwd naar. Al gewend aan de foamroller ?. Zie in mijn sportschool echt weinig mensen hiermee, dus hier moet ik me echt overeen zetten als ik ga beginnen. En met die coach moet je echt geluk hebben. Hoop dat ik ook een leuke coach ga krijgen. Iemand die ook al wat jaartjes fitness ervaringen heeft net zoals ik, en niet iemand die pas 6 maanden komt kijken. Denk als ik de intake in ga vullen met mijn kennis, dat je dan ook wel een coach krijgt die je nog meer kan leren.
Alle reacties Link kopieren
Trainingen vind ik leuk! Je moet inderdaad soms wel uit je comfort zone komen met bepaalde oefeningen. Oa met de swissball en idd met die foamroller. Die laatste kan je evt. ook thuis doen hoor. Je herkent in ieder geval je mede-PBP'ers in de sportschool aan de foamroller.



Elke 4-5 weken krijg je een nieuw trainingsschema, gebaseerd op je resultaten. Dan worden ook je macro's weer aangepast.



En als er oefeningen zijn die je echt niet leuk vindt, kan je altijd aan je coach een alternatief vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe die cursus krachttrainen en er komt een hoop techniek bij kijken wordt een beetje medeloos van mijn eeuwig naar binnenklappende knieën...heb nu oefeningen met elastieken om mijn knie en maar naar buiten duwen...op deze sportchool warmen ze op met een foamroller....heel apart...aangezien ik altijd warming upjes met een crosstrainer heb gehad...wat ik nu al een poos heb vervangen voor een kettlebellswing...ik krijg nu een stieren rug..whahaha..
Alle reacties Link kopieren
Na heel lang twijfelen heb ik me ook aangemeld. Maandag start ik met pbp. Zijn er hier toevallig nog meer mensen die maandag starten?
Alle reacties Link kopieren
quote:pietje12 schreef op 01 juni 2016 @ 07:15:

Na heel lang twijfelen heb ik me ook aangemeld. Maandag start ik met pbp. Zijn er hier toevallig nog meer mensen die maandag starten?Succes gewenst!, ik begin pas over een paar maanden. Je ziet vast snel je groep via instragram of via Facebook . Kan het adviseren om een account aan te maken voor instagram en dan tags als #team6juni te gebruiken, dat motiveert echt enorm!.
Alle reacties Link kopieren
Goeie tip! Dankjewel
Alle reacties Link kopieren
Mijn oog viel op deze in mijn mailbox:



http://personalbodyplan.c ... sonal-body-plan-2016,4168
Alle reacties Link kopieren
quote:ednaloy schreef op 02 juni 2016 @ 12:57:

Mijn oog viel op deze in mijn mailbox:



http://personalbodyplan.c ... sonal-body-plan-2016,4168Ja, ik kreeg de mail ook. Toevallig niks die dag dus ik ben aanwezig . Mijn vriendin gaat ook gezellig mee, ziet ze ook waar ik aan ga beginnen in oktober . En ben ook van plan om nu en dan daar te gaan trainen in die 6 maanden . Ben erg benieuwd!, leuk dat ze een open dag gaan doen. Ben benieuwd wat ze allemaal willen doen in die 3 uur/
Alle reacties Link kopieren
Open dag was erg leuk!, super leuke spontane mensen die werken bij PBP, leuk om mensen die je al jaren volg op instagram nu eens in het echt te zien. Ook nog deadlift les gehad, en zelfs daar al veel aan gehad. Ik wist al 90% dat ik PBP ga doen, nu weet ik het 100%.



Leuke hub ook waar je goed kan trainen. Nu nog 4 maandjes genieten van de zomer en lekker eten op onderhoud of iets er boven. En dan 6 maanden bikkelen met PBP en wil ook zeker 1 keer per 2 weken in de hub trainen. Dat is nog het enige nadeel dat je alleen in daluren mag trainen, anders moet je een abbo nemen. Zou best wat vaker willen trainen, al heb ik al een sportschool abbo.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Marc! Die hub ziet er i.d.d. heel mooi uit. Als ik in Amsterdam zou wonen zou ik trouwens bij Vondelgym sporten. Dat ziet er ook zo heel gaaf uit! Maar ik ga niet verhuizen hoor, ik heb het ook wel naar mijn zin bij mijn eigen sportschool.

Oh even nog meer off topic, ik heb het boek "Beweeg"van Arie gekocht. En niet dat er nou hele vernieuwende dingen in staan maar vind hem wel erg leuk (het boek).

Staan ook wel makkelijke en leuke recepten, vooral dat makkelijke spreekt me wel aan.
Alle reacties Link kopieren
Niet om gelijk in mijn eerste post heel negatief te zijn haha, maar ik las dit onderwerp en ik dacht laat ik eens reageren.



Ik heb ook meegedaan aan PBP maar al redelijk snel gestopt.



Ik eet veganistisch en mijn coach niet.. die gaf allemaal 'tips' zoals ei en kwark... heel persoonlijk.

Daarnaast heb ik in elk geval wel geleerd dat ik een reallife coach veel fijner vind. Online is er toch meer een anoniem iets en zal ik niet zo snel tegen een vreemde alles vertellen, voelde niet helemaal goed.

De trainingen vond ik wel goed maar je houding is wel heel belangrijk!

Ik ben eerder gestopt, omdat ik ging verhuizen en even helemaal geen motivatie kon opbrengen.

Je moet het allemaal zelf doen, dat zeggen ze bij pbp ook maar ik vind het toch wel makkelijk geld verdienen voor hun.

Het zijn standaard trainingsprogramma als je wilt afvallen, je bent vrouw etc. dat maken ze niet echt op maat.

Ze geven ook aan zoveel calorieën mag je met die qua vet, koolhy en eiwit.. en zelf mag je alles invullen.



Ik vond het in elk geval niet zoveel geld waard, maar ieder zo zijn ding
Lachen is leuker!
Alle reacties Link kopieren
Hé Factor, ja dan kan ik me wel voorstellen dat je er persoonlijk niet zoveel aan hebt gehad. Je bent natuurlijk niet echt doorsnee...;-)

(oh dat bedoel ik niet vervelend hoor)

Maar eigenlijk beschrijf je precies de reden waarom ik het zelf doe en ook heel goed ga.

Met My Fitness Pal gaat het bij mij iig heel goed, ik lees veel op internet, waar ik dus ook een hoop uit haal. En ben eigenlijk op dit punt wel heel erg tevreden met mezelf.



Oké ik zal geen bikini wedstrijd winnen, is ook niet mijn doel. Ik zit nu lekker in mijn vel en ben een beetje aan het finetunen op mijn manier. Maar ondertussen heb ik ook nog een leuk leven met af en toe een uitschieter qua voeding.



Ik ben trouwens wel lid van hun nieuwsbrief en daar haal ik ook een hoop uit.
Alle reacties Link kopieren
@ Factorhappy,



Meningen zijn er in alle maten, ik vind het persoonlijk te duur om er zomaar mee te stoppen, dus ik zou het uiterste eruit halen. PBP geeft ook aan dat dat als je geen klik hebt met je coach dat je dit kan aangeven. en misschien is er een coach die ook veganistisch is en toegewezen kan worden aan jouw. Ik weet uiteraard niet in de praktijk of dat ook kan. Ik vind het knap dat je er zo mee kunt stoppen nadat je ruim 400 euro betaald.



Natuurlijk zullen er dingen zijn die voor iedereen hetzelfde zijn en niet speciaal voor jouw gemaakt zijn, ik geloof wel dat de resultaten echt zijn, en dat wil ik dan ook gaan meemaken. En misschien zeg ik ook wel na 6 maanden dat het tegen is gevallen of misschien ook niet ;)



Tja, wat is makkelijk geld verdienen. Ik zie het als een investering in de toekomst. Ik ben van plan om ook coach te gaan worden erna, dus hoop dat ik in aanmerking kom. Vind het al super leuk om mensen te motiveren op instagram. Ook ga ik nu en dan trainen in de hub waar houding erg belangrijk is en je krijgt daar ook persoonlijke coaching in de hub. Ook zijn er veel Clincs waar ze bijvoorbeeld een uur deadlift uitleggen of andere oefeningen. En dan zijn er nog de trainingsschema's met videos. En er komt sociaal ook veel bij te kijken door verschillende groepen. Voor mij zijn vooral de gedragsregels belangrijk. Ik heb zoveel discipline dat genieten van een biertje soms al moeilijk voor me is, dit wil ik echt gaan leren straks.



Misschien kijk ik er anders naar omdat ik nog geen PBP heb gedaan en hun al jaren volg. Ik ga het mee maken vanaf oktober ;)



@ ednaloy, toevallig was ik gisteren jarig en heb het boek van Aerie Boomsma gevraagd aan mijn zus, hopelijk krijg ik hem zondag. Ik heb op een gegeven moment wel gezegd geen boeken meer te gaan kopen, want het lijkt een hype dat iedereen een boek aan het schrijven is tegenwoordig. En alle boeken lijken op elkaar. Ik ben wel benieuwd naar Beweeg van Aerie
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik het niet helemaal mee eens Factorhappy.



Over je coach: dit is inderdaad niet handig en had je zeker kunnen aangeven bij PBP, dan had je wellicht een andere coach gekregen.



En ik ben het niet met je eens over de standaard trainingsschema's: vriendin en ik zijn tegelijk begonnen met PBP en hebben ongeveer hetzelfde lichaam qua verhoudingen en ook hetzelfde doel = vetverbranding. Maar zij heeft hele andere oefeningen/sets/reps dan ik, elke training weer. Dus dit ben ik niet met je eens. Als je ook de achtergrond van je trainingen leest op de site, die dus in elke fase uitgebreid worden toegelicht, zie je ook dat het niet 'zomaar' wat oefeningen zijn die je krijgt, maar echt gebaseerd op jouw doel en jouw fase op dat moment binnen PBP.



En juist dat alles zelf invullen vind ik de kracht van PBP, zodat je zelf inziet wat je valkuilen zijn in voeding. Maar ook dat je jezelf een levensstijl aanleert die je na PBP kan volhouden. Dus zonder voorgekauwde eetschema's e.d.



Motivatie is toch iets wat uit jezelf moet komen, of je nou bij PBP traint of bij een PT.
Alle reacties Link kopieren
quote:marc-30 schreef op 16 juni 2016 @ 09:57:



@ ednaloy, toevallig was ik gisteren jarig en heb het boek van Aerie Boomsma gevraagd aan mijn zus, hopelijk krijg ik hem zondag. Ik heb op een gegeven moment wel gezegd geen boeken meer te gaan kopen, want het lijkt een hype dat iedereen een boek aan het schrijven is tegenwoordig. En alle boeken lijken op elkaar. Ik ben wel benieuwd naar Beweeg van Aerie



Hahaha...nou niet mij de schuld geven wanneer je het niks vind hè! Zijn hele visie spreekt mij gewoon wel aan. Sinds ik een fitbit heb en mijn beweging ook meer in het dagelijks leven integreer merk ik dat dat mijn lijf goed doet.

Net die extra beweging helpt mij in mijn calorie te kort.....en terwijl ik dit typ komt mijn collega net met gebak... :-/
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik ben het ook deels met nero eens...ik ben ook niet van de voorgekauwde eetlijstjes a la Sonja Bakker. Maar goed ik klooi zelf dus in MFP

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven