Eindelijk durven uitkomen voor wat ik ben.

31-05-2016 23:59 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké dan here I am, rond de 50, lang getrouwd geweest en na mijn scheiding ontdekt dat ik ook op vrouwen val. Heftig verliefd geweest op een vrouw die echter op mannen valt.

Voor mijn omgeving heb ik dit stil gehouden omdat ik het moeilijk vond dit te delen.

Nu echter besloten te willen gaan voor dat wat ik wil.

Iemand die zich herkend hierin en wil delen hoe haar omgeving hier op gereageerd heeft?
Ik herken me hier deels in. Ben al weer een jaar of 16 "uit de kast". Mijn omgeving reageerde heel relaxt. Meestal is het in het begin voor jezelf een enorm issue, maar minder voor degenen om je heen.

Zijn er kinderen in het spel?
Alle reacties Link kopieren
ja, een volwassen zoon die dus werkelijk geen idee heeft.

Heb jij kinderen, en zo ja, hoe reageerden ze als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je dapper!

En wil je even een knuffel geven.

Succes met dit proces!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel, wat lief!
Hier kan ik je niet mee verder helpen, heb geen kinderen. Wel verhalen van vrouwen met kinderen in mijn omgeving. Uiteindelijk is het bij allemaal helemaal goed gekomen. De één accepteerde het wat sneller dan de ander, maar ik denk dat dat ook te maken heeft hoe je het brengt en hoe je er mee omgaat.
Maar je bent nog niet uit de kast begrijp ik?
Alle reacties Link kopieren
Geen tips, ik was 15 toen ik met een meisje thuiskwam. Heel andere situatie. Wil wel even zeggen dat ik het super stoer vind van je
PB me anders maar als je er zin in hebt. Ik ga zo langzamerhand mijn bed in.



Welterusten allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Nee, heb het In de loop der jaren aan drie mensen in mijn omgeving durven te vertellen.

Zij maakten er ook absoluut geen punt van, dat ligt geheel bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Ben een beetje overdonderd door de lieve reacties, dank jullie wel!
Alle reacties Link kopieren
En dank je wel voor je aanbod Dymphnatam, slaap lekker!
Wat fijn dat je eindelijk uit de kast bent, wat zal dat een opluchting voor je zijn!

(En jammer dat je dat niet gewoon eerder hebt gedaan)
Alle reacties Link kopieren
Zelf val ik op vrouwen en heb ik dit op mijn 12e al aan mijn moeder toevertrouwd, dus ik herken de situatie niet bij mijzelf.

Wel ken ik een vriendin van mijn moeder (tevens de moeder van een vriend van mijn broertje), die wel precies iets soortgelijks heeft meegemaakt. Naar mijn weten hebben de kinderen er goed op gereageerd. Ze heeft ook een tijdje een relatie gehad met een vrouw na haar scheiding.



Eventueel kan ik je wel in contact met haar brengen?
test
Lieverd dit is zooooo geen probleem. Echt, wees je zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij tampontouwtje.

Leef je leven en wees gelukkig!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken van dichtbij zo'n situatie. De nieuwe vrouw van moeder is helemaal geaccepteerd, de nieuwe vrouw van vader niet. Reden: het gedrag van moeder en vader en hoe ze hun kinderen de tijd gaven met de situatie en hun nieuwe partner om te gaan.



Heel knap van je dat je voor je gevoel uit wil komen! Waar je rekening mee kunt houden is dat jij hier nu klaar voor bent, maar dit voor je zoon misschien nog ' uit de lucht ' komt vallen. Geef hem dus ook even tijd om te wennen.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn zoon zal het schrikken zijn, dat besef ik me heel erg goed.

Ik heb geen idee hoe hij zal gaan reageren.

Hetzelfde geldt voor mijn ouders, al denk ik dat zij het niet gaan accepteren.

Ik was niet van plan het ze zomaar op hun bordje te gooien maar het rustig aan te brengen.

Er is ook verder niemand in beeld dus ik zal ze niet overvallen in dat opzicht.

Ik wil het alleen niet meer hoeven verstoppen.
quote:Rooddraadje schreef op 01 juni 2016 @ 08:59:

Voor mijn zoon zal het schrikken zijn, dat besef ik me heel erg goed.

Ik heb geen idee hoe hij zal gaan reageren.

Hetzelfde geldt voor mijn ouders, al denk ik dat zij het niet gaan accepteren.

Ik was niet van plan het ze zomaar op hun bordje te gooien maar het rustig aan te brengen.

Er is ook verder niemand in beeld dus ik zal ze niet overvallen in dat opzicht.

Ik wil het alleen niet meer hoeven verstoppen.Vergis je niet in hoeveel zij al weten of vermoeden. Je denkt zelf dat je het heel goed verborgen hebt weten te houden, maar mijn ervaring is dat de meeste mensen die dichtbij je staan (zéker ouders!) al lange tijd signalen opvangen. Jij gaat daar straks alleen een naam aan geven.
Mag ik vragen waarom je denkt dat je ouders het niet zullen accepteren? Zijn zij kerkelijk, of erg ouderwets of zo?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders staan helaas niet zo heel dicht bij mij.

Ze leven erg in hun eigen wereldje, vinden dingen al vrij snel niet kunnen.

Ze kunnen erg denigrerend praten over dit soort zaken.
quote:Rooddraadje schreef op 01 juni 2016 @ 09:38:

Mijn ouders staan helaas niet zo heel dicht bij mij.

Ze leven erg in hun eigen wereldje, vinden dingen al vrij snel niet kunnen.

Ze kunnen erg denigrerend praten over dit soort zaken.



Dat is waarschijnlijk omdat het tot nu toe de ver-van-mijn-bed-show is geweest. Allemaal erg abstract. Buiten dat helpt beeldvorming door bijvoorbeeld de Gay-parade ook niet echt mee.



Het zal echt anders zijn als hun eigen dochter ook ineens "zo" blijkt te zijn. Geef ze overigens de tijd en de ruimte om aan het idee te wennen. Wat hierboven al gepost werd: jij bent hier al jaren mee bezig, voor hen komt dit rauw op hun dak vallen.
Alle reacties Link kopieren
Ook voor hun geldt dat ik het niet zomaar bij ze neer zal gooien.

Ik realiseer me al te goed dat het voor mijn omgeving wennen zal zijn, dat was het voor mijzelf ook.
quote:Rooddraadje schreef op 01 juni 2016 @ 09:55:

Ook voor hun geldt dat ik het niet zomaar bij ze neer zal gooien.

Ik realiseer me al te goed dat het voor mijn omgeving wennen zal zijn, dat was het voor mijzelf ook.Ik bedoelde het niet aanvallend. Snap dat je dit niet tussen neus en lippen ff over tafel gooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven