Mode & Beauty alle pijlers

Waarom toeslag bij lang haar knippen?

31-05-2016 23:56 74 berichten
Ik moet weer naar de kapper, maar stuit altijd op de toeslag die de kapper berekent voor lang haar. Bij sommige kappers betaal je een tientje meer omdat je haar lang is.... Maar waarom zou je voor knippen meer geld moeten betalen? Als het gaat om wassen, stijlen en drogen, dan zie ik er nog wel een rechtvaardiging in. Meer shampoo, meer water, meer elektriciteit. Maar ook een toeslag bij knippen?! De hoeveelheid haren op je hoofd blijft toch echt hetzelfde, lang of kort. Of zit ik hier echt maar een beetje te onlogisch te denken?
Alle reacties Link kopieren
quote:emmetje2 schreef op 01 juni 2016 @ 00:42:

Ik betaal al jaren meer geld voor mijn lange haar. Waar wonen jullie allemaal dat t daar niet extra kost?Ik heb echt nog nooit meer betaald en heb behoorlijk lang haar.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Ik betaal meestal rond de 40 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik 20 geloof ik. Nog nooit zo goed geknipt.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
quote:Liliane13 schreef op 01 juni 2016 @ 00:32:

http://haarfijnkappers.nl/?page_id=84



Helemaal onderaan...



Ik denk dat daar de langhaar toeslag alleen geldt voor verven omdat daar expliciet kort haar vermeld staat.



edit: misschien ook niet. Maar daar heb je wel meer dan alleen knippen voor dat bedrag.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmetje2 schreef op 01 juni 2016 @ 00:42:

Ik betaal al jaren meer geld voor mijn lange haar. Waar wonen jullie allemaal dat t daar niet extra kost?Naar welke salon ga jij? linkje?
Ik moet er bij zeggen dat je daar ook een sigaretje kan roken op de patio. Dat je hoofd gemasseerd wordt als je haar gewassen wordt. Cappuccinootje erbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 01 juni 2016 @ 00:46:

[...]





Ik denk dat daar de langhaar toeslag alleen geldt voor verven omdat daar expliciet kort haar vermeld staat.



edit: misschien ook niet. Maar daar heb je wel meer dan alleen knippen voor dat bedrag.Nou, ik moest dat betalen voor de meest basic was-, knip- en droogbeurt (wassen en handdrogen, dus niet in model föhnen o.i.d., en dat doen ze sowieso bij elke klant). En ik rekende af bij een of andere hoofdkapster die alle betalingen deed en toen ik verbaasd reageerde van "lang haar toeslag???" zei ze dat dat vanaf schouderlang haar in rekening wordt gebracht (en ik had toen haar amper over/op mijn schouders notabene). Dat was wel al een paar jaar geleden, dus hopelijk hebben ze nu een andere instelling over het in rekening brengen van die toeslag.
.
quote:Liliane13 schreef op 01 juni 2016 @ 00:55:

[...]





Nou, ik moest dat betalen voor de meest basic was-, knip- en droogbeurt (wassen en handdrogen, dus niet in model föhnen o.i.d., en dat doen ze sowieso bij elke klant). En ik rekende af bij een of andere hoofdkapster die alle betalingen deed en toen ik verbaasd reageerde van "lang haar toeslag???" zei ze dat dat vanaf schouderlang haar in rekening wordt gebracht (en ik had toen haar amper over/op mijn schouders notabene). Dat was wel al een paar jaar geleden, dus hopelijk hebben ze nu een andere instelling over het in rekening brengen van die toeslag.Ik betaal dus nog steeds lang haar tarief. Misschien wordt t eens tijd om over te stappen van kapper.
quote:emmetje2 schreef op 01 juni 2016 @ 00:58:

[...]

Ik betaal dus nog steeds lang haar tarief. Misschien wordt t eens tijd om over te stappen van kapper.Ja zou ik ook doen. Zeker als je 40€ betaald! Dat is echt veel geld voor alleen knippen.
Alle reacties Link kopieren
Zou ook overstappen emmetje2. Ik heb nog nooit toeslag betaald voor mijn lange haar bij enkel wassen-knippen-handdrogen. Wel uiteraard bij verven of een ander 'bewerkelijk' iets.



Eigenlijk alleen om de twee verfbeurten dat ik die toeslag betaal (als ze de hele kleur weer opfrissen en niet enkel de bijgroei) bedenk ik mij net.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort eens deze (keten)kapsalon proberen:

http://www.yes-salons.com/nl/

Vrij nieuw en op veel locaties in heel Nederland.



Dit sprak me wel aan namelijk:

"Waar je exact de klantvriendelijke prijs betaalt die op de prijslijst staat en nooit bij de kassa voor verrassingen komt te staan, wat voor haar je ook hebt en hoe lang het ook is.



Waar vrouwen niet meer betalen dan mannen. "



Ik ben benieuwd...!
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met uitzondering van mijn huidige kapper ook altijd meer betaald voor simpel knippen omdat ik lang haar had én meer omdat ik een vrouw ben. Terwijl ik tot kort geleden gewoon recht lang haar had, ze konden het bijna met 1 knip afknippen. Mijn broertje had een veel ingewikkelder kapsel én lastiger haar, maar hoefde op twee fronten minder te betalen. Ik heb dat altijd zó oneerlijk gevonden.



De verklaring die ik kreeg was 'vrouwen en lang haar zijn meer werk'. Toen ik ze er op wees dat dat zeker niet altijd opging, haalden ze een beetje hun schouders op.
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving moet je ook op veel plekken meer betalen bij lang haar.. Ik vind het absurd.
Alle reacties Link kopieren
Ik woonde in the middle of nowhere, waar een extreem goede kapper zat. (coiffure awards etc, knippen +-€27) Daarna verhuist naar grote stad, waar ik nog niet zo'n goede kapper heb kunnen vinden voor die prijs. Maar nooit extra hoeven te betalen voor lang haar.

Dames knippen was altijd een vaste prijs.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
quote:Liliane13 schreef op 01 juni 2016 @ 00:32:

http://haarfijnkappers.nl/?page_id=84



Helemaal onderaan...



Wat ik ook niet begrijp is het verschil tussen dames en heren.



Jaren geleden had ik een vriendje met stug, bijna kroezend haar. We gingen samen naar de kapper. Voor mij was het alleen mijn lange (één lengte) haar bijpunten, een kwartiertje werk. Met hem waren ze veel langer bezig, want lastig haar, met opscheren en bakkebaarden enzo. Tot de dag van vandaag begrijp ik nog steeds niet waarom ik veel meer moest betalen dan hij!



Zo heb ik ook eens een kapster getroffen die mijn haar expres lelijk föhnde, want dan kon ze het standaardtarief voor wassen-knippen-drogen rekenen. Als ze het mooi föhnde (zelfde werk, alleen dan de borstel de andere kant op draaien) moest ze 'model föhnen' rekenen, en dat was duurder.

En ik? Ik was jong, en te overrompeld om er iets van te zeggen.



On topic: langhaartoeslag ken ik alleen van verven, en dan vind ik het niet onlogisch
Ik moet helemaal niks!
Wat raar, ik ken dat niet. Woon in midden van het land, eerder in Zuid-Holland ook niet tegengekomen, in Noord oosten van het land ook weleens naar kapper gegaan maar ook daar geen extra kosten voor lang haar. Wel voor verven, maar dat vind ik wel logisch qua materiaal en tijd.
Alle reacties Link kopieren
Raar verhaal. Al kan ik het me bij verven en wassen nog wel enigszins voorstellen. Bij iemand met kort, fijn haar is een drupje shampoo en conditioner al voldoende maar bij iemand met lang, dik haar is er natuurlijk wel veel meer van nodig. Ook föhnen duurt natuurlijk veel langer bij dik, lang haar. Maar dan nog vind ik het raar. Reken gewoon een gemiddelde prijs, dat is voor iedereen duidelijker en fijner.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Het is inderdaad raar dat ze een toeslag vragen voor lang haar. Maar het is ook vreemd dat er een andere prijs word gerekend voor mannen & vrouwen, het is gewoon discriminatie. Heeft iemand daar een verklaring voor?



Waar ik me ook over verbaas, de vele kappers waarbij je automatisch betaalt voor wassen & knippen. Ik wil gewoon alleen knippen. Kijk, als je nu met ongewassen vet haar binnenkomt, oke, dan snap ik het. Maar dat voorkom ik zelf wel.



Al met al erg blij met mijn 'vaste kapper' die gewoon goed knipt, waar je alleen betaalt voor knippen, en waar mannen & vrouwen evenveel betalen.
Alle reacties Link kopieren
Oud kapster hier haha, vind het bizar.. zelf ook nog nooit van gehoord, heeft jou kapper toen geen foutje gemaakt? Normaliter word er alleen meer berekend voor verf behandelingen, dit simpelweg omdat er meer verf word gebruikt.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
quote:Grumpsy schreef op 01 juni 2016 @ 00:40:

[...]





Ik ga altijd naar dezelfde kapper en die hanteert ook geen toeslag. Ik heb het wel ooit bij andere kappers gezien, als ik even vlug "moest" en ik niet terecht kon maar er ook wat van gezegd. Een passend antwoord echter nooit gekregen. Vandaar mijn aanname. Ik heb het eens zo bont gemaakt: knippen, highlights model föhnen en complete set Moroccanoil. Die meiden schrokken zo van het totaalbedrag, dat ze fluisterend naar achteren liepen en ik die hele set voor minder dan €25 heb meegekregen. Vrees voor een ontslaggolf (weer eens wat anders dan watergolf) ;)Wat bedoel je hiermee? Hoezo schrokken zij van het totaalbedrag? En wat heeft de ontslaggolf ermee te maken?
quote:Castle_Witch schreef op 01 juni 2016 @ 00:07:



Toch heb ik een volle bos krullend & moeilijk lang haar met een lengte die tussen mijn ellebogen en de bovemkant van mijn billen valt.Dat wil ik ook! Jaloers..
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het ook niet. En vrij lang en dik haar. Maar ik ben dan ook zo'n enorme knieperd die alleen naar de 10 euro kapper gaat. Vaste prijs 10 euro, vooraf pinnen. Haren wassen moet dan wel van tevoren thuis maar dat doe ik toch al iedere dag tijdens het douchen. En word altijd mooi en netjes geknipt (bijpunten en laagjes). Verven doe ik thuis.
quote:Liliane13 schreef op 01 juni 2016 @ 00:37:

Bij die Haarfijn kappers uit de link ben ik dus nooit meer teruggeweest nadat ik ook ooit ineens die lang haar toeslag berekend kreeg, terwijl mijn haren amper mijn schouders raakten! Ik snap er niks van en zolang niemand een aannemelijke verklaring voor die toeslag heeft (en die is er ook vast niet, aangezien de meeste kapsalons gelukkig ook niet mee doen aan deze "oplichterij"), mijd ik salons die dit in rekening brengen. Helemaal omdat ik ook vaak genoeg gemerkt heb dat kappers met het bijpunten van mijn halflange haar sneller klaar zijn dan met het bijknippen van iemands korte (pittige ) kapsel.







Misschien heeft de toeslag iets met karma te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal dezelfde prijs voor het knippen.

Voor het kleuren moet ik wel extra betalen. Dat vind ik zelf dan weer heel onlogisch, omdat ze alleen de uitgroei verven. Dus er gaat nooit meer verf in dan bij iemand met een boblijn.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit meegemaakt dat het tarief voor kort- en lang haar knippen (zonder wassen en stylen) gelijk is. Vind dat heel vreemd. Ook het knippen van mannen (en kinderen) is vrijwel altijd goedkoper, is mijn ervaring.
test

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven