Alcoholist in huis,weigert hulp

09-06-2016 14:18 135 berichten
Ik open dit topic voor een buurvrouw.



Situatie: buurvrouw heeft haar exman in huis, al zolang dat hij huurdersbescherming heeft.

Hij is sterk vervuild en drinkt veel.

Buuf heeft geprobeerd hem eruit te krijgen,maar dat is niet gelukt. Hij zit de hele dag in de schuur te drinken, hij stinkt en zeikt in zijn broek.



Gisteren is hij gevallen, ambu erbij maar hij weigert zorg. Nu ligt hij in een bebloed bed, dat niet verschoond mag worden.

Waarschijnlijk krijgt hij de komende dagen afkickverschijnselen omdat hij niet naar zijn vaste drinkplek kan in de schuur. De buuf houdt een totaal alcohol verbod in huis.



De hele situatie groeit de buuf boven het hoofd. Wat kan zij doen om de ex of uit huis te krijgen, of in ieder geval de situatie te verbeteren?



Ze neemt contact op met de ggd.



Als jullie extra info nodig hebben, dan vraag ik haar dat,ze is uiteraard op de hoogte dat ik dit topic voor haar open.



Alle hulp en advies is welkom, alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
En zo'n rechtelijke machtiging? Dan kan hij gedwongen opgenomen worden.
Alle reacties Link kopieren
Kan ze geen andere woning zoeken? En anders inderdaad een gedwongen opname voor elkaar proberen te krijgen?
Waarschijnlijk is hij daar nog te "goed genoeg" voor, wyandotje.

Maar ik zal buf zeggen dat ze dat moet navragen bij de ggd zodra ze daar een gesprek mee heeft.

De ambu en politie van gisteravond gaan iig ook contact opnemen met de ggd.



Hij weigert alle vorm van zorg. Zijn pillen krijgt hij stiekem gevoerd door de buuf,die gooit ze door zijn eten.
Alle reacties Link kopieren
Huurdersbescherming? Betaalt hij haar dan?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Meld je buurman bij de OGGZ of Meldpunt Zorg en Overlast van je gemeente. Dat kan jij doen, maar buurvrouw zelf ook. Zij hebben veel ervaring met dit soort situaties en kunnen hulp bieden (ook aan zogenaamde zorgmijders). Succes!
Een andere woning wil ze niet.

Gerechtelijke machtiging heeft ze geprobeerd vorig jaar, maar dat werd erg duur en dat zou 2 jaar in beslag nemen.

Ze gaat kijken of ze een rechtsbijstand verzekering heeft. Ze heeft vanacht niet geslapen dus nadenken gaat momenteel wat lastig.
Hayek, ja hij betaalt helaas huur.

Het grootste probleem nu is de vervuiling.
Waarom neemt jouw buurvrouw haar ex-man in huis? Ze moet hem het huis uit gooien en nieuwe sloten op de deuren laten zetten.
Hem in een bezopen bui op straat gooien en alle sloten veranderen en voet bij stuk houden. Neem aan dat als hij zo ver heen is dat de politie hem niet gaat helpen.
Of kan jouw buurvrouw de huur niet betalen als haar ex-man niet meebetaalt?
Alle reacties Link kopieren
En betaalt hij die huur ook daadwerkelijk?

En tsja, geen andere woning willen? Het zou mij boeien waar ik heen zou moeten, als ik maar van die gast af zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Steampunkcat88 schreef op 09 juni 2016 @ 14:24:

Waarschijnlijk is hij daar nog te "goed genoeg" voor, wyandotje.

Maar ik zal buf zeggen dat ze dat moet navragen bij de ggd zodra ze daar een gesprek mee heeft.

De ambu en politie van gisteravond gaan iig ook contact opnemen met de ggd.



Hij weigert alle vorm van zorg. Zijn pillen krijgt hij stiekem gevoerd door de buuf,die gooit ze door zijn eten.Waarom geeft ze hem dan toch zijn medicijnen, als hij die niet wil?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je er als buurt last van hebt zou ik het ook zelfstandig melden. Bemoei zorg zou je eventueel kunnen proberen, sociaal wijkteam, crisis dienst van GGZ/verslavingszorg in je buurt. Hele lastige situatie voor allebei. Gewoon zo vaak mogelijk overal blijven melden. De gemeente heeft vaak ook iemand die verantwoordelijk is voor probleemsituaties aangezien de gemeente deels verantwoordelijk is geworden voor zorg aan mensen thuis. Ik wens jullie veel sterkte, wat een ellende kan het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Die man drinkt niet binnen want dat wil de buuf niet. Kan / kon ze er toch ook op staan dat hij elke dag zichzelf wast ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Weten jullie of het mogelijk is om thuiszorg te krijgen? Buuf is ook slecht ter been,en kan de vervuiling niet goed aan.



Ze heeft wel kinderen wel in de buurt, maar die kunnen ook niet al te veel doen wegens eigen lichamelijke klachten.



De gemeente heeft gezegd dat ze maar op hun een beroep moet doen,en buuf heeft niet door gevraagd. Heeft het nut om haar weer naar de gemeente terug te sturen?
quote:theamuts schreef op 09 juni 2016 @ 14:31:

Waarom neemt jouw buurvrouw haar ex-man in huis? Ze moet hem het huis uit gooien en nieuwe sloten op de deuren laten zetten.Dat mag juridisch niet.
quote:sophiax schreef op 09 juni 2016 @ 14:26:

Meld je buurman bij de OGGZ of Meldpunt Zorg en Overlast van je gemeente. Dat kan jij doen, maar buurvrouw zelf ook. Zij hebben veel ervaring met dit soort situaties en kunnen hulp bieden (ook aan zogenaamde zorgmijders). Succes!Thanks! Die kende ik niet.
quote:theamuts schreef op 09 juni 2016 @ 14:32:

Of kan jouw buurvrouw de huur niet betalen als haar ex-man niet meebetaalt?Ja, dat kan ze wel.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 juni 2016 @ 14:33:

[...]





Waarom geeft ze hem dan toch zijn medicijnen, als hij die niet wil?Omdat ze hoopte dat het dan iets beter zou gaan. Ze had er eigenlijk niet zo over na gedacht, door je vraag ziet ze in dat het eigenlijk geen nut heeft.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 juni 2016 @ 14:36:

Die man drinkt niet binnen want dat wil de buuf niet. Kan / kon ze er toch ook op staan dat hij elke dag zichzelf wast ?Dat probeert ze,maar ze krijgt als standaard antwoord dat hij dat niet wil. Hij weigert. Hij wast een keer per dag de handen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Steampunkcat88 schreef op 09 juni 2016 @ 14:43:

[...]





Dat probeert ze,maar ze krijgt als standaard antwoord dat hij dat niet wil. Hij weigert. Hij wast een keer per dag de handen.



Tsja, daar kiepte ik dan fijn een afwasteiltje met sop en lauw water overheen, in dat schuurtje. En als het heel warm was de tuinslang.

Hij slaapt in huis, neem ik aan ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Waarom alles juridisch willen regelen? Als hij echt Zo ver heen is da zal hij toch niet achter zijn rechten aangaan?
Alle reacties Link kopieren
Dus hij wil niet douchen, geen behandelingen ?

Levensmoe ? Is hij bewust bezig zich dood te drinken ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Steampunkcat88 schreef op 09 juni 2016 @ 14:38:

Weten jullie of het mogelijk is om thuiszorg te krijgen? Buuf is ook slecht ter been,en kan de vervuiling niet goed aan.



Ze heeft wel kinderen wel in de buurt, maar die kunnen ook niet al te veel doen wegens eigen lichamelijke klachten.



De gemeente heeft gezegd dat ze maar op hun een beroep moet doen,en buuf heeft niet door gevraagd. Heeft het nut om haar weer naar de gemeente terug te sturen?



Thuiszorg is toch geen oplossing? Het enige wat zou kunnen helpen is dat de thuiszorg ook nog meldingen gaat doen over de buurman, maar voordat dat allemaal geregeld is kan ie wel het loodje gelegd hebben. Het zijn oudere mensen, begrijp ik?



Blijven klagen bij de gemeente(ze schuiven allemaal graag af) en allerlei andere instanties(GGZ, bemoeizorg, meldpunt overlast) die ook maar iets zouden kunnen betekenen heeft in ieder geval meer nut dan niets doen. En de woningbouwvereniging? Een huurder heeft rechten, maar ook plichten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven