Alcoholist in huis,weigert hulp

09-06-2016 14:18 135 berichten
Ik open dit topic voor een buurvrouw.



Situatie: buurvrouw heeft haar exman in huis, al zolang dat hij huurdersbescherming heeft.

Hij is sterk vervuild en drinkt veel.

Buuf heeft geprobeerd hem eruit te krijgen,maar dat is niet gelukt. Hij zit de hele dag in de schuur te drinken, hij stinkt en zeikt in zijn broek.



Gisteren is hij gevallen, ambu erbij maar hij weigert zorg. Nu ligt hij in een bebloed bed, dat niet verschoond mag worden.

Waarschijnlijk krijgt hij de komende dagen afkickverschijnselen omdat hij niet naar zijn vaste drinkplek kan in de schuur. De buuf houdt een totaal alcohol verbod in huis.



De hele situatie groeit de buuf boven het hoofd. Wat kan zij doen om de ex of uit huis te krijgen, of in ieder geval de situatie te verbeteren?



Ze neemt contact op met de ggd.



Als jullie extra info nodig hebben, dan vraag ik haar dat,ze is uiteraard op de hoogte dat ik dit topic voor haar open.



Alle hulp en advies is welkom, alvast bedankt.
quote:nursy schreef op 09 juni 2016 @ 14:35:

Als je er als buurt last van hebt zou ik het ook zelfstandig melden. Bemoei zorg zou je eventueel kunnen proberen, sociaal wijkteam, crisis dienst van GGZ/verslavingszorg in je buurt. Hele lastige situatie voor allebei. Gewoon zo vaak mogelijk overal blijven melden. De gemeente heeft vaak ook iemand die verantwoordelijk is voor probleemsituaties aangezien de gemeente deels verantwoordelijk is geworden voor zorg aan mensen thuis. Ik wens jullie veel sterkte, wat een ellende kan het zijn.





Het is niet mijn eigen buuf, maar die van mijn zus. Ik heb ook goed contact met haar. Maar zelf heb ik er geen last van, zus woont er boven en heeft ook persoonlijk geen last.

Alleen de buuf groeit het echt boven het hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Wat doet hij allemaal nog in huis? Slapen ? Naar de wc neem ik aan ? Waar eet hij en wie maakt dat en wie koopt dat ? Hoeveel uur per dag zit hij in die schuur ? Is zijn schuur verwarmd ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Thuiszorg ( om die man te douchen , denk ik ? ) lijkt me nou niet bepaald de aangewezen instantie voor iemand die niets wil. Wat moeten die meiden doen dan : robbertje vechten tot ze samen onder de douche belanden met de buurman in de hoop dat er wat vuil afspoelt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Laat je zus dan klagen, zij woont er boven. Boeit dat dat zij er persoonlijk geen last van heeft, ze wil toch helpen? De buuf kan het zo te lezen niet aan en heeft ook niet de capaciteiten om er zelfstandig wat aan te doen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 juni 2016 @ 14:45:

[...]





Tsja, daar kiepte ik dan fijn een afwasteiltje met sop en lauw water overheen, in dat schuurtje. En als het heel warm was de tuinslang.

Hij slaapt in huis, neem ik aan ?



Ze neemt het in overweging

Ze zegt dat ze tot nu toe nog niet zo ver is gegaan om.hem de toegang te ontzeggen als hij zich niet wast, maar ze ziet wel in dat haar aanpak ook niet werkt.
Valt mij wel op hoeveel alcoholisten er eigenlijk in schuurtjes " wonen". Hij is niet de enige, ken zo 3 gevallen. 1 bij mijn oma in de flat, 1 in mijn oude flat en een vriendin van mij heeft haar junkie ex in de schuur wonen.



Snap sowieso niet dat de woningstichting er niet meer aan doet. Thuiszorg heb je niets aan als hij een tegenstribbelend is
Alle reacties Link kopieren
kan ze niet verhuizen?
Alle reacties Link kopieren
Als ze al thuiszorg toegewezen krijgt, en dat is ook al geen sinecure, denk ik dat de dames van de thuiszorg inderdaad iemand die niet geholpen wil worden met vereende krachten onder de douche gaan zetten. Zoals ik al schreef, ze maken hooguit ook een melding.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 juni 2016 @ 14:47:

Dus hij wil niet douchen, geen behandelingen ?

Levensmoe ? Is hij bewust bezig zich dood te drinken ?Dat heeft de dokter gisteren ook gevraagd. Antwoord: het gaat toch goed met hem?
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 09 juni 2016 @ 14:53:

kan ze niet verhuizen?Dat wil ze niet. Tsja.
Alle reacties Link kopieren
quote:Steampunkcat88 schreef op 09 juni 2016 @ 14:54:

[...]





Dat heeft de dokter gisteren ook gevraagd. Antwoord: het gaat toch goed met hem?Nou ja, kieper hem met een fust bier in het schuurtje, laat hem er niet meer uit en het probleem lost zich waarschijnlijk binnen niet al te lange tijd vanzelf op.
quote:LaFleurNoire schreef op 09 juni 2016 @ 14:47:

[...]





Thuiszorg is toch geen oplossing? Het enige wat zou kunnen helpen is dat de thuiszorg ook nog meldingen gaat doen over de buurman, maar voordat dat allemaal geregeld is kan ie wel het loodje gelegd hebben. Het zijn oudere mensen, begrijp ik?



Blijven klagen bij de gemeente(ze schuiven allemaal graag af) en allerlei andere instanties(GGZ, bemoeizorg, meldpunt overlast) die ook maar iets zouden kunnen betekenen heeft in ieder geval meer nut dan niets doen. En de woningbouwvereniging? Een huurder heeft rechten, maar ook plichten.





De rest van het huis wordt ook smerig door hem. Ik gooi ook maar een balletje op.

Wat zou de woningbouw kunnen doen?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 juni 2016 @ 14:48:

Wat doet hij allemaal nog in huis? Slapen ? Naar de wc neem ik aan ? Waar eet hij en wie maakt dat en wie koopt dat ? Hoeveel uur per dag zit hij in die schuur ? Is zijn schuur verwarmd ?





Hij slaapt in huis, hij gaat naar de wc in de schuur op een potje of in een flesje.



Hij eet bij de buuf in huis, zij maakt dat.
quote:LaFleurNoire schreef op 09 juni 2016 @ 14:52:

Laat je zus dan klagen, zij woont er boven. Boeit dat dat zij er persoonlijk geen last van heeft, ze wil toch helpen? De buuf kan het zo te lezen niet aan en heeft ook niet de capaciteiten om er zelfstandig wat aan te doen.Goed idee,gaat ze doen.
quote:LaFleurNoire schreef op 09 juni 2016 @ 14:57:

[...]





Nou ja, kieper hem met een fust bier in het schuurtje, laat hem er niet meer uit en het probleem lost zich waarschijnlijk binnen niet al te lange tijd vanzelf op.Voorgelezen aan buuf, die moest hardop lachen om je suggestie.
Wat wil je dat de thuiszorg doet? Hij weigert toch alle zorg? Hij kan niet onder de douche gesleept worden als hij niet wil.

Huishoudelijke hulp opnieuw aanvragen heeft denk ik alleen zin als de situatie nu veranderd is t.o.v. toen. Anders wordt het net zo snel weer afgewezen.



Ik snap niet goed waarom die twee nog samen zijn. Je bent gescheiden maar woont nog in hetzelfde huis? Hoezo moeten ze samen de huur betalen? Wil je buurvrouw wel echt van hem af? Ook al heeft buurvrouw geen geld, dan gaat ze toch ergens in het kleinst/goedkoopst mogelijke huurhuisje wonen? Als je na een scheiding 'op straat staat' heb je wel voorrang lijkt mij.



Ik zou wel eens uit zoeken hoe het zit met 'stiekem' medicatie toedienen. Of je buurvrouw zo niet strafbaar bezig is.

Hem verder weg zien zakken is akelig om te zien, maar je doet er niets aan zo lang als hij zich niet wil laten helpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Steampunkcat88 schreef op 09 juni 2016 @ 14:57:

[...]





De rest van het huis wordt ook smerig door hem. Ik gooi ook maar een balletje op.

Wat zou de woningbouw kunnen doen?Hij is toch medehuurder? Overlast veroorzaken en vervuiling valt niet onder goed huurderschap. Daarnaast de GGZ, bemoeizorg, maatschappelijk werk en meldpunt overlast inschakelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Steampunkcat88 schreef op 09 juni 2016 @ 14:57:

[...]





De rest van het huis wordt ook smerig door hem. Ik gooi ook maar een balletje op.

Wat zou de woningbouw kunnen doen?

die kan niks doen hoor

Of ze kieperen het hele gezin eruit (wat niet snel gebeurt), nooit 1 persoon
Alle reacties Link kopieren
quote:LaFleurNoire schreef op 09 juni 2016 @ 14:54:

Als ze al thuiszorg toegewezen krijgt, en dat is ook al geen sinecure, denk ik dat de dames van de thuiszorg inderdaad iemand die niet geholpen wil worden met vereende krachten onder de douche gaan zetten. Ik denk het niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Steampunkcat88 schreef op 09 juni 2016 @ 15:01:

Voorgelezen aan buuf, die moest hardop lachen om je suggestie.Huh? Zit je nu bij je zus te internetten terwijl de buurvrouw er ook bij zit?
Chirpy, hij kwam een paar dagen logeren wegens gezeik... en is nooit meer vertrokken.

Hij zei dat hij bezig was met een nieuwe plek zoeken,maar toen buuf het zat was en er achter aan ging had hij inmiddels huurrecht.
En ja, buuf is te goed voor deze wereld. Ze let niet op haar eigen grenzen.
quote:prik schreef op 09 juni 2016 @ 15:06:

[...]



Huh? Zit je nu bij je zus te internetten terwijl de buurvrouw er ook bij zit?Ik zit bij de buuf koffie te doen, mijn zus is op vakantie en ik pas op haar huis en hond. Vanacht komt ze weer thuis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Steampunkcat88 schreef op 09 juni 2016 @ 15:08:

Chirpy, hij kwam een paar dagen logeren wegens gezeik... en is nooit meer vertrokken.

Hij zei dat hij bezig was met een nieuwe plek zoeken,maar toen buuf het zat was en er achter aan ging had hij inmiddels huurrecht.Hoezo, huurrecht? Staat hij daar officieel ingeschreven dan? En waarom heeft de buurvrouw daar dan mee ingestemd? Ik neem aan dat zij die woning huurt, hoe kan hij dan in vredesnaam huurrecht krijgen als zij het daar niet mee eens is?
quote:lilalinda schreef op 09 juni 2016 @ 15:03:

[...]



die kan niks doen hoor

Of ze kieperen het hele gezin eruit (wat niet snel gebeurt), nooit 1 persoonJammer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven