Entertainment alle pijlers

Live optredens/concerten-Topic

31-03-2012 13:43 477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eén van de leukste dingen om te doen vind ik het bezoeken/ervaren van live muziek. Praten/lezen erover doe ik ook graag. En ik ben nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen, dus hier een paar vragen.



1. Welke artiest/band heb je het laatst bezocht?

2. Hoe was het?

3. Had je deze artiest/band al eerder live gezien?

Zo ja, was het beter/slechter dan de vorige keer?

4. Wat is je volgende concert (en wat verwacht je ervan)?
Alle reacties Link kopieren
quote:laverne schreef op 16 maart 2016 @ 07:23:

Waarom ging je dan?Ik kende alleen de single en dat vond ik een leuk liedje. Ga wel vaker naar bandjes waarvan ik de muziek niet (heel goed) ken. Vaak word ik blij verrast en soms ook niet. Dat was voor mij in het geval van Sam Hunt.
Op 14 juni a.s. ga ik samen met vriendinnen naar Bruce Springsteen and the E Streetband op het Malieveld.

Maar waar ik me nog het meest op verheug is zijn concert in Camp Nou, Barcelona. Ik ga samen met manlief en we maken er een lang weekend van, met als hoogtepunt Bruce. Mijn man is geen fan van Bruce en hij heeft hem nog nooit live meegemaakt. Ik ben zo benieuwd wat hij ervan gaat vinden.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond ga ik met mijn man naar Soldaat van Oranje. Wil er al tijden naar toe, hoor alleen maar enthousiaste mensen. Ik heb er echt zin in.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag naar Bruce Springsteen in Den Haag.

Heel veel zin in. Wie gaat er ook naar toe?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou laatst naar het concert van UB 40 gaan, had me er al maanden op verheugd, we hadden de kaartjes vrij snel na aanvang van de verkoop gekocht, ze waren dus al maanden in ons bezit. Een paar dagen voor het concert kregen we een telefoontje van Mojo dat ze het geld zouden terugstorten. Ze hadden nl. teveel kaartjes verkocht, grote teleurstelling dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gisselle schreef op 12 juni 2016 @ 23:42:

Ik zou laatst naar het concert van UB 40 gaan, had me er al maanden op verheugd, we hadden de kaartjes vrij snel na aanvang van de verkoop gekocht, ze waren dus al maanden in ons bezit. Een paar dagen voor het concert kregen we een telefoontje van Mojo dat ze het geld zouden terugstorten. Ze hadden nl. teveel kaartjes verkocht, grote teleurstelling dus.

Oh da's erg, nog nooit eerder gehoord trouwens.

Daar verheug je je dan al maanden op. Een flinke teleurstelling.
quote:Marjo41 schreef op 12 juni 2016 @ 23:32:

Dinsdag naar Bruce Springsteen in Den Haag.

Heel veel zin in. Wie gaat er ook naar toe?Ik ga! Vorige maand ben ik naar zijn eerste Europese concert geweest in Camp Nou, Barcelona. Dat was helemaal geweldig. Vanaf ongeveer kwart over 9 tot tien voor 1 's nachts feest.
Alle reacties Link kopieren
16 Juli naar Beyonce. Heb er erg veel zin in.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 13 juni 2016 @ 12:29:

[...]





Ik ga! Vorige maand ben ik naar zijn eerste Europese concert geweest in Camp Nou, Barcelona. Dat was helemaal geweldig. Vanaf ongeveer kwart over 9 tot tien voor 1 's nachts feest.

Klinkt super, ben nu al helemaal hyper

Hoop wel dat ie niet zo laat begint, moet nog met de trein naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook. Heb er nu al zin in.



Volgens de planning speelt hij van half 8 tot 11. Maar geen idee of hij normaliter optijd begint. Maar sowieso voordat je dat veld af bent
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Bruce is altijd wel redelijk op tijd. Kan misschien tien minuutjes later zijn, maar geen Justin Bieber- of Madonnataferelen.
Superlatieven schieten te kort! Wat een geweldig concert weer van Bruce en de band. Ik stond vlak achter de pit tegen het hek aan. Ik kon Bruce bijna aanraken tijdens Hungry Heart. Ik kon hem uitstekend zien en vooral horen. Hier kan menig jongere muzikant nog een puntje aan zuigen. Gewoon 3,5 uur doorspelen met een enthousiasme alsof ie het voor het eerst doet. Ik houd gewoon van die man.
Alle reacties Link kopieren
Ik stond ergens in het midden, met paar langen voor mijn neus, dus zag niet veel. Maar wat was het ontzettend gaaf.



Alleen jammer dat de gemeente het pendelvervoer zo bagger had geregeld.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:lollypopje schreef op 15 juni 2016 @ 13:12:

Ik stond ergens in het midden, met paar langen voor mijn neus, dus zag niet veel. Maar wat was het ontzettend gaaf.



Alleen jammer dat de gemeente het pendelvervoer zo bagger had geregeld.

Stond je naast mij?



Het was echt heel gaaf, wat een geweldig concert!

En wat hebben ze er zelf een lol in.

Heerlijke avond gehad.

En toen nog rennen naar de trein.
Alle reacties Link kopieren
Iemand gisteravond naar Sixx: A.M. geweest? Ik vond ze geweldig!
Alle reacties Link kopieren
quote:Marjo41 schreef op 15 juni 2016 @ 13:25:

[...]



Stond je naast mij?



Het was echt heel gaaf, wat een geweldig concert!

En wat hebben ze er zelf een lol in.

Heerlijke avond gehad.

En toen nog rennen naar de trein.



Grinnnzz lange mensen zouden gewoon achteraan moeten staan



Maar hebben jullie de trein nog gehaald? Want wij deden er een half uur over om bij het station te komen en ook daar werd je maar gefaceerd toegelaten.

Bij de trams ook. Waardoor er half lege trams reden en ik nog een uur op mijn benen moest staan. Echt wat was ik op.

Maar het was het wel waard. Zo gaaf.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 15 juni 2016 @ 13:05:

Superlatieven schieten te kort! Wat een geweldig concert weer van Bruce en de band. Ik stond vlak achter de pit tegen het hek aan. Ik kon Bruce bijna aanraken tijdens Hungry Heart. Ik kon hem uitstekend zien en vooral horen. Hier kan menig jongere muzikant nog een puntje aan zuigen. Gewoon 3,5 uur doorspelen met een enthousiasme alsof ie het voor het eerst doet. Ik houd gewoon van die man.Leuk om te lezen! Ik kan niet zo lang staan, ga alleen naar zitconcerten, anders was ik er ook naar toe geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:lollypopje schreef op 15 juni 2016 @ 13:52:

[...]





Grinnnzz lange mensen zouden gewoon achteraan moeten staan



Maar hebben jullie de trein nog gehaald? Want wij deden er een half uur over om bij het station te komen en ook daar werd je maar gefaceerd toegelaten.

Bij de trams ook. Waardoor er half lege trams reden en ik nog een uur op mijn benen moest staan. Echt wat was ik op.

Maar het was het wel waard. Zo gaaf.

We zijn voetje voor voetje naar het station gelopen. Daar was het goed geregeld met een extra trein naar Utrecht.

Daar aangekomen hebben we rennend nog net de laatste trein naar Den Bosch gehaald.

Daar hadden we met vooruitziende blik de auto neergezet om nog naar Eindhoven te komen.

Anders waren we dus niet meer thuisgekomen.

Leuk hoor die extra treinen maar vanaf Utrecht is er niks meer geregeld.
Alle reacties Link kopieren
@marjo41 daarom moest ik met de auto, want ik was anders ook niet thuis gekomen. Dus fijn dat ze vragen met het ov te komen, maar dat heeft alleen nut als je bent aangesloten op het nachtnet.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Daarom ga ik niet zo vaak naar concerten.

Vanaf Brabant altijd een heel gedoe om er te komen.

Maar Bruce is het absoluut waard.

Al moest ik er lopend heen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook naar Bruce geweest. Wat was het geweldig! De energie en de lol die ze uitstralen tijdens het spelen, gewoon kippenvel.



Het was wel een hele onderneming. 's Middags om 13.00 uur vertrokken en 's nachts om 2.00 weer thuis.

En vandaag werken. Pfff, valt niet mee, maar het was het zeker waard allemaal
Wij stonden bij de ingang vanaf ongeveer half 12. Zodra de poorten opengingen was het rennen geblazen. Maar de moeite werd beloond met een prima plek achter de pit. Het hield wel in dat ik ongeveer veertien uur niet naar het toilet ben geweest en pas rond middernacht een bakje patat at. Ik durfde namelijk niet meer van mijn plek af.
Alle reacties Link kopieren


Ik was ook kapot , maar het was het waard.

Gewoon met auto gegaan.Ging prima .

Lijkt me vreselijk om de trein te moeten halen, als er nog minstens een half uur gespeeld wordt.
Alle reacties Link kopieren
Wardruna, Opeth en Alcest in november. Heel Nederland doorkruizen om hier naartoe te kunnen (Utrecht, Tilburg en Amstelveen) maar hé ik heb er zin in!
Wie weet dit: kan je kaartjes voor Down the Rabbit Hole ook voor een enkele dag kopen? Ik wil alleen de zaterdag gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven