Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.



NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
De dag dat ik mee mag schrijven zal ik een extra lang dansje doen haha. Ik zit maar te wachten op die vraag, en nee ik kan/mag hem niet vragen. Hij zegt dan nee.. Wilt het graag op de juiste manier doen haha. Datum heb ik wel al in mijn hoofd en die staat ook al in de lijst.. Wie weet tot een andere keer dit jaar!



Voor de rest, veel plezier met plannen!
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend depster! Als jij er zo aan toe bent is hij het vast ook en duurt het vast niet lang meer. En we krijgen dan wel een uitgebreid verslag van je aanzoek hoop ik?
Alle reacties Link kopieren
Voor de locatie hadden wij ons opgegeven voor de open trouwlocatie route. (die is het weekend van 3 juli weer geloof ik, echt een aanrader)

Wij hadden 2 locaties op de planning staan, en er was een derde die in de buurt was. Dus we dachten: ach gaan we daar ook even kijken ook al verwachten we er niks van.

Natuurlijk is het die locatie geworden.
Goustraal kun je het stukje dierentuin op de op halen? Dat ik het hier zeg ik niet erg maar het hoeft niet gelijk leesbaar te zijn bij open topic
quote:depster schreef op 14 juni 2016 @ 12:30:

De dag dat ik mee mag schrijven zal ik een extra lang dansje doen haha. Ik zit maar te wachten op die vraag, en nee ik kan/mag hem niet vragen. Hij zegt dan nee.. Wilt het graag op de juiste manier doen haha. Datum heb ik wel al in mijn hoofd en die staat ook al in de lijst.. Wie weet tot een andere keer dit jaar!



Voor de rest, veel plezier met plannen!

Haha wij hadden ook zo'n situatie



Net afspraak om in Augustus te kijken of mijn jurk vermaakt kan worden voor een 6 maanden buik. Anders mag ik mijn jurk ruilen al betaal ik dan 300 Euro ruilkosten maar is beter dan niks. Is mijn nieuwe jurk 700 of minder hoef ik niks bij te betalen. (Outlet waar ik gekocht heb is max.1000)
@Lapflop uiteraard zal ik een uitgebreid verslag neer zetten haha. Maar ik ben bang dat het nog wel even gaat duren, hem kennende..

@MN goed te zien dat het is goed gekomen bij jullie ;)
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ze daar dus wel redelijk coulant in zijn MN, beter dan een nieuwe kopen inderdaad.



Qua locatie ging bij ons eigenlijk vanzelf. Maakte mij ook niet super veel uit. Hebben 3 verschillende; voor de wet, voor de kerk en feest
Ik heb een vraagje over de prijzen die ik zie op de opendagenlocaties. Ik zie bijv een prijs van 5.000 of soms zelfs 10.000 (je kunt hier dan trouwen, receptie en feest houden).



Misschien een hele domme vraag van mij hoor, maar is dit dan inclusief alles? Dus inclusief de administratie dingen als je trouwboekje ed, en is dit dan ook incl eten en drinken?



Of zijn dit de prijzen voor alleen de locatie?? Ik kan hier bij deze locaties namelijk niet echt een specificatie vinden en vind de prijzen behoorlijk hoog. Ik schrik er nogal van, eerlijk gezegd..... Ik snap dat trouwen een hoop geld kost, en dat je wel zelf een beetje kan bepalen hoeveel je uit wilt/kunt geven, maar dit soort bedragen voor alleen locatie???
Ik zou het op de locatie vragen. Wij betalen op onze feestlocatie bijvoorbeeld geen zaalkosten maar betalen alleen voor de hapjes en drankjes.
Alle reacties Link kopieren
Het is in onze ervaring een indicatie van wat zo'n dag daar ongeveer kost. Boekje etc. Moet je aan de gemeente betalen dus dat staat er los van. Het gaat dus over de locatie en eten en drinken. Soms zit de aankleding er ook bij. En het ligt ook nog aan de hoeveel mensen die je wil uitnodigen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Bij onze locatie stond geloof ik een indicatie van 5000-10000 euro geloof ik. En de werkelijke 'locatie huur kosten' waren zo'n 600 euro. De rest is wat er gemiddeld uitgegeven werd op die locatie aan eten en drinken etc.
quote:Lapflop schreef op 14 juni 2016 @ 13:52:

Bij onze locatie stond geloof ik een indicatie van 5000-10000 euro geloof ik. En de werkelijke 'locatie huur kosten' waren zo'n 600 euro. De rest is wat er gemiddeld uitgegeven werd op die locatie aan eten en drinken etc.



Ha, dit hoop ik dan ook, haha! Vind dat ook logischer klinken, dan dat t alleen de locatiehuur zou zijn. Er zijn bijv verschillende zalen te huur, en daar staat dan t max aantal gasten achter.



Dat van de gemeentelijke kosten snap ik nu ook!



Ik noem nu trouwens een exces hoor! We hebben een aantal prachtige locaties gezien op die website (het heet niet voor niets, toptrouwlocaties, haha) en in een kasteel of een poepiesjiek hotel trouwen lijkt me echt geweldig, maar t moet wel allemaal een beetje proportioneel blijven, vind ik persoonlijk

Een sprookjeshuwelijk probeer je samen na te streven in de jaren dat je getrouwd bent, niet alleen maar die ene dag ;)

Wat niet wil zeggen dat je er niet prachtig uit mag zien of niet op een toplocatie (met dito kosten) mag trouwen! Ieder voor zich Maar het is natuurlijk wel alleen die ene dag, en dan ruim 10.000 uitgeven, oef, daar moet ik nog even van slikken, hihi.



Donderdag gaan we een eerste locatie bekijken, én voor t eerst naar jurken kijken!! Oef, wat spannend, haha. Mn vriend gaat trouwens mee jurken kijken, gewoon beetje neuzen, maar als ik een definitieve keuze maken, wil ik dat met moeders en vriendinnen doen, een beetje verrassen vind ik er wel bij horen
Alle reacties Link kopieren
Heel veel plezier donderdag! Je haalt wel heel wat op je bord beide op 1 dag. kom je vertellen hoe het was? Wij hebben trouwens nog kunnen onderhandelen over de prijs ook.



Weet je al wat voor jurk je ongeveer wil?
Haha, moet goed komen qua planning eind vd ochtend de locatie bekijken, halverwege de middag jurken passen



En uiteraard laat ik weten hoe t was!! Ik kan er ook, naast mn vriend natuurlijk, nog met niemand over kletsen, dus het is heeeeel fijn dat het hier anoniem kan!



Ehm, wat ik wil weet ik nog niet precies, ik weet vooral wat ik niet wil, haha. Maar ik heb wel een en ander op Pinterest verzameld, dus hopelijk hebben ze daar iets aan (ook ideeen voor taarten, ringen, boeketten, noem maar op, haha, ik houd echt van Pinterest!)



Ik vind in ieder geval Mermaid jurken niets, en strapless ook niet. Mooi bij een ander, maar doet niets voor mijn figuur. Stralend wit vind ik ook niet zo passen bij mij, ik zit een beetje aan champagne te denken, of wit of champagne met voile in goud of zo. Kant vind ik ook mooi.

En ik vind een enorme jurk ook echt wel mooi, maar ik gok dat t uiteindelijk wat minder pompeus gaat worden Iets Keltisch er in vind ik ook wel mooi, maar ik wil geen kostuumjurk.

We'll see!!
Alle reacties Link kopieren
Woooow die locatie prijzen mag ik hopen dat dat All-in is. Zulke bedragen ben ik nog niet tegen gekomen.



Wij betalen geen zaal huur, alleen drinken. En we laten een catering bedrijf komen, kon ook bij de zaal zelf maar wij vonden deze leuker. Zijn echt heel flexibel op onze locaties; ze willen alles voor je doen en regelen (tegen kosten uiteraard) en je mag het ook zelf doen, wat je weer kosten scheelt.... Echt tot op het kleinste dingetje toe; de borrelnootjes op tafel mag je bij wijze van zelf meebrengen.



Niet dat wij dat gaan doen overigens want op die dag wil ik dus niks om handen hebben en betaal ik graag extra voor wat service etc haha
Alle reacties Link kopieren
Haha klinkt alsof je al heel erg veel ideeën hebt! Heel veel plezier iig!
Hoi dames,

Leuk dat we hier verder gaan schrijven!



Irish washer woman, klinkt inderdaad, zoals lapflop schrijft, alsof je al helder hebt wat je niet en wel wil. Alvast veel plezier donderdag!



En vaak zijn de prijzen voor de locatiehuur (als ze dat rekenen), hapjes, drankjes en eten. Drinken is overdag nog vaak op nacalculatie..

Wij zijn wel naar de open dag van toptrouwlocaties geweest, maar uiteindelijk een locatie gevonden in de buurt die er niet bij was aangesloten. Deze locatie was wel wat goedkoper dan sommige trouwlocaties die we tijdens die open dag hadden gezien. De prijs hangt ook wel van de regio en vaak populariteit af. Succes met jullie zoekproces!
Die indicaties zullen vast voor drank, eten en feest zijn of daar iets in tussen.



We kunnen daar niet zoveel mee omdat we een andere invulling willen dan vaak wordt voorgesteld. Zo wil mijn vriend echt geen feest houdt hij helemaal niet van, aangezien het ook zijn trouwerij is komt die er niet. We willen ook geen onderscheid in dag en avond gasten. Daarnaast moet het ook leuk zijn voor kinderen want onze eigen kinderen moet ook een leuke dag hebben. Als laatst willen we er ook geen 10.000 euro aan uit geven.



Eerst hadden we zitten kijken om met alle mensen te gaan eten of zoiets, maar dat is het niet geworden. Zoals het er nu uit ziet wordt het trouwen net na de lunch en dan de rest van middag borrelen met veel lekkere hapjes met een hoop mensen.
quote:leoni schreef op 14 juni 2016 @ 19:21:

Die indicaties zullen vast voor drank, eten en feest zijn of daar iets in tussen.



We kunnen daar niet zoveel mee omdat we een andere invulling willen dan vaak wordt voorgesteld. Zo wil mijn vriend echt geen feest houdt hij helemaal niet van, aangezien het ook zijn trouwerij is komt die er niet. We willen ook geen onderscheid in dag en avond gasten. Daarnaast moet het ook leuk zijn voor kinderen want onze eigen kinderen moet ook een leuke dag hebben. Als laatst willen we er ook geen 10.000 euro aan uit geven.



Eerst hadden we zitten kijken om met alle mensen te gaan eten of zoiets, maar dat is het niet geworden. Zoals het er nu uit ziet wordt het trouwen net na de lunch en dan de rest van middag borrelen met veel lekkere hapjes met een hoop mensen.Klinkt als wat wij willen. Al gaan wij voor relaxte barbecue.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je er niet onderuit komt dat een relaxe borrel als feest wordt beschouwd, als iedereen hartstikke blij voor jullie is Leoni
Alle reacties Link kopieren
quote:leoni schreef op 14 juni 2016 @ 19:21:

Die indicaties zullen vast voor drank, eten en feest zijn of daar iets in tussen.



We kunnen daar niet zoveel mee omdat we een andere invulling willen dan vaak wordt voorgesteld. Zo wil mijn vriend echt geen feest houdt hij helemaal niet van, aangezien het ook zijn trouwerij is komt die er niet. We willen ook geen onderscheid in dag en avond gasten. Daarnaast moet het ook leuk zijn voor kinderen want onze eigen kinderen moet ook een leuke dag hebben. Als laatst willen we er ook geen 10.000 euro aan uit geven.



Eerst hadden we zitten kijken om met alle mensen te gaan eten of zoiets, maar dat is het niet geworden. Zoals het er nu uit ziet wordt het trouwen net na de lunch en dan de rest van middag borrelen met veel lekkere hapjes met een hoop mensen.Klinkt helemaal top! Je moet vooral doen wat bij je past
quote:Lapflop schreef op 14 juni 2016 @ 20:14:

Ik denk dat je er niet onderuit komt dat een relaxe borrel als feest wordt beschouwd, als iedereen hartstikke blij voor jullie is Leoni Dat is zo maar voor vriend is het belangrijk dat het gezellig is maar dat hij wel met andere kant praten. Daarnaast zal hij zo het minst in de belangstelling staan hoopt hij
quote:leoni schreef op 15 juni 2016 @ 17:44:

[...]



Dat is zo maar voor vriend is het belangrijk dat het gezellig is maar dat hij wel met andere kant praten. Daarnaast zal hij zo het minst in de belangstelling staan hoopt hij

Haha datis ook onze redenatie :-)



We hebben een datum in oktober vastgelegd.
Alle reacties Link kopieren
Ola!

Nog 9 dagen te gaan!! Grappig hoeveel mensen vragen of ik al zenuwachtig ben, en hoe verbaasd ze kijken als ik nee zeg?! Nu ken ik mijzelf langer dan vandaag, en komen die zenuwen de dag voor de bruiloft echt nog wel. Maar nu? Niet bepaald...

Vrijdag ga ik mijn jurk ophalen, daar heb ik wel zin in! Verder is het allemaal goed op orde, laat t feest maar komen!!
Alle reacties Link kopieren
Ooo wat een lange negen dagen nog! Wat voor jurk Had je uitgezocht? Geen zenuwen of hij goed past?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven