De Amerikaanse Militair

18-06-2016 01:51 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
En ja hoor. Nadat mijn nichtje al een keer in de maling was genomen door een zogenaamde Amerikaanse militair en ze ook nog een keer bij Kees van der Spek bij oplichters in het buitenland waren geweest kwam het vriendschapsverzoek. Mijn militair heet Bush Robert Charles. Ik heb hem geaccepteerd maar wel ingesteld dat hij mijn vrienden en berichten niet kan zien. Voor je het weet gaat hij mijn vriendinnen lastig vallen. Natuurlijk weet ik dat het gewoon een oplichtersbende in Aftika ofzo is die met zijn allen in een zaaltje zitten te te tikken en dat is ook de reden dat ik hem geaccepteerd heb. Gewoon eens kijken hoe ver hij gaat.

Ik de indruk wekken dat hij een vette vis aan de haak heeft.



Kent iemand hier dit fenomeen? En is iemand geinteresseerd in hoe dit allemaal verder gaat? Laat het weten dan zal ik de gesprekken hier op het forum zetten. Ter lering ende vermaeck.
Alle reacties Link kopieren
Maar Mannona, heb je al contact gehad? Waar hebben jullie het zoal over?
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Het inderdaad een oude kerel ja. Hij had een heel verhaal neergezet met een klein stukje over zichzelf. Dat hij nu in Afghanistan zit. Verder vooral vragen. O.a. waar ik woonde Ik heb voorlopig alleen verteld dat ik in Nederland woon maar graag naar het buitenland wil en dat ik een eigen bedrijf heb. Dus nu mag hij weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens maanden lang met zo'n oplichter gemaild: uiteindelijk zogenaamd geld overgemaakt via Western Union (je krijgt van Western Union een code waarmee de andere partij het geld kan ophalen: mijn code was WATBENJIJEENSUKKEL en met die code meldde hij zich toen bij Western Union in Lagos, Nigeria. Kreeg hij toch geen geld mee, arme jongen).



Uiteindelijk open kaart gespeeld, en hem verteld dat er teveel onwaarschijnlijkheden in zijn verhaal zaten om geloofd te worden. Aangeboden hem te helpen met een betere aanpak - werkt gegarandeerd.



Moest hij natuurlijk wel voor betalen: eerst 1000 dollar gevraagd, toen 100, uiteindelijk afgemaakt op 10, te betalen via Western Union.



Na een week, tada: 10 dollar op te halen bij Western Union, geld echt gekregen.



Hem vervolgens een mailtje gestuurd: "If you want to earn real money, copy my example. Thanks for the money, loser!



Nooit meer iets van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gave actie zeg. Gewoon de boel omdraaien.
quote:sophie_emma schreef op 19 juni 2016 @ 11:34:

Ik heb eens maanden lang met zo'n oplichter gemaild: uiteindelijk zogenaamd geld overgemaakt via Western Union (je krijgt van Western Union een code waarmee de andere partij het geld kan ophalen: mijn code was WATBENJIJEENSUKKEL en met die code meldde hij zich toen bij Western Union in Lagos, Nigeria. Kreeg hij toch geen geld mee, arme jongen).



Uiteindelijk open kaart gespeeld, en hem verteld dat er teveel onwaarschijnlijkheden in zijn verhaal zaten om geloofd te worden. Aangeboden hem te helpen met een betere aanpak - werkt gegarandeerd.



Moest hij natuurlijk wel voor betalen: eerst 1000 dollar gevraagd, toen 100, uiteindelijk afgemaakt op 10, te betalen via Western Union.



Na een week, tada: 10 dollar op te halen bij Western Union, geld echt gekregen.



Hem vervolgens een mailtje gestuurd: "If you want to earn real money, copy my example. Thanks for the money, loser!



Nooit meer iets van gehoord.Strakke actie!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo benieuwd... is er nog nieuws?
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft weer gereageerd en ja hoor. Hij is weduwnaar met een dochtertje van 12. Hij is 49 jaar. Ik moet nog een leuk antwoord bedenken voor ik het ga neerzetten. Nog even geduld;)
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook een duur huis (laten we zeggen, boven 2 miljoen) opzoeken op Funda en hem de link sturen. Vertel je hem dat je op zoek bent naar iets beters omdat het uitzicht je niet meer bevalt. Dan ben je een echte vette vis voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Deze is wel aardig. Vertel je er meteen bij dat je piano speelt, graag lang in bad zit en gek bent op tuinieren.



http://www.funda.nl/koop/ ... 49870002-vondelstraat-87/
quote:Manonna schreef op 22 juni 2016 @ 23:02:

Hij heeft weer gereageerd en ja hoor. Hij is weduwnaar met een dochtertje van 12. Hij is 49 jaar. Ik moet nog een leuk antwoord bedenken voor ik het ga neerzetten. Nog even geduld;)



Heeee, dat klinkt als de militair van mij destijds, waarschijnlijk een successtory van die clan in Ghana.

Je kunt natuurlijk terugschrijven dat je hersenchirurg bent en tevens gescheiden moeder met 8 kinderen + dat je ex-man vaart ( dus nooit thuis is- daaaag vrije weekenden en vakanties )
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe deel je mensen dan in naar ras? In Nederland is dat een soort van not-done, maar in Amerika is dat een normale vraag. Soms snap je het belang niet, maar soms kan het wel van belang zijn, bijvoorbeeld bij groeicurves ofzo. Mijn kinderen zijn deels van Aziatische afkomst en daardoor waren ze op het consultatie-bureau altijd nogal hysterisch over hun ondergewicht. En de vrouw van een neef van mijn man moest op het matje komen omdat kind een blauwe plek boven de billen had (dat hebben Aziatische baby's heel vaak). Uitsluitend vertellen dat de opa en oma in Indonesie geboren zijn volstaat dan niet, want dan konden ze ook gewoon wit zijn.

Tijdens een vakantie in de VS van 3 weken is ons maar liefst 2x naar ras gevraagd, dat is mij (en ook mijn man) in 47 jaar in Nederland nog nooit overkomen. En was het nou nog in een relevant verband dan had ik het begrepen. De ene was bij een bezoekersenquete in Disneyland, de 2e keer was bij een arts toen ik hechtingen moest laten verwijderen (moest ik het invullen op een formulier). In bepaalde medische omgevingen kan ik me nog iets voorstellen bij die vraag, maar zou een paar hechtingen verwijderen nou zoveel verschil maken per kleur huid? Ik denk dat het meer van belang was geweest om te melden dat ik uit Europa kwam, want de arts vertelde me dat ze in Europa een andere manier van hechten hebben dan in de VS (niet beter of slechter, maar een ander steek zeg maar) dus dat ze gelijk in 1 blik zag dat het in Europa was gedaan. Overigens had ik geen idee wat voor ras ik was, maar ik bleek kaukasian (blank) te zijn. Mijn man stond in Disneyland wel met zijn mond vol tanden, hij zit niet met die vraag hoor, maar hoeveel mensen zijn nou tegenwoordig nou nog van 1 ras? Hij heeft dus maar Asian geantwoord, maar zijn voorouders tot enkele generaties terug zijn al gemengd Europees en Aziatisch, maar hij ziet er niet uit als een doorsnee Nederlander (tenminste hoe buitenlanders die zien). Ik denk dat het voor de enquete veel meer van belang was geweest om te weten dat hij Europeaan is dan dat hij Aziatische bloed heeft.
quote:sophie_emma schreef op 23 juni 2016 @ 09:07:

Deze is wel aardig. Vertel je er meteen bij dat je piano speelt, graag lang in bad zit en gek bent op tuinieren.



http://www.funda.nl/koop/ ... 49870002-vondelstraat-87/Dit is wel heel opzichtig. Ik zou iets kiezen wat minder over de top is.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie tips. Ik zal ze zeker gebruiken. We zijn echter nog in de kennismakende fase. Ik zal zijn zielige verhaal hieronder zetten. En daaronder mijn antwoord. Let niet teveel op mijn Engels. Er kunnen fouten in zitten. Maar dat zal deze geweldige man vast niet erg vinden.



My dear, thank you for kind your reply, It's really nice to learn about you and I am very pleased with everything you told me about yourself and I hope and pray that we both will build a strong and reliable friendship that will stand the test of times. I am 49 years old. I lost my wife 6 years ago, she died on breast cancer and my daughter Jennifer is 12 years old, and she is in the California Maritime Academy boarding school in my country under the Government care. I am a very sincere person who laughs easily, loves to tease and be teased and who communicates openly and honestly. I am the only child of my parents and I lost my father and my mother when i was a very young. I want to say that my heart is full of joy and happiness for knowing you and i will like us to keep this closeness and hope this will bring us to a better future as i wish.

Have a nice day and i await you reply



En dit ben ik (nog niet spectaculair maar dat komt nog wel)



Hi Bush. What a sad story. I can see at your face that you've been trouhg a lot of pain. The wrinkles of sadness. But you're very strong. I'm glad that just chatting with me makes you so happy. How is the wheather in Afghanistan? Here we had wheather alarm. The whole country was almost under water. But the sun is shining again. Hope you're doing well there. I see your reply soon.



Wordt vervolgd.
Alle reacties Link kopieren
@lattemachiato. Het is natuurlijk off topic maar ik snap wel je vraag. En dat het not done is in Nederland is wel duidelijk. Naar iemands oorsprong vragen is al bijna verboden. Het lijkt mij dat iedereen gewoon trots is op waar hij of zij vandaan komt maar ik kan ernaast zitten. Ik zei expres oorsprong want zoals jij zelf al zegt ben je een mengelmoes van verschillende rassen. Ik denk dat er nog maar heel weinig mensen zuiver van een ras zijn (dit bedoel ik niet lelijk of nazistisch). Door de eeuwen heen is er zoveel gemixt en dat wordt alleen maar meer. Ik denk dat bijna iedereen wel iets van een ander ras in zich heeft. Over een paar eeuwen heb je geen rassen meer dan is iedereen gemixt. Wat zal dat een mooie tijd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heeft ie je al een huwelijksaanzoek gedaan?
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Zo overduidelijk een standaard mail van die man.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:KyloRen schreef op 18 juni 2016 @ 21:01:

Ik heb hem ook even opgezocht. Hij gebruikt foto's van ene James Cartwright, die dus wél een marinier was. Zou je die meneer Cartwright dan niet even inlichten dat zijn foto wordt gebruikt door een oplichter?
quote:Debora schreef op 27 juni 2016 @ 07:19:

Heeft ie je al een huwelijksaanzoek gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Nee Debora maar hij is wel helemaal verliefd en ik maak zijn leven mooi. Er is overigens weer een nieuw standaard antwoord gekomen zonder antwoord op ook maar 1 vraag die ik gesteld heb. Ik denk dat ik het huis van sophie-emma ga inzetten. Een beetje vaart erin want het is nu nogal saai.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de man vandaag in het Nederlands geschreven en erbij gezet dat hij het misschien kon vertalen via internet om het Engels mij zwaar valt. Ben benieuwd of ik weer een standaard antwoord terug ga krijgen.
Ik heb er ook een, Brad Randy

ben nog aan t twijfelen of ik m zal toevoegen of meteen rapporteren...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen voeg hem toe. Dan kunnen we vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
Deze man heeft mij ook geschreven, die Bush, ik vraag me dan af waarop ze selecteren. Misschien wonen we in dezelfde plaats?
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 18 juni 2016 @ 09:48:

Wij hebben een kennis die al jaren geld stuurt om een russische dame hier te krijgen. Dat heeft ze nodig om de douane om te kopen. Telkens mislukt dat en is ze haar geld kwijt. Heeft hem inmiddels al 10K gekost ofzo. Gelooft er heilig in. Nog steeds. Daar heb ik ook geen medelijden mee.

Jezus wat triest.

Blijkbaar is die man dan zó wanhopig. Ergens kan ik me dat nog wel voorstellen, maar dat je dan nog niet doorhebt dat het alleen om de centen draait
tvp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven