Werk & Studie alle pijlers

Hoe vertellen dat ik wegga?

24-06-2016 23:01 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo'n beetje het meest wispelturige persoon dat er is. Ik heb dit hele jaar gewerkt met de gedachte volgend jaar te gaan studeren. Waren telkens kortlopende contracten. Nu werk ik sinds juni ergens wat wel de bedoeling is voor de lange termijn. Er wordt veel tijd in mij gestoken, krijg gratis cursussen, etc. Morgen ga ik mij inschrijven voor mijn master in een grote stad in NL. Vanaf september ben ik dus weer studeren.



Dat weten ze op mijn werk niet. Ik heb het zo dom aangepakt door deze baan te nemen. Domme wispelturige ik. Hoe doe ik dit? Hoe ga ik dit tegen mijn baas zeggen? En is het "erg"?
Sinds juni? Dat is dus pas hooguit 3,5 week? Dan valt het wel mee lijkt me, want zoveel kunnen ze nog niet in je geïnvesteerd hebben.
je zal een opzegtermijn hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ja. 3,5 week. Nee, heb je gelijk in..
hopelijk hou je je studie langer vol
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso altijd wel melden als je hele andere plannen hebt, wel zo netjes.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Is via uitzendbureau, dus officieel opzegtermijn van 1 dag. Maar het gaat mij er meer om of dit asociaal is?
ja is ascociaal maar het is via een uitzendbureau, als je wil investeren in werknemers haal je niet iemand van een uitzendbureau. zo snel mogelijk zeggen
Staat er wel een tussentijds opzegbeding in je contract (of CAO)? Als die er niet in staat, en je hebt een tijdelijk contract, dan kun je misschien helemaal niet opzeggen. (Tenzij je wel een proeftijd hebt en die nog niet verlopen is, maar dan moet je wel per direct opzeggen).
en ander werk via dit uitzenbureau kan je wel vergeten natuurlijk
quote:Pinkiepink schreef op 24 juni 2016 @ 23:05:

Is via uitzendbureau, dus officieel opzegtermijn van 1 dag. Maar het gaat mij er meer om of dit asociaal is?Ah, OK.
Dat je het zo hebt aangepakt, daar is nu niks meer aan te doen.

Ik zou gewoon persoonlijk aan je baas vertellen dat je er voor gekozen hebt weer een opleiding te gaan volgen en dit niet te combineren is met je huidige functie.

Vertellen dat de opleiding start in sept en je ontslag neemt per ..
Alle reacties Link kopieren
S-Meds: wat is de lading achter jouw bericht?



ik heb al een 4 jarige bachelor op HBO niveau voltooid en heb al 4 jaar bij dezelfde werkgever gewerkt. Ik ben dus niet iemand die altijd overal direct mee stopt.



Maar inderdaad; hopelijk houd ik dat langer vol, vast wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag het volgens de regels gewoon opzeggen, moet wel iets van 150.- terugbetalen voor de cursussen.
quote:Pinkiepink schreef op 24 juni 2016 @ 23:07:

S-Meds: wat is de lading achter jouw bericht?



ik heb al een 4 jarige bachelor op HBO niveau voltooid en heb al 4 jaar bij dezelfde werkgever gewerkt. Ik ben dus niet iemand die altijd overal direct mee stopt.



Maar inderdaad; hopelijk houd ik dat langer vol, vast wel.de lading? wat bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 24 juni 2016 @ 23:06:

als je wil investeren in werknemers haal je niet iemand van een uitzendbureauHoeft niet. Ik ben ook begonnen via een uitzendbureau. Inmiddels ruim acht jaar in vaste dienst en genoeg in me geïnvesteerd. Laatste tijd hebben we een stuk of vijf mensen via een UZB binnengehaald, waarvan de eerste twee hun vaste contract al binnen hebben. Voor een klein bedrijf kan een UZB een heel goede manier zijn om mensen binnen te halen.
Oh dear, how sad, never mind.
kun je daar niet blijven werken tijdens je studie? Niet voltijd, maar wellicht parttime.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf altijd werkgever geweest en nu weer in Indonesie.

Hier lopen ze van het ene moment op het andere gewoon weg of komen niet opdagen.

Ik heb er zelf de schurft aan en vind het asociaal als er veel tijd en energie in iemand is gestoken.

Maar goed, dat betekent niet dat jij je droom moet laten varen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Soms loopt het zo . Het is ook niet fijn om maar te blijven omdat het anders voor hun zo sneu is. In je leven kun je niet alles overzien en maak je soms gekke keuzes, Helemaal als je jong bent. Als je open en eerlijk blijft is er niks aan de hand. Ze zullen wel even balen misschien ,boos zijn . maar ja......
Don't worry be happy
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een zakelijk contract met elkaar, waarin hierover afspraken zijn gemaakt. als uitzendkracht is dat: opzegtermijn van 1 dag en je zegt dat je een deel van de cursus moet terugbetalen, wat redelijk is.



Ze houden zelf ook een slag om de arm door jou niet meer zekerheid te bieden dan 1 dag opzegtermijn. De bedoeling van zo'n contract is dät het snel opzegbaar is, of dat nu van jouw kant komt of van de hunne. En dat gebeurt dus nu.



Ik zou wel nu al melden dat je in september weer gaat studeren, zodat er niet verder geïnvesteerd wordt in jou. Kost je wellicht per direct je werk, maar is wel zo fair.
Alle reacties Link kopieren
maar je kunt er toch ook gewoon na een aantal weken achter komen dat 'dit het niet is'? En omdat ik nog maar 22 ben, ik ook gemakkelijk nog kan studeren.



als ik uitleg dat ik het graag had willen doorpakken, maar ik erachter ben gekomen dat 'dit het niet is', ik er toch voor heb gekozen om weer te gaan studeren. Dat het me spijt, ik met liefde de 150,- terugbetaal.

Ohja, misschien dat ze in de stad waar ik ga studeren voor hetzelfde bedrijf wel kan blijven werken, alleen dan natuurlijk in een andere vestiging, is dat misschien iets minder aso? Dan blijf ik me voor het bedrijf wel inzetten, is de tijd die ze in mij gestoken hebben 'niet voor niets'. Daarnaast is het wel een leuke baan,staat goed op mn CV en past perfect bij mn nieuwe studiekeuze.
Alle reacties Link kopieren
quote:jojojanneke schreef op 25 juni 2016 @ 07:58:

Soms loopt het zo . Het is ook niet fijn om maar te blijven omdat het anders voor hun zo sneu is. In je leven kun je niet alles overzien en maak je soms gekke keuzes, Helemaal als je jong bent. Als je open en eerlijk blijft is er niks aan de hand. Ze zullen wel even balen misschien ,boos zijn . maar ja......ja, is ook zo. ik kan niet, omdat ik het zielig vind, mijn dromen niet achterna gaan. daarnaast heb ik echt nóóit de intentie gehad om het maar voor een aantal maanden te doen en dan weer in te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Pinkiepink,



Ik zou me geen zorgen maken, maar wel alles eerlijk vertellen en uitleggen. Dit kan gebeuren. Het had ook andersom kunnen zijn, namelijk dat ze ineens met je wilde stoppen terwijl jij voor hun niet bent gaan studeren.



Overigens ben ik heel erg benieuwd welke studie je gaat doen? en wat voor werk je nu deed?

Groet,
Alle reacties Link kopieren
Tja als het bedrijf na 20 jaar genoeg van je heeft vlieg je er ook uit.



Zou het gewoon netjesvertellen..punt
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het probleem niet zo hoor, dat is het risico dat het bedrijf neemt met een uitzendkracht. Hoe lang denk jij dat ze jou in dienst zouden willen houden dan? Misschien hebben ze zelf ook wel alleen iemand nodig om de zomer te overbruggen ofzo..



Ik zou dus gewoon het gesprek met je leidinggevende aangaan en zeggen dat de baan je goed bevalt, maar dat je besloten hebt om in september je studie weer op te pakken. Dat je graag tot die tijd wilt blijven werken en daarna eventueel parttime bij een andere vestiging.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven