Exact vertellen wat je gegeten hebt-deel 4

16-04-2016 20:00 3009 berichten
En hier kletsen we weer verder, deel 4 alweer! We plaatsen natuurlijk nog onze eerlijke eetlijsten maar daaromheen wordt lekker veel gekletst over van alles en nog wat. Wees welkom iedereen!
Goedemorgen allemaal



Finjie, rustig aan met je knie. Qua psych heeft Elko het al goed gezegd, daar sluit ik me bij aan.



Elko, je hoeft geen sorry te zeggen hoor, je had het gewoon erg druk. Wat een gedoe met je tuin. Het weer was ook echt vreselijk slecht in jullie regio Nog een mazzel dat die allerergste hagel jullie niet bereikt had.

Mooi dat het toch gelukt is en je tuinhuisje geplaatst is. Veel plezier met plantjes kiezen, leuk!



Hebben jullie tips voor een zoutloze maaltijd? Mijn ouders komen volgende week hier eten en mijn moeder moet zoutloos. Ik kook nooit iets zonder zout en heb werkelijk geen idee wat ik moet maken wat ook nog smakelijk zou kunnen zijn. Zelf weet ze het ook niet.

Zou bijvoorbeeld een pastasalade een idee zijn? Dat kan je met andere kruiden wellicht nog wel lekker maken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder kookt altijd zoutloos maar echt lekker is het niet...



Pasta salade is wel een goed idee! Op smaak brengen met oregano, basilicum, thijm en olijfolie dan mis je dat zout niet denk ik!



Man was dus weg gisteren en hij had teveel gedronken dus toen is hij op de bank gaan liggen om mij niet te storen. Onze bank ligt helemaal niet lekker.



Hij ligt nu een dutje op mij te doen omdat hij zo weinig geslapen heeft haha



Nadeel is wel dat ik nu niet kan bewegen.
Alle reacties Link kopieren
En ik voel m'n arm niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Leighton



Hoe zoutloos moet het zijn Isa? Ik voeg ook (vrijwel) geen zout toe aan het eten en wel andere kruiden. Dat gaat prima. Maar we eten wel ook bv spek. Mag ze wel gewoon brood of moet dat ook zoutloos zijn?

Het is ook een kwestie van wennen trouwens, want ik vind veel kant -en-klaar maaltijden, sauzen uit potjes en zoutjes/chips nu véél te zout smaken, en ons eten echt niet smakeloos.
Hallo allemaal,



vandaag met man, kind en schoonmoedertje op pad geweest. Ik ben totaal op! Was een enorme inspanning voor me. Wel een heel mooi uitstapje. Blij dat te hebben mogen meemaken.

Lig nu even in bed aan mans kant onder de deken van man.



Het weer is koud en nat hier. Gisteren nog met korte mouw en zonder jas gelopen. Vandaag met spijkerjasje staan bibberen.



Zoutloos koken doen wij. Ik eet helemaal geen zelf toegevoegd zout.

Met andere kruiden kun je prima op smaak brengen.

Is het eigenlijk een spannend iets dat je ouders bij je komen eten Isa? Ik kan me voorstellen dat het dubbel voelt?
Haha Leighton, je man en arm alweer wakker



Elko, ze mag geen toegevoegd zout, geen ingrediënten met zout, geen zoute soorten vlees zoals spek, pakjes en zakjes e.d. Maar nog wel gewoon brood gelukkig. Ik stond eens in de winkel etiketjes te lezen en ik schrok ervan hoeveel zout echt overal inzit. Niet te geloven. Maar ik heb haar even gebeld: ze zei dat ik maar niet te streng hoefde te doen. Dat doet ze verder thuis wel weer



Troetel, fijn dat je uitstapje leuk was. Lekker hè, om daarna even in bed te kruipen.

Och nee, ik vind het niet spannend of lastig dat mijn ouders hierheen komen hoor. Het is vanwege de verjaardag van een van mijn kinderen en bij die gelegenheid komen ze altijd. Die ene keer per jaar overleef ik wel.



Best triest als je erover nadenkt: maar 1 keer per jaar de moeite nemen om bij je dochter op bezoek te gaan. Dat gaat mij nooit gebeuren bij mijn kinderen hoor
Finjie wat duurt dat lang joh, nog 3 weken voor je knie. Merk je helemaal geen verbetering? En wat goed dat je zelf ook naar een psych gaat. Het is en blijft heftig wat er allemaal speelt bij je. Ik kreeg opmerkingen terug van moeders dat de kinderen verteld hadden dat ik ook mee had gesprongen en dat ze dat zo grappig hadden gevonden :-).



Marlye heb je 1 cavia? Wat rot zo'n migraine aanval. Merk je wel dat je iets opknapt of blijft het zo ellendig? Eten houdt nog niet over zo te lezen... Wat een dag vandaag joh, lekker druk!



En Leighton, lekker een avondje alleen gehad? Genoten? En is je man alweer wakker haha?



Isa waterschade dus... Wat ellendig! Al het gedoe wat dat oplevert. Wij hadden ooit een tornado door onze tuin, een jaar of 5 geleden. Ook zo ellendig! Zoutloos heb ik niet echt tips voor...



Friction gaaf naar NY! Hoe lang gaan jullie erheen?



Gebruikersnaam wat schattig van die kipjes! Ik zie kippen ook niet echt als huisdier moet ik zeggen, maar dit is wel heel vertederend.



Elko leuk je tuin, beetje jammer van het noodweer! Ik weet niet waar jullie allemaal wonen (behalve Isa dan) maar wij hebben echt nog niet meer dan wat regen gezien hier in midden Nederland. Bij ons wordt maandag de tuin gedaan. Grote border eruit en dat stuk wordt bestraat.



Troetel wat goed dat je mee bent gegaan vandaag! En daarna even je rust pakken. Ik vind het knap hoe je je problemen aanpakt!



Ik heb zo ongeveer de hele middag liggen slapen, was zo moe en ben inmiddels al 2,5 week niet lekker (benauwd, keelpijn, hoesten etc).



O: bolletje met 30+ kaas

T: waterijsje

L: cup a soup

T: kleine soepstengels met heksenkaas

D: kogelbiefstuk met stroganoffsaus met veel champignons, gebakken aardappels, komkommer en wortels en peultjes

T: waterijsje
Nou zeker triest Isa. Dat zal mij ook nooit gaan gebeuren!
Was je al bij de huisarts geweest voor je longen, momo?
Momo, was je nog naar de huisarts gegaan? Misschien heb ik eroverheen gelezen hoor.

Ga je je tuin bestraten ja? Ik ben meer van het type als in het "anti-tegel-tuinen" topic. Hoe meer groen hoe beter
Nee niet bij de huisarts geweest, is mijn bekende zwakke plek. Heb al standaard een puffer in huis en een paar keer per jaar heb ik dit. Duurt meestal een week of 6 voor ik echt weer opgeknapt ben.



De tuin is niet heel groot doordat er een grote houten garage in staat. En dan hebben we ook nog 2 grote borders, een trampoline en een schommel. En een tuinset, picknickbankje voor de kids en een ligstoel erin staan. En dat is gewoon te krap. Dus 1 border gaat eruit en de andere grote border blijft gewoon. Met prachtige enorme hortensia's, aardbeien, een boompje, magnolia en allerlei kruipspul.
Zeker met kinderen is wat ruimte in je tuin zeker fijner Momo. Een magnolia staat nog op mijn wensenlijstje, mooi vind ik die.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in het deel van NL waarover vandaag het nieuwsbericht was dat we de allernatste juni ooit hebben gehad (zie nu.nl)

Vanochtend naar de stort geweest en het tuincentrum. Ik helemaal enthousiast, wilde na de lunch goed aan de gang in de tuin. Was het alweer aan het zeiken vd regen

Qua tuin zit ik ertussenin: ik zou graag meer groen willen, maar het grote terras is nu wel erg praktisch met fietsjes, zandbak, stoepkrijten, etc. Nu vooral bezig de borders groener te maken: we hadden een paar grote planten en verder niks. Zand ertussen. Ben nu bezig (geweest) om daar laagblijvende planten tussen te zetten, met verschillende bloeiperiodes. En de verrotte planten eruit en daar iets nieuws voor. Nu oogt het al veel groener zonder dat er tegels verdwenen zijn.
Niet leuk natuurlijk als je er woont, maar wat een gave foto's bij dat nieuwsbericht op nu.



Zo je tuin groener maken is ook al een hele verbetering hè Elko. Balen dat het dan weer ging regenen,,het zal toch ooit een keer mooi weer worden?!
Alle reacties Link kopieren
Ja hij werd uiteindelijk wakker (m'n arm duurde wat langer!) maar goed ook want ik moest zooooo nodig plassen.



Ik vind avondjes alleen echt heerlijk. Beetje trash tv kijken, koken wat ik alleen lekker vind, gezichtsmaskertje zonder uitgelachen te worden.



We zijn nu lekker samen aan het koken.



...hij kookt en ik drink wijn en kijk ernaar.



Zou je niet voor de zekerheid toch naar de huisarts gaan momo? Je loopt er best wel lang mee al. :(



Wat goed dat je meegegaan bent troeteltje, klinkt als een fijne dag! Nu lekker uitrusten.



Isa dat klinkt inderdaad best triest. Zonde hoor.



Gebruikersnaam een kuikentje jeetje wat superlief. Echt een smeltmoment lijkt me dat. Ik heb ooit in een dierenwinkel gewerkt toen ik 15 was en toen mocht ik de baby konijntjes verzorgen. Ook super lief was dat. Wat een droppies.



Hoe gaat het met de andere dames vandaag?
Heb je waterschade Isa? Wat naar!



Elko, jij water in de tuin? Wat een extra werk dan zo ongepland.



Finjie, proficiat.



Gebruikersnaam, goed voornemen minderen met vlees.



Ik loop flink achter met reageren op iedereen.

Ga het ook niet pogen inhalen. Neem me dat niet kwalijk.



Ja, was een erg leuk uitje. En schoonmama is zo'n lief mens.

De indrukken waren echt te veel. Kind op achterbank in auto, en als ik zeg dat ze haar mond gen seconde kan houden is dat echt geen overdrijven. En hard, en actief, en druk, en hyper. En dat een hele dag door. Ik heb enkel gezeten in auto op heenweg, en nog voordat we op plek van bestemming aanwezig waren was mijn batterij volledig leeg. Toen nog door op de plek van bestemming, en nadien de terugreis. Toen bleef oma van kind nog even zitten en werd door kind alles uit de kasten getrokken. Want oma kent zogenaamd haar speelgoed niet? En haar kastinhoud van de speelkasten? Etc. etc. etc.



Mijn ouders willen wel contact, ik echter wil dat momenteel niet. Dus zo kan het ook Isa.

Op veel plaatsen is wat aan de hand.

Succes ermee.
Wat klinkt het heerlijk gezellig bij jou Leighton. Ik ga je voorbeeld volgen: met een glas wijn kijken hoe vriend kookt
Troetel, dat kan ook. Ik wil wel contact, voornamelijk vanwege mijn vader. Ieder volgt zijn eigen weg in dit soort zaken. Jij ook succes daarmee, het is niet makkelijk soms.
Over ouders, ik heb de liefste ouders en zus die ik me kan wensen. We lopen zeker de deur niet plat maar appen veel in onze groepsapp, met zus er ook bij. Ik ben echt gezegend met mijn familie, en koester dat, want ik zie ook dagelijks in mijn werk dat het anders kan.
Leighton jullie klinken lekker knus samen
Alle reacties Link kopieren
@leighton: haha ach heb je ook ff rust.

@momo: het is idd nog lang. En dat is dan nog maar de scan om te kijken wat het is. Dan nog behandeling opstarten of operatie? Ook goed voor jezelf zorgen hé, ik zou toch eens verder kijken, je loopt er ook al lang mee.

@marlye: phoe een migraine aanval. Niet leuk! Heb het ook voor de eerste x gehad een aantal weken terug.

@troetel: leuk zo'n uitjes maar idd vermoeiend. Wij proberen altijd de dag thuis te zijn.



Onze tuin is gewoon gras en that's it. In de borders staat voorlopig niets. Heb er geen zin in momenteel. Schoonvader werkt in tuinen als hobby en wil steeds van alles planten. Voorlopig nog tegen kunnen houden. Hij heeft wel 1x zonnebloemen gepland maar ze werden opgegeten door slakken. Ik kijk er ook echt niet naar. Heb genoeg andere dingen aan m'n hoofd nu.



Ouders. Tja met m'n moeder heb ik het nooit echt goed kunnen vinden. Ze gaf me alles wat ik nodig had (materieel dan) maar ze had over alles een mening en ik moest die volgen. Heb zo nooit echt m'n eigen ding mogen doen. M'n vader liet me vrijer. Met hemheb ik wel een goede band. Al is hij wel soms vermoeiend omdat hij ieder moment van z'n dag wil vertellen en verwacht dat we overal enthousiast over zijn. M'n schoonmoeder, tja, daar kan ik boeken over schrijven. M'n schoonvader, ca va nog.



Naar verjaardagsfeestje geweest deze namiddag. Vriendin heeft kids van dezelfde leeftijd dus jongste mocht ook mee. Ze vroeg of ik wilde helpen omdat ze er alleen voor staat. Had niet zoveel zin maar toch maar gedaan. Man ondertussen thuis belastingen ingevuld en wasje gedraaid en opgehangen. Nu moe in de zetel met ijs op knie. Kids flink aan het spelen.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Gizzmo, dat moet je zeker koesteren. Lijkt me zo ontzettend waardevol als je een hechte familie hebt.



Finjie, bij jouw familie is dus ook niet alles zo vanzelfsprekend. Lastig soms hè.

Je had een druk dagje dus, was het wel gezellig uiteindelijk? Zijn de wachttijden voor een operatie bij jullie erg lang? Ik vind het al zo lang duren voor je eindelijk onder de scan mag en dan moet de behandeling daar nog achteraan komen. Op deze manier ben je wel heel lang bezig.
Alle reacties Link kopieren
Viel mee deze namiddag. Veel gebeurd bij haar (oa verkracht door man waar ze ging poetsen) en had het gevoel dat ze erover wilde praten maar niet durfde doordat het een publieke ruimte was (was indoorspeelplein). Beetje vreemd gevoel dus.



Geen idee of de wachttijden erg lang zijn. Nog niet gevraagd. Zie wel zeker.. Duurt nu al veel te lang..
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Leighton wat knus deden wij ook vaak zo op vrijdagavond, nu is de niet kokende bezig met de oudste uit de keuken houden



Jeetje wat een wisselende familie verhalen. Man en ik hebben beiden een goede band met familie en schoonfamilie. Idd ook een app-groep (schoonfamilie, met mijn gezin en met alleen mijn zusjes). We zien elkaar niet super vaak doordat we verspreid wonen, maar dat maakt het contact niet minder goed gelukkig. Ik vind het ook heel mooi om te zien hoe gek onze familie is op onze meisjes



Gegeten vandaag

O: 2 bth met filet americain en roompaté, beschuit met muisjes

L: 4 bth met filet americain, kipfilet met een likje kerriesaus, oude kaas en hagelslag

T: eierkoek, halve nectarine, wat druiven

A: Chinees gehaald: nasi, foe Yong Hai, babi pangang, koe lo yuk en kaa lie kok. Bakje aardbeien toe

T: stroopwafel en straks misschien nog wat chips
Jeetje Finjie, wat heftig. De tijd en plaats waren zeker weten niet goed voor zo'n gesprek.



Elko, Lief is dat.

Oh lekker; chinees! Wil ik ook.



Vandaag weer eens lekker witlofsalade gegeten, dat moet ik echt vaker doen. Verder een gewoon standaard dagje:



O:-

L: 2 boterhammen met philadelphia

T: 3 kaneelstokjes

D: witlofsalade, karbonade (en een glas wijn tijdens het koken )

T: kwark met fruit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven