Geld & Recht alle pijlers

Inconvenience

24-06-2016 20:18 77 berichten
Zo, ff klagen hoor. Ik zal vast niet de enige zijn.
Ik vind het ook niet als een goede deal klinken. Als je een jonge single bent is het uit nieuwsgierigheid etc misschien nog wel leuk maar ik zie de nadelen die je beschrijft ook.

Verder geen tips.
En, ga je hier nu weer advies inwinnen om vervolgens onbeschoft de mensen die serieus en goedbedoeld de tijd nemen te negeren?

Stank voor dank.
quote:Dubbz schreef op 24 juni 2016 @ 22:34:

En, ga je hier nu weer advies inwinnen om vervolgens onbeschoft de mensen die serieus en goedbedoeld de tijd nemen te negeren?

Stank voor dank.



Wacht maar. In een ander topic zegt hij dan ineens spontaan: ' ik moet voor mijn werk off shore, vind het geen goede deal en heb verder geen tips'.

Zo doen wij dat thuis: Net doen of je niks hoort en dan heb je het zelf verzonnen
is laatst ook een film over gemaakt de inconvenience trut

geen idee wie die vrouw is
Alle reacties Link kopieren
Gigolo worden. Je klaagt ook altijd dat je geen sex hebt..
quote:Louise70 schreef op 24 juni 2016 @ 23:03:

Gigolo worden. Je klaagt ook altijd dat je geen sex hebt..Beste tip die eeuwig geldt. Slotje op Amand.
quote:S-Meds schreef op 24 juni 2016 @ 22:56:

is laatst ook een film over gemaakt de inconvenience trut

geen idee wie die vrouw is
Ik heb een heel zwaar leven...
Alle reacties Link kopieren
Goh, lijkt wel onderwijs
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:hoppala schreef op 24 juni 2016 @ 21:56:

Ik weet niet wat j vooropleiding is, maar ik vind €44.000 nou niet echt veel, want je bent een stuk ouder als ik en ik verdien dat ook.

Good for you. €3.400 Per maand ligt ruim boven modaal. Maar blijkbaar voel jij je geroepen om daar even wat van te vinden.......



Amand, zit je in een positie dat je redelijk makkelijk ergens anders werk kunt vinden? Dan kun je dat misschien gebruiken om een beetje te onderhandelen...........
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 25 juni 2016 @ 00:10:

[...]



Good for you. €3.400 Per maand ligt ruim boven modaal. Maar blijkbaar voel jij je geroepen om daar even wat van te vinden.......



Amand, zit je in een positie dat je redelijk makkelijk ergens anders werk kunt vinden? Dan kun je dat misschien gebruiken om een beetje te onderhandelen...........Idd zeg, 3400 per maand is echt geen laag bedrag en vind wel dat er erg laatdunkend over hem wordt gedaan.
Amand, gaat er eigenlijk ook wel iets goed in je leven of is alles drama?
Alle reacties Link kopieren
Wat raar. Een vriend van mij krijgt 50% van de eigen werkgever en 50% vergoeding/tegemoetkoming van het bedrijf waar hij aan is 'verhuurd'. Die werkt ook niet in shifts. Het is iemand die de protocollen moet controleren, meer weet ik niet want het is een vrij saai verhaal. Zijn vergoeding is niet 100% kostendekkend maar wel royaal te noemen. Als ik het dan vergelijk met andere sectoren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Onkosten worden gewoon volledig vergoed en het dagmaximum voor lunch/diner is realistisch. Dat is het niet. Ik werd gewoon onaangenaam getroffen door het niet-vergoeden van reizen buiten kantoortijd en de volledige afwezigheid van een inconvenience-toeslag. Hun eigen werknemers krijgen deze wel.
Alle reacties Link kopieren
Als de eigen werknemers dat wel krijgen, heb je een punt. Dat kun je dus ter sprake brengen bij HR.

Verder zijn er zat bedrijven waar dergelijke reistijden zoals jij hebt, worden geacht in het salaris verrekend te zijn en worden gewoon werkdagen van 8 uren vergoed voor alle dagen in het buitenland. Ook het verre Oosten. Dus het is niet overal mooi verdienen door te reizen.
quote:parbleumondieu schreef op 25 juni 2016 @ 10:57:

Als de eigen werknemers dat wel krijgen, heb je een punt. Dat kun je dus ter sprake brengen bij HR.

Verder zijn er zat bedrijven waar dergelijke reistijden zoals jij hebt, worden geacht in het salaris verrekend te zijn en worden gewoon werkdagen van 8 uren vergoed voor alle dagen in het buitenland. Ook het verre Oosten. Dus het is niet overal mooi verdienen door te reizen.

In het mijne dus niet.



De hele aantrekkingskracht van incidenteel ver weg werken is dat het extra geld oplevert. Waarom zou ik het doen wanneer er geen stuiver voor mijn inconvenience betaald wordt?



Maar goed, het zou dus kunnen zijn dat wat dat bedrijf doet wettelijk niet eens (meer) toegestaan is. Ik ga eens een balletje opgooien bij mijn eigen bedrijf.



Bedankt voor de tips, Nummerzoveel.
quote:Amand schreef op 25 juni 2016 @ 11:07:

[...]



In het mijne dus niet.



De hele aantrekkingskracht van incidenteel ver weg werken is dat het extra geld oplevert. Waarom zou ik het doen wanneer er geen stuiver voor mijn inconvenience betaald wordt?



Maar goed, het zou dus kunnen zijn dat wat dat bedrijf doet wettelijk niet eens (meer) toegestaan is. Ik ga eens een balletje opgooien bij mijn eigen bedrijf.



Bedankt voor de tips, Nummerzoveel.



Graag gedaan, Amand.



En nog even for the record:

Inconveniententoeslag wordt steeds ongebruikelijker. In het internationale bedrijfsleven kom je dat bijna niet meer tegen. Alleen bepaalde branches, die het van oudsher al deden, hebben tegenwoordig nog een - vaak uitgeklede - regeling. Natuurlijk worden kosten wel altijd vergoed, en vaak zelfs zonder plafond voor zover dat binnen de grenzen van redelijkheid valt, maar dat is het dan ook wel.
Nouja, voor gevaarlijk werk / werk in een risicovolle omgeving en werk waarvoor je moet reizen en/of veel van huis bent worden in het algemeen forse salarissen of forse toeslagen bovenop het salaris betaald (oil&gas). Moet ook wel, anders doet niemand het meer. Het is mijn positie als contracter die hier het probleem is, me dunkt.
quote:Amand schreef op 25 juni 2016 @ 11:35:

Nouja, voor gevaarlijk werk / werk in een risicovolle omgeving en werk waarvoor je moet reizen en/of veel van huis bent worden in het algemeen forse salarissen of forse toeslagen bovenop het salaris betaald (oil&gas). Moet ook wel, anders doet niemand het meer. Het is mijn positie als contracter die hier het probleem is, me dunkt.



Voor gevaarlijk, vies of zwaar lichamelijk werk is het idd wel gebruikelijk. En ook voor mensen die weken of zelfs maanden aanéén op reis zijn. De oil&gas sector is een sector waarin dat van oudsher altijd al gebeurde.



Maar gewone zakenreizen door mensen met kantoorbanen, daar staat echt niet vaak meer iets tegenover. En de salarissen zijn ook niet hoger voor functies waarin je reist ten opzichte van identieke functies waarin je dat niet doet. Een gemiddelde account manager verdient bijv. net zoveel in een NL functie als in een internationale functie.
quote:-NummerZoveel- schreef op 25 juni 2016 @ 11:51:

[...]





En de salarissen zijn ook niet hoger voor functies waarin je reist ten opzichte van identieke functies waarin je dat niet doet. Een gemiddelde account manager verdient bijv. net zoveel in een NL functie als in een internationale functie.Die zijn gek
Ook leuk als reistijd bij je functie hoort, je collega's in dezelfde fuctie standaard max een half uur reizen en jij, ook weer standaard, het drie- tot vierdubbele. Omdat je zo goed bent in je vak en de moeilijke klussen toevallig steeds wat verder weg zijn. Wat hier geholpen heeft is gehoor vinden bij de directeur die onderhands een budget regelde om relatief vrij te besteden aan goederen, mits verantwoordbaar. Beter dan niets.
Ik begrijp ondertussen hoe de vork in de steel zit. Voor de klus(sen) waarvoor ik op reis moet, stuurt het bedrijf dat mij ingehuurd heeft een faktuur naar hun klant. Deel van de klus (tijd) is meestal fixed price (en ik ben veel duurder dan hun eigen personeel) en alle uren/dagen daarna brengen ze daar bovenop uurtje faktuurtje in rekening (waarbij ze 'maar' zo'n €30 per uur op mij verdienen).



Wanneer ze mij inconvenience zouden betalen, verdienen ze nog minder. Met het betalen van mijn reistijd dáár nog eens bovenop wordt dat heel snel heel veel minder (daarom betalen ze ook niet alles).



Eigenlijk een constructie waar niemand blij van wordt, maar ik wil best eens zien wie er nu aan het kortste eind trekt. Mijn gok: ik.
Amand, daar zou ik toch echt het gesprek over aangaan. Het is de keuze van de inlener om jou op dat project in te zetten, en dus ik ook de consequentie van weinig marge voor hen, en niet voor jou. Als zij er meer op willen verdienen, dan moeten zij hun tarieven verhogen of een goedkopere inhuurkracht op de klus zetten. Het is natuurlijk niet acceptabel dat de winstmarge nu op jou als werknemer verhaald worden.
Dat zou je denken hè.



Ik heb de betreffende accountmanager van mijn bedrijf aan het werk gezet. Hoop ik.
Oh, nog zo iets moois: ze hanteren een lijst met landen en bijbehorende maximale dagvergoedingen voor lunch/diner. En wat blijkt? Voor inhuurpersoneel geldt een hard maximum dat lager is dan de duurdere landen. Kinderachtig hè.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven