Slechte uitslag combinatietest

11-05-2016 21:12 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang proberen en uiteindelijk een ICSI behandeling ben ik nu eindelijk zwanger van onze eerste (13wk). Helaas heb ik gisteren 'slecht' nieuws gekregen: uit de combinatietest bleek dat er een verhoogde kans is dat ons kindje trisomie 13, 18 of 21 heeft. Ik weet dat de kans verreweg het grootst is dat er uiteindelijk helemaal niets aan de hand is, maar de uitslagen die wij kregen waren toch wel flink verhoogd (Down 1:32, Edwards 1:85, Patau 1:92). Schrikken dus... We kunnen nu alleen maar afwachten op de volgende test (NIPT) en hopen dat het loos alarm was, maar helaas duurt dat best lang (nog 3-4 weken). Ik zoek dames die hier ook mee te maken hebben gehad. Ik ben benieuwd hoe jullie er mee om zijn gegaan, wat jullie uitslagen waren, of er ook daadwerkelijk iets mis was en hoe jullie verder zijn gegaan.
******
Na lange tijd in onzekerheid bleek ons zoontje meerdere genetische afwijkingen te hebben. We hebben het moeilijke besluit moeten nemen om de zwangerschap af te breken. Een paar dagen later werd ik opgenomen in het VUmc om te bevallen. Na ongeveer 30 uur werd ons prachtige kleine zoontje levenloos geboren, alles er op en er aan. Twintig centimeter groot. Stichting Still heeft prachtige foto's voor ons gemaakt. Na alle ellende konden we in september eindelijk weer verder met de volgende poging om onze kinderwens te realiseren. De eerste cryo werd terug geplaatst en dat ging goed. De teruggeplaatste cryo is groeide uit tot een zwangerschap, het zat op de goede plek, het hartje klopte en het groeide netjes op schema. Maar helaas werd bij ruim 10 weken op de echo is ineens een flinke afwijking gezien (hygroma colli). Het vruchtje liep ook wat achter op de groei en het hartje klopte nu veel sneller dan zou moeten (ook een aanwijzing voor een chrom. afwijking). We moesten twee weken afwachten tot we een vlokkentest konden doen. Na een week bleek de hoeveelheid vocht alleen nog maar verder te zijn toegenomen, geen goed teken. Bij de echo voorafgaand aan de vlokkentest bleek het hartje van het kindje niet meer te kloppen. Het was over. Het kindje was tot ongeveer 12 weken doorgegroeid. De miskraam werd in het ziekenhuis opgewekt met medicatie, daarna moest ik helaas alsnog een curettage ondergaan om placentaresten te verwijderen. Bijna 2 maanden na de miskraam kregen we eindelijk een uitslag: Turner syndroom... Daarna is chromosomenonderzoek ingezet bij flipman en mijzelf, maar daar kwamen geen bijzonderheden uit.

We zijn sinds februari weer in de running, en mogen weer een cryo laten terugplaatsen. Helaas werkte mijn lichaam niet mee, en ging de tp niet door. Een maand en vele extra echo-onderzoeken later hebben we gelukkig wel een tp gehad. Bij het ontdooien is 1 embryo gesneuveld, maar een tweede embryo kon wel goed ontdooid worden. Helaas ben ik daarvan niet zwanger geworden. In mei gaan we weer verder.

(https://wensmama.wordpress.com)
flipje2 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 12:06
8.30% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
En dan sta je ook weer met een positieve test in handen. Wat oneerlijk allemaal...



Flip: al kan Ik niets concreets voor je doen (kon Ik dat maar) ik wil je laten weten dat Ik aan je denk



Alle hugs naar jou en naar Corina!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
quote:cookie84 schreef op 24 juni 2016 @ 05:53:

Ben je de nacht een beetje doorgekomen corina? Hoop voor jd dat de stuwing mee zal vallen. Heb je geen last meer van de andere complicaties?



Veel sterkte voor de komende dag, je bent nog steeds in m'n gedachten net als Flip.



Miss ongepast maar waarom hebben jullie M in het zkhuis gelaten, komt hij nog thuis?



Hele slechte dag en nacht achter de rug, mijn lijf voelt alsof het overreden is door n vrachtwagen, mijn keel doet veel pijn nog door de slang die erin heeft gezeten toen ik onder narcose moest...heb ook veel pijn in mijn nek en keel, denk soort van spierpijn... (heb geen idee of dat normaal is)



We hebben samen de keuze gemaakt om alles door het ziekenhuis te laten regelen, dat voelde voor ons heel goed zo....maar is mijn mij kereltje zo...kijk veel naar de foto's en dat geeft me wel n beetje n geruststelling
Alle reacties Link kopieren
quote:Baggal schreef op 24 juni 2016 @ 09:33:

En dan sta je ook weer met een positieve test in handen. Wat oneerlijk allemaal...



Flip: al kan Ik niets concreets voor je doen (kon Ik dat maar) ik wil je laten weten dat Ik aan je denk



Alle hugs naar jou en naar Corina! Wat n supernieuws Baggal..van harte gefeliciteerd
Alle reacties Link kopieren
Eh sorry - dat ging over Flipje die zelf getest had. Ik heb (nog) geen positieve test in handen. Was het maar waar. Ben in afwachting van een terug plaatsing zondag en dan de wacht weken in...



Hoe gaat het met je Corina? Ben je inmiddels thuis? Denk aan je meis...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dan las ik het idd verkeerd....wens je wel veel succes met de terugplaatsing en het vervelende wachten erna....hoop dat die positief uitpakt voor je..



Ben idd weer thuis maar voel me leeg zo leeg....mis mijn kereltje heel erg..
Corina: nee misverstand, ze had het over Flipje die schreef dat de test nog steeds positief was (zie boven).. HCG nog niet verdwenen uit het lichaam..



Voor Baggal hopelijk over een week of 2 wel een posi test En voor jullie twee ook zsm zodra je er weer een beetje aan toe bent!



Corina rustig aan, trainwreck gevoel niet gek, t is ook niet niks allemaal! En emotioneel loop je ook een marathon, bij wijze van.
Alle reacties Link kopieren
Corina
Alle reacties Link kopieren
Corina en Flipje, beide een dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Hebben ze nog afdrukjes voor jullie gemaakt corina?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 24 juni 2016 @ 14:19:

Hebben ze nog afdrukjes voor jullie gemaakt corina?Ja dat hebben ze gedaan en een mooi kaartje van gemaakt...hebben we in de kast staan...
Alle reacties Link kopieren
quote:corina36 schreef op 24 juni 2016 @ 14:33:

[...]





Ja dat hebben ze gedaan en een mooi kaartje van gemaakt...hebben we in de kast staan...Super
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Corina & Flipje, denk vaak jullie
Alle reacties Link kopieren
Corina ik had ook overal pijn... ook raar slapen door de narcose. Het duurt een tijdje voordat de mist weer optrekt.



Flip, herkenbaar ik was helemaal uitgeput, veel wakker in de nacht. Mijn hoofd draaide overuren. Ik moest mijn bed wel uit want ik heb nog 2 kinderen om voor te zorgen. Daardoor kwam ik wel snel weer in een ritme... maar het was loodzwaar. Gun jezelf ook de tijd om te helen, slapen en tot rust te komen. Na 6 weken heb ik zwangerschapstest gedaan ivm de verhuizing naar buitenland (moest voor de gezondheidsverklaring), toen was hij negatief. 2 weken daarna werd ik weer ongesteld.



ik denk aan jullie
Alle reacties Link kopieren
Flipje
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was ik bij het concert van Coldplay. Ze speelden de Scientist ook. Heb aan jullie gedacht Flipje en er een traantje bij weggepinkt..



Luister je nu ook vaak naar de liedjes die jullie bij het afscheid draaiden? Het zal wel moeilijk zijn, maar hopelijk geeft het jullie ook steun!



, ook voor jullie, Corina.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat gaaf theepoes! Had ik ook wel heen gewild, maar ik neem altijd te laat met dat soort dingen.



Van de week toen ik alleen in de auto zat heb ik de liedjes nog eens gedraaid, en bij de eerste woorden van Coldplay breek ik compleet. Lees de tekst maar eens door, hoewel het liedje niet specifiek voor deze situatie is geschreven is elk woord raak...



Vooral de zinnen:

Come up to meet you

Tell you I'm sorry

(You don't know hoe lovely you are)

I'm sorry, vanwege de keuze die we moesten maken

en

Nobody said it was easy

No one ever said it would be this hard

Dit is zo ontzettend waar... het is 100x zwaarder dan we konden inschatten

en

Questions of science; science and progress

Do not speak as loud as my heart

Omdat ik het van tevoren vrij rationeel benaderde, en het nu gewoon zo veel pijn doet.



Ik hoop dat ik dat lied binnenkort niet hoor in het openbaar, want dan blijft het niet bij een paar traantjes..



En ook dat liedje van Blof (Zo mooi zo mooi), dat is wel speciaal geschreven voor een stel dat een miskraam had, dat zegt alles. Ik kende het nog niet en ik ben niet zo'n fan (meer) van blof maar toen ik dit liedje hoorde kon ik er niet meer omheen, prachtig...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ja, die tekst idd... Man o man...



Toen je het rijtje liedjes had gepost van het afscheid, had ik de tekst van 'Zo mooi, zo mooi' opgezocht. Ik kan dat niet eens lezen, dan huil ik al. Heel mooi en treffend.
Alle reacties Link kopieren
Nu 's ochtends maar weer de thermometer erbij gepakt... kijken of mijn cyclus straks weer braaf op gang komt. En dan hopelijk ook snel weer net zo netjes als hiervoor, want dat was steeds top, 27-29 dagen.

Hoop zo dat we binnen 2-3 maanden ons eerste cryo'tje kunnen laten terugplaatsen!!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
En tegen die tijd hoop ik zo dat je weer meteen positief test, Flip. Als ik iemand dit jaar een probleemloze zwangerschap gun ben jij het.

Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over de obductie.



Corina: hoe is het met jou? xx
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
29 juni heb ik een belafspraak, ik vermoed dat we dan meer horen over het verdere onderzoek na de vruchtwaterpunctie (karyogram).



5 juli hebben we een afspraak in het ziekenhuis bij de klinische genetica, hopelijk kunnen zij dan meteen meer vertellen over het onderzoek van F en de placenta.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 26 juni 2016 @ 23:08:

Nu 's ochtends maar weer de thermometer erbij gepakt... kijken of mijn cyclus straks weer braaf op gang komt. En dan hopelijk ook snel weer net zo netjes als hiervoor, want dat was steeds top, 27-29 dagen.

Hoop zo dat we binnen 2-3 maanden ons eerste cryo'tje kunnen laten terugplaatsen!!Ik duim heel hard met je mee...dat je dan ook gelijk positief test en een zorgeloze zwangerschap mag hebben..dat heb je wel verdiend...
Alle reacties Link kopieren
quote:Baggal schreef op 26 juni 2016 @ 23:17:

En tegen die tijd hoop ik zo dat je weer meteen positief test, Flip. Als ik iemand dit jaar een probleemloze zwangerschap gun ben jij het.

Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over de obductie.



Corina: hoe is het met jou? xxMet mij is het niet zo best, lichamelijk herstel ik maar langzaam...maar geestelijk ben ik een wrak, ik mis mijn M verschrikkelijk en kom maar moeilijk door de dagen heen...
Alle reacties Link kopieren
dikke knuffel voor jullie...

Ooit komt er licht aan het einde van de tunnel. Het kan kort duren maar ook lang. Er is geen goed of fout. Het is een rouwproces en daar moet je doorheen.



Hoe gaat het met jullie mannen? Kunnen ze jullie een beetje steunen?
Flipje, wat een prachtige en toepasselijke tekst van Coldplay. Ik krijg er tranen van in m'n ogen.



Ik weet niet of jullie het fijn vinden om af en toe (bewust) te huilen, maar ik heb dan eventueel nog wel een liedje: Lifeforms van Daughter. Ik kan er zelf ook wel om huilen. (https://www.youtube.com/watch?v=TcR1ut6FKYc).



En verder voor nu maar gewoon weer een knuffel
Alle reacties Link kopieren
knuffel corina!

De eerste week/weken zijn moeilijk. Gooi het er af en toe even goed uit, muziek aan & sluizen open.

Wordt de stuwing alweer minder?



Volgens mij is bij mij het vloeien nu aan het stoppen.. dat zou fijn zijn..
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven