Gezondheid alle pijlers

Mezelf wel,of niet laten vaccineren tegen tamponziekte

24-06-2016 10:26 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het niet goed is om een tampon langer in te houden dan de gebruiksaanwijzing zegt maar soms gebeurd het me toch.

Nu zie ik dat er een vaccin in de maak is tegen deze enge tampon ziekte.

Wat is wijsheid? Me zo snel als het mogelijk is in te laten enten tegen de tampon ziekte zodat ik veilig mijn tampon in kan hebben?



http://www.hln.be/hln/nl/ ... onziekte-in-de-maak.dhtml
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa schreef op 24 juni 2016 @ 22:42:

[...]





Ja en daar bestaat geen inenting tegen... Oh nee toch wel.. Namelijk de prikpil Als ze die niet vergeet te verlengen
Noem me lief nu ik nog leef!
Alle reacties Link kopieren
quote:MouseCat schreef op 24 juni 2016 @ 15:32:

[...]





Dit betekent dat iemand het in een lab heeft geknutseld. Ze zijn nu in de fase dat ze uitzoeken of het werkt. Dat lijkt het te doen. Dan komt de fase dat ze kijken of vrouwen er niet per ongeluk een/vijf/tien jaar na het inenten dood aan gaan. Dus voordat het algemene publiek het kan krijgen, zijn we echt wel 10 jaar verder. Houd je adem niet in hoor.



Verder ben ik het wel met de rest eens dat je redelijk bang lijkt te zijn om op wat voor manier dan ook (heel erg) ziek te worden. Misschien inderdaad een idee om hier eens met je huisarts over te praten, want dit is wel erg extreem.



Er gaan heus geen mensen dood aan vaccinaties. Daar geloof ik gewoon niet in. Dat is echt al heel goed onderzocht. Er zullen toch ook geen vrouwen zijn die zich met het tampon vaccin laten vaccineren als ze niet weten of ze eraan dood gaan of niet?



Ik begrijp niet waarom dit vaccin niet sneller in Nederland verkrijgbaar is. Het vaccin werkt want er worden antistoffen aangemaakt en je gaat echt niet dood van vaccineren.
quote:Hendrika24 schreef op 24 juni 2016 @ 23:08:

[...]





Er gaan heus geen mensen dood aan vaccinaties. Daar geloof ik gewoon niet in. Dat is echt al heel goed onderzocht. Er zullen toch ook geen vrouwen zijn die zich met het tampon vaccin laten vaccineren als ze niet weten of ze eraan dood gaan of niet?



Ik begrijp niet waarom dit vaccin niet sneller in Nederland verkrijgbaar is. Het vaccin werkt want er worden antistoffen aangemaakt en je gaat echt niet dood van vaccineren.



Ooh jawel hoor. Ik hoorde het laatst nog, weet alleen even niet meer welke.. Maar doden vallen er zeker



En het is niet een kwestie van een test en klaar. Nee er worden meerdere testen uitgevoerd en vervolgens moeten er nog vergunningen enz worden aangevraagd voordat het echt de markt op mag.
quote:Hendrika24 schreef op 24 juni 2016 @ 22:58:

[...]





Ik vind het echt eng hoor, dat ik een bacterie op mijn huid heb zitten die een beenamputatie kan veroorzaken.



Ik denk dat de tampons die nu gebruikt worden echt niet veilig genoeg zijn want waarom is er nu een vaccin om je tegen de nieuwe tampons te beschermen en waarom was er vroeger geen vaccin voor de oude tampons?



Ik denk dat de tampons nu misschien wel beter werken en fijner zitten maar dat deze nieuwere tampons meer risico geven waardoor je de tamponziekte kunt krijgen?

Anders kan ik niet snappen waarom juist nu de tamponvaccin gemaakt is als de tampons van nu veilig zijn en je haast geen risico loopt op tamponziekte.

Omdat er vroeger nog niet genoeg kennis, kunde en technologie was om dat vaccin te kunnen ontwikkelen.



Echt, ga met je huisarts praten over je angsten en denkbeelden. Die zijn m.i. namelijk een véél grotere bedreiging voor jou dan tamponziekte.

Jouw foto mag bij de kreet dat men dikwijls het meest lijdt onder het lijden dat men vreest.
quote:Hendrika24 schreef op 24 juni 2016 @ 23:08:

[...]





Er gaan heus geen mensen dood aan vaccinaties. Daar geloof ik gewoon niet in. Dat is echt al heel goed onderzocht. Er zullen toch ook geen vrouwen zijn die zich met het tampon vaccin laten vaccineren als ze niet weten of ze eraan dood gaan of niet?



Ik begrijp niet waarom dit vaccin niet sneller in Nederland verkrijgbaar is. Het vaccin werkt want er worden antistoffen aangemaakt en je gaat echt niet dood van vaccineren.

Je weet echt niet waar je het over hebt. Je verkoopt klinkklare onzin.

Om een vaccin te ontwikkelen zal het op enig moment getest moeten worden op mensen. Daar gaat een enorm lang traject aan vooraf en die proefpersonen worden medisch heel goed in de gaten gehouden als ze aan zo'n test meedoen. En die tests, daar heb jij over gelezen. Die tests hebben hoopvolle resultaten gegeven. Maar er moet nog veel meer onderzocht worden voor zo'n vaccin op de markt kan komen en dat gaat dus nog jaren duren.

En ja, die proefpersonen weten idd dat ze risico's lopen en kiezen er toch voor om deel te nemen aan zo'n onderzoek. Waarom? Omdat ze dat interessant vinden, omdat ze bij willen dragen aan de wetenschap, omdat ze er (soms heel goed) voor betaald krijgen.



Weet je waarom je niet dood gaat aan vaccinaties? Omdat het zo goed onderzocht wordt! En daarom duurt het nog jaren voor jij dat vaccin kunt krijgen.



Ga

Naar

De

Huisarts

!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa schreef op 24 juni 2016 @ 23:01:

[...]



Weet je trouwens ook dat er in aarde en op planten een vleesetende bacterie zit. Als je zo gaat denken, kun je niets meer doen in het leven.



In aarde? Een vleesetende bacterie? kun je die bacterie ook oplopen als je handschoenen aandoet?

Is er al een vaccin in Nederland verkrijgbaar tegen de vleesetende bacterie dan?

Ik las daarstraks op een website dat het vleesetende bacterie vaccin in ontwikkeling was maar kan ik me hier nu ook al tegen vaccineren dan?
Alle reacties Link kopieren
Zeg to. Waarom

Worden tampons niet verboden als ze zo gevaarlijk zijn? Of zijn ze misschien toch niet gevaarlijk maar denk je dat?



Hoeveel slachtoffers ken je nou echt? Want daar geef je geen antwoord op.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Welke vaccinaties heb jij trouwens allemaal gehaald in de race tegen je angst voor alles?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 24 juni 2016 @ 23:22:

Zeg to. Waarom

Worden tampons niet verboden als ze zo gevaarlijk zijn? Of zijn ze misschien toch niet gevaarlijk maar denk je dat?



Hoeveel slachtoffers ken je nou echt? Want daar geef je geen antwoord op.Nee, ik ken persoonlijk geen tampon slachtoffers maar daarom zullen ze er wel zijn denk ik want als er geen tampon slachtoffers zijn, waarom wordt er dan een vaccin gemaakt om je te beschermen tegen de tamponziekte?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 24 juni 2016 @ 23:24:

Welke vaccinaties heb jij trouwens allemaal gehaald in de race tegen je angst voor alles?



Daar ga ik snel mee beginnen want ik dacht altijd dat ik goed beschermd was omdat ik als kind gewoon alles kreeg maar inmiddels ben ik 24 en zijn er wat ik nu begrijp een aantal vaccins bij gekomen die ik ook moet gaan krijgen om mezelf te beschermen.



Heb er voor ik over het tamponvaccin las nooit bij stil gestaan om me te vaccineren.

Ik dacht dat je alleen als kind werd gevaccineerd en soms als je op vakantie gaat naar een derde wereldland.



Maar eigenlijk hoor je elk jaar naar je huisarts te gaan en te vragen voor de nieuwste vaccinaties of hoe doen jullie dat om goed beschermd te blijven?



Ik zag al verschillende ziektes hier voorbij komen waarvoor ik me had moeten laten vaccineren maar dat heb ik nooit geweten. Stom van me maar mijn huisarts had me misschien ook wel eens kunnen vragen waarom ik me nooit meer heb laten vaccineren?
Alle reacties Link kopieren
Je slaat compleet door. Niemand laat zich vaccineren. Laat staan jaarlijks. Dat is helemaal niet nodig als je niet in een risicogebied komt.

Maar ga de discussie vooral asn met je huisarts.



En dat ze bezig zijn met dat vaccin ontwikkelen. Je wil weten waarom? Om geld! Om te verdienen aan angst. Puur commercieel om bange mensen geld uit de zak te kloppen. Overigens verwacht ik niet dat dat vaccin daadwerkelijk

Op de markt zal komen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Hendrika24 schreef op 24 juni 2016 @ 23:39:

[...]





Daar ga ik snel mee beginnen want ik dacht altijd dat ik goed beschermd was omdat ik als kind gewoon alles kreeg maar inmiddels ben ik 24 en zijn er wat ik nu begrijp een aantal vaccins bij gekomen die ik ook moet gaan krijgen om mezelf te beschermen.

Nee, die vaccins zijn er dus niet bij gekomen. Dat waren grapjes maar jij hebt teveel last van irreële angsten om die opmerkingen als grapjes te herkennen.quote:

Heb er voor ik over het tamponvaccin las nooit bij stil gestaan om me te vaccineren.

Ik dacht dat je alleen als kind werd gevaccineerd en soms als je op vakantie gaat naar een derde wereldland. Dat klopt ook. Meer vaccinaties zijn niet nodig. En als je toch nog een vaccinatie nodig zou hebben krijg je daar bericht van.quote:Maar eigenlijk hoor je elk jaar naar je huisarts te gaan en te vragen voor de nieuwste vaccinaties of hoe doen jullie dat om goed beschermd te blijven?Nee, dat hoor je helemaal niet te doen. Als je als kind volgens het rijksvaccinatieprogramma bent gevaccineerd dan ben je voldoende beschermd en hoef je helemaal niets te doen.quote:Ik zag al verschillende ziektes hier voorbij komen waarvoor ik me had moeten laten vaccineren maar dat heb ik nooit geweten.Dat hoeft dus niet, dat waren geintjes die jij door jouw angst niet als geintjes herkend hebt.quote:Stom van me maar mijn huisarts had me misschien ook wel eens kunnen vragen waarom ik me nooit meer heb laten vaccineren?

Je hoefde je niet meer te laten vaccineren dus hoefde je huisarts je dat ook niet te vragen.



De reden dat de huisarts aangeraden wordt aan jou is NIET om vaccinaties te halen! Maar WEL om je door een professional uit te laten leggen hoe het allemaal zit, je vragen goed te laten beantwoorden èn om iets aan je irreële angsten te doen.
Alle reacties Link kopieren
@Bij_Zonder

Ik vrees dat het makkelijker is om een muur te overtuigen dan to.
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/w ... Pxa0&list=RDuMi8So3Pxa0#t=66
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Geweldig topic, dit
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:badmuts111 schreef op 25 juni 2016 @ 00:48:

@Bij_Zonder

Ik vrees dat het makkelijker is om een muur te overtuigen dan to.

Ik vrees het ook

Maar het kan geen kwaad het te proberen denk ik. En er was toch niks leuks op tv
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 24 juni 2016 @ 23:48:

Je slaat compleet door. Niemand laat zich vaccineren. Laat staan jaarlijks. Dat is helemaal niet nodig als je niet in een risicogebied komt.

Maar ga de discussie vooral asn met je huisarts.



En dat ze bezig zijn met dat vaccin ontwikkelen. Je wil weten waarom? Om geld! Om te verdienen aan angst. Puur commercieel om bange mensen geld uit de zak te kloppen. Overigens verwacht ik niet dat dat vaccin daadwerkelijk

Op de markt zal komen.



Zal het dan niet waar zijn dat dat meisje haar been verloor aan de tampon ziekte? Zal het verhaal verzonnen zijn om mensen bang te maken? Nee toch?

Aan vaccineren wordt toch geen geld verdient want je krijgt je vaccinaties toch allemaal gratis?



Ik vroeg het gisteren nog aan mijn ouders en zij hebben nooit hoeven te betalen hoor om mij te laten vaccineren. Maar we hebben op internet gekeken en ik heb echt nog niet alle vaccinaties gehad die je hoort te krijgen.

Zo kon mijn moeder zich niet herinneren dat zij me had laten vaccineren tegen hepatitis of de meningokokken maar dat wist ze helaas niet zeker meer want ze kon mijn boekje niet meer vinden waar het in staat wat ik allemaal al gekregen heb. En zo waren er meer vaccinaties waarvan mijn moeder geloofde dat ik ze nog moest nemen maar jullie zeggen dat dat helemaal niet hoeft?

Waarom niet?



En ik schrik ook wel een beetje van de griep want dat schijnt ook heel gevaarlijk te kunnen zijn? Is dat zo? Dat wist ik helemaal niet, dat ik me daar ook voor had moeten laten inenten.
quote:Hendrika24 schreef op 25 juni 2016 @ 09:54:

[...]





Zal het dan niet waar zijn dat dat meisje haar been verloor aan de tampon ziekte? Zal het verhaal verzonnen zijn om mensen bang te maken? Nee toch? Dat verhaal is waar. Maar er sterven ook mensen aan van de trap vallen, er zijn ook mensen die ledematen verliezen door een ontsteking van een ingegroeide haar, enzovoort. Leven is risico's lopen en van leven ga je dood. Die mensen verloren ledematen of leven vooral door stomme pech.quote:

Aan vaccineren wordt toch geen geld verdient want je krijgt je vaccinaties toch allemaal gratis?



Ik vroeg het gisteren nog aan mijn ouders en zij hebben nooit hoeven te betalen hoor om mij te laten vaccineren.

Dat je ouders niets hoefden te betalen wil nog niet zeggen dat niemand er aan verdiend heeft. Voor je ouders waren ze gratis omdat de overheid en/of ziektekostenverzekeraars die vaccinaties betalen.

Denk je werkelijk dat de mensen die die vaccinaties ontwikkelen en maken dat als vrijwilligerswerk doen waar ze geen geld voor krijgen? Dat de vloeistoffen die je ingespoten krijgt gratis uit de lucht komen vallen? Wauw...

quote:Maar we hebben op internet gekeken en ik heb echt nog niet alle vaccinaties gehad die je hoort te krijgen.

Zo kon mijn moeder zich niet herinneren dat zij me had laten vaccineren tegen hepatitis of de meningokokken maar dat wist ze helaas niet zeker meer want ze kon mijn boekje niet meer vinden waar het in staat wat ik allemaal al gekregen heb. En zo waren er meer vaccinaties waarvan mijn moeder geloofde dat ik ze nog moest nemen maar jullie zeggen dat dat helemaal niet hoeft?

Waarom niet? Wij weten ook niet welke vaccinaties jij wel en niet hebt gehad natuurlijk. Als jij niet alle vaccinaties uit het rijksvaccinatieprogramma hebt gehad dan kàn het verstandig zijn die alsnog te laten doen. Maar dat weet je huisarts, wij niet.quote:En ik schrik ook wel een beetje van de griep want dat schijnt ook heel gevaarlijk te kunnen zijn? Is dat zo? Dat wist ik helemaal niet, dat ik me daar ook voor had moeten laten inenten.

Griep kàn gevaarlijk zijn voor oude mensen en voor mensen met bepaalde aandoeningen. Voor gezonde jonge mensen is griep vooral vervelend maar niet gevaarlijk.



Nogmaals: maak een afspraak met je huisarts, print dit topic uit en laat je huisarts de vragen lezen die je hier hebt gesteld. Want de enige die jouw vragen juist kan beantwoorden is je huisarts.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bij_Zonder schreef op 25 juni 2016 @ 10:11:

[...]



Dat verhaal is waar. Maar er sterven ook mensen aan van de trap vallen, er zijn ook mensen die ledematen verliezen door een ontsteking van een ingegroeide haar, enzovoort. Leven is risico's lopen en van leven ga je dood. Die mensen verloren ledematen of leven vooral door stomme pech.

[...]



Dat je ouders niets hoefden te betalen wil nog niet zeggen dat niemand er aan verdiend heeft. Voor je ouders waren ze gratis omdat de overheid en/of ziektekostenverzekeraars die vaccinaties betalen.

Denk je werkelijk dat de mensen die die vaccinaties ontwikkelen en maken dat als vrijwilligerswerk doen waar ze geen geld voor krijgen? Dat de vloeistoffen die je ingespoten krijgt gratis uit de lucht komen vallen? Wauw...



[...]



Wij weten ook niet welke vaccinaties jij wel en niet hebt gehad natuurlijk. Als jij niet alle vaccinaties uit het rijksvaccinatieprogramma hebt gehad dan kàn het verstandig zijn die alsnog te laten doen. Maar dat weet je huisarts, wij niet.



[...]



Griep kàn gevaarlijk zijn voor oude mensen en voor mensen met bepaalde aandoeningen. Voor gezonde jonge mensen is griep vooral vervelend maar niet gevaarlijk.



Nogmaals: maak een afspraak met je huisarts, print dit topic uit en laat je huisarts de vragen lezen die je hier hebt gesteld. Want de enige die jouw vragen juist kan beantwoorden is je huisarts.





Maar daar hoort de dokter toch voor te zorgen en tegen mij zeggen dat er nieuwe vaccins in het kinderprogramma zijn gedaan die ik als kind niet heb gehad en dat ik die nog moet nemen of moet ik zelf gaan bijhouden wat er allemaal bij is gekomen wat ik als kind niet heb gekregen?

Ik vind dat heel raar.
Alle reacties Link kopieren
Omdat dat ook nergens voor nodig is...

Ga naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de psychiater, deze angst is echt zwaar overdreven en niet gezond.
Alle reacties Link kopieren
quote:badmuts111 schreef op 25 juni 2016 @ 10:22:

Omdat dat ook nergens voor nodig is...

Ga naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de psychiater, deze angst is echt zwaar overdreven en niet gezond.



Natuurlijk is dat wel nodig want de kinderen van nu krijgen die vaccins toch ook? Waarom ik dan niet?

Maar wat ik nu begrijp zijn de vaccinaties dan niet gratis en kost het de huisarts geld om mij gratis te laten vaccineren dus zegt hij daarom niet tegen mij dat er vaccins bij gekomen zijn in het kinderprogramma omdat hij bang is dat ik mij dan op zijn kosten wil laten vaccineren?



Ik wil er best zelf voor betalen hoor maar laat me dan wel weten dat er nieuwe vaccins zijn bijgekomen de afgelopen jaren zodat ik mezelf goed kan beschermen.
quote:Hendrika24 schreef op 25 juni 2016 @ 10:16:

[...]





Maar daar hoort de dokter toch voor te zorgen en tegen mij zeggen dat er nieuwe vaccins in het kinderprogramma zijn gedaan die ik als kind niet heb gehad en dat ik die nog moet nemen of moet ik zelf gaan bijhouden wat er allemaal bij is gekomen wat ik als kind niet heb gekregen?

Ik vind dat heel raar.

Als er nieuwe vaccins zijn die niet in het rijksvaccinatieprogramma zaten maar nu voor bepaalde groepen wel belangrijk worden geacht dan zorgt de overheid er voor dat je een oproep krijgt.

Als er vaccins zijn die er toen al waren maar die je niet hebt gehad, dan ben je daar zelf verantwoordelijk voor. Want zowel de overheid als de huisarts weten niet waarom je die toen niet hebt gehad. Vaccinaties zijn namelijk niet verplicht en er zijn mensen die er bewust voor kiezen om bepaalde (of alle) vaccinaties over te slaan. Dat is een individuele vrijheid waar overheid en huisarts zich niet eens mee mogen bemoeien.

Hier heeft je huisarts geen schuld aan.
quote:Hendrika24 schreef op 25 juni 2016 @ 10:26:

[...]





Natuurlijk is dat wel nodig want de kinderen van nu krijgen die vaccins toch ook? Waarom ik dan niet? Sommige vaccins heb je nu niet meer nodig omdat je inmiddels zelf al weerstand hebt opgebouwd. Voor andere vaccins geldt dat het om ziektes gaat die voor kinderen gevaarlijk zijn maar voor volwassenen niet.quote:Maar wat ik nu begrijp zijn de vaccinaties dan niet gratis en kost het de huisarts geld om mij gratis te laten vaccineren dus zegt hij daarom niet tegen mij dat er vaccins bij gekomen zijn in het kinderprogramma omdat hij bang is dat ik mij dan op zijn kosten wil laten vaccineren?

Lézen: niet je huisarts maar de overheid en/of je zorgverzekeraar betalen die "gratis" vaccinaties. Dat kost je huisarts geen rooie cent.

Als het gaat om vaccinaties waarvan overheid en/of zorgverzekeraar vinden dat die niet strikt noodzakelijk zijn, die moet je zelf betalen. Dat kan bijvoorbeeld zo zijn bij vaccinaties die aangeraden worden als je op vakantie gaat naar bepaalde landen. Je kiest zelf voor een vakantie naar dat land, dan betaalt de overheid niet mee aan jouw vakantie en mag je die prikken zelf afrekenen. Je kunt er immers ook voor kiezen om op vakantie te gaan naar een land waar je geen prikken voor nodig hebt.



quote:Ik wil er best zelf voor betalen hoor maar laat me dan wel weten dat er nieuwe vaccins zijn bijgekomen de afgelopen jaren zodat ik mezelf goed kan beschermen.

Als die nieuwe vaccins voor jou echt nodig zijn, dan krijg je een brief van de overheid. En dan mag je zelf kiezen of je die prik wil halen of niet.

Geen brief gehad? Dan is er geen nieuw vaccin dat voor jou nodig is.



Wat zeggen je ouders over jouw zorgen over die vaccinaties?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het super dat je de moeite neemt dit allemaal uitgebreid uit te leggen, bij, respect.



Ik vrees alleen dat je of een troll aan het voeden bent of een kip aan het uitleggen bent hoe ze een ei moet leggen, niemand kan zo onnozel zijn, toch?

Ik hoop dat evt ander lezers iets hebben aan je posts.



To is een vaccinatieverzamelaar. Weer es wat anders dan postzegels.
...
Volgens mij heeft To een vreselijke muur voor d'r kop en blijf ze hangen in haar angst. Dus hup to zoek een hele goede psycholoog (of psychiater) die je kan helpen van je angst te komen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven