Ik ben soms zo serieus, hoe verander je dat

25-06-2016 08:52 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trap altijd in grappen die anderen mij voor houden.

Dit vinden mensen dan weer grappig. maar ik voel me daardoor ook weleens een sukkel.

Zelf vind ik het heel jammer dat ik niet altijd meteen de humor snap. Ook het plaatsen van gevatte leuke opmerkingen kan ik erg waarderen. Ik zou dat zelf heel graag ook willen kunnen. Maar helaas,als ik dat probeer komt het er zo gekunselt uit.

Zou je zoiets kunnen leren? Of moet ik gewoon accepteren dat ik dat niet heb.

Het geeft zoveel meer lucht en ontspanning als je veel humor hebt.

Alhoewel ik ook mensen ken die nooit serieus reageren en dat vind ik echt lastig, want die kan ik totaal niet peilen.
Don't worry be happy
Wees vooral jezelf, maak van jouw serieus zijn jouw kracht. Humor bestaat in vele vormen.

Speel met het feit dat iedereen altijd gelooft wat jij zegt.
Hi Jojanneke, herkenbaar. Ik denk dat ik wat ouder ben dan jou. Ik heb het van mezelf geaccepteerd en vind het voeren van serieuzere gesprekken ook vaak fijn. Wanneer ze me wel eens uitlachen, lach ik met ze mee en reageer ik met ja, mij kan je ook alles wijs maken oid. Voor anderen kan het wel eens lastig zijn, dat ik vaak serieus ben. Voor mij is het in bepaalde groepen wel eens lastig wanneer anderen de hele avond alleen maar zitten te lachen. Ik vind hun humor dan vaak niet leuk, maar mis soms wel het gevoel van samenhorigheid. Maar net als of doen werkt idd niet. Als je het leuk vind, kun je wel nog een stand up comedy workshop doen, maar vaak moet zoiets je toch liggen. Bij mij ligt het er aan dat ik dingen te letterlijk neem en de gezichtsuitdrukkingen niet meteen match, maar misschien wanneer je iemand lang kent, dit makkelijker is.
Krampachtig op zoek naar humor zal het ook niet voor je zijn. Accepteer jezelf, ontspan. En je hoeft niet grappig te zijn om toch wat luchtiger te leven. Relativeren is het toverwoord. Dat maakt dat dingen minder zwaar zijn/serieus.
Alle reacties Link kopieren
Niet veranderen.

Blijf vooral jezelf.

En waardeer jezelf zoals je bent, stap af van de gedachte dat jij "minder" bent dan de anderen omdat zij grappig zijn en jij niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik kunsel

Jij kunselt

Wij kunselen



Mooi.
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Blijf lekker jezelf zou ik zo zeggen. Met iedereen is wat. Trouwens dat je steevast grappen serieus opvat is al humor op zich. Denk dat mensen dat juist leuk aan jou vinden en echt in geen geval een sukkel. Hoop dat je er zelf ook om kunt lachen nu;)
Alle reacties Link kopieren
Als je wat relaxter in het leven kunt staan, komt die humor vanzelf wel.
Oh en het een kan niet zonder het ander bestaan als het ziet op mensen die gevat zijn en mensen die wat serieuzer zijn.

Het is juist mooi dat er diversiteit aan karakters bestaat. Lollig zijn is leuk maar dat kan natuurlijk niet altijd.
Ik vond t niet goed overkomen als je zegt : mij kan je alles wijsmaken.

Wel als je hard mee lacht. Dan kom je sterker over. En het is humor als je serieus reageert toch. Misschien ligt sarcastische humor jou wat beter. Dat al eens geprobeerd? En nadenken voordat je wat tegen zulke lachers zegt.

En wat iemand zei over lichter in t leven gaan staan. Herken je daar wat in?
Alle reacties Link kopieren
Allereerst is het belangrijk dat je ontspannen en zelfverzekerd bent, pas dan komen grapjes echt aan. Althans, dat is bij mij het geval (en anders ben ik te serieus). Ten tweede is het goed om je bewust te zijn van de lichaamstaal van de ander bij grapjes zie je ze toch even glimlachen of een ander trekje hebben.

Als laatst kun je zelf grapjes maken waarbij je let op je eigen stem tijdens de grap (je stemgebruik telt vaak zwaarder dan de grap zelf) en zelf lachen / glimlachen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je een (lichte) vorm van autisme..?
The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything.
improvisatie theater doen om wat meer ad hoc te worden?
Alle reacties Link kopieren
Mensen die altijd lachen en van serieuze onderwerpen altijd iets maken om over te geiten vind ik zelf niets aan. Daarom waardeer ik Geer en Goor ook niet. Ik vind ze irritant en zet mijn stekels op. Maar de meesten zien daar juist liefde in en pikken dat, vinden het juist ontroerend.



Die smaak kan je niet veranderen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind humor fijn, bijvoorbeeld cabaret en geniet daar echt van maar je ziet me praktisch niet lachen als ze echt goed zijn. Moet wel vervelend zijn voor de cabaretier als niemand lacht; een bepaalde cabaretier heeft ooit weleens een Gronings publiek nagedaan dat zo genoot van zijn voorstelling.



Er bestaat dus humor om te lachen en humor om niet te lachen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
geef mij een beetje van jou TO, dan krijg jij wat van mij



want mijn grapjes zijn ook maar een manier om mij houding te geven en vaak wens ik wat serieuzer te zijn, ik vind dat moeilijk. Kan het niet laten vaak om wat te zeggen ( vooral als ik me ongemakkelijk voel ) , en dat is niet altijd goed, want soms zijn grapjes op het randje en dat is helemaal niet zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
Kun je afwegen of het serieus of een grapje is, wat anderen brengen? Soms is het namelijk gewoon absurd wat iemand vertelt met een stalen gezicht en dan kun je inschatten dat het dus een sterk verhaal is.

Ik ben van het sarcasme, maar omdat ik verder best serieus overkom, hebben anderen vaak het idee dat ik het serieus bedoelde. Dat vind ik dan weer raar, want datgene wat ik zeg, is niet eens reëel mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat je mensen kent die echt nooit serieus reageren. Ik ken ook van die mensen, nou dat is ook niet alles hoor. Best gezellig voor een avond maar daar kan ik dus echt geen vriendschap mee opbouwen. Dan liever iemand zoals jij!



Ik ben trouwens zelf best een grappenmaker. Dat heb ik van kinds af aan al. Ik had als kind goed door wanneer mensen lachten om mijn (vaak niet eens grappig bedoelde) opmerkingen, en heb het zodoende een beetje ontwikkeld. Maar als je dat niet van nature hebt dan lijkt het me moeilijk om het echt aan te leren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het. Grapjes van anderen snap ik vaak niet. Maar andersom heb ik het ook wel eens. Lachend reageren op iets dat serieus bedoeld is. Ik geloof ook bijna alles wat mensen me wijsmaken. Dit heb ik altijd gehad. Ik heb ook een vorm van Autisme en daarbij komt dat vaker voor. Soms voel ik me nog wel eens een sukkel, maar heb het al meer geaccepteerd dat dit een zwak punt is.
Je hebt geen humor, dat kan je niet leren. Accepteren en niet krampachtig grappig gaan zitten doen. Je valt binnen notime door de mand.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke reacties! Er kwam nadat ik dit bericht had geplaatst van alles tussen, zodat ik niet meteen kon reageren. Ik reageer even globaal op wat ik allemaal heb gelezen. ik vind het moeilijk om steeds de namen op te zoeken van wie heeft gereageerd dus ik doe dat even zonder namen

Echt fijne reacties waar ik wat mee kant bedankt!

Ik denk idd dat het het beste is om jezelf te blijven. Alleen als ik niet zo lekker in mijn vel zit dan vind ik iedereen leuker dan mijzelf en dan valt het me meer op hoe serieus ik kan zijn en dan erger ik me aan mijzelf. PFFFFT kan heel vermoeiend zijn om met jezelf om te gaan

Het is overigens niet dat ik geen humor heb. Maar ik reageer niet echt alert op humor / grapjes.

Voor sommigen is dat dan weer humor.

Toneelspelen vind ik erg leuk en dat kan ik dan wel weer. Dus zo'n cursus is voor mij niet nodig.

Geer en Goor humor vind ik idd ook helemaal niet leuk. Dat is mij veel te oppervlakkig en te banaal.

dat soort humor mis ik niet.

Relativeren om lichter te zijn dat is zeker een goede

Iemand vroeg of ik zelf wat autistisch ben. Daar moest ik dan weer heel hard om lachen, omdat ik dat niet ben. maar dat kon diegene ook niet weten.



Ik vind het ook leuk om te lezen dat er iemand is die dus last heeft van het feit dat zij/ hij niet serieus kan zijn. Daar had ik dan weer nooit aan gedacht.
Don't worry be happy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven