Nexit? Bijven of gaan.....

25-06-2016 01:03 663 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zou jij stemmen?



Ik stem voor ja.

Nederland blijft in de E.U.

Totaal aantal stemmen: 318

ja (72%)
nee (28%)
Er zullen positieve dingen aan de eu zijn maar ook zeker negatieve dingen. En negatieve dingen zullen er altijd blijven want ik begrijp best wel dat het nooit alleen maar rozengeur en maneschijn is. Maar dat er wat moet gebeuren is duidelijk. En een oma in Somalië of een oma hier zal best een verschil zijn maar als jij vijf uur in je eigen scheit moet zitten en maar een keer per week onder de douche wordt gezet als oudere omdat er geen personeel is, kan ik mij heel boos om maken. Sorry dat zal dan wel aan mij liggen maar ik trek mij dat aan. En weet je wij worden zelf ook oud he! Kijken of je het dan nog zo leuk vind.
quote:Lovely7 schreef op 25 juni 2016 @ 10:34:

Er zullen positieve dingen aan de eu zijn maar ook zeker negatieve dingen. En negatieve dingen zullen er altijd blijven want ik begrijp best wel dat het nooit alleen maar rozengeur en maneschijn is. Maar dat er wat moet gebeuren is duidelijk. En een oma in Somalië of een oma hier zal best een verschil zijn maar als jij vijf uur in je eigen scheit moet zitten en maar een keer per week onder de douche wordt gezet als oudere omdat er geen personeel is, kan ik mij heel boos om maken. Sorry dat zal dan wel aan mij liggen maar ik trek mij dat aan. En weet je wij worden zelf ook oud he! Kijken of je het dan nog zo leuk vind.Maar wat heeft dat nou met de EU te maken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Avondzon schreef op 25 juni 2016 @ 10:10:

[...]





Met ons eigen geld hadden we niet de infrastructuur die we nu hebben. Dat staat los van de infrastructuur in een ander land. Stel, alle subsidie vanuit de EU stopt. Waar halen we het geld vandaan om de projecten te financieren om ons economisch sterker te maken.Dat geloof je toch zelf niet? Heb je op de basisschool niet leren rekenen? Nederland is netto-betaler. Er gaat meer uit dan er binnenkomt.
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
quote:ikbensnuffelbeertje schreef op 25 juni 2016 @ 10:36:

[...]





Dat geloof je toch zelf niet? Heb je op de basisschool niet leren rekenen? Nederland is netto-betaler. Er gaat meer uit dan er binnenkomt.Nettobetaler ja, maar dat wordt meer dan gecompenseerd door de handelsvoordelen van de interne markt.
@sallyspectra dat was een reactie op iemand
quote:emmetje2 schreef op 25 juni 2016 @ 10:01:

Weet je wat ik erg vind? Dat je waar je ook leest of tv kijkt er constant wordt gesuggereerd dat Nexit stemmers dom zijn. De arrogantie druipt er iedere keer vanaf. Dat gebeurde in de weken/maanden voor het referendum in de UK ook constant en dat hielp niet mee met de uitslag van Brexit. En ook hier zal dat niet helpen.Klopt, die suggestie is niet goed. Tegelijkertijd moet ik dergelijke gedachten ook onderdrukken omdat veel van de argumenten die voor een Nexit (of Brexit) worden aangevoerd, kant noch wal raken. Het wordt dan wel lastig om mensen serieus te blijven nemen.
quote:Lovely7 schreef op 25 juni 2016 @ 10:34:

Er zullen positieve dingen aan de eu zijn maar ook zeker negatieve dingen. En negatieve dingen zullen er altijd blijven want ik begrijp best wel dat het nooit alleen maar rozengeur en maneschijn is. Maar dat er wat moet gebeuren is duidelijk. En een oma in Somalië of een oma hier zal best een verschil zijn maar als jij vijf uur in je eigen scheit moet zitten en maar een keer per week onder de douche wordt gezet als oudere omdat er geen personeel is, kan ik mij heel boos om maken. Sorry dat zal dan wel aan mij liggen maar ik trek mij dat aan. En weet je wij worden zelf ook oud he! Kijken of je het dan nog zo leuk vind.En door een Nexit is er ineens wel personeel? Of juist niet? Want dan sluiten we de grenzen voor oost europese werknemers, want die pikken onze banen in, maar die doen juist ook vaak dit soort werk.
quote:fietsie schreef op 25 juni 2016 @ 08:40:

Ik vrees voor het referendum. Dan mag heel Nederland stemmen, ook de minder intelligente mensen die erg gemakkelijk zijn te beïnvloeden door Geert.



Er is een klein clubje intelligente mensen die voor uittreding zijn en die zouden kunnen winnen met steun van de mensen die om zeer domme redenen voor zijn!Daar ben ik dus ook bang voor...
quote:Lovely7 schreef op 25 juni 2016 @ 10:41:

@sallyspectra dat was een reactie op iemandReactie op iemand maakt niet uit hoor, jij haalt omaatjes in de stront binnen in deze discussie. Dat lost njet op door Nexit hoor!
quote:Lovely7 schreef op 25 juni 2016 @ 10:12:

Sorry ik hou daar niet van zeg gewoon wat tegen mij en lul niet tegen een andr over mij. Want dat is zo onvolwassen en ik heb genoeg argumenten gezegd wat ik meemaak en niet linken gekopieerd cijfers zeggen niks het gaat om de werkelijkheid. Volgens de cijfers is er ook geen armoe en hebben de oudere het goed. Wat ook niet zo is

Hoe wil je in godesnaam serieus genomen worden als je niet eens fatsoenlijk kunt schrijven?

(Kijk dit soort mensen stemmen dus ook )
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely7 schreef op 25 juni 2016 @ 10:24:

Kan je zelf ook opzoeken avondzon net zoals ik zelf ook de positieve op kan zoeken.Zo werkt het niet. Jij beweert dat ouderen het hier slecht hebben en dat de armoede toeneemt. Dan ligt bij jou de bewijslast.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Nederland moet heel veel hebben van transport dus dit lijkt me een no-brainer: Blijven!
Alle reacties Link kopieren
Becker
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Ik stem voor blijven. Maar ben bang dat een grote groep mensen simpel denkt en stemt tegen blijven. Helaas zullen daar ook flinke consequenties aan zitten als we door die groep wel vertrekken uit de eu
quote:PowerCube schreef op 25 juni 2016 @ 10:42:

[...]



Klopt, die suggestie is niet goed. Tegelijkertijd moet ik dergelijke gedachten ook onderdrukken omdat veel van de argumenten die voor een Nexit (of Brexit) worden aangevoerd, kant noch wal raken. Het wordt dan wel lastig om mensen serieus te blijven nemen.Juist! Hoe kunnen mensen die niets snappen van politiek en niets snappen van hoe problemen ontstaan nou meebeslissen over wel of niet uittreden. Referendum is echt de slechtste keus op dit vlak. Is net zoiets als je kleuter laten meebeslissen over de financiering van je huis. Die kleuter kiest de hypotheekverstrekker waar hij het leukste presentje krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely7 schreef op 25 juni 2016 @ 10:34:

Er zullen positieve dingen aan de eu zijn maar ook zeker negatieve dingen. En negatieve dingen zullen er altijd blijven want ik begrijp best wel dat het nooit alleen maar rozengeur en maneschijn is. Maar dat er wat moet gebeuren is duidelijk. En een oma in Somalië of een oma hier zal best een verschil zijn maar als jij vijf uur in je eigen scheit moet zitten en maar een keer per week onder de douche wordt gezet als oudere omdat er geen personeel is, kan ik mij heel boos om maken. Sorry dat zal dan wel aan mij liggen maar ik trek mij dat aan. En weet je wij worden zelf ook oud he! Kijken of je het dan nog zo leuk vind.



Maar wat heeft dat met de EU te maken? Zij maken hier het beleid niet.



Nogmaals, puur financieel gezien levert de EU ons geld op. En een oma die vijf uur met haar inco moet doen (Schijt spel je trouwens met een lange IJ) los je niet op door uit de EU te stappen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Dat zegt meer over jou dan over mij hoor Alicemorgan82 dit bedoel ik nou. Ik val jou en niemand hier af. Maar als je daar over valt. Wat ben jij meer dan een ander?
Alle reacties Link kopieren
quote:fietsie schreef op 25 juni 2016 @ 10:52:

[...]



Juist! Hoe kunnen mensen die niets snappen van politiek en niets snappen van hoe problemen ontstaan nou meebeslissen over wel of niet uittreden. Referendum is echt de slechtste keus op dit vlak. Is net zoiets als je klejter laten meebeslissen of de financiering van je huis. Die klejter kiest de hypotheekverstrekker waar hij het leukste presentje krijgt.Eens. Bovendien vergeten mensen altijd dat iedereen al stemrecht heeft in de EU. Je kan bij de tweede kamerverkiezingen EN de verkiezingen voor het Europees Parlement kiezen voor een Eurosceptische partij - maar dan blijven veel anti-EU'ers thuis...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
En iedereen kan wel een link copieren en hier neer zetten. Ik vind de voor eu stemmers die ook alleen maar met argumenten komen die voorgeschreven staan op google ook niet overtuigend. En scheit kan je op twee manieren zien ja inderdaad en de regering heeft gewoon scheit aan deze mensen!! Ik hoor hier ook niemand die dat ook erg vindt het lijkt er wel op of het is wat zij verdienen en niet ouwehoeren want in andere landen is t slechter!!
Alle reacties Link kopieren
Johnson
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
quote:tvandattum schreef op 25 juni 2016 @ 09:57:

[...]





Nogmaals. Van de zogenaamd intelligente dames lees ik ook niet zo heel veel zinnigs.

klopt ook wel.



Ik persoonlijk word vooral erg moe van het geklaag van mensen dat we het hier in Nederland zo vreselijk zwaar hebben.

Dat vind ik persoonlijk wel meevallen in vergelijking met landen à la Syrië/Eritrea enz.

Maar goed dat is weer een andere discussie..
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 25 juni 2016 @ 10:50:

[...]



Hoe wil je in godesnaam serieus genomen worden als je niet eens fatsoenlijk kunt schrijven?

(Kijk dit soort mensen stemmen dus ook )Dit is hoe ik over mensen denk die zich zo verheven voelen, gebaseerd op helemaal niks
Lovely, heb je argumenten die duidelijk weergeven dat de EU verantwoordelijk is voor de slechte ouderenzorg in Nederland? Dat denk ik niet, want dat staat daar los van. Voor die beleidswijziging hebben we namelijk zelf gestemd. Daar heeft de EU niets mee te maken.
heerlijk dit...
quote:elfje12 schreef op 25 juni 2016 @ 11:01:

Lovely, heb je argumenten die duidelijk weergeven dat de EU verantwoordelijk is voor de slechte ouderenzorg in Nederland? Dat denk ik niet, want daar staat daar los van. Voor die beleidswijziging hebben we namelijk zelf gestemd. Daar heeft de eu niets mee te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven