**Ovulatie Inductie** (Clomid, Injecties, IUI)

09-11-2015 11:26 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, dit is het vervolg op het topic Clomid ervaringen. Echter met een tabel die iedereen zelf kan bijwerken.



De inlog gegevens voor de tabel zijn:

clomid-viva

ww: Wijwilleneenbaby



NaamLeeftijdKindjeRonde CStatusBijzMissy_Ecco30/361ena 12x clomid, nu gonal f3e ronde gonal f PCOSBelle1126/261e2e ronde injecties menopur 150 EH6e ronde sinds 22-2, echo 18-3PCOS, clomid werkt nietDuna_201530/331e4e ronde Gonal F 50 IE1e FM 6-7Vriend ook verminderd vruchtbaar met 5 mlj zaadjes. Nu over op IUI. 5-7 HSGFamke8134/351e9e ronde / 5e ronde Puregon, na 4x clomid CD1 op 26-5, PCOS + Korte LF / 20-4: een jaar in MMM. Elmo198926/271e2e 100 mg...PCO'sLientje8827/301e4e 75mg Start 4e ronde Clomid 30/1 TEST: 27/21e 50 mg= ok 2e 50 mg hele soep 3e 75mg! +pregnyl Na ronde 4 geen + res = MenopurSnowy89 27/301e5e - 2x Gonal FWk 25 Leo + Hsg. 15-7 controlePCOS, geen reactie clomid & GonalMyque33/342eZiekenhuismoe: pauze tot na de zomer...Complex geval, aldus de gyn. Onregelmatige cyclus 24-45 dagen, vleesboom in baarmoederwand, verkleefde eileider door matige endometriose. Bezig sinds jan'13, vanaf mei'15 4 mislukte Clomid-rondes gehad en 2x IUI (okt'15, nov'15). 3x vroege miskraam (feb'14 6wk, okt'15 4wk, dec'15 6,5wk)Nena_32/321e-29/3 1e afspraak fertiliteitsartsGrensgeval PCOS, doorverwezen ivm lange cyclusWiek8828/331e5e ronde clomid NOD rond 9 juni lange, onregelmatige cycliWoman1225/271e1ste ronde clomid NOD rond 14 mei geen cyclus Lady-8728/291e1e ronde Gonal F-PCOS



Zwangere topicschrijfsters

Skawa

Missy ecco
Alle reacties Link kopieren
@mlsc, dat hebben vast vele vrouwen met jullie hier gedacht! Per ronde is echt maar 15 tot 20% kans dat het lukt. De kans dat het niet lukt is dus elke maand (hoe vervelend ook) groter.. Jullie hebben nu 4 rondes gehad toch? 70% vd vrouwen is binnen 6 maanden zwanger en 80% in een jaar. Het kan dus echt nog!!
Alle reacties Link kopieren
Maar het percentage na de 6 maand stijgt bijna noet meer.

Wert je wat het ook is, zowel huisarts als gyn zeggen dat er biets mis is en alles perfect werkt. Dus normaal zou het moeten lukken...
Alle reacties Link kopieren
Ook bij vrouwen waar het 'normaal' werkt kan het langer duren. Ik heb ook 12x een normale cyclus gehad en de 13e was het pas raak. Ik weet dat het soms moeilijk te geloven is, maar geef het niet op!
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen.

Ik lees al een tijdje op diverse fora mee en wou ook even mijn verhaal kwijt. Ik ben 30 en recent naar de gyn verwezen i.v.m. een kinderwens en het uitblijven van mijn menstruatie nu bijna 4mnd. Ik kreeg ook de diagnose pcos.

Ik mocht eind mei starten met Duphaston en mocht op cyclusdag 3 dan starten met clomid. Ik heb helaas niet gemenstrueerd op de Duphaston. Ik kreeg daarom een controle echo om te kijken wat de oorzaak is. De gyn zag iets verdikt BMS en een cyste van 4.5cm op het rechter ovarium wat op de echo eind mei niet te zien was. De gyn vroeg mij of ik zwanger kon zijn omdat je tijdens zwangerschap soms ook zo een cyste ziet. Ik kreeg een btje hoop maar vervolgens was de bloedtest helaas negatief. Ik baalde hiervan. Ik mag weer met een nieuwe kuur Duphaston beginnen, maar heb daar nu eigenlijk geen vertrouwen in.



Kortom frustrerend!!! En enorm balen dat zelfs de eerste relatief simpelere stap in het proces niet eens lukt.
Hey dames! Met mij gaat het goed. Ben wel heel erg moe vd narcose geweest gister. Bijna alleen maar geslapen. Ben rond half 1 geopereerd en was rond half 6 weer thuis. Heb wel diclofenac moeten slikken op de uitslaapkamer ivm buikpijn. Sinds gister avond word alles weer wat pijnlijker dus paracetamol + diclofenac genomen en wat misselijk als ik ff sta. Alles zag er goed uit. Eileiders goed doorgangkelijk. Eierstokken wel vergroot maar komt vd pcos. Zijn zo'n 10 blaasjes per kant aangeprikt. Nu 2 weken rustig aan doen. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat met de pijn. Heb gelukkig een hele doos pijn medicatie gekregen. Ook nog tramadol voor veel pijn maar hoop ik niet nodig te hebben.
Alle reacties Link kopieren
@heytan Ja sinds woensdag ongesteld, vanmiddag naar het zkh. Als het goed is mag ik dan vandaag weer beginnen met spuiten. Dit is de 2e ronde, vorige keer had ik overstimulatie. Morgen ook nog verhuizen dus even drukdruk. Voor jou nog even spannende dagen dus!



@Snowy ohh wat fijn dat het goed gegaan is! Hopelijk wordt de pijn snel minder. Rustig aan!
Alle reacties Link kopieren
Echo: zelfde situatie als vorige keer. Follikel waarschijnlijk gesprongen, maar kleintjes die zijn doorgegroeid/of nog niet gekrompen. Er zaten nog een paar grotere. Dus ze wilde me aan de Provera hebben om weer nieuwe cyclus op te starten. En toen zei ik dat ik een break wilde. Want wil niet ongesteld zijn op vakantie en bij thuiskomst ook weer aan Provera. Leek haar wel goed plan.



Maar voordat ik na de vakantie weer nieuwe cyclus opstart met Provera (en zekerheidshalve eerst zwangerschapstest) wil ze mijn case in het hele team bespreken en heb ik over 3 weken een behandelgesprek. Hoe we in augustus verder gaan.



Mijn LF was met 10 acceptabel. Is ondergrens, dus als LF verlengen niet lukte was het geen wereldramp.



Ik ben niet meer over gonal begonnen omdat die stapjes 12,5 zijn en bij Puregon 8,33. (Tussen 75 en 100 zitten twee stipjes)



Ik hoop niet dat ze over 3 weken over IVF beginnen :(
Alle reacties Link kopieren
@snowy; rustig aan!!
Alle reacties Link kopieren
@Famke, vast niet! Fijn dat ze je situatie gaat bespreken! Mag je wel gewoon onbeschermd seks hebben? Ze hebben nu geen idee wat je lichaam gaat doen toch? Volgens mij zijn er voor ivf echt nog wel andere opties. Misschien ook wel een Leo zoals Snowy? Dat kan de boel weer resetten zoals ik heb begrepen.



@Snowy, zo! Dat heb je gehad! Ik hoop dat je herstel spoedig verloopt! Wanneer moet je weer voor controle?
Missy; ik krijg nog een afspraak thuis gestuurd. Zal wel met 2-3 weken zijn denk ik.



Famke; ik heb ook nog meerdere opties voor ik over kan op ivf. Er bestaat bv ook nog een soort pompje wat je onder je huid draagt weet niet meer precies hoe dat heette. Dat geeft iedere 90 min ofzo een seintje af. En anders toch eens vragen wat ze van een leo vinden om overstimulatie te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Maandag is mijn baby geboren!!! Ze heet Ellis en woog maar 2800 gram echt een heel klein dametje
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Skawa!! Alles goed met Ellis en haar mama?!
Gefeliciteerd Skawa!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Skawa!! Gaat alles goed met je? Goede bevalling gehad? Alles goed met Ellis?



Ja ik mag wel onbeschermde seks hebben, anders zou ze niet hebben gezegd dat ik na thuiskomst van vakantie voor zekerheid zwangerschapstest moest doen.

Ze gaan dus van krimpende follikels uit.

Nou ja er hoeft er maar eentje de andere kant uit te groeien ????
Alle reacties Link kopieren
@mango smiley, welkom! Jammer dat je je hier moet melden. Hopelijk helpt het een beetje om soms ff van je af te schrijven, bij vrouwen die je begrijpen



@skawa, van harte gefeliciteerd. Geniet er van samen met je gezinnetje!



@snowy, hopelijk is de pijn alweer een beetje minder. Wel fijn dat de operatie goed is gegaan. Hopelijk snel weer de oude!



@lady 87, hoe was de echo? Mag je de 2e ronde in? Wat leuk, veel verhuisplezier. Wij krijgen over 3 weken de sleutel! Grappig



@famke, wat een gedoe zeg :( hopelijk kun je lekker genieten van de vakantie! En dan na de vakantie weer vol goeie moed de volgende ronde in. Gun het jullie van harte!



@hier, volgens mij volop pms.. Kan overal wel om janken haha. Ook de hele dag al krampjes enzo. Nog geen bloed of bruinverlies, maar dat zal wel niet lang neer duren. Heb stiekem nog een heel klein beetje hoop, geen bloed geeft moed he! Hoe dan ook, ben blij dat ik als het goed is binnen korte tijd weer weet waar ik toe ben
Alle reacties Link kopieren
@heytan. Het zou zo een titel van een topic kunnen zijn! Het "geen bloed, geeft moed" topic
Alle reacties Link kopieren
Dikke proficiat...



Hier aan het wachten op nieuws....
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Skawa! Geniet ervan!



@heytan er waren nog 3 eiblaasjes te zien, die nu waren ontpopt tot cystes als ik het goed begrepen heb.. Mocht nog niet beginnen met spuiten, moet 1 juli weer voor controle. Hopelijk dan wel weer beginnen. Opzich komt het deze week nog wel even goed uit ivm verhuisdrukte. Voor jou nog even spannende dagen! Toevallig dat je ook gaat verhuizen!
Alle reacties Link kopieren
Pfff dokter heeft geen bereik dus nog geen uitslag...

Wordt er een beetje zot van!
Alle reacties Link kopieren
He dames, de vorige ronde was niks dus besloot ik een maand "rust" in te lassen. Die maand is ondertussen vandaag op dag 31 en mijn hoofd slaat op hol. Ga ik een normale cyclus gehad hebben die gewoon wat langer duurt of gaan we het weer 40-60 dagen trekken. Niet echt bevorderlijk om er niet mee bezig te zijn.

Loop al twee dagen ongemakkelijk en ook rechtsonder steekjes.

Maar ik heb helemaal niet gespoten, raar.



Wat lees ik hier? Zwangeren én een geboorte! Wooooow super! Proficiat aan allen!! Xxx
Alle reacties Link kopieren
@mlsc : mag jij buiten kantooruren bellen over een uitslag? Ik ben heel verbaasd over jullie behandeling (bloed prikken etc) en manier van communiceren.....zo anders dan in mijn ZKH.



@lientje. Jij hebt dus zonder hormonen dus wel kans op een eisprong?
Alle reacties Link kopieren
We hebben hem gebeld. Voicemail, normaal belt die redelijk snel terug. Gaat er redelijk gemoedelijk aan toe. Mocht het nu nog positief zijn...



Bloedprikken doet hij altijd.
Alle reacties Link kopieren
Poging vijf niet gelukt.



Weet het niet meer. Weet zelf niet of ik het nog zo verder wil.
Alle reacties Link kopieren
@mlsc. Het is even slikken. Maar morgen met opgeheven hoofd weer verder. Je moet niet vergeten dat het bij een normaal werkende cyclus circa een jaar duurt. Jullie creëren door de MMM een normale cyclus, en kan het dus ook een jaar duren. Een jaar is ook maar gemiddeld, de een zal er 8 pogingen nodig hebben en de ander 14.



Ik ben eigenlijk al jaloers op mensen in MMM bij wie de eerste en tweede helft van cyclus op orde zijn. Ik heb er 9 rondes op zitten, waarvan 5 geloof ik met eisprong, maar wel met korte LF en andere dingen die niet goed gaan. Dus alles is betrekkelijk ;)
Alle reacties Link kopieren
@mlsc, Aah shit.. Snap dat jullie zwaar teleurgesteld zijn en de hoop dan ook wat vervliegt dat het ooit wel gaat lukken. Wat mij altijd heeft geholpen is bedenken dat het elke ronde zomaar ineens raak kan zijn! Dat het nu niet lukt zegt niets over een volgende poging! Houd moed!



@Famke, snap jouw frustratie ook.. Ik heb 1x overstimulatie gehad (en dacht dat het de laatste keer ook zo zou eindigen) en vond dat zooooo ontzettend frustrerend. Dan heb je niet eens een kans!! :(



Knuffel voor alle dames die er even doorheen zitten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven