Mode & Beauty alle pijlers

Haarverf uit haar verwijderen, welk product is goed?

24-06-2016 16:54 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



ik verf mijn haar al een tijdje zelf met permanente haarverf in een felle roodtint (Garnier Nutrisse Intensief Rood) en ben deze kleur nu moe. Ik wil graag weer terug naar mijn eigen haarkleur, maar heb mijn haar vroeger ook weleens helemaal ontkleurd en daarna blond geverfd en ik wil nu geen oranje haar terug. Welk product werkt goed bij mijn haarverf ?
Alle reacties Link kopieren
gewoon kruidvat colour remover
Lorem Ipsum
Wat is je eigen kleur? Niets moeilijkers dan rood uit je haar krijgen. Het is ook niet zo dat je je natuurlijke kleur terug krijgt met een color remover, en al helemaal niet als je het al een tijd lang met zo'n heftig pigment verft.

De kruidvat remover wordt wel geprezen, maar ik zou geen wonderen verwachten.
Alle reacties Link kopieren
na de remover moet je helaas even afwachten en tja je gaat wel wat rossig zijn hoor, erna zou ik een donkerblonde semipermanente spoeling erover doen
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigen kleur is middenbruin. Ik lees juist in reviews over die Kruidvat color remover dat je haar, als je het ooit eens ontkleurd hebt, de kleur krijgt van na die ontkleuring, Dat zou dus oranjegelig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dus als ik het goed begrijp krijg ik mijn eigen haartint niet terug ? Deze remover belooft dat nl. wel :

http://www.shampooenzo.nl/COLOURB4-Haar ... rwijderaar



En deze: https://www.haarcentrum.nl/tags/haarverf-verwijderen/



https://www.haarcentrum.n ... eurverwijdering-frequent/



Hoelang na gebruik van de color remover moet ik dan wachten met opnieuw verven?
Klopt, en dan moet je er dus middenbruin over heen doen. Je kan niet voorkomen dat het eerst oranje wordt. Of je nu een remover of ontkleuring ( blondering dus) gebruikt.
Volgens mij kan de nieuwe kleur er gelijk in, maar ik zou dat even in de gebruiksaanwijzing nalezen. Het is niet prettig voor je hoofdhuid.
Nee tuurlijk niet. Je eigen pigment is afgebroken door het onkleur/blondeer proces. Dat verschijnt niet op magische wijze terug. Een bleekvlek in een spijkerbroek krijg je er ook niet meer uit.
Ik heb een allergie voor haarverf gekregen na jaren opbouwend werk



Toen ik van deze kleur



Naar bruin wilde, heb ik het eerst ontkleurd met colourcatcher remover van Schwarzkopf. Mijn haar werd toen enorm gebleekt. De uitgroei was wit en de geverfde haren oranje. Met bruin erover was er niks meer van te zien, maar wat had ik last van mijn hoofdhuid.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar de kapper gaan. Ik heb het een keer rood gehad en wilde het weer een normale kleur hebben. Na advies ontkleuren en kleur erover gedaan....t was knal oranje. De kapper kon er gelukkig nog wat van maken maar raadde me aan om nooit meer zelf van rood naar een andere kleur te gaan.
Je kan inderdaad een color remover gebruiken, maar dat zal inderdaad oranje/rossig gaan worden. En je hebt alsnog een kans dat het rood er niet helemaal uit gaat, omdat rood nou eenmaal lastig te verwijderen is.



Wel heb je kans dat het in ieder geval lichter wordt, zodat je het dicht bij je eigen kleur kan verven. Hou er rekening mee dat je de color remover héél goed uitspoelt, en dat de verf die je erna gebruikt donkerder kan uitpakken (neem echt een tint lichter dan je normaal zou doen!).



Of je hebt kans, dat zodra je het verft, het opnieuw rood zal worden. Dus het blijft een gok hoe het uit gaat pakken bij je.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de kleur die ik nu heb opzich wel mooi, maar mijn uitgroei (bruin met grijs) steekt er zo flets tegen af. Ook vervaagt het rood snel en zeker net na het verven spoel ik altijd nog veel rood uit en zit het ook altijd in mijn handdoeken..dat wast er wel weer uit maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook van knalrood naar mijn eigen haarkleur (blond) gegaan dankzij de color remover van Kruidvat. Hier dus geen oranje oid. Nu was mijn haar niet geblondeerd oid dus misschien dat het verschil maakt?
Alle reacties Link kopieren
Het blonderen / ontkleuren van mijn haar was echt al ruim 10 jaar geleden...Kan dat nog steeds meespelen dan?
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een goede kapper!!!! Dat is echt niet 1,2,3 gedaan, je kunt je haar goed verpesten...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het spul nu aan het uittesten op 1 kleine pluk haar (mocht niet meer dan 1 cm zijn).



Mocht het wel goed uitpakken, moet ik mijn uitgroei dan ook behandelen?
Alle reacties Link kopieren
Op het getest plukje zag ik geen effect..voor zover ik weet zit er in mijn verf geen henna.

Toen ik net wilde gaan mengen spoot het spuit al schuimend zelf het flesje uit..sorry maar ik vertrouw het niet...
Alle reacties Link kopieren
Af en toe ben ik dus echt een dom blondje...bleek dat ik de verkeerde twee flacons met elkaar had gemengd... Meteen haar dus maar uitgespoeld.
Alle reacties Link kopieren
Oeps, ik herkende dat schuimen al niet.



Dat blonderen zal wel al uitgegroeid zijn maar je weet niet welk effect de peroxide in de rode verf heeft.
Dit is dus waarom ik niet snap waarom mensen zelf gaan lopen hannesen. Zelfs twee vloeistoffen mixen is al een opgave.
Alle reacties Link kopieren
Ik had simpelweg de labels niet goed gelezen. En sommige mensen hebben niet het budget om elke zes weken bij een dure kapper te zitten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven