Gezondheid alle pijlers

Hier praten we (oa) over leven met pijn

12-01-2016 15:19 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na ruim 3000 berichten is het weer tijd voor een nieuw topic.



Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van dit leven. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Nieuwelingen komen regelmatig aanwaaien en zijn altijd welkom. Om mee te praten of voor vragen/opmerkingen. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect naar elkaar toe"



Hier is de link naar ons vorige topic, waarin ook weer een link staat naar het vorige topic waarin ook weer een link staat, geloof ik.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij van opa denk ik Ambra, die is ook universitair geschoold.



Ik heb net even opgezocht hoeveel kilometer 10000 stappen zijn. Dat is dus ongeveer 12 km per dag!

Nou , dat haal ik echt niet op een dag hoor. Zelfs niet op een werkdag. Dat is écht veel!



Ik laat de stappenteller nog maar even voor wat hij is denk.

Eerst maar de zooltjes, dan heb ik voor de komende maanden alweer genoeg aan mezelf gespendeerd.

Zonder die zooltjes kom ik waarschijnlijk niet eens aan stappen toe.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 24 juni 2016 @ 15:37:

Heeft hij van opa denk ik Ambra, die is ook universitair geschoold.



Ik heb net even opgezocht hoeveel kilometer 10000 stappen zijn. Dat is dus ongeveer 12 km per dag!

Nou , dat haal ik echt niet op een dag hoor. Zelfs niet op een werkdag. Dat is écht veel!



Ik laat de stappenteller nog maar even voor wat hij is denk.

Eerst maar de zooltjes, dan heb ik voor de komende maanden alweer genoeg aan mezelf gespendeerd.

Zonder die zooltjes kom ik waarschijnlijk niet eens aan stappen toe.



knappe opa dan ook. Jouw vader?

12 km! halleluja, dat is echt veel!

ik haal dan nog geen 1000 stappen.. nou ja, volgens mij leef ik nog steeds. Jammer dan.

Ik denk ook dat zooltjes belangrijker zijn nu dan een stappenteller.
Alle reacties Link kopieren
Nee de opa van man zijn kant.

Die van mijn kant is niet verder gekomen dan de Landbouwschool.



Zo. In het kader van iets nuttigs doen op je vrije dag heb ik zojuist de ramen gelapt en bovenop de keukenkastjes geruimd. Daar stond nog klei spul van jaren terug. De playdo haarsalon , de ijssalon en een hondje waarmee je kleivormpjes maakte om doktertje mee te spelen. Die gaan naar de oppaskindjes van mijn tantezegger. De rest van uitgedroogde klei, verf en knutselspullen is de container ingegaan.



Verder heeft man me voor morgen ingeroosterd bij het houtkloven. Dus ik hang nu weer lekker op de bank. Ga er nog even een boek bij pakken. Dochter heeft net koffie gezet , dus ik zit goed.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
quote:ambra schreef op 24 juni 2016 @ 15:21:

Tellen omwentelingen van mijn rolstoel ook?

Ik ga dat niet redden meiden, 10.000 stappen. Kan best aardig rondscharrelen in huis en een rondje door de Appie. Maar dan ben ik al een eind door de dag heen. Oh, vanavond dansen, dat zijn ook stappen!



Ja, balen is dat he

Ik dacht gisteren ook niet het nog te gaan redden hoor. Ben toen ik thuiskwam van werk eerst naar bed gegaan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 24 juni 2016 @ 15:37:

Heeft hij van opa denk ik Ambra, die is ook universitair geschoold.



Ik heb net even opgezocht hoeveel kilometer 10000 stappen zijn. Dat is dus ongeveer 12 km per dag!

Nou , dat haal ik echt niet op een dag hoor. Zelfs niet op een werkdag. Dat is écht veel!



Ik laat de stappenteller nog maar even voor wat hij is denk.

Eerst maar de zooltjes, dan heb ik voor de komende maanden alweer genoeg aan mezelf gespendeerd.

Zonder die zooltjes kom ik waarschijnlijk niet eens aan stappen toe. Mijn stappen zijn maar 50 cm, 10.000 stappen is dan 5 km. Dat valt alweer mee, toch? Bedenk me ineens dat de stappenteller om de pols niet vraagt hoeveel cm mijn stap is, die op de app wel. Die berekent ook je snelheid en gelopen afstand.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Maar je hebt het toch gehaald Dreamer, knap is dat.

Arm hondje trouwens die moet verplicht meelopen en volgens mij is dat ook niet zo'n wandelaar.. toch?
Alle reacties Link kopieren
De hond keek me van de week 's avonds nogal verontwaardigd aan ja
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 24 juni 2016 @ 16:22:

De hond keek me van de week 's avonds nogal verontwaardigd aan ja
Alle reacties Link kopieren
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
dat is meer zielig dan verontwaardigd Snoesje... wel aandoenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Deze, dan ?



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ha ha ja die is echt verontwaardigd!
Alle reacties Link kopieren
Ja! Die laatste!



Zojuist met het rondje tussendemiddag ook weer. Dan doen we normaliter een kort rondje, maar hee.. die stappen van mij. Bij elke afslag richting huis ging het koppie zielig omlaag, terwijl z'n neus naar de kortere weg wees. En ik maar doorlopen Ik moet zeggen, voor hem is het ook wel goed, wat meer beweging.

Verder heb ik altijd geleerd om efficient met m'n stappen om te gaan "een goede schipper vaart nooit zonder vracht" en "niet met lege handen naar de keuken", dat soort opmerkingen, maar nu kreeg ik van mijn 'smartcoach' (jaja ) de tip om dat juist niet te doen, want extra stappen. Ohja.. hmm..



Op mijn scheenbeen zit trouwens een dikke bult nog en de huid is gevoelloos. Dat was wel prettig met ontharen (epilady) maar ik vraag me af of dat goed is. Ik wacht af.



En het regent
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Knap dreamer

Aha wat een schattig hondje op de foto



Ik heb flink last van mijn oren

Links jeukt en rechts zit potdicht

Heb ik de laaste tijd vaak vanmidag was hij heel even open maar sprong daarna weet dicht.heb her gevoel dat er vocht zit of zo



Vanmidag een hartige muffin gehad in een heel leuk thee huisje met vriend lief die natuurlijk weer twee stukken moest pakken

Haha

En ben aan het knutselen en kleuren geweest veel leuk om te doen en maak me hoofd goed leeg
Alle reacties Link kopieren
Heb je last van allergieën Elfje? Ik heb daar ook wel eens last van. Heel irritant.

Lekker dat je zo bezig bent geweest en even met vriend op stap



Heb vanmiddag nog door Tuinland gestruind en ruim een half uur gedart. Zit bijna op de 10.000 nu (wat moet je daar een moeite voor doen zeg) Overigens heb ik het nog even nagekeken, Lientje, zoveel stappen is ongeveer 6,5 km. Valt mee, toch? En mijn rondje met de hond van 20 minuten is al meer dan 1200 stappen. Als je in een winkel de hele dag staat heb je dat dus wél gelopen. Misschien is het een opsteker voor je, zo'n stappenteller
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Elfje laat anders je oren eens uitspuiten bij de assistente van de huisarts.

Als ze vaak dichtzitten tenminste. Het kan natuurlijk ook met haar wassen even dicht ploppen, maar dat gaat wel weer over.



Ik zit op internet naar jurkjes te zoeken, wil zo graag afdansen in een zwierig jurkje maar ja, eigenlijk staan strakke pencil jurkjes me beter. Maar dat danst niet lekker.

En om nou voor 1 keer een zwierig jurkje te kopen.. daar ben ik nou weer te knieperig voor.

Nou ja het helpt me door de avond, jurkjes kijken..
Alle reacties Link kopieren
Heb je bij succubus of vintagestore gekeken Ambra?



Dreamer, ik was vrijdag in Leeuwarden en had daar een sollicitatiegesprek en ben van daar naar mijn vriends werk gelopen (klein halfuurtje, door een wijkje en door het centrum). Tussen de middag gaan lunchen daar en vervolgens van zijn werk naar het station gelopen. Ik zat gisteren uiteindelijk op 8890 stappen, daar zit ook bij hier op het hoofdstation naar de bushalte en ben bij de tweede halte in de wijk uitgestapt en naar huis gelopen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:suzyqfive schreef op 26 juni 2016 @ 00:01:

Heb je bij succubus of vintagestore gekeken Ambra?



Dreamer, ik was vrijdag in Leeuwarden en had daar een sollicitatiegesprek en ben van daar naar mijn vriends werk gelopen (klein halfuurtje, door een wijkje en door het centrum). Tussen de middag gaan lunchen daar en vervolgens van zijn werk naar het station gelopen. Ik zat gisteren uiteindelijk op 8890 stappen, daar zit ook bij hier op het hoofdstation naar de bushalte en ben bij de tweede halte in de wijk uitgestapt en naar huis gelopen.

Nee wel even bij topvintage maar vond ze daar te duur. En bij zalando. Heb nogal een eisenpakketje. Niet te duur, met een mouwtje, geen blommen erop want daar houd de man niet van . Zal eens bij jouw merken kijken.

Hoe gingje gesprek?
Alle reacties Link kopieren
Suzy heb bij succubus gekeken, die andere lukt me mobiel niet. Mooie rooie gezien. Helaas zonder mouw en boven budget.

De helft danst bij wijze van spreken in de spijkerbroek af. Ik moet het dus ook niet te gek maken, dan val ik veel te erg op. Ga morgen kijken of mijn nieuwste jurk wijd genoeg is om de Engelse wals in te doen. Is wel de jurk die ik ook bij uitvaart schoonmoeder droeg. Voelt nog wat beladen. Ik heb hem bewust aangetrokken naar de schouwburg daarna hem te "neutraliseren" maar dat is blijkbaar nog niet helemaal gelukt..

Zou wel het voordeligst zijn..
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, op de sites die ik heb gekeken zeggen ze dat 10000 stappen het dubbele aantal kilometers is. 6,5 km haal ik wel op een dag denk ik. Zeker als ik werk. Op niet werkdagen zal het lastiger zijn. Ik hou erg van zitten.



Gisteren man geholpen in zijn bedrijf. Veel zwaar lichamelijk werk weer en dat heb ik geweten. Gisteravond kon ik niet meer op of om van de pijn. Extra pijnstillers genomen en heerlijk lang geslapen maar ben er nog steeds niet helemaal. Voel dat ik vandaag écht rustig aan moet doen.

Lastig, want gisteren is hier alles blijven liggen in huis natuurlijk.



Ben dochter door haar proefwerkweken aan het slepen in de hoop dat ze toch nog overgaat.

Zoon heeft gisteren ook gewerkt in vaders bedrijf. Dat viel hem even tegen. Is toch heel iets anders dan kranten bezorgen.

Zo op een kalm tempo boodschappen doen en verder vandaag maar een rustdag denk ik.

Man is vandaag ook weer héél ziek van de medicijnen dus die heeft ook een rustdag.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Elfje, leuk een uitstapje met je vriend!



Ambra, wanneer is het afdansen?

Heeft dochter toevallig niet iets dat je kunt lenen?



Suzy, hoe gaan de sollicitaties?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 26 juni 2016 @ 10:45:





Ambra, wanneer is het afdansen?

Heeft dochter toevallig niet iets dat je kunt lenen?







Daar hangt wel wat in de kast maar het lijkt me voor iedereen beter dat niet aan te trekken .

Rood, bloot, kort van voren, lang van achteren. Het was al op het randje voor haar gala maar enfin ''iedereen heeft zulke jurken mama". Maar beter niet voor mama zelf.
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt hem dan niet Ambra



Kennen jjullie dat? Zo'n week waarin wérkelijk álles stuk gaat?

Die hebben we nu dus hier.

Eerst man zijn bus. Toen de printer. Dochters chromebook. Dochters telefoon. Een hamer waar de steel van brak. Toen míjn auto. En nu weet de televisie die in zijn menu blijft hangen. En ik kan écht nergens de bon van dat @#$ ding vinden.

Ik heb gewoon echt mijn week niet vrees ik.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ow balen Lien. Die hamer is nog ouderwets te repareren denk ik. De rest is ellendig, al die elektronica.



Kan de tv niet gereset worden of zoiets? Batterijen van de afstandsbediening leeg toevallig?

En dan de rest ook maar resetten, telefoon , printer..weet niet of dat kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 26 juni 2016 @ 10:43:

Dreamer, op de sites die ik heb gekeken zeggen ze dat 10000 stappen het dubbele aantal kilometers is. 6,5 km haal ik wel op een dag denk ik. Zeker als ik werk. Op niet werkdagen zal het lastiger zijn. Ik hou erg van zitten.



Gisteren man geholpen in zijn bedrijf. Veel zwaar lichamelijk werk weer en dat heb ik geweten. Gisteravond kon ik niet meer op of om van de pijn. Extra pijnstillers genomen en heerlijk lang geslapen maar ben er nog steeds niet helemaal. Voel dat ik vandaag écht rustig aan moet doen.

Lastig, want gisteren is hier alles blijven liggen in huis natuurlijk.



Ben dochter door haar proefwerkweken aan het slepen in de hoop dat ze toch nog overgaat.

Zoon heeft gisteren ook gewerkt in vaders bedrijf. Dat viel hem even tegen. Is toch heel iets anders dan kranten bezorgen.

Zo op een kalm tempo boodschappen doen en verder vandaag maar een rustdag denk ik.

Man is vandaag ook weer héél ziek van de medicijnen dus die heeft ook een rustdag.



Vergis je niet in het aantal stappen dat je zet met helpen van je man, wassen, koken, stofzuigen. Ik vind jou juist altijd best bezig, zo tussen het zitten door. Zijn allemaal stappen.



Lastig is dat he, Ambra, het perfécte jurkje.



Spannend Suzy, de sollicitatie. EN ja.. dan kom je wel aan je stappen
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven