Kinder boodschappen Duitsland

25-06-2016 14:34 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi Allemaal,



Ik wil graag wat spullen voor onze kleine op komst uit Duitsland halen o.a. luiers en billendoekjes.

Ik heb zitten kijken naar de luiers van Rossmann aldus de recensies zijn ze goed.



Hebben jullie hier ervaring mee? En misschien ook ervaring met billendoekjes en baby douche etc.
Duitsers hebben ook baby's



Ik zou niet te veel van alles inslaan. Zo bleek mijn dochter niet zo goed te kunnen tegen Zwitsal. Zo zijn er meer baby's die gevoelig blijken voor een bepaald merk luiers, zalf, enz. Een half jaar na je bevalling kun je ook nog wel naar Duitsland om groot in te slaan voor luiers, billendoekjes ed als blijkt dat je kind er goed tegen kan.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met Duitse producten, maar wel met babyproducten. Ik zou t voor de geboorte niet doen. je weet niet hoe de pasvorm is bij jouw baby (verschilt in mijn ervaring enorm per luier) en pf je baby luieruitslag krijgt van bepaalde luiers of doekjes. Ook weet je niet wat je zelf fijn vindt. Ik vind etos doekjes bijv fijn, en kruidvat en Huggies niet. Zus vind Huggies weer fijn en schoonzus kruidvat wel en etos niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel enthousiast over babyproducten uit Duitsland. Vooral de producten van Hipp en sowieso is het in Duitsland een stuk goedkoper. Wij kochten in Duitsland altijd extra pampers als we daar op vakantie waren. Nu koop ik in Duitsland nog graag handzeep, badschuim en shampoo voor mijn kinderen omdat de spullen zonder parfum en zonder andere onnodige toevoegingen daar een stuk goedkoper zijn.
Kleine die op komst is uit Duitsland?
Veel verzorgingsproducten zijn veel goedkoper dan in NL. ALs je dan toch naar Duitsland gaat: shampoo, wasmiddel, scheerschuim, scheermesjes, douchegel, badgel zijn echt veel geodkoper dan hier.



Het merk Kinder (chocola) is ook goedkoper.
Je hebt van hipp hele fijne kleine rijstwafels met bijv iets appel erin. Die zijn hier nog steeds favoriet
Overigens vind ik DM fijner dan rossmann.
Ze hebben er ook lange vingers zonder suiker. Ook een hit hier!
Alle reacties Link kopieren
quote:zecora schreef op 25 juni 2016 @ 14:59:

Je hebt van hipp hele fijne kleine rijstwafels met bijv iets appel erin. Die zijn hier nog steeds favoriet Die heb je in Nederland (bij AH in ieder geval) ook van Goodies. Maar mijn kinderen vinden de Duitse ook lekkerder.
Hier ook een DM-fan. Heb veel babyspullen uit Duitsland maar ik ben het met voorgangsters eens dat het niet zoveel zin heeft om dat soort dingen voor de geboorte al te kopen. Je kunt beter wachten tot kind er eenmaal is en je weet wat je echt nodig hebt en fijn vindt.



'Verantwoorde' dingen bv. zonder parfum, biologische babyvoeding/snacks zonder suiker etc. zijn in Duitsland veel breder verkrijgbaar en goedkoper. Maar of het echt veel uitmaakt qua luiers en doekjes betwijfel ik. Je kunt beter Nederlandse aanbiedingen in de gaten houden denk ik
Alle reacties Link kopieren
Ik vond luiers daar niet goedkoper. Pampers misschien wel, maar ik kocht hier Aldi luiers en dat scheelde met Duitsland niks. Ik heb sowieso nooit veel babyproducten daar gekocht.
Alle reacties Link kopieren
ik woon aan de grens en bijna al mijn vrienden met kinderen roemen de eigen merk luiers van DM. babylove heet het volgens mij
En doooooor!
In Duitsland kosten de pampers 'normaal' wat ze in Nederland in de aanbieding zijn. Als je daar dus een aanbieding treft ben je echt goedkoper uit.

Verder ben ik fan van de Hipp en Edrbär knijpfruitjes en fruitreepjes. Net als babythee van Hipp. Veel beter en makkelijker verkrijgbaar daar dan hier. Maar die ga je pas gebruiken als je kind 6-9-12 maanden is.
Alle reacties Link kopieren
Weleda is 30% goedkoper in Duitsland. Mijn 13-jarige wil nog steeds babybadspul van Weleda.

Andere verzorgingsproducten voor jezelf zijn ook goedkoper.

Lego, Playmobil etc. is ook al snel 30% goedkoper.



Waar ga je naartoe ? In Leer zit de Kindermöbelmarkt, tegenover Multi-Süd.

Goedkope kindermeubels, speelgoed, schapenvachten, vieze RUBBER spenen (die stinken naar condooms, dus géén gele kopen, zó goor). De ledikantjes zijn standaard 70x140, je bent t/m de kleutertijd klaar. Koop hier dan wel meteen ook je onderlakentjes. Meestal krijg je er direct een ombouwset bij voor een peuterbed.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Eens met avondzon, dingen als luiers en zalfjes zou ik niet nu al groot inslaan. Dingen als shampoo en badschuim hoef je sowieso weinig van te hebben dat gebruik je toch niet heel veel dus dat gaat ook niet snel op. Zat kinderen die bepaalde luiers niet verdragen of allergisch zijn voor bijvoorbeeld Zwitsal (juist berucht erom vanwege de berg parfum die er in zit). Nog een tip als je wel luiers koopt: koop niet een kofferbak vol minimaatjes, ik ken iemand die dus met twee en halve doos (5 pakken ofzo) luiers maat 1 bleef zitten waar de baby al na een week uit was. Maat 1 en 2 gebruik je echt maar heel kort daar zou ik niet teveel van inslaan. Ik hoor trouwens ook goede dingen over de luiers van Aldi gewoon hier in Nederland daar schijnen kindjes die erg allergisch reageren op huismerken vaak wel tegen te kunnen. Veel drogisterij producten zijn in de aanbieding hier even duur of goedkoper dan de normale prijs in Duitsland en die producten zijn vaak in de aanbieding. Als je dus vlakbij de grens woont is het het wel waard om te rijden, zo niet weegt de kosten voor de benzine al helemaal niet op tegen het voordeel.
Alle reacties Link kopieren
Babythee ?

Kruidenthee of dat korrelspul ?



Dat korrelspul staat stijf van de suiker en vreet (samen met Apfelschorle) Duitse peutergebitjes weg. Niet in de fles geven, hoogstens af en toe een klein bekertje.



http://magic-dental.de/co ... s-tipps/flaeschchenkaries
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
DM, Babylove producten zijn top bevonden hier.

Luiers, billencreme, verzorgingsproducten.



Ik kocht eerste maanden Kruidvat luiers en verder alles van Zwitsal en billencreme van Sudo.

Tot ik bij de DM kwam en dat een testte. Toen was ik fan.



Echter ik heb geen DM in de buurt. Dus ik regelde eens per lange tijd een ritje en sloeg groot in. Voordeel is daar dat je overschot, bijvoorbeeld uit een maat luiers gegroeid, prima kunt terugbrengen. Doen ze niet moeilijk over, ook niet na weken of maanden.
Alle reacties Link kopieren
DM hele fijne winkel topproducten
DM= Deutscher Drogeriemarkt.

Online ook vindbaar.
Toen ze hier maat 3 kreeg heb ik een doos luiers gekocht bij de DM (huismerk Babylovr), 100 st voor 11,-. In die maat zitten ze wat langer dus durfde dat wel aan. Tot nu toe tevreden, soms lekken ze door maar dat doen de babydry van pampers ook soms (die gebruik ik snachts) Heb daar ook baby kruidenthee vandaan, Hipp potjes van 45 cent (oa pompoen en witte wortel, de dingen die ik zelf niet voor dr kook) en een drink oefen beker voor 3,25.
Alle reacties Link kopieren
Baby etenswaar zit vol suikers, begrijp echt niet dat ouders dat hun kinderen voeren.

Verder vind ik dat de prijsverschillen echt erg meevallen als je hier in NL alles in de aanbieding koopt.

DM merk kun je vergelijken met het Kruitvat merk, ook de luiers.

( Ik werk in Duitsland, grensarbeider).
Girls compete with each other, women empower one another
quote:Snoesje666 schreef op 25 juni 2016 @ 16:13:

Babythee ?

Kruidenthee of dat korrelspul ?



Dat korrelspul staat stijf van de suiker en vreet (samen met Apfelschorle) Duitse peutergebitjes weg. Niet in de fles geven, hoogstens af en toe een klein bekertje.



http://magic-dental.de/co ... s-tipps/flaeschchenkariesKruiden/fruit-thee, gewone theezakjes, géén suikers!
Alle reacties Link kopieren
Voor potjes met lekkere babyprut moet je naar Frankrijk.

Eend met doperwtjes, zalig !!



Mijn 13-jarige is nu dol op grotemensenvoer met eend.

Gestoofde eend, gebakken eendenborstfilet, gesmoorde eendenmaagjes.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven