**Ovulatie Inductie** (Clomid, Injecties, IUI)

09-11-2015 11:26 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, dit is het vervolg op het topic Clomid ervaringen. Echter met een tabel die iedereen zelf kan bijwerken.



De inlog gegevens voor de tabel zijn:

clomid-viva

ww: Wijwilleneenbaby



NaamLeeftijdKindjeRonde CStatusBijzMissy_Ecco30/361ena 12x clomid, nu gonal f3e ronde gonal f PCOSBelle1126/261e2e ronde injecties menopur 150 EH6e ronde sinds 22-2, echo 18-3PCOS, clomid werkt nietDuna_201530/331e4e ronde Gonal F 50 IE1e FM 6-7Vriend ook verminderd vruchtbaar met 5 mlj zaadjes. Nu over op IUI. 5-7 HSGFamke8134/351e9e ronde / 5e ronde Puregon, na 4x clomid CD1 op 26-5, PCOS + Korte LF / 20-4: een jaar in MMM. Elmo198926/271e2e 100 mg...PCO'sLientje8827/301e4e 75mg Start 4e ronde Clomid 30/1 TEST: 27/21e 50 mg= ok 2e 50 mg hele soep 3e 75mg! +pregnyl Na ronde 4 geen + res = MenopurSnowy89 27/301e5e - 2x Gonal FWk 25 Leo + Hsg. 15-7 controlePCOS, geen reactie clomid & GonalMyque33/342eZiekenhuismoe: pauze tot na de zomer...Complex geval, aldus de gyn. Onregelmatige cyclus 24-45 dagen, vleesboom in baarmoederwand, verkleefde eileider door matige endometriose. Bezig sinds jan'13, vanaf mei'15 4 mislukte Clomid-rondes gehad en 2x IUI (okt'15, nov'15). 3x vroege miskraam (feb'14 6wk, okt'15 4wk, dec'15 6,5wk)Nena_32/321e-29/3 1e afspraak fertiliteitsartsGrensgeval PCOS, doorverwezen ivm lange cyclusWiek8828/331e5e ronde clomid NOD rond 9 juni lange, onregelmatige cycliWoman1225/271e1ste ronde clomid NOD rond 14 mei geen cyclus Lady-8728/291e1e ronde Gonal F-PCOS



Zwangere topicschrijfsters

Skawa

Missy ecco
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we volgende maand pauze houden. Het kan zijn dat we drie maanden pauze houden. Even mentaal opladen.

We mogen kiezen of we gaan verder naar poging zes. Of dat we door gaan naar ivf. We kunnen blijven bij kid. Hij zegt dat er geen signalen zijn waarom het niet zou gaan.



Partner heeft het heel moeilijk met de gedachte dat we moeten doorgaan naar ivf. Alle mogen... Ze ziet het even niet meer zitten, dus ik probeer het wat op te monteren...
Alle reacties Link kopieren
heftig hier nog steeds voor jullie allen. hopelijk snel meer goed niews.



Ellis is twee weken te vroeg geboren en erg kleinook voor een baby van 38 weken erg kjklein dus de op start is even lastig. Ze dronk niet goed doordat ze zo vermoeid is en daardoor werd ze geel en lusteloos enz maar we zijn hard bezig haar daaruit te trekken. Met mij gaat het verder goed op de nromale dingen na het is pijnlijk met hechtingen daar beneden en de bevalling was heftig doordat ik ingeleid werd maar Ellis maakt het allemaal goed dat is geen cliche
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
@skawa. Gelukkig dat ze het goed doet na wat opstartperikelen. Hoe lang en zwaar is ze? Geniet er van
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd skawa. Wel even een heftig begin. Hopelijk komt ze nu lekker snel aan in gewicht.



Snowy, fijn dat het nu achter rug is. Hopelijk ook met gewenste resultaat.



Mlsc, wat balen dat het niet gelukt is, maar idd wat iedereen al zegt. Het kan zomaar komende maand wel raak zijn!



Famke, wat balen joh dat het bij jou nu Weer zo'n maand is. Hopelijk krijg je met vakantieperiode even wat rust en komt er daarna een mooi succesvol traject voor jullie.



Heytan al nieuws?



Lientje, kan je niet een test doen? Of is dag 31 nog normaal voor jou?



Ik ga maandag weer voor echo na cyclusdag 10. Ik ben benieuwd.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Skawa, wat een vervelend begin. Hopelijk knapt ze snel op! En jij ook natuurlijk! Vooral lekker genieten



Spannend Sammie, morgen weer een echo, hopelijk een paar mooie eieren



Hier vanmorgen het eerste bruinverlies begonnen. Zal vandaag dan wel ongesteld worden. Jammer :( maar op naar ronde 2.
Alle reacties Link kopieren
We moeten de moed er met elkaar in houden. Bij missy en skawa was het ineens ook zomaar raak!



Een vriendin van mij is al bijna drie jaar bezig met nummer 2. Na 2 jaar toch gemeld in ZKH. Onderzoeken gehad in ziekenhuis, alles werkt perfect. HSG gehad, ook niks aan de hand. Dus ZKH spreekt van pech en volhouden. Als ze eind 2016 nog niet zwanger is, mogen ze weer terugkomen. Wat ik er maar mee wil zeggen, is dat het bij goed functionerende mensen ook maar een kwestie van geluk is. Niets is maakbaar in deze wereld. We doen gewoon hard ons best
Alle reacties Link kopieren
Helemaal mee eens Famke! Hoe frustrerend ook, want wat we allemaal willen is controle en zekerheid. En in dingen als dit heb je dat absoluut niet. Loslaten en hoop houden! De 'wonderen' zijn de wereld niet uit!
Alle reacties Link kopieren
Mooi gezegd dames! En laten we elkaar ook proberen te helpen om moed te houden. Hopelijk wacht er voor ons allemaal een wondertje (of 2 of 3 of....) in de toekomst!



Voor ons nog niet in de nabije toekomst, want ongesteldheid heeft ook al direct doorgezet, ook wel fijn, normaal duurt bruinverlies wel eerst een paar dagen. Ik ben wel verdrietig, maar kijk toch nog steeds met een positief gevoel terug op de afgelopen tijd.



We krijgen bijna de sleutel van ons nieuwe huis dus de afleiding is er wel. Hopelijk is de uitgangsecho ook goed en kunnen we er weer voor gaan deze maand.
Eens met de dames hier boven! Wees blij met de kansen die je krijgt. Niet iedereen heeft het geluk om maandelijks een poging te kunnen doen door overstimulatie of helemaal geen groei. Al het wachten word uiteindelijk wel beloond!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Ellis een prachtige naam!



Over mezelf; geen idee of ik een eisprong krijg en wanneer dus ik tast helemaal in het duister. Ik heb me voorgenomen woensdag eens te testen als dan nog geen rosa is. Dan zit ik al aan een cyclus van 35 dagen. Das al een teken dat het weer de lange weg op gaat zo zonder hormonen.
Alle reacties Link kopieren
Heytan, balen dat je ongesteld bent geworden. Kan me voorstellen dat het ook wel lekker is als verhuizing achter de rug is. Wij zijn ook recent verhuisd en kreeg toch wel rust toen we eenmaal over waren.



Lientje, dat is ook wel lastig als je niet weet of er een eisprong is geweest. Heb je verder symptomen?



Ik heb vanochtend echo gehad. Had best wel wat eitjes, maar allemaal nog 14 mm of kleiner. Dus denk overmorgen weer echo. Hopen dat niet alles meegroeit.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
@sammie: een eicel van 14 mm is een dominante eicel. Dus als je daar meer van hebt, en de rest is 12/13mm dan heb je op voorhand eigenlijk al overstimulatie als je pregnyl krijgt. Want dan groeit alles nog even tikkie door.

Als je zegt 'allemaal nog 14' klinkt dat naar mijn idee niet goed. Het beste is een of 2 van 14mm en de rest onder de 10. Dat is het veiligste i.c.m. Pregnyl spuit.
Alle reacties Link kopieren
Ik had de vorige keer ook meerdere grotere. Maar 2 waren er groter, 16mm. Mocht toen dus wel door voor iui. Nu woensdag nog een echo. Maar kans is idd groot dat het wordt afgebroken. Ben wel benieuwd wat ze dan verder gaan doen. Nu dus al 2 keer zo. En 1 keer net aan goed. En dat met maar 25 Mg chlomid.

Zit ook te twijfelen of ik niet gewoon moet stoppen in t ziekenhuis. En het maar gewoon te laten gebeuren of niet. Maar dat is ook wat spannend...

Pff...

Eerst maar eens naar woensdag.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Er was er trouwens maar 1 van 14. De rest dus echt kleiner (12, 11 en 10)
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Hopen dat die van 14 mm doorgroeit! Die kans is (zoals ze het bij mij altijd zeiden) vrij groot bij 14 mm! 14 mm is al dominant zeg maar!

Heb je zonder clomid wel een eisprong dan?



Ik ben zwanger van gewoon 1 baby'tje! Het vruchtje (echt inimienie) vandaag gezien met kloppend hartje!
Alle reacties Link kopieren
@missy; wat fijn! Wanneer mag je weer? Week 9?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet nog een afspraak maken bij een verloskundige. Volgens mij is tussen week 9-12 normaal. Ik wil het liefst tegen 12 weken omdat we nu toch net een echo hebben gehad en lijkt me ook wel leuk iets meer te zien. Nu is het echt nog een boontje!
Alle reacties Link kopieren
Dankje heytan, heb het voorlopig een plekje gegeven en kijk wel wat er gebeurt.



Heel veel succes aan de rest en van harte gefeliciteerd zwangere members!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd missy! Fijn dat alles goed is!

Ja heb van mezelf ook een eisprong. Maar doen iui altijd met medicijnen om eisprong sterker te maken. Alleen reageer daar dus sterk op.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Lientje spannend! Had je voor je het traject in ging wel af en toe een eisprong?



Sammie hopen dat niet alle eitjes meegroeien! Is evt spuiten geen optie? Met de gonal kun je zelfs 12.5 ie gaan spuiten. 50ie is hier de startdosis in het zkh.

(Als ik het goed heb onthouden had duna ook maar 25 mg clomid en is uiteindelijk ook gonal gaan spuiten)



Missy wat fijn!! Een hele gerustelling lijkt mij zo'n 1e echo!
Alle reacties Link kopieren
Succes Sammie, morgen bij de echo, hopelijk zijn er een paar prachtexemplaren gegroeid!



Gefeliciteerd missy ecco, prachtig nieuws, hopelijk over 7 maanden (ongeveer) een pracht baby!!



@Hier, ben er net weer van de kliniek, even een uitgangsecho laten maken. Zag er allemaal goed uit, geen cystes oid. Er lagen al weer eitjes klaar voor de volgende ronde. Het leken mij er erg veel, 10 rechts en 7 links? Maar ik weet niet wat normaal is. Morgen weer beginnen met de Clomid en dan hopelijk volgende week woensdag bij de 1e meting een paar mooie eitjes. Maar ben toch wel een beetje bang voor overstimulatie!

Afwachten maar weer.. En dat het niet te snel gaat, want volgende week is mijn man de hele week weg voor zijn werk. Komt pas op vrijdagavond weer thuis. Volgens mij moet het qua timing precies goed komen.
Heytan bij de uitgangsecho liggen er als het goed is alleen maar kleine eitjes. Het aantal eitjes is altijd vrijwel gelijk.

Ik (had voor de operatie) er +25 zowel links als ook rechts. Dus maak je geen zorgen over overstimulatie. Ze gaan pas groeien met de clomid straks.
Alle reacties Link kopieren
@snowy, ja ga zeker vragen over spuiten, als het deze keer niet goed gaat. Denk dat ik sowieso 2 keer geen iui ga doen in de zomer ivm vakantie. En vind dat best wel prima. Maar eerst maar morgen afwachten.



@heytan, fijn dat alles er goed uit ziet. Ik heb nog nooit uitgangsecho gehad, dus geen idee wat normaal is. Las gister wel dat er altijd wel meerdere zijn, maar dat er normaal dus 1 uiteindelijk echt dominant wordt. Dus zou me als ik jou was nu zeker nog niet druk maken.



@snowy hoe is het met jou?
Alles kan als jij het laat gebeuren
Sammie hier gaat het de betere kant op! De pijn is sinds gisteren stukken minder geworden. Gisteren de pleisters eraf gehaald bij 2 vd 3 sneetjes is het nogal blauw/ geel eromheen maar ziet er allemaal mooi uit vind ik.

De 15e heb ik de 1e controle.
Alle reacties Link kopieren
Had nu een follikel van 19, 16, 13 en 12. Grote kans dus dat het stop wordt gezet. Ben boos, gefrustreerd en verdrietig.

En aan andere kant lijkt het me dat er maar 2 echt zijn doorgegroeid...

Vanmiddag definitieve uitslag.

Ga daarna geen chlomid meer slikken. Dat gaat m echt niet worden voor mij.
Alles kan als jij het laat gebeuren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven