Mode & Beauty alle pijlers

Schoenen met uitneembaar voetbed in Amsterdam

22-06-2016 20:42 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgenavond krijg ik mijn nieuwe steunzolen en de orthopeed heeft me gevraagd schoenen mee te nemen waarop hij de zolen passend kan maken.



Morgen wil ik nog even snel nieuwe schoenen gaan kopen in Amsterdam. Het moeten dus schoenen zijn met een uitneembaar voetbed. Hebben jullie winkeltips in Amsterdam?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon, zo'n beetje alle goeie schoenenwinkels hebben die wel. Bij goedkope ketens Bristol e.d. wordt moeilijk.

Merk Wolky heeft in elk geval zulke schoenen, Think ook.

Wellicht ten overvloed, maar neem ook de steunzolen mee naar de schoenenwinkel en vraag of je evt. mag ruilen als ze niet goedgekeurd worden.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
De steunzolen kan ik nog niet meenemen, want die worden juist aangepast aan de schoenen. Best vreemd eigenlijk he? Hij zei neem schoenen mee die je veel zult dragen, dan maak ik de zolen passend.....
Alle reacties Link kopieren
En waar zitten de goede schoenenwinkels in Amsterdam. Ik zat te denken om bij Vans te kijken. Maar dat is vast niet "goed"?
Ik vond het juist fijn dat de zolen werden aangepast aan mijn schoenen. Ik denk alleen dat het niet werkt hoe jij het wil gaan doen. En nieuwe schoenen En nieuwe zolen. Gegarandeerd blaren is mijn idee. Ik weet niet of je al eerder zolen hebt gehad en of je een forse afwijking hebt?
Alle reacties Link kopieren
Mijn zolen zijn ook passend gemaakt aan mijn schoenen maar blijken ook prima in anders schoenen te passen.
De afwijking bepaalt ook wat voor een type schoen je nog kunt dragen. Ik kan bijvoorbeeld geen zolen in ballerina's dragen, dan is de ruimte achterop mijn hak te laag en slip ik er continu uit. Ook wil het voorkomen dat wanneer je een hoge wreef hebt, je nog hoger uit komt en je daardoor weer een categorie kunt overslaan. Mijn advies is, neem schoenen mee waar je nu veel op loopt. Bekijk hoe het gaat en koop aan de hand van je zolen na gewenning passende nieuwe schoenen.
Alle reacties Link kopieren
Madelief, dat heb ik ook altijd met ballerina's. Ben in de zomer aangewezen op gympen. Jammer, wanneer het 30 graden is
Alle reacties Link kopieren
Gabor heeft schoenen met een uitneembaar voetbed.
Alle reacties Link kopieren
Google anders even op Durea Amsterdam of Verhulst Amsterdam. Wel dure schoenen....maar met uitneembare zooltjes, dat dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Garbor.

Daarnaast alle wandschoenen, daar kan volgens mijn podotherapeut altijd de zool uit.



Ik zou bestaande schoenen meenemen. In de zomer is inderdaad lastiger, gympies van Esprit e.d. lukt mij echt niet. Laarzen zijn bij mij iets makkelijker. Het ligt inderdaad aan wat de aanpassing is die moet worden gedaan, dit is denk ik lastig van te voren te bekijken, ik moet het daarnaast hebben van dagelijkse schoenenwissel...
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is dat ik gewoon geen goede schoenen meer heb. Ik heb er ontzettend op bespaard omdat we weinig geld hebben. Ik loop nu op schoenen die iets te klein zijn en mijn andere paar is iets te groot.

Ik ben bang dat als hij de zolen daar passend voor maakt, dat ik er dan niks meer aan heb als ik nieuwe koop.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Footnotes heel fijn, die hebben een uitneembaar voetbed, misschien kun je even kijken op hun website voor verkoopadressen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me toevallig online suf gezocht naar nieuwe schoenen en kwam steeds op de site van Leemans terecht. Zij hebben een paar vestigingen in Amsterdam en hebben wel goede comfort merken in de collectie.

Je kunt op de site ook aanklikken met uitneembaar voetbed en dan hebbe ze best wat keuze.
Paul Warmer, Fred de la Bretoniere, Manwood, Daniele Dentici zijn goede winkels in Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
Gabor, Durea, Wolky. Hebben ze bij de betere schoenenzaak, zonder dat je meteen in de Fred de la Bretonniere-prijsklasse valt. Maar ook Ecco heeft veel schoenen met een uitneembaar voetbed. Ervaringsdeskundige hier.

Zooltjesmakers vragen dit altijd, 'schoenen die je veel draagt'. Dan maken ze ze daarvoor passend. Ik heb bijvoorbeeld smalle voeten en dus smalle schoenen. Dan snijden ze de zool daarop bij. Je hebt nu helemaal geen schoenen waar het binnenzooltje uit kan? Dan wordt het lastig ja.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
@Rasonkel: dan zou ik beide paar schoenen meenemen

Iedere schoen heeft een andere pasvorm, over het algemeen. Mij werd echt geadviseerd bij het passen van nieuwe schoenen dit te doen met de zooltjes.

Sommigen zeggen dat je met zooltjes een maat groter kan proberen, bij mij heeft dat geen zin, bij mijn man wel... Is echt afhankelijk vd aandoening.

Ik heb het voor deze zomer nu gelaten bij enkel sneakers, sandalen is het volgende, maar vanwege de hoge aanschafprijs wacht ik nog even, dan maar iets warmere voeten als ik veel moet lopen die dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek geweest in Amsterdam, maar ik werd gek van de regen en na vier winkels hield ik het voor gezien.

De zooltjes zijn aangemeten aan mijn oude schoenen en ik neem ze mee als ik opnieuw naar schoenen ga kijken. Dank je wel voor jullie tips!
De goede merken waar steunzolen prima inpassen en die ook nog wel ruim verkrijgbaar zijn, zijn: Durea, Gabor, Verhulst, Thinks, Footnotes. Geen hoge hakken (max. 4/5 cm.), los en uitneembaar voetbed, voldoende diepte in de schoenen (want steunzolen nemen vaak erg op / je staat hoger) en dichte dichte hiel.



Mijn orthopedisch-instrumentenmaker zweert bij Durea. Moet bepaalde vorm/model in zitten waar ze de steunzolen mooi precies op kunnen maken. Op internet Wijdeman in Alkmaar heeft best leuke sortering tegen redelijke prijzen. Klopt dat je met steunzolen en "goede" schoenen een vermogen aan je voeten hebt. Sta niet in jou schoenen maar zal niet echt bezuinigen op de aankoop van een paar leuke goede schoenen. Als je het niet zo ruim hebt, een beetje tijdloos model/kleur nemen !! Jij voor de eerste keer dan steunzolen? Nooit eerder gehad dan? Waar heb je ze laten aanmeten, orthopedisch-instrumentenmaker of podoloog? Zeker wel kostbare grap zo te vernemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu online schoenen besteld van AQA, kennen jullie dat merk. Ik vind ze helemaal niet lekker zitten. Heel stug en hard. Maar misschien is dat juist goed?



Ik heb de zooltjes besteld bij een orthopedie-praktijk. Hij zweerde bij de schoenen van Philippe model. Maar die zijn echt schreeuwend duur.



Wat vinden jullie van Ecco? Ik ga maar eens googelen op Durea.



De kosten van de consulten en zooltjes waren 230 Euro. Maar ik ben aanvullend verzekerd en er wordt 150 Euro vergoed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf vaak ecco, kan prima! Maar pas op met online bestellen, want ze hebben niet allemaal uitneembare zooltjes. Ik ga liever naar de winkel.
The owls are not what they seem
Rasonkel,



Sneakers van de merken AQA en Philippe model zeggen mij helaas helemaal niets. Ben ook m.b.t. schoenen niet z'n internet type. Bij Durea kan dat bij mij wel 7,5 en wijdte H en bij Gabor is dat ook geen probleem. Die leuke italiaanse en franse schoentjes moet ik echt passen. Die hebben echt afwijkende maatjes en leestjes. Het merk Ecco ken ik. Niet echt mijn merk, alhoewel sommigen er wel mee weg lopen. Heb daarnaast ook super smalle en dunne voetjes waardoor niet alles past, laat staan met en voor steunzolen geschikt is. Kort gezegd, ben dus meer het winkel type.



Je hebt de steunzolen dus laten aanmeten bij een orthopedisch-instrumentenmaker zoals Penders/Livit of OIM? De eerste keer dat je ze hebt laten op-/aanmeten? Hoe werden ze bij jou aangemeten? Moest je gaan staan in z'n opengeklapte schoenendoos met roze/oranje foam-oase-fondant waar je vervolgens in moest gaan staan en daarin wegzakte? Wel een fors bedrag hoor €. 230,00. Betaal zelf iets van €. 175,00. Krijg dan klein bedrag terug van de aanvullende verzekering, maar er blijft uiteindelijk voldoende voor de eigen portemonnee over.
Alle reacties Link kopieren
Annkel, hij heeft een blauwdruk genomen van mijn voeten.

Geen fondant waarin ik wegzakte.



De 230 Euro is drie consulten en het maken van de zolen.
quote:Rasonkel schreef op 26 juni 2016 @ 18:44:

Annkel, hij heeft een blauwdruk genomen van mijn voeten.

Geen fondant waarin ik wegzakte.



De 230 Euro is drie consulten en het maken van de zolen.



Rasonkel,



Wat een bedrag zeg, niet normaal meer. Maar gelukkig kreeg je het grootste gedeelte wel terug van je zorgverzekering. De eerste keer dat je voor steunzolen moest, of al vaker gehad? Zo een beetje te lezen ben je bij een podoloog geweest en niet bij een orthopedisch-instrumentenmaker zoals Livit, Penders od OIM. Via blauwdrukken heb ik ze ook wel eens aangemeten gekregen, maar vaker via schuimbakjes (allebei de belaste methodes). Ben zelf meer, qua rot voeten, voor de onbelaste methode zoals gipsafdrukken. Daar ik enorm in-, door- en uitzak komt de stand van mijn voeten daar beter tot z'n recht. Ben je al geslaagd voor "goede" schoenen?
Alle reacties Link kopieren
quote:annkel schreef op 02 juli 2016 @ 08:03:

[...]





Rasonkel,



Wat een bedrag zeg, niet normaal meer. Maar gelukkig kreeg je het grootste gedeelte wel terug van je zorgverzekering. De eerste keer dat je voor steunzolen moest, of al vaker gehad? Zo een beetje te lezen ben je bij een podoloog geweest en niet bij een orthopedisch-instrumentenmaker zoals Livit, Penders od OIM. Via blauwdrukken heb ik ze ook wel eens aangemeten gekregen, maar vaker via schuimbakjes (allebei de belaste methodes). Ben zelf meer, qua rot voeten, voor de onbelaste methode zoals gipsafdrukken. Daar ik enorm in-, door- en uitzak komt de stand van mijn voeten daar beter tot z'n recht. Ben je al geslaagd voor "goede" schoenen?Ik betaal dit bedrag ook voor mijn steunzolen, ik ga naar een podotherapeut, die met een computer een scan maakt van mijn voeten en de belasting opmeet tijdens het lopen. Mijn ervaringen hiermee zijn erg goed. Gelukkig krijg ik alles vergoed van mijn verzekering, dus dat is fijn.
anoniem_40585 wijzigde dit bericht op 02-07-2016 23:55
Reden: Typefoutje
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven