"Ik kom hier nooit meer!" -- over winkels en principes

06-01-2015 20:11 994 berichten
Ik stond vandaag in de supermarkt en er was een discussie gaande tussen een klant en de dame achter de toonbank. Klant was boos want wilde iets terugbrengen zonder bon, verkoopster wilde het niet terugnemen want het artikel was beschadigd/gebruikt. Doet er ook verder niet toe waarom precies, maar de klant stoof de winkel uit met de zin: "ik kom hier nooit meer!"



Ik ben ook een fervent lezer van klachten aan winkelketens op Facebook. Komt door mijn baan, ik vind het interessant om te lezen waar mensen over klagen en hoe bedrijven daar op reageren. Maar dan lees ik dus ook heel vaak: "ik kom NOOIT meer in een (vul naam winkel in). Denk hierbij ook aan de zwarte pieten discussie en het boycotten van bepaalde winkelketens. Dus ik vroeg me af, in hoeverre houden mensen zich hier dan ook aan? Ik denk namelijk dat de meesten dit even volhouden, en dan toch weer bij de (vul naam winkel in) binnenlopen. Dus mijn vraag; heb je dit wel eens gezegd? En als je dit hebt gezegd, kom je er dan ook écht niet meer? Of ken je iemand die dit snel roept?

Ik ben zelf iemand die niet snel boos wordt, maar als ik echt vind dat ik in mijn recht sta dan zoek ik het eerst hogerop (dus hoofdkantoor en niet via Facebook) voor ik een volledige winkelketen boycot. Eigenlijk heb ik bijna nooit aanvaringen in die mate. Ik heb alleen wel met mezelf afgesproken om nooit meer een abonnement af te sluiten bij een bepaald telefoniebedrijf. En dat hou ik al jaren vol! Maar verder boycot ik eigenlijk geen winkels.



Dus...iemand?
anoniem_6557ef461e604 wijzigde dit bericht op 11-01-2015 09:30
Reden: taalvautje
% gewijzigd
Oh en dat is niet sneu?
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 01 februari 2016 @ 16:35:

[...]



Zo woonde ik vroeger in hetzelfde durp als Viola Holt, en zag haar daar ook bij de plaatselijke Bruna "DE" bladen doorspitten om te kijken of ze er in stond. Hoe sneu...Waarom is dat sneu? Die mensen worden geleefd door die bladen. Moet ze dan maar op elk van die bladen een abonnementje nemen omdat ze een BN'er is?
Alle reacties Link kopieren
quote:Boomheide schreef op 01 februari 2016 @ 17:15:

[...]





Waarom is dat sneu? Die mensen worden geleefd door die bladen. Moet ze dan maar op elk van die bladen een abonnementje nemen omdat ze een BN'er is?Leesmap stukken goedkoper.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 01 februari 2016 @ 13:05:

Ik kom graag bij Primark en nee daar schaam ik me helemaal niet voor.



Hoezo MOETEN daar kinderhandjes aan te pas zijn gekomen?

Dan MOETEN die dat ook zijn bij Wibra, Zeeman, New Yorker enz. Want daar betaal ik hetzelfde voor kleding.



De kwaliteit is gewoon niet denderend en dat weet je als je daar koopt. En ook dat het flinke massaproductie is en dus veel mensen dezelfde kleren hebben.

Dat verklaart voor een groot deel de prijs.

En ja de kleding word in lage lonen landen gemaakt, dat maakt het nog geen kinderarbeid.

Net als dure kleding niet meteen zuiver is en vrij van kinderhandjes.

Helemaal mee eens! En daarbij doet Primark 0,0 aan reclame en daar besparen ze ontzettend veel op.



*baalt dat er nog altijd geen Primark in Utrecht zit*
Alle reacties Link kopieren
quote:appeltjesgroen schreef op 01 februari 2016 @ 07:48:

Tijdschrift lezen in de winkel vind ik niet netjes. Maar wat doen jullie met hobbytijdschriften zoals breibladen of naaoipatroonboekjes? Die kijk ik namelijk wel heel uitvoerig door; ik wil weten of een breipatroon geschikt is voor de wol die ik thuis heb liggen, of dat bij een naaipatroon de maat van mijn zoon erbij zit bij het item dat ik leuk vind, en of ik alle technieken die in dat patroon zitten snap (ben niet zo'n naaiwonder...). Meestal is dat geen probleem, maar hierop ben ik ook een keer aangesproken dat dat niet de bedoeling is. Ja, dan houdt het op hoor, ik ga niet voor 7,95 een boekje kopen om er thuis achter te komen dat de juiste maat voor de kindertuinbroek er niet bij zit of dat het patroon waar het me om ging voor vergevorderden is...



Ik heb pressreader . Een app waarbij ik 1x in de week moet inloggen op het wifi van de bibliotheek en dan kan ik kranten en tijdschriften gratis lezen. Ik lees nu het NRC en de Telegraaf.

Engelse tijdschriften als Simply Crochet en Mollie Makes lees ik ook via deze app.



Ik werk naast de bieb dus ik ga gewoon 1x in de week in m'n pauze even wifi halen daar.

Ik kom sowieso wel vaak bij de bieb, maar toch niet wekelijks om echt te lenen.



Er zijn meerdere bibliotheken die dit aanbieden. Misschien is dit wat voor je.
Het Viva forum is papaja.
quote:NymphadoraTonks schreef op 01 februari 2016 @ 21:01:

[...]





Ik heb pressreader . Een app waarbij ik 1x in de week moet inloggen op het wifi van de bibliotheek en dan kan ik kranten en tijdschriften gratis lezen. Ik lees nu het NRC en de Telegraaf.

Engelse tijdschriften als Simply Crochet en Mollie Makes lees ik ook via deze app.



Ik werk naast de bieb dus ik ga gewoon 1x in de week in m'n pauze even wifi halen daar.

Ik kom sowieso wel vaak bij de bieb, maar toch niet wekelijks om echt te lenen.



Er zijn meerdere bibliotheken die dit aanbieden. Misschien is dit wat voor je.Laatste zin niet gelezen .....
TO hier. Ik lees best veel reacties over dat een medewerker een belachelijke opmerking heeft geplaatst en dat mensen daarom er nooit meer zullen komen. Eigenlijk is dat best gek. Want hoe goed je je personeel ook opleidt en hoe streng je ook controleert, je kunt als werkgever niet continu over de schouder meekijken. Als klanten het niet melden dan sukkelt dit veel te lang door. Dus meld dit alsjeblieft!



Klachten? Blijf niet kwaad weg. Kom liever boos terug.



Dat stond in mijn winkel op de toonbank.
Alle reacties Link kopieren
Tele2, NOOOIT meer. Heb een onbeperkt sms-bundel gehad maar op de een of andere manier werden AL mijn smsjes alsnog uit mijn belbundel gehaald. Ik had rekeningen van soms wel 150 euro. Dit heeft de klantenservice nooit normaal kunnen oplossen. En als ik al compensatie kreeg, was het amper een euro of 5...



Een caissière bij de lokale supermarkt hier, echt zo dom. Ik gaf haar een keer 'te veel' geld. Het bedrag was 15 euro en 20 cent en ik gaf 20 euro en 20 cent. Had die troela het verkeerde knopje ingedrukt en blijkbaar kon ze niet hoofdrekenen... Als het een meisje van net 16 was dan vind ik het echt niet erg, want zoiets leer je vaak met ervaring. Maar dit was zo'n typisch kortpittigkapsel wijf die blijkbaar overspannen was en helemaal dichtklapte en huilde(???) toen ik haar alleen maar erop aansprak dat ze mijn geld moest teruggeven. Blijkbaar zijn dit soort akkefietjes vaker voorgekomen (toen ik hierna sigaretten ging halen bij de servicebalie werd er meteen weer veel verontschuldigd en gezegd dat dit veel te vaak gebeurt bij haar) en de manager snelde op mij af en gaf mij alsnog het wisselgeld. Zucht...



De Turkse bakkerij is ook een klant verloren. Ik stond HEEL DUIDELIJK te wachten voor de toonbank, het is een heel overzichtelijk winkeltje en de verkoper had mij duidelijk al gezien. Toen kwam er een turkse man binnenwandelen en hij wordt gewoon voor gelaten? Dit was echt duidelijk omdat ik een vrouw/niet-Turkse ben...
quote:topdropje schreef op 01 februari 2016 @ 23:09:

Klachten? Blijf niet kwaad weg. Kom liever boos terug.



Dat stond in mijn winkel op de toonbank.Dat is inderdaad beter, al heb je bij sommige mensen liever dat ze weg blijven. Ben ooit uitgescholden door een vrouw, omdat ik vergeten was om haar airmiles pas te vragen, en daardoor liep ze 2 airmiles mis.
quote:Blijdoener schreef op 01 februari 2016 @ 23:32:



De Turkse bakkerij is ook een klant verloren. Ik stond HEEL DUIDELIJK te wachten voor de toonbank, het is een heel overzichtelijk winkeltje en de verkoper had mij duidelijk al gezien. Toen kwam er een turkse man binnenwandelen en hij wordt gewoon voor gelaten? Dit was echt duidelijk omdat ik een vrouw/niet-Turkse ben...Als het een overzichtelijk winkeltje (welke nationaliteit er de zaak dan ook runt) was dan is het beleeft om bij binnenkomst of als je staat te wachten even 'Hallo' of 'Goedemorgen' te zeggen. Geld is voor een winkel belangrijk maar beleeft behandelt worden als winkelier is onbetaalbaar.



Ik zeg bij binnenkomst bij onze mini-buurt-Marrokaan 'salaam aleikum' (afkorting voor 'vrede met u' betekend dat, niks engs) en dat vind ie hilarisch. Maar 'Goedemorgen' krijgt net zo'n hartelijke respons.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blijdoener schreef op 01 februari 2016 @ 23:32:

De Turkse bakkerij is ook een klant verloren. Ik stond HEEL DUIDELIJK te wachten voor de toonbank, het is een heel overzichtelijk winkeltje en de verkoper had mij duidelijk al gezien. Toen kwam er een turkse man binnenwandelen en hij wordt gewoon voor gelaten? Dit was echt duidelijk omdat ik een vrouw/niet-Turkse ben...



En dit weet je zo zeker omdat je het hebt gevraagd? Zoiets als:

"Turkse bakker, waarom helpt u mij niet eerst, terwijl ik HEEL DUIDELIJK al lang aan de beurt ben?"

"Dat is omdat u een vrouw bent. En niet eens een Turkse."

Echt? Ging het zo?
Ik moet helemaal niks!
quote:Blijdoener schreef op 01 februari 2016 @ 23:32:

Tele2, NOOOIT meer. Heb een onbeperkt sms-bundel gehad maar op de een of andere manier werden AL mijn smsjes alsnog uit mijn belbundel gehaald. Ik had rekeningen van soms wel 150 euro. Dit heeft de klantenservice nooit normaal kunnen oplossen. En als ik al compensatie kreeg, was het amper een euro of 5...



Een caissière bij de lokale supermarkt hier, echt zo dom. Ik gaf haar een keer 'te veel' geld. Het bedrag was 15 euro en 20 cent en ik gaf 20 euro en 20 cent. Had die troela het verkeerde knopje ingedrukt en blijkbaar kon ze niet hoofdrekenen... Als het een meisje van net 16 was dan vind ik het echt niet erg, want zoiets leer je vaak met ervaring. Maar dit was zo'n typisch kortpittigkapsel wijf die blijkbaar overspannen was en helemaal dichtklapte en huilde(???) toen ik haar alleen maar erop aansprak dat ze mijn geld moest teruggeven. Blijkbaar zijn dit soort akkefietjes vaker voorgekomen (toen ik hierna sigaretten ging halen bij de servicebalie werd er meteen weer veel verontschuldigd en gezegd dat dit veel te vaak gebeurt bij haar) en de manager snelde op mij af en gaf mij alsnog het wisselgeld. Zucht...



De Turkse bakkerij is ook een klant verloren. Ik stond HEEL DUIDELIJK te wachten voor de toonbank, het is een heel overzichtelijk winkeltje en de verkoper had mij duidelijk al gezien. Toen kwam er een turkse man binnenwandelen en hij wordt gewoon voor gelaten? Dit was echt duidelijk omdat ik een vrouw/niet-Turkse ben...Kortpittigkapselwijf en discriminatie goh jij treft het zeg .
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het even leuk om dit topic weer nieuw leven in te blazen:



Vandaag was ik bij ici paris, vriendin zag dat de mascara die zij gebruikt in de aanbieding was. Ik heb een hekel aan die winkel en vandaag werd wederom duidelijk waarom:



Wilt u er nog iets anders bij?

Nee ik kom alleen voor de mascara.

Ja maar we hebben ook andere leuke dingen.

Ik kom alleen voor de mascara.



Bij afrekenen:

Heeft u al een kaartJE?

Wilt u er een stempelTJE op?

Bij een vol kaartJE krijgt u een geurtJE naar keuze.

Of kan ik u nu misschien al blij maken met een geurtje?

Vriendin antwoordt vriendelijk dat ze nog een geurtje heeft.

Ja maar ze zijn in de aanbieding!



Werkelijk ik vraag het me af: zou ze thuis ook zo tegen haar man praten?
Alle reacties Link kopieren
Van Haren: schoenen die pijn doen, zonnebril die afgeeft op mn gezicht.. Dat soort winkels moet je alleen pantoffels kopen.



Er is een Lidl waar ik nooit meer kom. Praten (schreeuwen) liever met elkaar dan interactie met de klant. Cassière kijkt alsof ze dood wil. Eigen personeel voor laten. Dadels met een wormpje erin. (Ok kan gebeuren, maar durfde een jaar geen dadels meer te eten :p) Rotzooi op de vloer.
Alle reacties Link kopieren
Van de week was ik in een schoenenwinkel, personeel was gewoon uitgebreid aan het bellen. Lijkt ook wel alsof steeds erger wordt, ook zovaak dat je niet begroet wordt bij binnenkomst.



Ik koop liever online, hoef ik me aan zulke dingen niet meer te storen.
Alle reacties Link kopieren
Niet een winkel maar een marktkraam hier in de stad.



Vrijwel elke week kom ik daar e-liquids halen, de eigenaar is heel vriendelijk en weet veel van de spullen af. Afgelopen maandag stond hij een andere klant te helpen dus ik zocht mijn liquids uit en keek naar de jongen achter de kraam die met zijn telefoon bezig was. Na een 'hallo' ben ik nog twee minuten blijven staan maar er kwam geen reactie. Ik ging om me heen kijken waarop de koopman van een tegenoverliggende kraam riep 'hee jongen, let eens op!'



De jongen kijkt op, ik reken mijn liquids af en zeg 'ik wil niet vervelend zijn , maar ik had ze ook gewoon mee kunnen nemen..'

Zijn reactie; ' dan doe je dat toch lekker?' En kijkt weer verder op zijn telefoon.





Best bizar. Zal de baas ook blij mee zijn.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Weken terug bij de h&m. Verkoopster tegen me vriendin. Kijk hier is dan het wisselgeld. Sprak ze uit als nou dan krijg je 5 centjes terug. Echt zo kinderlijk tegen ons vrouwen van 29& 30 jaar.



Ik kreeg wel laats daar toen ik terug kwam met een zomer broek die na 1 x wassen super gekrompen was. De betreffende broek kon alleen naar een stomerij. Bleek later. Wel keurig een tegoed kaart van €30.00. Dat koste die broek ook.
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 19 juni 2016 @ 11:23:

Niet een winkel maar een marktkraam hier in de stad.



Vrijwel elke week kom ik daar e-liquids halen, de eigenaar is heel vriendelijk en weet veel van de spullen af. Afgelopen maandag stond hij een andere klant te helpen dus ik zocht mijn liquids uit en keek naar de jongen achter de kraam die met zijn telefoon bezig was. Na een 'hallo' ben ik nog twee minuten blijven staan maar er kwam geen reactie. Ik ging om me heen kijken waarop de koopman van een tegenoverliggende kraam riep 'hee jongen, let eens op!'



De jongen kijkt op, ik reken mijn liquids af en zeg 'ik wil niet vervelend zijn , maar ik had ze ook gewoon mee kunnen nemen..'

Zijn reactie; ' dan doe je dat toch lekker?' En kijkt weer verder op zijn telefoon.





Best bizar. Zal de baas ook blij mee zijn.

Wat ontzettend onbeschoft. Ik heb het afgelopen zaterdag zelf twee keer meegemaakt als verkoopster. 1 man stond te bellen en legde zijn geld gepast op een hoger plateau zeg maar , onbereikbaar voor mij. Ik gaf aan dat ik er niet bij kon, en hij schoof het met zijn elleboog ongeinteresseerd mijn kant op, zonder me aan te kijken en zonder zijn gesprek af te breken.

Daarna 's middags nog een klant die terwijl ik haar hielp gebeld werd, in gesprek ging en mij geld gaf, de spullen aanpak en weg liep zonder me verder een blik waardig te gunnen.
Alle reacties Link kopieren
Bever in Groningen.



Geen maat 37 beschikbaar voor mijn zoon. Ze konden ze wel bestellen, zonder afnameverplichting, maar dan moest ik wel vooruit betalen en als het niet paste kon ik gegarandeerd mijn geld terugkrijgen.

Oh, garandeer je dat anders niet ?



Ik ga toch niet vooruit betalen omdat jullie je voorraad niet op orde hebben ?



Ze liggen irgendwo in een magazijn van jullie zelf, dood kapitaal, wees dankbaar dar iemand je ervan wil verlossen. Het ging om een schoen die al jaren bij hen in het assortiment zit, mijn zoon loopt al acht jaar op dit model.



Ik ga ze bij een andere zaak bestellen, zelfs via Bol kan ik ze krijgen, en zonder vooruitbetaling.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven