Leuke dingen tijdens babyshower

25-06-2016 15:05 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig met het voorbereiden van een babyshower voor mijn zus samen met haar vriendin. Hoewel we al wat leuke ideetjes hebben, ben ik ook benieuwd naar jullie ideetjes. Wat vond jij leuk aan jouw babyshower?
De drank voor de niet zwangeren.
Geen enkel leuk idee wat een babyshower is per definitie niet leuk.

Maar goed, dat is mij mening.



Wat ik altijd lees: potjes blind proeven, buik meten, luiers verschonen bij een pop, dat soort onwijs leuke, hilarische activiteiten.
quote:Goede-Fee schreef op 25 juni 2016 @ 15:13:

De drank voor de niet zwangeren.Oh dat vind ik dan wel weer leuk! Alcohol maakt het wat dragelijker...
Iedereen foto's van zichzelf als baby meelaten nemen en de zwangere laten raden wie wie is. En dan als het goed is een pakje laten openen. ( en de rest een slokje wijn laten nemen)



Vond ik het enige leuks aan mijn babyshower.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij was een high tea bij me thuis georganiseerd, met veel cadeautjes en wat spelletjes. Ik vond het vooral geweldig om iedereen om me heen te hebben! Het mooiste cadeautje vond ik mijn vriendjes en vriendinnetjes boek (even googlen) Een hele dierbare herinnering aan deze dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet te veel spelletjes enzo doen, of ze moet dat geweldig vinden. Ik had een baby quiz, dat vond ik wel leuk. Vooral de cadeautjes die ik steeds mocht uitpakken
Alle reacties Link kopieren
Cadeautjes geven (al vind ik t onzin, ga je na de geboorte ook doen), met elkaar praten en iets lekkers eten. Dat is Een van de weinige leuke dingen aan een babyshower vind ik. Al klikt dat met die babyfotos inderdaad ook nog leuk. Heb ook gehoord dat mensen witte rompers gingen beschilderen met textielverf.
Alle reacties Link kopieren
quote:missesjn schreef op 25 juni 2016 @ 15:13:

Geen enkel leuk idee wat een babyshower is per definitie niet leuk.

Maar goed, dat is mij mening.



Wat ik altijd lees: potjes blind proeven, buik meten, luiers verschonen bij een pop, dat soort onwijs leuke, hilarische activiteiten.Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik heb er geeneen gehad en ik miste het ook totaal niet. Mijn zus daarentegen vindt zoiets geweldig. Ieder zijn ding
Alle reacties Link kopieren
Dat met die babyfoto's klinkt heel leuk! Veel beter dan de standaard (genante) activiteiten.
Wat ik bij vriendinnen leuk vond:

-Babyfoto's raden.

-Buikomvang schatten met touwtje.

-Gender reveal taart!!!



De rest van de spellen: Liedjes met het woord baby erin zoeken, babyprakje proeven en raden wat het is( bedenk hier een kots smilie) of toenwensingen schrijven op karton voor de baby zou ik achterwege laten.
Alle reacties Link kopieren
Het leukste aan mijn babyshower vond ik dat ik er niet bij aanwezig was.

Het was als verrassing door m'n moeder en zus georganiseerd (terwijl ik van tevoren had aangegeven dat absoluut niet te willen). Gelukkig kwam ik wat te vroeg de straat in rijden, (m'n moeder had me gevraagd mee te gaan naar de Ikea) en zag ik de voorbereidingen. Ik heb de auto omgedraaid, ben in m'n eentje naar de Ikea gereden en heb ze vanaf daar een bericht gestuurd en veel plezier gewenst.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Help de gasten inderdaad de strijd door met een paar flessen wijn. Dat getruttebel rond een potje bosvruchten thee is niet te harden.



Ik heb geen babyshower gehad omdat ik simpelweg niet weet wat het nut er van is, maar ik heb er 2 bijgewoond waarbij we vooral heel suffe spelletjes deden als "raad de chocola" (een chocolade reep kapot geplet in een luier, haha hilarisch ) babynaam raden en (geen grap) rompertjes versieren
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolaatje1986 schreef op 25 juni 2016 @ 15:18:

Voor mij was een high tea bij me thuis georganiseerd, met veel cadeautjes en wat spelletjes. Ik vond het vooral geweldig om iedereen om me heen te hebben! Het mooiste cadeautje vond ik mijn vriendjes en vriendinnetjes boek (even googlen) Een hele dierbare herinnering aan deze dag.



Dit had ik ook. Het boekje vond ik erg leuk om te bewaren.

Ook het spel van goede fee hadden we. Dat was ook leuk. En de foto's zijn daarna in het vriendinnen boekje geplakt.



Ik vond de spelletjes altijd heel suf maar man man wat een lol hebben we gehad met die domme spelletjes.

Luier en speen op een baby prikken ( ezeltje prik zeg maar), slabbers versierd met textielstiften. Lekker kletsen en genieten van de hapjes en de drankjes.

Het was vooral een heel gezellig samen zijn met mijn lieve vriendinnen en moeder en schoonmoeder.

Ik bewaar er een heel mooie herrinering aan.

Niet al mijn vriendinnen kennen elkaar en ik vond het geweldig hoe ze er samen een super avond van hebben gemaakt. Ze hebben in de groeps app de grootste lol gehad voor de tijd zo heb ik van meerdere meiden vernomen.

Dat alles maakte het gewoon helemaal af.

Iedereen had het leuk en dat is het belangrijkste.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:barrelroll schreef op 25 juni 2016 @ 15:31:

Het leukste aan mijn babyshower vond ik dat ik er niet bij aanwezig was.

Het was als verrassing door m'n moeder en zus georganiseerd (terwijl ik van tevoren had aangegeven dat absoluut niet te willen). Gelukkig kwam ik wat te vroeg de straat in rijden, (m'n moeder had me gevraagd mee te gaan naar de Ikea) en zag ik de voorbereidingen. Ik heb de auto omgedraaid, ben in m'n eentje naar de Ikea gereden en heb ze vanaf daar een bericht gestuurd en veel plezier gewenst. Jamaar, waarom respecteren ze jouw wil niet? Ik weet dat mijn zus het heel leuk vindt, maar als ik al een vermoeden zou hebben dat ze er niks aan zou vinden, zou ik niks gaan organiseren. Zonde van de tijd ook.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt ladies voor wat ideetjes! Zie net dat er op pinterest ook het één en het ander staat.
quote:barrelroll schreef op 25 juni 2016 @ 15:31:

Het leukste aan mijn babyshower vond ik dat ik er niet bij aanwezig was.

Het was als verrassing door m'n moeder en zus georganiseerd (terwijl ik van tevoren had aangegeven dat absoluut niet te willen). Gelukkig kwam ik wat te vroeg de straat in rijden, (m'n moeder had me gevraagd mee te gaan naar de Ikea) en zag ik de voorbereidingen. Ik heb de auto omgedraaid, ben in m'n eentje naar de Ikea gereden en heb ze vanaf daar een bericht gestuurd en veel plezier gewenst. Hahabriljant! Jammer dat ze jouw wens niet gerespecteerd hebben...
Alle reacties Link kopieren
Wat een vreselijke spelletjes!
Alle reacties Link kopieren
quote:ontbijtkoekje schreef op 25 juni 2016 @ 15:34:

[...]



Jamaar, waarom respecteren ze jouw wil niet? Ik weet dat mijn zus het heel leuk vindt, maar als ik al een vermoeden zou hebben dat ze er niks aan zou vinden, zou ik niks gaan organiseren. Zonde van de tijd ook.



Ze gingen er vanuit dat ik wel bij zou draaien zodra ik binnenkwam.

Ik geloof dat mijn zus (die er dus wel van houdt) het raadspelletje erg leuk vond, een prikbord waar iedereen briefjes op kon prikken met een gok wanneer het kind geboren ging worden, welk geslacht en hoe het ging heten.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 25 juni 2016 @ 15:39:

Wat een vreselijke spelletjes!Heb jij nog leuke suggesties?
Alle reacties Link kopieren
quote:barrelroll schreef op 25 juni 2016 @ 15:31:

Het leukste aan mijn babyshower vond ik dat ik er niet bij aanwezig was.

Het was als verrassing door m'n moeder en zus georganiseerd (terwijl ik van tevoren had aangegeven dat absoluut niet te willen). Gelukkig kwam ik wat te vroeg de straat in rijden, (m'n moeder had me gevraagd mee te gaan naar de Ikea) en zag ik de voorbereidingen. Ik heb de auto omgedraaid, ben in m'n eentje naar de Ikea gereden en heb ze vanaf daar een bericht gestuurd en veel plezier gewenst. Geweldig!

Hoe was hun reactie?
Alle reacties Link kopieren
Mij (Surinaamse variant) van de babyshower, ging eigenlijk nergens over maar was oh zo gezellig.

Het was vooral een dag waarbij we veel gelachen en ook gehuild hebben, zwanger worden van mijn 1e ging niet zo makkelijk dus ik was al blij dat ik zover was gekomen.

Ze kwamen al zingend binnen met een mooi kerkelijk lied, waarbij iedereen in een kring om me heen ging staan en mijn handen vasthield (dat lied heette ook houd gij haar handen beiden)iedereen had iets lekkers klaargemaakt, dus het was vooral veel eten. Verder geen spelletjes ofzo maar vooral veel kwetterende vrouwen, lachen en gezelligheid, ik mocht die dag niks doen ik werd door iedereen bediend. Echt heel leuk



Oh ja en natuurlijk veel cadeau's
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
quote:barrelroll schreef op 25 juni 2016 @ 15:39:

[...]





Ze gingen er vanuit dat ik wel bij zou draaien zodra ik binnenkwam.

Ik geloof dat mijn zus (die er dus wel van houdt) het raadspelletje erg leuk vond, een prikbord waar iedereen briefjes op kon prikken met een gok wanneer het kind geboren ging worden, welk geslacht en hoe het ging heten.



Dat hebben we bij vriendin ook gedaan. De winnaar kreeg een reep chocolade.

Ik had de datum goed en mijn vriend de naam.

Nog geen chocolade gezien haha.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het rompertjes versieren wel leuk, ik heb van allemaal vriendinnen een romper met daarop leuke teksten en tekeningen. Gewoon gemaakt met textielstiften. Ik vond het om te doen ook leuk trouwens.
Maak een mobiel voor in de babykamer en laat iedereen iets knutselen voor aan het mobiel.



Of koop voor iedereen die meedoet een babyboxpakje en laat ze daar iets op tekenen.



Aansluitend een high tea.



Leuker dan stomme spelletjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven