34 Weken zwanger - 'iets' gezien in hersenkamers

21-06-2016 08:18 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik weet dat men hier geen diagnoses kan geven, maar misschien zijn er mensen die ervaring hebben met wat ons gisteren overkomen is. Ik ben 34 weken zwanger en kwam gistermiddag in het ziekenhuis terecht met hevige benauwdheid en sterretjes zien. Echo gemaakt van mijn benen en een CT-scan van de longen gedaan en wat blijkt: longembolie. Dat is al heel vervelend natuurlijk, maar op een echo van de baby bleek ineens ook nog dat er 'iets' is met de hersenkamers van het kind. Schijnbaar zijn die vergroot en zit er vocht in. Het is geen waterhoofd, zei de gynaecoloog, want dat was dan met de 20-weken echo wel gezien (en toen zag alles er prima uit). Wat het dan wel is, daar kunnen ze niks over zeggen. Er wordt vandaag overlegd met een academisch centrum over wat nu te doen en daar moeten we op wachten. Ik probeer me niet teveel zorgen te maken, maar dat lukt natuurlijk niet heel goed. Heeft iemand hier ervaring mee?
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Hoera, wat fijn! Goed dat je die meting hebt gehad dan.
Go green, fuck a vegetarian
Hoera!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn! En wat goed dat je het er niet bij hebt laten zitten, dan hadden jullie je al die tijd voor niks druk zitten maken.



Geniet van de rest van je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn zeg!
Alle reacties Link kopieren
Geweldig nieuws!!
Alle reacties Link kopieren
Pffff! Wat een schrik. Maar fijn dat Alles toch goed blijkt te zijn. Hoop dat je ondanks dit vanaf nu een onbezorgde zwangerschap hebt met een wolk van een baby!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu to?
Alle reacties Link kopieren
Hi laurentien1979, als het goed is weet je hoe het met me is, want we schrijven tegenwoordig samen in het 'laatste weken zwangerschap' topic . Maar hier alles op zich goed, 39+2 inmiddels en wachtend tot de bevalling zich aandient. Kind wordt groot geschat (volgens een groei-echo vandaag al 4 kilo), dus hoop wel dat het snel begint. Op de echo's die sinds de start van dit topic zijn gemaakt is niks bijzonders te zien, de zogenaamd te grote ventrikels waren dus een (nogal grove) meetfout van het ziekenhuis (waar we inmiddels dus ook weg zijn).
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Whaha sorry had even gemist dat jij de to was!



Sorry zat niet op te letten en ja , in weet hoe het nu met jou is.



Mag ik het op zwangerschap afschuiven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven