Werk & Studie alle pijlers

Zou hij van jullie nog moeten?

22-06-2016 09:39 236 berichten
Mijn zoon zit in 4 havo en staat er zo slecht voor, dat hij een 9,7 voor wiskunde moet halen en zijn andere vakken een punt op moet krikken, wil hij nog een kans hebben op overgaan. Nu gaar hij zo en zo volgend jaar naar het mbo, de opleiding doen, die hij vorig jaar al wilde, maar toen voor afgewezen was.



Nu is vandaag de toetsweek begonnen, waar hij dus niet meer naar toe wil. Ergens wel logisch, maar ik wil gewoon dat hij gaat, hij is tenslotte leerplichtig, maar ergens vind ik het ook onzin en zou ik hem net zo goedziek kunnen melden. (Hij gaat voor zijn slechte vakken toch niet zijn best doen.



Ik ben benieuwd hoe andere ouders hier in zouden doen, overigens is hij nu gewoon, maar niet echt gemotiveerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Medina schreef op 24 juni 2016 @ 17:40:

[...]





Hoe weet je dat? Omdat zij dat zegt? Of zit je zelf in die klas?



Goeie genade, reageer jij altijd zo pessimistisch/negatief??



Edit. Even geloept. Ja dus.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ziek melden=geen optie. Straks op dat MBO heeft hij ook een fatsoenlijke werkhouding nodig. De rest van zijn leven trouwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 24 juni 2016 @ 18:07:

[...]

Goeie genade, reageer jij altijd zo pessimistisch/negatief??



Edit. Even geloept. Ja dus. Beter dan zo'n goedgelovige kwast zijn die het onmiddellijk gelooft als een eveneens goedgelovige moeder over haar wonder-dochter vertelt hoe perfect haar dochter is voor haar leerlingen in de klas. Kom maar op met vertellen hoe je dat weet. Zit jij in die klas?
Alle reacties Link kopieren
De manier waarop iemand over zijn/haar baan verteld in gezelschap zegt best veel. Je hoeft niet te zeggen dat je goed bent in je werk, maar als je enthousiast bent en blij met je baan en daar positief over bent, nou, dan zul je vast iets goed doen.



En ik geef de voorkeur aan een beetje positiviteit. Gezeur, daar staat de krant al vol mee.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben me altijd gestimuleerd mijn best te doen op school, maar hebben mij ook wel eens afgemeld als het niet strikt noodzakelijk was. Best regelmatig...nu ik er over nadenk .

Ik heb jaren niet mee gegymd (lang verhaal, maar er was toch echt een briefje van mijn ouders voor nodig), eens per vier weken ging ik op vrijdagochtend naar de orthodontist en hoefde ik daarna niet terug naar school voor de laatste twee lesuren (was ook 45 minuten fietsen enkele reis...) maar gingen we gezellig de stad in, en ze hebben me ook vast wel eens ziek gemeld terwijl dat eigenlijk best meeviel. Ik denk dat in het geval van TO mijn ouders ook niet heel moeilijk gedaan zouden hebben.



Voordat jullie denken dat ik helemaal ontaard opgegroeid ben: mijn ouders hebben beiden altijd gewerkt en hebben mij ook gestimuleerd dat te doen, hebben me altijd het belang van onderwijs bijgebracht en hebben me allerlei andere sociale vaardigheden bijgebracht.



Het is allemaal goed gekomen met mij. Ik heb meerdere studies afgerond, heb vanaf mijn 14e altijd bijbaantjes gehad naast mijn studie, heb nu ook een goede baan, sport gedisciplineerd (die gymleraar zou verbaasd zijn haha).



Ik vind de reacties hier dan ook allemaal erg overdreven. Het gaat volgens mij om de juiste balans. De boog hoeft niet altijd gespannen te staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Medina schreef op 24 juni 2016 @ 18:23:

[...]





Beter dan zo'n goedgelovige kwast zijn die het onmiddellijk gelooft als een eveneens goedgelovige moeder over haar wonder-dochter vertelt hoe perfect haar dochter is voor haar leerlingen in de klas. Kom maar op met vertellen hoe je dat weet. Zit jij in die klas?Ik ben toch liever een goedgelovige kwast dan zo zurig als jij, geloof ik.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Medina schreef op 24 juni 2016 @ 18:23:

[...]





Beter dan zo'n goedgelovige kwast zijn die het onmiddellijk gelooft als een eveneens goedgelovige moeder over haar wonder-dochter vertelt hoe perfect haar dochter is voor haar leerlingen in de klas. Kom maar op met vertellen hoe je dat weet. Zit jij in die klas?





Serieus ?

Ik moet jou verantwoording afleggen hoe ik dat weet ?



Ik vind het niet zo belangrijk of jij mij wel of niet gelooft.

Je mag het ook niet geloven hoor,daar maak ik mij niet druk om.
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73-nw schreef op 22 juni 2016 @ 10:07:

[...]



Klopt, het is echt Wiskunde B, dat hem getackeld heeft. Overigens heeft hij idd besloten, om zijn goede vakken gewoon te maken. Wiskunde heeft hij idd zo iets, ik schrijf wel wat op, wordt toch niets meer. Wat dat betreft is het een echte puber



Wiskunde laten voor wat het is, een bloemetje tekenen en klaar.

Zijn best doen voor de rest.



Ziekmelden * inhalen * nog vervelender.



Sterkte met de toetsweek, mijn zoon moet ook, terwijl we al weten dat hij blijft zitten (om een andere reden). Ik probeer hem nog te motiveren door voor Engels en Nederlands een voldoende te eisen en voor wiskunde +nask minstens een 8. Gaat hem een dvd opleveren.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 22 juni 2016 @ 14:25:

[...]





Ha fijn! Weer iemand voor de klas die zelf nog niet eens Havo 4 kan halen, maar wel onze kinderen moet onderwijzen. En dan vragen we ons nog af waarom het onderwijs zo slecht is...





De andere vakken gaan blijkbaar wel, alleen wiskunde B niet.

Ik heb gelukkig nog mijn Havo zónder wiskunde mogen halen.

Jaren later alsnog in mijn vrije tijd Mavo Wiskunde + Havo Wiskunde A gehaald, onder supervisie van Moppeman.



MBO + pabo vind ik geen slechte combinatie, masr de pabo valt veel ex-mbo'ers wel tegen, heb ik begrepen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 22 juni 2016 @ 14:32:

[...]





Een kind dat na de basisschool naar het VWO gaat is ongeveer in groep 5 a 6 het niveau van jouw zoon al voorbij gestreefd. Ik zou er niet blij van worden, van een leerkracht die slechts op Mavo niveau kan rekenen.De IB'er op de basisschool moest Moppekind in groep 3 doortoetsen op rekenen. Na een paar weken werden we gebeld door hem. Op E5 was een B gescoord, mocht hij alsjeblieft stoppen met doortoetsen ? Het kostte teveel tijd omdat de vragen moesten worden voorgelezen. Ze waren in groep 3 met lezen bij kern 7 of zo. Cito-Niveaus zeggen weinig als je kind in groel 3 klaar blijkt met groep 8 voor rekenen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Alleen maar wiskunde ? Kan hij niet switchen naar a en in vakantie stof inhalen en dan alsnog naar havo 5 ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven