Adviezen voor rondreis west amerika

25-06-2016 12:23 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komende zomer gaan wij (gezin bestaande uit 2 vw en dochter 18 / zoon 13) naar de West USA! Om onze droomreis zo goed mogelijk te kunnen voorbereiden ben ik op zoek naar tips/adviezen van (bij voorkeur) ervaringsdeskundigen. De reis op zich is al geboekt (auto rondreis). Ik denk aan tips als; wat zeker mee meenemen, navigatiesysteem, USAsim ja of nee, do's en don't's, etc.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Kijk hier eens.
Koop zo'n pas waarmee je alle nationale parken kan bezoeken. Het kost geloof ik $80, maar je kan hem achteraf weer verkopen want hij kan op twee namen staan. Echt doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, ga ik november
Alle reacties Link kopieren
De Parkpas, is dat 80 pp ? In NL te koop ? Hoe doorverkopen?
Ik ben er eind 2013 geweest, toen was het $80. Dat is per auto. Achterop de pas moet je je handtekening zetten, maar hij mag dus op twee namen staan. Ze checken de handtekening met je rijbewijs geloof ik. Achteraf heb ik hem via Marktplaats verkocht.



Edit: volgens mij hebben ze de regels veranderd over het doorverkopen, zoek even op 'America the Beautiful Passes'. Ook zonder doorverkopen vond ik het waard, maar dat hangt er natuurlijk vanaf hoeveel en welke parken je wil bezoeken.
Oh nee, het mag wel nog steeds op twee namen staan lees ik. Kijk even op de site van nps.gov
Alle reacties Link kopieren
Die parkpas is per auto, daarmee kom je in de meeste grote nationale parken zoals grand canyon, bryce canyon, sequoi nationaal park, enz. inderdaad echt een aanrader. Ik denk niet (maar weet ik niet zeker) dat je die pas in Nederland kan kopen. Een USA simkaart hebben wij niet gekocht want bij iedere overnachting (makkelijk te boeken via booking.com) is WiFi.

Superleuk dat jullie erheen gaan, wij zijn vorig jaar in augustus geweest, een een hele mooie vakantie gehad.
Alle reacties Link kopieren
Navigatie is wel handig ja, ik zou er een meenemen of huren bij de auto.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in amerika een navigatie gekocht voor (omgerekend) 80 euro. Bij thuiskomst weer verkocht voor 75 euro via marktplaats.

Simkaart lijkt me overbodig, overal is wifi.
Alle reacties Link kopieren
Ga je nu pas je reis voorbereiden? Welke route ga je rijden en je hebt dus alle hotels al geboekt? Qua simkaart kun je bij arielie mobiel voor 45 dollar een kaart aanschaffen met 10gb en gratis bellen naar nl vaste lijn. Heb je alle toegangskaarten al gekocht en evt gereserveerd? Navigatie kan via de here app op een tablet, even de kaarten van te voren downloaden.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook dit jaar, maar dan dwars door de VS (van NY naar LA). Ik heb voor 25 euro een tomtom met kaarten van de VS gekocht op marktplaats. We pakken sowieso ook nog wel een wegenatlas mee (Rand McNally).



Voor onderweg maken we een spotify roadtrip lijst waar iedereen nu nummers opzet (wij gaan ook met twee kinderen, maar van 9 en 11). Mocht er geen bluetooth verbinding op de auto zitten (wat mij onwaarschijnlijk lijkt) dan kunnen we er met een bluetooth luidsprekertje naar luisteren.

Verder heb ik wat spelletjes klaarliggen die voor iedereen leuk zijn (Catan-reisversie, rummikub... dat soort dingen



Verder heb ik al een boel activiteiten geboekt (oa een rafting trip in Page en voor de rest meer dingen in het Oosten en Zuiden omdat we daar langer zitten) en ik heb via MyVegas buffetten bij het Bellagio/Luxor en tickets voor een show bijeengespaard.



ESTA in orde? Dat gaat erg snel dus in principe heb je nog wel tijd.



Een simkaart ga ik niet doen, denk ik. Hebben we in ZO Azië wel een paar keer gedaan, maar vorig jaar niet meer en eigenlijk niet gemist. Je hebt toch overal wifi. Ik neem aan dat dat in de VS niet anders is.



Ik ben ook bezig met een soort van roadbook met per dag leuke tussenstops, aanbevolen restaurant en plattegronden (van bv de Valley of gods en welke rotsen je dan passeert of zo).



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Op AllesAmerika.com kun je álle info vinden die je nodig hebt.



Kom je in Page? Bezoek dan ook de Lower Antelope Canyon. Niet de Upper, die is duur, lang niet zo mooi en je wordt er als vee doorheen gedreven. Boek een Tour aan het begin van de dag of de laatste op de middag (dan heeft de gids veel tijd en heb je geen groep achter je). De Antelope Canyons vind ik het allermooist stukje natuur wat daar te vinden is.



Welke show wil je in LV zien?
Ik lees even mee, ook wij gaan deze zomer naar de VS.



@the4ofus, leuke reis! ga je ook naar de stad new york? En rij je daarna in een keer naar het westen of ga je in het midden nog bijzondere plekken bezoeken? Het zal wel warm zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:sushilala schreef op 25 juni 2016 @ 16:22:

Ik lees even mee, ook wij gaan deze zomer naar de VS.



@the4ofus, leuke reis! ga je ook naar de stad new york? En rij je daarna in een keer naar het westen of ga je in het midden nog bijzondere plekken bezoeken? Het zal wel warm zijn!



Ja, we blijven drie dagen in NY. Wij zijn er al geweest, maar oudste zoon enkel als peuter en jongste nog niet dus dat pakken we nog even mee. West doen we eigenlijk niet zoveel. We doen nog al wat dingen langs de Oostkust (Amish, Gettysburg, Washington) en steken dan via oa Memphis, Amarillo, Page (en nog wat dingen) door naar Las Vegas. Eigenlijk stopt het daar, maar terugvliegen vanuit LA was goedkoper dus doen we nog de rit naar LA en dan de terugvlucht. Nadruk ligt op steden, niet veel parken, maar wij zijn geen natuurmensen dus dat is bewust zo gekozen.



En warm; ongetwijfeld. Maar vorig jaar zaten we in India in de zomer, jaar daarvoor in Mexico. Koud is het nooit



Wat gaan jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
O, we gaan ook naar een baseball wedstrijd. We hebben kaartjes voor de Washington Nationals tegen de San Francisco Giants. Lijkt me qua sport nou niet zo spannend, maar de sfeer in het stadion lijkt me wel leuk om mee te maken. Is misschien ook wel iets wat jouw kinderen leuk zouden vinden, TO?
Wij gaan las vegas - SF - LA doen, ook Page, the Narrows en heel veel wat nog meer op de route ligt.



Wij willen heel graag naar een basketbalwedstrijd maar ik moet me er nog in verdiepen. Weet niet zeker of dat kan in de zomervakantie. Ik ben eerder wel eens naar een ijshockeywedstijd geweest in de VS en dat was zo leuk. Inderdaad vanwege de sfeer! Een baseballwedstrijd is ook een goed idee als basketbal niet lukt!
Alle reacties Link kopieren
Idd via myvegas maar dat red je nu niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk hoor, al die voorpret. Wij hebben alleen een Walvis safari geboekt. Verder zien we wel wat op ons pad komt. Dank voor alle goede ideeën tot zover. Ik kan er nog meer gebruiken! Nog maar een paar weken...
Alle reacties Link kopieren
Heb je dan nog niks uitgestippeld?
Alle reacties Link kopieren
ja hoor, de hele reis ligt al vast. Hotels, auto, parken... Net een navigatiesysteem gehuurd via Marktplaats. Ik ben vooral op zoek naar nuttige tips. Wat doen jullie bijvoorbeeld met betalen? Alles met de CC? Betalen met pinpas, contant? Hoe gaat t met wassen van je kleding? Wat moet ik niet vergeten mee te nemen? Dat soort dingen
Alle reacties Link kopieren
Ja, alles met CC betalen. En ergens nog $100,- pinnen om hele kleine dingen contant te betalen. Maar als het kan gewoon je CC gebruiken.



Wat wij vaak meenemen. Een stekkerblok met reisstekker er aan. Met een stekkerblok kan je 5 apparaten gelijkertijd opladen.

Zipplock zakjes om ijs in te doen voor in je koelbox.



Zeep mee voor een handwasje en elke week even ergens een laundry zoeken. Is toch ook wel beetje een ervaring om daar ff 2 uurtjes te zitten.



En vooral, met een zn leeg mogelijke koffer vertrekken. De outletshops zijn daar zo voordelig!
Alle reacties Link kopieren
Waarom huren als navigatie ook op tablet of foon kan?
Tanken met een creditcard aan de pomp zelf lukt vaak niet met Nederlandse CC. De automaat vraagt om een Amerikaanse postcode. Met je gewone Nederlandse betaalpas lukt het vaak wel. Let er wel,op je buitenlandprofiel aan te zetten. Wil je wel met je CC benzine afrekenen, dan eerst even naar binnen om vooraf te betalen.



Tip 2. Als je vaker bij dezelfde supermarktketen komt, kijk dan of ze een bonuskaart hebben. Ik heb een Safeway ( een Amerikaanse Albert Heijn) kaart bij de balie gevraagd. Korting kreeg je alleen met een gratis kaart.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie naar SF gaan?

Alcatraz! je kan op voorhand al tickets kopen.. echt een aanrader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven