Voor iedereen die er doorheen zit II

31-01-2016 20:17 1375 berichten
Omdat het eerste topic vol was, hier en nieuw topic. Er is ruime voor iedereen die een luisterend oor (oog ) nodig heeft.



Wees welkom om van je af te schrijven.
K ben weer lekker gespannen. En waarom, geen idee! Ik word hier zo moe van !



Vreselijk slecht geslapen vanacht. Viel rond n uur of 3 in slaap en was om 6 uur weer wakker.



Ik ben er zoooo klaar mee!

De therapie is teveel voor me, dat vreet energie. Maar ik wil zo graag beter worden. Ik voel me mislukt nu. Het wil grwoon niet
Lceetje, hoe vaak per week ga je naar therapie? Ik weet nog van mijn eigen voltijd- en deeltijd therapieën dat de eerste paar weken/maanden me opbraken. Het was zo zwaar, heel de dag onder de mensen, alleen maar over je problemen praten en horen over die van anderen, constant daar mee bezig zijn... Op een gegeven moment werd het minder zwaar en daarna kwam zelfs een gevoel van lichter zijn als ik er was geweest die dag. En toen kwam het moment dat ik echt voor mezelf het idee had dat ik weer beter was.



Hier heerst de extreme vermoeidheid nog steeds. Ben zo emotioneel als wat, alles schiet in het verkeerde keelgat. Hou het allemaal voor mezelf, gedraag me gelukkig niet onredelijk naar anderen toe. Maar het vreet aan me hoe negatief ik denk. En m'n man, de liefste schat, die voelt het aan, ziet het aan m'n ogen en pakt me vervolgens gewoon even vast, dikke knuffel en kus en dan voel ik me gelijk beter
Het is deeltijd therapie. Met grsprekken van een uur.

Vandaag naar de HA geweest. En wezen bloedorikken. En dat allemaal in mn eentje!!

Was daarna zo moe, dat ik 2 uur op de bank heb geslapen



Ow sprookjesbos. Ik ben jaloers! Ik wil ook zo'n man/ vriend!!! Fijn dat hij dat aan je ziet.
Lceetje Goed van je dat je helemaal alleen bent gegaan. Dat je daarna moe bent is ook logisch dus lekker uitrusten!



Sprookjesbos wat een schat van een vent
Weer 2 uurtjes wakker, en weer zo duf als n konijn. Snap er niks van. Ik heb alleen n broodje gegeten, en ben in de achtertuin gras etc gaan knippen voor mn beestjes...

Zo raar...



En hoe gaat t met jou muis? En de rest natuurlijk!!
Ik zou graag mee willen schrijven... soms zou ik zo graag willen dat ik mijn leven opnieuw kon overdoen. Sommige keuzes waren dan anders gemaakt en was mijn leven nu niet zo zwaar. Voel mij zo vaak down.. ik had het zo graag anders gezien allemaal..
Welkom SparklingLemon Wil je meer vertellen over waarom je zou willen dat je dingen over kon doen en waarom het leven je nu zo zwaar valt en je je vaak zo down voelt?



@Lceetje en Muis: mijn man is mijn grote held, degene waar ik altijd van op aankan en waar ik alles mee kan delen. De wereld mag alles van me hebben, als ze maar van m'n man afblijven



@Lceetje, ik voel me vaak ook zo duf als wat als ik niet genoeg eet (wat dus vaak is, want geen eetlust). En ik drink eigenlijk amper water, dat zal ook wel niet meehelpen. Misschien dat het verhogen van je voedsel- en waterinname kan helpen?
Welkom Lemon



Ik drink en eet idd niet veel. Maar ik doe ook geen reet op n dag. Mn moeder heef magnesium tabletten gekocht. Hopelijk helpt dat n beetje!



En ik ben echt jaloers op je man!!! Daar kunnen heel veel zakken hooi nog wat van leren (ex)
@lemon welkom! Schrijf hier maar rustig van je af.



@lceetje ik krijg mijn verplichtingen gedaan maar daar is ook een hoop mee gezegd. Iets extra's lukt me bijna niet, gewoon geen energie/zin meer.
@ muis. Fijn dat je de dingen die e moet doen, wel gedaan krijgt!! Dat is al heel wat!



Vandaag ging eigenlijk wel. Stuk minder last an moeie benen etc. Hopelijk is et daarmee ook over!



Fijne avond allemaal
Alle reacties Link kopieren
voor iedereen
Hey muis leuk jou ook weer te lezen hoeist met je?



Lemon dit topic is om lekker van je af te schrijven. Maak je niet te druk over wat je schrijft (binnen de huisregels natuurlijk) maar gooi er gewoon eens wat uit en je krijgt vanzelf reacties en herkenning. Gewoon proberen!



zjarlotje!



Lceetje therapie kan in het begin klachten een beetje verergeren omdat je zo geconfronteerd word met jezelf. Je moet nu steeds je angsten onder ogen zien. Dat is hartstikke moeilijk. Maar je behaalt ook al successen. Kijk hoe ver je al komt met de bus. Op een gegeven moment wordt het alleen maar makkelijker en ga je steeds meer successen behalen alleen in het begin is het gewoon even doorbijten.

Waar je dan op moet letten is dat je goed voor jezelf zorgt. Dus voldoende rust inbouwen, zeker rondom therapie, proberen goed te slapen en te eten. Ook al heb je geen zin om te eten, gewoon klaar maken voor jezelf en jezelf een beetje dwingen te eten. Vaak als je eenmaal bezig bent krijg je vanzelf trek.



Met mij gaat het wel goed. Alleen ik ben gisteravond ziek geworden en ik ben nooit ziek. Gisteren even geholpen op kantoor bij mijn psycholoog, de kliniek gaat 1 juli sluiten en er was nog van alles te doen. En ik had haar aan de telefoon en ze vroeg wat ik de volgende dag ging doen en ik zei dat ik het nog niet zo goed wist en toen vroeg ze of ik haar wilde helpen op kantoor met wat klusjes.

Ik heb dossierdozen zitten vouwen en zij vulde ze. Ik mag de dossiers natuurlijk niet zien want daar staan namen op maar dat vouwen kon ik prima doen en ik heb het eigenlijk hartstikke naar m'n zin gehad. Was wel blij even nuttig te kunnen zijn.



Maar m'n psycholoog was ziek en hield zich een beetje op de been met paracetamol en zei ook ik ben normaal nooit ziek. Maar haar dochters hebben haar aangestoken.



En ik kwam thuis gisteren en heb rustig gekookt maar rond een uurtje of 8 kreeg ik toch een koppijn. En toen misselijk van de hoofdpijn en toen verkouden. Ik heb gauw paracetamol ingenomen maar kon eigenlijk al niks meer dan een beetje muziek luisteren en voor me uit staren.



Uiteindelijk is het me gelukt om 1 uurtje te slapen en sindsdien is de hoofdpijn weg.



Ach ik ben gewoon niet gewend om ziek te zijn en stel me waarschijnlijk hartstikke aan.

Ik hou in ieder geval m'n paracetamol gehalte goed op peil en hoop dat ik straks nog wat slaap. 1 uur is wel heel weinig.



Fijne dag allemaal!



@gipsy ik zei al tegen lceetje: ik krijg mijn verplichtingen gedaan maar veel meer ook niet. Fysiek en mentaal ben ik best 'op'. Ik ga heel erg met ups en down: de ene keer kan ik de wereld aan, volgende moment stort ik in en zit alles tegen..

Leuk dat je therapeut jou vraagt om te helpen! Zegt wel iets over hoe ze over jou denkt. En dat ze er in gelooft dat er veel meer in jou zit, ze had dat niet aan iedereen gevraagd. Wel balen dat je nu ziek bent. Beterschap
@gipsy . Beterschap meid!!



@muis. Ik herken t. Het ene moment gaat t top en een uur later lig je huilend op bed.



Vandaag heeft mijn psyg gebeld. Even alles besproken etc. Zij heeft me ook wat positive woorden gezecht. Dat was wel heel fijn!

Weer wat positive energie!



Ben vandaag alleen naar de markt geweest. En de rest van de dag moe geweest.... en weer last van mn rechter been.

Mijn bloeduitslagen waren al terug. En alles was goed. Dus het is gewoon psygisch.
Ik kan weer eens niet slapen. Teveel emoties gehad.



Muis wat rot dat je zo op en neer gaat! Echte stemmingswisselingen dus. Ik kan me niet meer herinneren of jij iets van therapie hebt. Kun je ergens je ei kwijt? Ik hoop het



Lceetje wat vind je van die bloeduitslagen? Lijkt me fijn dat er lichamelijk niks aan de hand is maar ook lastig dat de verklaring weer psychisch is. Dat is soms zo ongrijpbaar
Gipsy hoop dat je toch nog even je ogen dicht heb kunnen doen, anders vandaag nog even rusten.

Ik heb geen therapie. Ik heb gelukkig veel aan jullie allemaal
Lceetje wat goed van je dat je alleen naar de markt bent geweest!



En Gipsy jeetje wat een schrik en wat goed dat je er op tijd bij bent geweest! Zal vast ook enorm veel emoties losmaken bij je..



Het ging met mij best goed, maar nu bouwt de spanning zich enorm op. Maandag gaat mijn vriend 5 dagen naar het buitenland en ik leun toch echt heel erg op hem nu. Dus per dag bouwt de spanning in mijn lijf zich op, wat resulteert in pijnlijke spieren en moeheid en somber zijn en geen concentratie door constant herhalende gedachtes...



Heb van de psychiater nu oxazepam gekregen mocht de spanning echt te hoog worden. Iemand hier ervaring mee?
Wildhorse. Ik he ook oxazepam. Een pammetje .



Heel fijn spul. Om het zo maar te zeggen. Ik zou beginnen met een half pilletje, werkt dat na een uur nog niet, of voel je je nogsteess kak. Dan de andere helft ook innemen.



Ik voelde mij als een doedelzak. Zo intspannen.

Heeft geen bijwerkingen. 1 pil werkt 6 tot 11 uur.



Ik heb het nu alleen voor de echte nood. Gewoon lekker nemen als jeje heel gespannen voelt! Behalve als je gaat autorijden
Dank je! Maar je word er dus niet heel erg suf van als zijnde zombie?
quote:Wildhorse schreef op 23 juni 2016 @ 21:01:

Dank je! Maar je word er dus niet heel erg suf van als zijnde zombie?





Nee zeker niet!! Ik werd erjuist actief van omdat de stress weg ging. Maat echt niet gaan autorijde. Je reactie vermogen word minder.



Verder niks
Ok! Ga straks de medicatie ophalen.
Oxazepam werkt rustgevend. Maar pas op, het is ook heel verslavend. Je lichaam raakt er aan gewend en je hebt steeds meer nodig om het juiste effect te hebben.

Dus gebruik het alleen af en toe als het echt nodig is.

Je wordt er echt geen zombie van en kunt het rustig slikken.
Hoi



Heb besloten me even terug te trekken uit dit topic. Sowieso van de psychepijler.

Merk dat ik over mijn eigen grenzen ga en trek even aan de rem.



Iedereen heel erg veel sterkte en succes.

Ik hoop echt dat dit topic blijft bestaan en dat iedereen hier z'n ei kwijt kan en elkaar blijft ondersteunen.



Zjarlotje jij mag mij altijd pben en mijn aanbod blijft staan.







Gips
Snap ik Gipsy.

Neem je rust..

Heel goed van je dat je op de rem trapt. En knap dat je je eigen grenzen aan kan geven!.



En als er wat is! Je mag altijd appen!!

Succes meid!
Gipsy Neem je rust en pas goed op jezelf. Bedankt voor je lieve input hier en kom gerust nog een keer vertellen hoe het met je gaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven