Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet...

16-10-2015 23:45 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Ik heb 2 pakken zwarte olijven.

Datum is t/m 06-05-16.

Durft iemand dat nog aan ? Zijn vacuüm verpakt.



Nou heb ik weinig verstand van olijven, maar lijkt mij niet gezond
Alle reacties Link kopieren
Op de Weggeefhoek werden ook babysokken gevraagd. Voor een jongen, dus geen roze. Er werd gereageerd of roze sokken zijn voeten niet warm hielden..



Blijkbaar vraag je sokken omdat je nieuwe niet kan of wil betalen, of omdat zo'n baby er snel uitgroeit. Wat boeit het dan welke kleur ze zijn?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73-nw schreef op 24 juni 2016 @ 18:18:

Ik heb 2 pakken zwarte olijven.

Datum is t/m 06-05-16.

Durft iemand dat nog aan ? Zijn vacuüm verpakt.



Nou heb ik weinig verstand van olijven, maar lijkt mij niet gezondVacuum verpakt: vrijwel geen zuurstof om te bederven. Zou ik gerust aandurven ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 24 juni 2016 @ 11:40:

Ik vind het zo jammer dat ik niet in die groep mag.Even een dagje je woonplaats veranderen naar bijv Spijkenisse is voldoende. En daarna verander je m gewoon terug ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Springetje schreef op 24 juni 2016 @ 18:42:

[...]





Even een dagje je woonplaats veranderen naar bijv Spijkenisse is voldoende. En daarna verander je m gewoon terug ;)zouden ze dat daar niet doorhebben dan ?
Iemand op mijn hoek wil gratis spullen voor een kinderkamer, maar alleen van minions
Alle reacties Link kopieren
quote:bommetjebom schreef op 25 juni 2016 @ 22:37:

[...]



zouden ze dat daar niet doorhebben dan ? Kun jij toch niks aan doen dat je net aan het verhuizen was
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:VanilleNoire schreef op 25 juni 2016 @ 22:47:

Iemand op mijn hoek wil gratis spullen voor een kinderkamer, maar alleen van minions



Ik Minions, maar Snoezeman wil niet naast een Miniondekbed liggen.

Toen de supermarkt Minions uitdeelde kwamen kinderen langs de deur schooien "Heeft u ook Minions?"

Ja, en die spaar ik zelf.

????
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 25 juni 2016 @ 23:17:

[...]





Ik Minions, maar Snoezeman wil niet naast een Miniondekbed liggen.

Toen de supermarkt Minions uitdeelde kwamen kinderen langs de deur schooien "Heeft u ook Minions?"

Ja, en die spaar ik zelf.

????Kwam hier dus een joch van een jaar of 10 binnen en die zag de zakjes ook liggen. Spaart u die??!!(onvoorstelbaar dat zo'n oud mens die spaart) heb gezegd dat ik ze voor iemand anders spaarde, niet dat die persoon n man van 58 is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:bommetjebom schreef op 25 juni 2016 @ 22:37:

[...]



zouden ze dat daar niet doorhebben dan ? Heb ik ook gedaan
Er zijn tot nu toe nog geen reacties op de post. Denken ze nou echt dat mensen ze een complete minion inrichting gaan schenken?
Alle reacties Link kopieren
Hoera, ik heb nu eindelijk ook een interessante gevonden. een kleine greep er uit:

Tuintafel die wel een likje verf kan gebruiken ( lees: de helft van de verf is afgebladderd)

Stoelen die makkelijk schoon te maken zijn. ( Moet je maar geloven want aanbieder heeft het niet zelf geprobeerd

Tafeltennistafel: blad is krom ,maar goed bespeelbaar ( de effecten die je krijgt bij het slaan krijg je niet bij vlakke tafels)

Tuinstoel. moet nog schoongemaakt worden ( Moet echt op mijn handen gaan zitten, anders vraag ik of die kleur die hij heeft wel echt de originele kleur is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Volgens mij lezen ze van 0181 hier mee, de laatTe tijd staan er alleen nog maar normale advertenties op. Beetje jammer weer.



Enige wat ik apart vind zijn ze advertenties van een dame die zich overal voor aanbiedt, honden uitlaten, katten oppas, schoonmaak, kinder oppas terwijl het heel overduidelijk is dat ze niet helemaal 100% is. Er reageert ook echt nooit iemand op en soms wil ik gewoon reageren omdat ik het zo zielig vind dat ze nooit reactie krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 26 juni 2016 @ 23:44:

Volgens mij lezen ze van 0181 hier mee, de laatTe tijd staan er alleen nog maar normale advertenties op. Beetje jammer weer.



Enige wat ik apart vind zijn ze advertenties van een dame die zich overal voor aanbiedt, honden uitlaten, katten oppas, schoonmaak, kinder oppas terwijl het heel overduidelijk is dat ze niet helemaal 100% is. Er reageert ook echt nooit iemand op en soms wil ik gewoon reageren omdat ik het zo zielig vind dat ze nooit reactie krijgt.Oei een spion in ons midden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Haha misschien wel de beheerster want die doet ook steeds minder rare dingen haha.
En trouwens, ik vind het zo vervelend dat er allemaal gevonden pinpassen enzo opstaan. Lever die dingen gewoon in waar je ze hebt gevonden! Als je er 1 bij de appie vind lever hem daar in, vind je hem bij de metro lever hem dan daar in!



Als ik mijn pinpas kwijt raak in de appie dan vraag ik het daar na en ga ik geen hoeken op Facebook af lopen speuren in de hoop dat iemand hem erop heeft gezet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 27 juni 2016 @ 00:01:

En trouwens, ik vind het zo vervelend dat er allemaal gevonden pinpassen enzo opstaan. Lever die dingen gewoon in waar je ze hebt gevonden! Als je er 1 bij de appie vind lever hem daar in, vind je hem bij de metro lever hem dan daar in!



Als ik mijn pinpas kwijt raak in de appie dan vraag ik het daar na en ga ik geen hoeken op Facebook af lopen speuren in de hoop dat iemand hem erop heeft gezet.Of breng hem naar de bank waar ie vandaan komt of de politie. Zie hier nu op facebook allemaal foto's voorbij komen van verloren pinpassen/portemonnee's. Ik woon in Drenthe en om de TT heen is ook een grote feestweek waar een boel volk op af komt, waar dus ook hier en daar wel eens iemand iets verliest. Sommige hebben keurig netje s de gegevens afgedekt, maar zag er ook 1 voorbijkomen met alle gegevens zichtbaar (bank, pasnummer, naam)
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 27 juni 2016 @ 00:01:

En trouwens, ik vind het zo vervelend dat er allemaal gevonden pinpassen enzo opstaan. Lever die dingen gewoon in waar je ze hebt gevonden! Als je er 1 bij de appie vind lever hem daar in, vind je hem bij de metro lever hem dan daar in!



Als ik mijn pinpas kwijt raak in de appie dan vraag ik het daar na en ga ik geen hoeken op Facebook af lopen speuren in de hoop dat iemand hem erop heeft gezet.Zo was een collega beledigd toen ik haar aansprak op het feit dat het niet handig is een gevonden IDkaart met alle gegevens zichtbaar incl. foto te delen.
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 25 juni 2016 @ 23:09:

[...]





Kun jij toch niks aan doen dat je net aan het verhuizen was
Alle reacties Link kopieren
zo word ik ook wel een beetje simpel van iedereen die blijkbaar net zijn tuin aan het opknappen is
Alle reacties Link kopieren
Maar als ik mijn pinpas verloren zou zijn, weet ik niet altijd wáár ik die kwijt ben geraakt. Toch maar (deels afgedekt) op FB en zsm inleveren bij de bank, desnoods buiten de openingstijden in de bus gooien ofzo.



Het stoort me met die 'gevonden-verloren' berichten, net als de 'ik ben mijn kat kwijt' berichten dan wel dat ze zonder te lezen worden gedeeld. Vaak staat ergens bij het originele bericht dat het al is opgelost, maar hij wordt gewoon een keer of wat gedeeld op dezelfde pagina.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Soms zelfs berichten van vermiste kinderen/mensen die al lang en breed weer terecht zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:bommetjebom schreef op 27 juni 2016 @ 16:16:

zo word ik ook wel een beetje simpel van iedereen die blijkbaar net zijn tuin aan het opknappen is Ja, hier ook, de tuintegels vliegen je om je oren. Daarbij zijn ook overijverige leden oude berichten (lees: 2015 of 2014) omhoog aan het halen, zodat de beheerders ze kunnen weghalen. En dan wordt er door mensen weer op gereageerd of die tegels oid er nog zijn, er wordt niet naar de datum gekeken. Rete-irritant want dat verschijnt ook bij iedereen boven in de tijdlijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 27 juni 2016 @ 17:09:

[...]





Ja, hier ook, de tuintegels vliegen je om je oren. Daarbij zijn ook overijverige leden oude berichten (lees: 2015 of 2014) omhoog aan het halen, zodat de beheerders ze kunnen weghalen. En dan wordt er door mensen weer op gereageerd of die tegels oid er nog zijn, er wordt niet naar de datum gekeken. Rete-irritant want dat verschijnt ook bij iedereen boven in de tijdlijn.hahahah ja inderdaad
Waar ik me over blijf verbazen: mensen die totaal geen rekening houden met de omvang van het voorwerp dat ze komen ophalen. Gisteren hier twee jongens die een klein kastje 1x0.5 m op de fiets gingen vervoeren. Die dronken man die een flinke kras op zijn auto maakte in een poging om een boekenkast erin te stouwen.

Een vrouw die een wasmachine in een piepklein autootje van haar vriend op kwam halen. (Die hebben nog 20 minuten op de stoep staan bakkeleien.)



Je ziet de foto toch? Je leest de afmetingen. En dan denk je: ja, die wasmachine kan makkelijk achterop de fiets.



Van mijn man mag ik nooit helpen. Die zegt: je geeft al iets gratis weg, ze zoeken het maar uit. Tegenwoordig zeg ik vaak al dat iets groot/zwaar is en dat ze een extra persoon om te tillen mee moeten nemen. En het dan toch niet doen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven