Zwangerschapswens 2016 (met tabel)

29-04-2016 09:42 1499 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik een nieuwe topic starten met meiden die dit jaar gestart zijn of gaan starten met het uit laten komen van hun kinderwens. Ervaringen uitdelen en gezellig kletsen over de dingen die ons bezig houden in deze spannende fase!



NaamLeeftijd (v - m)1e/2e/?e KindjeRondeNODZwangerWanneer uitgerekend?BijzonderhedenRosalie8728 - 291e713/08/20161992Mel23 - 281e303/06/201616-02-201713-7-2016 en 26-7-2016 echo's!_pebble31 - 311e417/07/2016Pris199223 - 301e507/07/2016miskraam gehad in januariRoosjediedeldoosje33 - 332e601/07/2016 2 miskramen gehad, eerste echo 25/7!prettymama27 - 272e1??/??/????Begint met zwanger worden in SeptemberSophia1985530 - 301e312/08/2016xEefje91x25 - 251e5miskraam gehad in ronde 4Valentina9224 - 311e229/07/2016zwangerworden2016x 23 - 26 1e618/08/2016Snoep8333 - 311e415/08/2016Pinguinlove28 - 271e48/8/2016miskraam/ curretage aprilHappymommy2727 - 262e210/07/2016 10 augustus 2016 eerste afspraak gyneacoloog!Apenkoppie25 - 301e1??/??/???? Musketi32 - 323e210/08/2016Maki93 22 - 27 1e120/07/2016Antroposoofje 26 - 25 2e1 06/08/2016
He dames!!



Sorry van mijn weinige reacties laatste tijd.. Ik ben ontzettend druk met werk en ik word met de dag misselijker.. Gisteren tegen het spugen aan..



Oke! Geklaag over!



Dames, ik dacht dat we een afspraak hadden? Tenminste 1 positieve test!



Ik lees wel altijd mee hoor, en voel de spanning en onzekerheid heel goed. Dat had ik ook.



Happymommy27 was het nog gelukt vanacht om een momentje te vinden? En is je test inmiddels positief? Ik had pas gesekst op dag van positieve test dus er is nog hoop!



Eefje fijne vakantie, geniet ervan!!



Snoep jeetje wat klinkt jij ineens relaxed vergeleken met de eerste maand, super fijn voor je!



Valentina heb je een regelmatige cyclus altijd of heb je hier niet zo'n goed zicht op? Als je cyclus niet regelmatig is (zoals bij mij) adviseer ik echt ovu testen.. Niet alleen om de timing qua sex, maar ook gewoon dat je weet waar je aan toe vent!





Maandag eerste echo, ik ben zooooo nieuwsgierig!!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Mel



Leuk he zwanger zijn hahaha.

Enne gister avond wss die nog niet positief.

Heb nog wel men moment gevonden hahaa

Nu aant werk dus straks even testen.

Is die dan positief mag die nog een x hahahaha
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mel, spannend de eerste echo! En balen van je misselijkheid. Hopelijk wordt dat snel minder.



@ Valentina, je lichaam houd je wel lang in spanning zeg. Toen ik niet ongesteld werd deze maand zei de huisarts dat ze na een week overtijd een bloedtest konden doen voor HCG.



@ Hier, even wat minder met zwanger worden bezig. Heb gister m'n contract getekend voor onbepaalde tijd en dat levert een hoop rust op. Geen gedoe meer met solliciteren waar ik al maanden soort van mee bezig was maar de uiteindelijke stap durfde ik niet te zetten omdat ik het zo naar m'n zin heb op m'n huidige werk. En nu mag ik dus blijven
valentina balen dat je niet weet waar je aan toe bent. heb je ondertussen nog getest? ik zou inderdaad nog een paar dagen wachten want als je een negatieve test hebt is die niet ineens positief de volgende dag. of je HCG word laat aangemaakt of je hebt een late ei gehad en dan word je dus nog ongesteld. ik zou na 1 week overtijd contact opnemen met de huisarts om te vragen of ze een bloedtest kunnen doen.



Rosalie wat fijn joh een vast contact gefeliciteerd!!
@Rosalie wat leuk! Gefeliciteerd!!



@ hier even snel een update voor we weggaan, vanmorgen wel getest en uiteraard weer negatief.

Net in de hotelkamer wel licht roze bij het afvegen, dus hopelijk betekent dat of dat mn ongesteldheid eraan komt. Of.....



Wij gaan lekker genieten van onze vrije dag samen dus ik zal jullie morgen pas weer een update geven.



Fijne zaterdag dames!
Gefeliciteerd Rosalie, wat goed!!



@Mel, lastig de misselijkheid. Is er iets neutraals wat je kan eten om het te voorkomen?



@Samantha, ah, er gebeurt in elk geval íets nu, dat is fijn. We horen misschien morgen wel welke kant het op is gegaan
Alle reacties Link kopieren
@rosalie gefeliciteerd! Super fijn!!



@valentina hopelijk meer duidelijkheid voor je binnenkort!
Even een *leuke* update vanaf ons avondje weg....

Ongesteld geworden

Hiermee komt mn gemiddelde cyclus op 34,3 dag



Mn nieuwe NOD volgens app is nu 29-07
Ach, wat jammer Vervelend dat je zo lang in spanning werd gehouden.

Dit waren niet erg vruchtbare weken voor onze groep...komende tijd hopelijk wel!
Alle reacties Link kopieren
Ah wat jammer Valentina hopelijk lukt het nog om er een leuke avond van te maken.

Dit was inderdaad geen vruchtbare maand maar gelukkig wel een goede maand voor Mel en Apenkoppie Hopelijk komende maanden meer hartjes in de tabel.
valentina wat balen :( vol goede moed naar de volgende ronde. welke app gebruik jij als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
Oww wat balen valentina! Niet leuk zo lang in spanning wachten zeg!
Prettymama ik gebruik my cycles, van iemand van ons forum overgenomen in het begin weet alleen even niet meer wie. Vind het best handig want je kunt daarmee ook je gemiddelde duur handmatig aanpassen. Die van mij heb ik nu maar gewoon op 35 dagen gezet



Ja we hebben het alsnog wel erg leuk gehad gisteren hoor! Ben allang al blij dat ik weet waar ik aan toe ben deze maand.

Had gisterochtend nog een bestelling extra vroege zwangerschapstesten gedaan haha. Nu maar even een bestelling ovu testen plaatsen. Kan niet nog een maand zo zitten afwachten.

Heb het er gisteren met mn vriend over ovu testen gehad, en hij was er niet zo een voorstander van, vond het dan een beetje klinisch worden. Heb gezegd dat ik het wel wil om mezelf wat meer rust te geven en dat snapte hij ook wel. Maar dan vertel ik het hem gewoon niet



Fijne zondag meiden
valentina daar is niks klinisch aan hoor! je bent nu eenmaal maar 24 uur vruchtbaar in 1 maand dus is het best logisch en vooral makkelijk dat je hem door middel van ovulatie testen kan opsporen ik ga die app eens downloaden ik heb nu de app menstruatie dagboek maar volgens mij berekent die geen gemiddelde
Nee deze ook niet hoor dat heb ik zelf gedaan

30-35-38. Heb wel een bijna constante stijgende lijn te pakken
Oh maar ik heb ook My Cycles, en bij mij berekent 'ie wel zelf een gemiddelde.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer Valentina..was er al bang voor na al die negatieve testen..herkende mezelf erin vorige maand.



Ik gebruik mijn kalender..fijne app! Kan er zelf veel info aan toevoegen!



Hier een druk maar relaxed weekend..hele huis schoon gemaakt..!
@pebble oh nouja dit is pas mn tweede cyclus waarmee ik de app gebruik dus misschien dat het daar aan ligt dan.



@Snoep ach vallen en meteen weer opstaan & doorgaan denk ik maar zo, ergens wist ik het ook wel een beetje.

Vanaf deze maand maar ovu testen gebruiken en dan heb ik hopelijk meer zicht op wat er komen gaat
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is een heel goed plan van die ovu testen!! Ik sta er momenteel ook een stuk relaxter in..als ik maar weet dat ik een eisprong heb gehad..scheelt al een stuk!

Ook met een menstruatie..dan weet je wanneer je het ongeveer kunt verwachten.
Ohja, dat kan misschien daarom zo zijn Samantha.



Ik hoop deze maand ook m'n LH piek te vinden!
Ik gebruik de app mijn biologische klok maar ga even die jullie noemden downloaden, ik vond deze in t begin zo fijn omdat er per dag een 'weetje' stond bv dat baarmoederslijmvlies nu weer werd opgebouwd en vandaag n uurtje sporten goed zou zijn enz.. Maar dit is elke maand precies t zelfde dus ken al die adviezen nu wel.



Balen Valentina, maar je weet nu wel waar je aan toe bent!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Pebble!

[edit: bedankt Rosalie87 voor het toevoegen aan de tabel, dat had ik even gemist]



Mijn vriend en ik willen graag een tweede kindje. In oktober 2014 is ons zoontje geboren, op de uitgerekende datum :-) Destijds ben ik letterlijk van 1x seks zwanger geworden, de eerste keer dat we het probeerden.



Voor de tweede gaat het iets minder soepel: afgelopen december bleek ik ineens zwanger te zijn maar kreeg ik helaas een ruime maand later bij de eerste echo te horen dat het vruchtje al lang geleden was gestopt met groeien: missed abortion dus. Ik heb toen afgewacht en na een week kreeg ik bruinverlies en weer een paar dagen later kwam de miskraam op gang. Dat was een erg heftige ervaring, had ik niet verwacht bij zo'n klein vruchtje. Maar blijkbaar speelt de duur van de zwangerschap ook een rol en was er zoveel bloedverlies doordat ik wel al 10 weken "zwanger" was. Na 1 cyclus afgewacht te hebben probeerden we het in maart opnieuw. Ook weer direct zwanger, helaas kreeg ik een week na de positieve test weer een miskraam. Dit was meer een soort verlate menstruatie, gelukkig.



En nu, heb ik vanochtend, negen dagen na mijn ovulatie weer positief getest. Heel licht en gezien mijn eerdere ervaringen ben ik niet zo snel overtuigd. Die zwangerschapswens 2016 is wat mij betreft nog niet vervuld



Voor de tabel:

33-33, 2e kindje, ronde 6, nod is 1/7, bijzonderheden: twee miskramen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu ook een app. My calendar. Het is wel overzichtelijk zo en ga ook m'n klachtjes er maar in bijhouden. Zie ik alleen dat ik vanaf vandaag vruchtbaar ben en het afgelopen weekend nog niet maar toen hadden we juist zo 'n zin en hebben het weer dagelijks gedaan elke maand doen wij het volgens mij te vaak net voor de vruchtbare periode terwijl we beiden weten dat om de dag beter is. Nu vandaag toch maar overslaan dat is beter voor het zaad gelukkig is het maandag en hebben wij op maandag vaak toch al weinig zin. Hier vandaag dus volgens de app de vruchtbare periode aangebroken! We kunnen dus weer aan de bak. 'Gelukkig' ben ik momenteel niet zo ermee bezig dat ik graag moeder wil worden, ben er nog steeds een beetje klaar mee door de vorige ronde. Maar zin in seks heb ik wel dus dus dat scheelt. Iedereen weer succes met het zoeken naar de LH piek
Alle reacties Link kopieren
Welkom Roosjediedeldoosje. Wat vervelend die miskramen. Maar wat fijn dat je nu weer een licht positieve test hebt. Hopelijk komt het deze keer helemaal goed maar snap dat je er onzeker van bent geworden of het dit keer echt raak is
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden,



Ik was vandaag een dag thuis van m'n werk.

Buikgriep en overgeven, nu gaat het wel weer.



Ik vanmiddag paar leuke filmpjes gekeken op you tube van baby's en bevallingen etc.

En ben daardoor spontaan down geworden, haha! Dacht ineens...dat zal voor ons niet weggelegd zijn etc. Zo stom..had iets teveel tijd om te fantaseren en zorgen maken om van alles..



Vriend is deze week superrr druk en heeft veel in de planning staan..Dus ik hoop aankomend weekend of de week erop een positieve ovutest te zien en er gebruik van te kunnen maken.

En anders maar niet..vind het voor hem ook wel zielig zich helemaal rambam werken en een vrouw die zeurt om op de klok te vrijen..Dus ik ga me inhouden..qua 'zeuren' ik gooi het maar de daden hahaha

Verder heb ik een korte werkweek nog 2,5 dag and thats it! Hoop op een zonnetje..want dit is ook niks zeg!



Hoe gaat het met jullie allemaal?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven