Nexit? Bijven of gaan.....

25-06-2016 01:03 663 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zou jij stemmen?



Ik stem voor ja.

Nederland blijft in de E.U.

Totaal aantal stemmen: 318

ja (72%)
nee (28%)
quote:hollebollegijs schreef op 26 juni 2016 @ 06:23:

[...]





Vind je dat?



Ik vind het onsportief.



Ze organiseren zelf een referendum en als de uitslag niet bevalt komen ze met argumenten als: De BREXIT stemmers wisten niet wat ze stemden, waren te oud, waren te laag opgeleid etc.





Misschien een idee om over na te denken VOOR je een referendum organiseert.Waarom blijf je steeds herhalen dat je het flauw/onsportief etc. vindt dat Brexit zeurt over de uitslag?
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 26 juni 2016 @ 06:45:

[...]





Waarom blijf je steeds herhalen dat je het flauw/onsportief etc. vindt dat Brexit zeurt over de uitslag?



Omdat het een terugkerend onderwerp is.

Komt steeds weer voorbij.



Lees steeds weer dezelfde argumenten en dan volgt, uiteraard, steeds weer mijn reactie dat ze zich niet als kleuters moeten gedragen maar hun verlies moeten accepteren.



Let wel, het was het REMAIN kamp dat dit referendum heeft georganiseerd, ze hebben volgens mij niet eens de moeite genomen hun opponenten te feliciteren.

Iets dat Rutte & co wel deden na de overwinning van GeenPeil tijdens het Oekraïne referendum.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 26 juni 2016 @ 07:34:

[...]





Omdat het een terugkerend onderwerp is.

Komt steeds weer voorbij.



Lees steeds weer dezelfde argumenten en dan volgt, uiteraard, steeds weer mijn reactie dat ze zich niet als kleuters moeten gedragen maar hun verlies moeten accepteren.



Let wel, het was het REMAIN kamp dat dit referendum heeft georganiseerd, ze hebben volgens mij niet eens de moeite genomen hun opponenten te feliciteren.

Iets dat Rutte & co wel deden na de overwinning van GeenPeil tijdens het Oekraïne referendum.En weer herhaal je het, terwijl het (voor mij) allang duidelijk is.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 26 juni 2016 @ 07:42:

[...]





En weer herhaal je het, terwijl het (voor mij) allang duidelijk is.



Cameron is in mijn ogen helemaal een lafaard, organiseert een referendum en smeert hem na afloop.

Pfffffffffffffff zulke leiders heeft een land NIET nodig.



Johnson vind ik ook niets, ik denk dat Nigel Farage een goede zou zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 26 juni 2016 @ 07:45:

[...]





Cameron is in mijn ogen helemaal een lafaard, organiseert een referendum en smeert hem na afloop.

Pfffffffffffffff zulke leiders heeft een land NIET nodig.



Johnson vind ik ook niets, ik denk dat Nigel Farage een goede zou zijn.Meen je nou serieus dat het voor Cameron een goed idee was om te blijven?
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 26 juni 2016 @ 07:53:

[...]





Meen je nou serieus dat het voor Cameron een goed idee was om te blijven?



Ja / Nee



Het had hem gesierd dat hij als organisator van het referendum de artikel 50 procedure, die heel complex is ingezet had.

Hij had naar Brussel gemoeten en de uittreding regelen voor zijn opvolger.



Dat is ook de kritiek die nu in Engeland losbarst binnen de conservatieve partij, hij (Cameron) vaart tegen een ijsberg en verlaat als eerste het schip.



Ik deel je mening dat hij uiteindelijk wel weg had gemoeten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 26 juni 2016 @ 07:45:

[...]





Cameron is in mijn ogen helemaal een lafaard, organiseert een referendum en smeert hem na afloop.

Pfffffffffffffff zulke leiders heeft een land NIET nodig.



Johnson vind ik ook niets, ik denk dat Nigel Farage een goede zou zijn.



Ja en nee. Gezien zijn eerdere statement dat hij aan zou blijven is het inderdaad een besluit wat enigszins laf overkomt nu hij bij de "verliezende" kant hoort. Anderzijds kan ik het wel begrijpen, met name dat hij het van te voren niet gezegd heeft. Had hij bij voorbaat al gezegd te vertrekken wanneer Remain zou verliezen, zouden mensen die hem graag zouden zien vertrekken dat als reden kunnen kiezen om Leave te stemmen, terwijl zijn blijven en of aftreden los staat van wel of niet in de EU blijven an sich.

Wat je later schrijft, dat hij het niet tot oktober moet laten liggen, ben ik wel met je eens.

Ik ben benieuwd hoe hij zijn rol de komende weken zal vervullen. Want wel direct starten met de procedure is het ene uiterste, niks doen het andere, en in het midden liggen ook nog een aantal opties waarvan het nu nog niet duidelijk is of hij er wel/niet mee aan de slag gaat.

Al heeft het bestuurd voorlopig zijn handen toch vol aan de roep voor het tweede referendum, dat stof moet sowieso eerst gaan liggen voor men überhaupt verder kan.
Alle reacties Link kopieren
Het is logisch dat Cameron vertrekt voordat de onderhandelingen serieus van start gaan. Hij kan niet namens degenen die het vertrek wensten de voorwaarden vaststellen.

En als vergelijking met het schip: er hebben zich andere kapiteins op de brug gemeld en een meerderheid van de opvarenden wil een andere kapitein aan het stuur zien.
quote:hollebollegijs schreef op 25 juni 2016 @ 23:02:

[...]





Blijven natuurlijk wel 63 miljoen consumenten.

Daar willen veel bedrijven / landen wel zaken mee doen.Uiteraard, helemaal als ze iets meer moeten betalen voor dezelfde producten ;)
Overigens is een nexit referendum in NL bij wet verboden. Dan moet er een aanpassing in de wet komen. Die komt er wellicht pas als Wilders het voor het zeggen heeft. Dan moet hij de meerderheid van de kamer nog meekrijgen voor die wetswijziging en als hij die hij die al krijgt een referendum uitschrijven. Tegen die tijd zijn we meer dan twee jaar verder en heeft iedereen in NL de effecten op de normale mens in de UK al gezien. Ook de mensen die nu voor een Nexit zouden stemmen. Enfin, de kans dat er dan veel mensen voor een Nexit gaan stemmen is vrij klein.



Het enige wat ik joop is dat ze in Brussel eens gaan kijken naar wat ze doen en dat gaan aanpassen.
Natuurlijk stapt Cameron op. Ik zie niet in wat hij anders kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Het is in de UK eigenlijk een (goed?) gebruik dat een premier na een nederlaag opstapt na een verkiezingsnederlaag. Omdat hij zich had opgesteld als uitgesproken voorstander van REMAIN, kon hij niet anders dan opstappen na de nederlaag. DE reden waarom Boris zich bij het LEAVE-kamp heeft aangesloten was eigenlijk niets meer en niets minder dan een manier om Cameron te wippen en zijn plaats in te nemen. Die twee mogen elkaar totaal niet. Het zou ook raar overkomen als degene die voor een verblijf in de EU is een vertrek zou moeten gaan leiden. Wat mij trouwens op valt is dat Boris en Nigel ineens GEEN haast meer hebben met het vertrek. Kennelijk zijn ze toch bang voor de gevolgen?
Cyrano de Bergerac: Er zijn veel mensen wier rapheid van de tong enkel voortkomt uit hun onmacht om te zwijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:gascogner schreef op 26 juni 2016 @ 10:22:

Wat mij trouwens op valt is dat Boris en Nigel ineens GEEN haast meer hebben met het vertrek. Kennelijk zijn ze toch bang voor de gevolgen?



Boris en Farage werken niet samen voor alle duidelijkheid.

Farage wil er liever vandaag dan morgen uit Johnson is zich dood geschrokken en wil heronderhandelen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Super



http://www.ad.nl/nieuws/v ... trijd-voor-2017~af87375a/
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Avondzon schreef op 25 juni 2016 @ 09:09:

Ik ken mensen die Nexit zullen stemmen, om de politiek een 'poepie te laten ruiken'. Totaal geen inzicht in het hoe en waarom, maar alleen maar trappen tegen. Dat zijn dezelfde mensen die denken dat vluchtelingen €4000,00 per maand krijgen vand e overheid.

Een vluchteling kost het land 36.000 euro per jaar hoorde ik vorige week op tv



Ik ben tegen Nexit maar ik ben wel voorstander van veel minder bemoeienis van Brussel. Boeren moeten hun overtollige melk kwijt kunnen aan Rusland....
Het spookt
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toch blij om te lezen dat het overgrote gedeelte hier geen voorstander van Nexit is.



De beweegredenen voor Brexit lagen grotendeels bij het argument `te veel buitenlanders`. Dat is niet een heel erg praktisch bezwaar tegen Europa. De mensen die vóor gestemd hebben, hebben niet goed nagedacht over de consequenties van brexit. De jongeren waren grotendeels tegen. En die hebben nog lang te gaan. Langer dan de ouderen die vóor gestemd hadden.
Die ouderen willen gewoon die goede ouwe tijd terug......
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 27 juni 2016 @ 16:55:

Die ouderen willen gewoon die goede ouwe tijd terug......

Oh, ik ook wel eens. Maar punt is dat er meestal geen terug meer is.

En de ouderen wilden in dit geval iets ten kosten van de jongeren die nog een lange tijd te gaan hebben in het leven en in het arbeidsproces. En dat was gewoon heel egoistisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 27 juni 2016 @ 16:49:

Ik ben toch blij om te lezen dat het overgrote gedeelte hier geen voorstander van Nexit is.



De beweegredenen voor Brexit lagen grotendeels bij het argument `te veel buitenlanders`. Dat is niet een heel erg praktisch bezwaar tegen Europa. De mensen die vóor gestemd hebben, hebben niet goed nagedacht over de consequenties van brexit. De jongeren waren grotendeels tegen. En die hebben nog lang te gaan. Langer dan de ouderen die vóor gestemd hadden.



De beweegredenen zijn veel diverser: minder bemoeienis van de EU, eigen soevereiniteit en men is afgeknapt op Merkel, de machtigste persoon in de hele EU.

Waarom doen alsof mensen achterlijk zijn terwijl ze duidelijke punten hebben om Brexit te stemmen?



Overigens is gezien vrij verkeer van personen, 'teveel buitenlanders' wel een steekhoudend argument. In vk wonen 3 miljoen oost-europeanen.



Van de jongeren heeft 1/3 gestemd waarvan 3/4 voor was. Dat is wat anders dan 'de jongeren'. Blijkbaar vond 2/3 van de jongeren het niet relevant genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 27 juni 2016 @ 17:09:

[...]



Oh, ik ook wel eens. Maar punt is dat er meestal geen terug meer is.

En de ouderen wilden in dit geval iets ten kosten van de jongeren die nog een lange tijd te gaan hebben in het leven en in het arbeidsproces. En dat was gewoon heel egoistisch.



Kun jij de toekomst voorspellen? Over 10 jaar is vk misschien het meest welvarende land in Europa.

En laten we wel wezen: de eu stort van de ene in de andere crisis zonder problemen op te lossen. En rampspoed was er sowieso, als lidstaat van de EU. Dus wat voegt het dan toe?
Alle reacties Link kopieren
quote:elfje12 schreef op 25 juni 2016 @ 19:26:

[...]



Ja, klopt. Omdat waarschijnlijk Nederlanders niet willen werken voor een heel laag bedrag en Polen wel.



.



Laat dat nu anders liggen. In Polen ligt het loon lager dan hier. Daarom komt de Pool naar Nederland om hier tegen een basissalaris werk te doen. Een Nederlander wordt dan niet meer aangenomen, omdat een Pool goedkoper is.



Laten we niet de Nederlandse arbeider er de schuld van geven dat Polen genoegen nemen met een basissalaris. Nederlanders worden niet meer aangenomen, tegen Polen valt niet op te concurreren.



Want wat denk je dat een werkgever aanneemt? Iemand in schaal 1? Of iemand die door wil groeien naar schaal 2 en 3?
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 27 juni 2016 @ 17:09:

[...]



Oh, ik ook wel eens. Maar punt is dat er meestal geen terug meer is.

En de ouderen wilden in dit geval iets ten kosten van de jongeren die nog een lange tijd te gaan hebben in het leven en in het arbeidsproces. En dat was gewoon heel egoistisch.Misschien is het wel veel dommer om in de EU te blijven hangen. Een volslagen ondemocratisch orgaan dat het welzijn van de burgers van de aangesloten landen niet op de 1e plaats heeft staan. Het zou zomaar zo kunnen dat de UK veel beter af is zonder een bemoeizuchtige EU die klauwen met geld kost, haar buitengrenzen weigert te bewaken en nu ook de de ogen heeft gericht op onze zelf gespaarde pensioenpotten.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_295669 wijzigde dit bericht op 04-09-2017 16:23
99.58% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven