Blaasontsteking Poes gaat niet over

26-06-2016 09:46 19 berichten
x
Middelen die ik heb meegekregen zijn overigens:

Loxicom

Clavubactin 50/12.5mg
Toch even de dierenarts bellen en overleggen!

Als ze amper drinkt, is het natuurlijk ook niet zo raar dat ze weinig plast, wat er niet in zit hoeft er ook niet uit. Maar dat ze zo weinig drinkt, is wel iets wat direct aanpak nodig heeft.



Als je wat kip kookt en daar het vocht van geeft, vindt ze dat niet lekker?
Alle reacties Link kopieren
Heel erg vervelend en pijnlijk voor haar, en dus ook voor jou, sterkte!



En ja het is inderdaad altijd duur maar dat moet je vtv natuurlijk altijd al incalculeren als je dieren neemt..als je krap zit hoort dat geen invloed te hebben op zorg voor je huisdier, dus zorg altijd dat je minstens 500 of 1000 euro gereserveerd hebt staan (in een envelop thuis) puur bestemd voor dierenartsenbezoek. Dan heeft dit geen enkele invloed op je huidige budget als je krap zit en zul je gerust zijn dat je zo goed mogelijk voor je huisdier kunt zorgen bij ziekte.



Als je je zorgen maakt zou ik de dierenartsen post dus bellen voor (evt telefonisch) overleg, leg daar het hele verhaal uit uit wat je nu hier vertelt en hoor aan wat ze daarvan vinden. Wij zijn hier geen dierenarts...dus tja. Wil je dit niet vandaag doen, doe het dan morgenvroeg!

Succes..
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat heeft zo'n 10 weken lang blaasontsteking gehad toen ze 1,5 was. Zij kreeg dieetvoer en metacam (pijnstiller) en uiteindelijk is het toen overgegaan. Sterkte, is niet leuk!
Katten zie je vaak ook niet drinken, als je dat met regelmaat zou zien is vaak een medische reden aan de orde. Heeft de dierenarts gezegd dat ze veel vocht moet hebben? In dat geval zou ik het blikvoer verhogen en evt. wat lactosevrije melk bijgeven. Dat minder poepen kan aan het voer liggen, dat het makkelijker verteerbaar is misschien. De AB werkt nog een tijdje door en ook als het nog niet op is kun je het over het weekend heentillen. Hier ben ik ook vaker met een poes geweest in haar beginperiode, ze was komen aanlopen en haar blassontstekingen werden veroorzaakt door stress. Ik denk dat ze het zeker 3 keer achter elkaar heeft gehad. Daarna nooit meer.
Bel de dierenarts.
Alle reacties Link kopieren
Hè, wat naar voor je diertje en jou. Het beste is inderdaad overleggen met de dierenarts wat een gezond beeld is m.b.t. eten en drinken.



Wat tips voor extra vocht: hier helpt het als ik het natvoer aanleng met water tot een soep. Kat lepelt dan het water naar binnen door het lekkere smaakje.

En als ze graag speelt of nieuwsgierig is, leg eens wat ijsblokjes op een bord. Vindt mijn kat lekker om aan te lebberen/mee te spelen.
quote:Defrona schreef op 26 juni 2016 @ 09:59:

Heel erg vervelend en pijnlijk voor haar, en dus ook voor jou, sterkte!



En ja het is inderdaad altijd duur maar dat moet je vtv natuurlijk altijd al incalculeren als je dieren neemt..als je krap zit hoort dat geen invloed te hebben op zorg voor je huisdier, dus zorg altijd dat je minstens 500 of 1000 euro gereserveerd hebt staan (in een envelop thuis) puur bestemd voor dierenartsenbezoek. Dan heeft dit geen enkele invloed op je huidige budget als je krap zit en zul je gerust zijn dat je zo goed mogelijk voor je huisdier kunt zorgen bij ziekte.



Als je je zorgen maakt zou ik de dierenartsen post dus bellen voor (evt telefonisch) overleg, leg daar het hele verhaal uit uit wat je nu hier vertelt en hoor aan wat ze daarvan vinden. Wij zijn hier geen dierenarts...dus tja. Wil je dit niet vandaag doen, doe het dan morgenvroeg!

Succes.. Poes is een aantal maanden geleden van het balkon gevallen met een operatie van 1000€ als gevolg. Dat geld had ik dus apart staan en dat Vul ik niet zo maar weer even snel aan. Ik vind je toon wat belerend.
quote:roozzda schreef op 26 juni 2016 @ 10:14:

Hè, wat naar voor je diertje en jou. Het beste is inderdaad overleggen met de dierenarts wat een gezond beeld is m.b.t. eten en drinken.



Wat tips voor extra vocht: hier helpt het als ik het natvoer aanleng met water tot een soep. Kat lepelt dan het water naar binnen door het lekkere smaakje.

En als ze graag speelt of nieuwsgierig is, leg eens wat ijsblokjes op een bord. Vindt mijn kat lekker om aan te lebberen/mee te spelen.Dank voor je reactie. Ik heb alles op de ijsblokjes na geprobeerd! Die ga ik zo even toepassen, dankjewel
Heb de dierenarts proberen te bellen maar die zijn dicht.



Poes zit nu wel een aantal urinary brokjes naar binnen te werken
De dierenarts heeft altijd een weekendvervanger, heb je het antwoord bandje goed afgeluisterd?
Ja ik heb de vervanger gebeld maar ook daar nemen ze niet op. Er is een nummer voor levensgevaar maar dat lijkt me nu ook niet het geval
Je bent vrijdag geweest, en het moest aan het eind van het weekend beter gaan (dus nog niet over zijn). Het is nu zondagochtend, en je ziet al wat verbetering (minder plassen). Ze drinkt niet goed, maar dat deed ze nooit. En ze eet minder, maar dat hoort bij het dieet (een kat heeft van Urinary maar een heel klein beetje nodig in vergelijking met normaal voer).



Geef het de tijd, de dokter zegt niet voor niets "eind vh weekend", de medicatie heeft tijd nodig om te gaan werken.
quote:-NummerZoveel- schreef op 26 juni 2016 @ 10:38:

Je bent vrijdag geweest, en het moest aan het eind van het weekend beter gaan (dus nog niet over zijn). Het is nu zondagochtend, en je ziet al wat verbetering (minder plassen). Ze drinkt niet goed, maar dat deed ze nooit. En ze eet minder, maar dat hoort bij het dieet (een kat heeft van Urinary maar een heel klein beetje nodig in vergelijking met normaal voer).



Geef het de tijd, de dokter zegt niet voor niets "eind vh weekend", de medicatie heeft tijd nodig om te gaan werken.Dankje. Dat stelt wat gerust. Ik wil dat ze happy is, en baal dat dat nu niet zo is
Het is heel vervelend, zo'n blaasontsteking. Het heeft wel even een paar dagen tijd nodig. Heeft ze een onderhuids vochtinfuus gehad vrijdag? Indien dit niet het geval is en het morgen nog niet beter gaat, zou ik daarom vragen. Dat krijgt ze lekker wat extra vocht binnen en dat is ook goed boor de blaas. Kan deze doorspoelen. Weinig drinken (opzich normaal) en blaasontsteking is een slechte combi.
Hoi.



Nee ze heeft geen infuus gehad. Ik geef haar nu wat extra met een pipet ook
Alle reacties Link kopieren
Wat hier goed werkt om wat extra vocht binnen te krijgen;



-Vis koken en wat kookwater aan de vis toevoegen (als ik vis kook zijn ze allemaal binnen een halve minuut in de keuken).

-Kraan aanzetten

-Bakje decoratie neerzetten, bij voorkeur met drijf- of zuurstofplantjes erin (tuincentrum).



Water dat niet bedoeld is om te drinken smaakt veel beter dan water uit een poezebakje. Zet ik hier een bakje voor de katten neer naast een glas voor mezelf, nou, mijn glas gaat leeg en het bakje blijft onaangeroerd. Het water dat op de tuintafel ligt, dat van de konijntjes en zelfs het water uit de tuingieter gaat er goed in.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
"Alleen bij levensgevaar" zeggen ze zodat je niet belt over een ingegroeide nagel ofzo, maar hier mag je over bellen hoor. Dat vinden ze prima.



Vraag gewoon even of je het goed doet, dat is fijn voor jou en voor je kat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven