+30 en zwanger willen worden vanaf jan/febr

25-02-2016 20:50 3575 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal



Ik lees al een tijdje mee

Wil graag meeschrijven maar overal zitten de topics vol



Ik ben 31 en zou heeeeel graag nog 1 kindje willen krijgen.

Nu ronde 2



Helaas vandaag ongesteld geworden 4 dagen te vroeg 😥

Snap niks meer van m'n cyclus

Heb 1,5 jaar de implanon gehad



Nog meer meiden die pas begonnen zijn met proberen?
Alle reacties Link kopieren
@satire: wel pittig zeg zoveel leren

Maar precies op tijd klaar

Heb je dan ook gegarandeerd een baan?



@vanessa: fijn weekend



@messe: dat schiet alweer op is dat een termijnecho





Ps uitslag combi test krijg ik over 1,5 week

Uit urine kweek is gebleken dat ik drager van gbs bacterie ben (streptokokken) wel een tegenvaller :(



En van de week kweek in leveren om te kijken of ik een darmbacterie heb dus dat gaat goed hier
Alle reacties Link kopieren
Zo wat is er weer veel geschreven. Ik ga even op mijn gemak bij lezen.

Helaas was mijn lichte bloedverlies de voorbode van meer. Ik ben inmiddels overtuigend ongesteld geworden. Dus wij zijn door naar ronde 8. Beetje jammer. Maar ja. Met de verhuizing binnenkort en alles eromheen vind ik het dan weer niet zo erg.
Alle reacties Link kopieren
Jammer Series



Deesje wat houdt dat precies in? Krijg je er medicijnen voor?



Vanessa veel plezier morgen!



Satire snap ik dat je moe bent, werk en studie en een kind. Hoop dat je er in december mee klaar bent, zou lekker zijn zo voor de bevalling.



Kaatje klinkt als een fijne vakantie!



En Zonne?
Alle reacties Link kopieren
Balen Dees! Maar denk dat t wel goedkomt.



Haha heb m'n vriend al gewaarschuwd voor morgen. Hoop dat we niet te laat zijn maar denk dat t precies optijd wordt.



Jammer serieas maar dan maar lekker zwanger worden na verhuizing.
Alle reacties Link kopieren
@serieas: shit meid :(



@vanessa: het hoeft maar 1x raak te zijn he dus wie weet !!



@saywhat: het is een streptokokken bacterie die gevaarlijk voor de baby kan zijn. Eigenlijk vooral pas met bevallen.

Dan moet je van tevoren onder de bevalling (4 uur voor je bevallen bent) ab via het infuus krijgen voor de baby

Ook moet je langer blijven in het Z-H



Ik ga tzt vragen voor inleiding omdat mijn 'natuurlijke' bevalling in minder dan 4 uur ging



Even iets anders

Ben blij maandag mag eindelijk mijn beugel eruit. Lang genoeg geduurd
Poeh Dees, dat is balen. Hoe komt het dat er een vermoeden is dat jij dit kunt hebben? Ben je ziek?



@ Serieas, jammer meid :(.



@ Zonne.... waar blijf je? hopelijk ben je niet ongesteld geworden en ben je hierdoor zo overdonderd, dat je van de weersomstuit niets komt vertellen hier ;).



@Vanessa, veel plezier morgen ;) ;).



@Dees, ik heb al een baan. Maar als ik een vast contract wil (krijg ik per 1 januari) moet ik wel afstuderen. Ik heb vorig jaar mijn carrière over een andere boeg gegooid. Ik heb jaren een adviesfunctie gehad en ik haalde daar steeds minder bevrediging uit. Ik ben na het zwangerschapsverlof van mijn zoon iets totaal anders gaan doen qua werk. En hoewel ik de baan nu dus al doe, moet ik nog wel een aanvullende opleiding doen.



Poeh... Ik heb vanaf vanochtend 10.30 uur tot nu (21.30 uur) met mijn neus in de boeken gezeten en achter de laptop gezeten. Echt alleen maar aan mijn studie gewerkt. Morgen weer zo'n dag... Gelukkig schiet het op en ben ik blij met het resultaat.
Alle reacties Link kopieren
Meiden, vanochtend vroeg heb ik getest en er was een hele dikke vette streep. Dus ja....het lijkt er toch op.......



Vind het helemaal bizar. Heel blij ermee en tegelijkertijd helemaal overdonderd van angst dat het net als vorige keer gaat. Dat het weer weggaat.



De test was overigens veel positiever dan toen. Maar ja, het kan.



Gisteren voelde ik eigenlijk niets meer in mn onderbuik. Dus dacht toen echt dat het negatief was. En vanmiddag echt weer wat pijnlijker. Dus dan ga ik me meteen zorgen maken. Misschien wel stom hoor. Voorlopig blijf ik even testen iig.
Zonnebloem!! Yeah, wat een geweldig nieuws. Van harte! Ik begrijp dat je onzeker bent. En dat zal de eerste weken nog wel aanhouden.... Maar hopelijk geniet je ook. Heb vertrouwen. Go Zonnebloem!
Alle reacties Link kopieren
Super wat een leuk nieuws zonnebloem! Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Waue wauw wauw zonne! Gefeliciteerd. Dat we je maar snel morgen volgen.



Hier een beginnend streepje op de ovu dus als ik morgen begin zou t moeten kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Zonne! Zou leuk zijn als we elke week een zwangere erbij krijgen :-)



En Dees dus pas medicijnen met de bevalling, wel erg vervelend dat je nu al weet dat je niet gelijk naar huis mag.
Alle reacties Link kopieren
Satire, genoeg afleiding in je leven zo te horen. Knap hoor! Fijn dat je de boel zo over een andere boeg hebt kunnen gooien omdat het oude niet meer beviel.



Dees, mn schoonzus was ook positief voor streptokokken. Kreeg daardoor ziekenhuis indicatie. Vond ze helemaal niet erg. Verder geen problemen mee gehad hoor. Dus maak je er niet teveel zorgen over.



Vier uur is wel heel snel bevallen.



Vanessa, pfff wat fijn dat je toch op tijd bent. Zo frustrerend als je je vruchtbare moment voorbij ziet vliegen. Go for it! Ben je al bij acupunctuur geweest?



Serieas, balen meid. Hoe dan ook gewoon weer super jammer. Maar het gaat 1 keer goed.



Saywhat, iedere week een zwangere, dat zou fantastisch zijn. Want het is iedereen zo gegund hier. Hoe voel jij je, voel je dingen?



Vanochtend weer getest. Test echt super sterk. Maar ja dan denk ik weer, als het al weg is, duurt het even voordat hcg weg is. Nou ja, jullie begrijpen, met deze hersenspinsels hou ik mezelf met beide benen op de grond. Maar ik hoop zo dat het blijft, zo giga enorm veel. Gisteren stonden we in 1 van de nieuwe slaapkamers. En tja, toen zeiden we, weet je waar je nu staat....... Das toch bizar.
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem, ik hield mij er toen ik zwanger was van mijn zoontje maar aan vast dat 90% van de zwangerschappen gewoon goed gaat. Dat je al eens bij die 10% hebt gehoord helpt natuurlijk niet mee. Maar uiteindelijk is de kans dat het goed gaat veel groter.
Alle reacties Link kopieren
@satire: oh zo dan gaat het je zeker lukken!! Genoeg praktijkervaring al



Ik heb me verschillende keren laten testen op blaasontsteking en dan moet je in de zwangerschap vaak een kweek laten maken dit kwam hieruit.



@zonne: whaaaaw super meid

En die buikpijn wil niks zeggen

Ik heb het al vanaf het begin.



Thnx voor het gerust stellen

Ik heb gegoogled en dat is niet slim daar kwam ik 2 verhalen tegen waar kindje in de buik al eerder door ging en dat onthou ik dan.

Maar dat zijn natuurlijk zeldzame gevallen.
Alle reacties Link kopieren
Whaaaaaa Zonnee!!! Meid wat leuk!!! Ben zo blij voor je!!



We volgen elkaar wel ja gaat helemaal goedkomen met iedereen!!
Alle reacties Link kopieren
Super dat de tweede test weer ok was!



En ik ben ook pas gerustgesteld na 12 weken. Ik had gister hele erge krampen, vandaag meer een zeurende buikpijn. Dat maakt me ook aan het twijfelen of alles wel goed gaat. Morgen ga ik bellen voor een afspraak en echo.
Alle reacties Link kopieren
Snap je gevoel maar ook dat hoor er vaak bij saywhat! Niet te druk maken je kan er toch niets aan veranderen.



As dinsdag zonne. Ben benieuwd. Vandaag weer mega last van m'n darmen/buik maar er gaat echt sex plaatsvinden. Ovu test loopt al goed op dus ik verwacht echt een eisprong tussen morgen en woensdag.
Alle reacties Link kopieren
Serieas wat balen zeg echt niet leuk



En hoe dubbel maar zo leuk



Zonne gefeliciteerd moed houden hoor komt goed!



Kus voor jullie allemaal
Alle reacties Link kopieren
Serieas, je hebt gelijk hoor dat is zo. En wat ons twee maanden geleden gebeurde, was gewoon heel pril. En dan kan het echt heel vaak nog misgaan. Je haalt je gewoon dingen in je hoofd. Ik moet proberen meer relaxed te zijn denk ik.



Dees, niet teveel lezen op internet hoor. Want dan kan je jezelf zoveel diagnoses toebedelen die nergens over gaan. De buikpijn die je omschrijft is dat reguliere buikpijn of meer laag tpv de baarmoeder? En en wat voor pijn is het dan. Ik voelde meer een schrijnend gevoel, beetje menstruatieachtig. Gisteren geen last meer gehad gelukkig.



Saywhat, snap je helemaal dat je er onzeker van wordt. Als alles goed blijft gaan, denk ik dat ik net voor of na het weekend ga bellen naar de bk en dan in onze nieuwe woonplaats. Heeft weinig zin om nu hier nog een verloskundige te gaan raadplegen.



Vanessa, ja ik ben ook benieuwd hoe het je bevalt. Je laat het wel weten toch. Hoop zo voor je dat je er baat bij hebt. Heb je enig idee hoe vaak je er naar toe moet. Zullen toch wel een paar sessies zijn. Nog gelukt gisteren met de seks ondanks de buikpijn? Hoe was de camping eigenlijk, leuk?



Lois, hoe is het met je? Denk je dat je cyclus een beetje stabiel is?



Miepje, hoe is het bij jou?



Kaatje, nog fijn aan het varen? Ovulatie geweest? Klinkt erg leuk zo'n vakantie, is de boot van jullie?



Gisteravond was ik echt kapot, dus de vermoeidheid slaat al toe denk ik, haha. Vanochtend weer getest en de teststreep is nu even donker als de controlestreep. Echt bizar om te zien vind ik. Ik vind het nog zo onwerkelijk. Af en toe lichtelijke vlagen van misselijkheid, maar weet dan niet zeker of het hier bij hoort of gewoon omdat ik niet gegeten of zo. Gewoon hopen dat het goed gaat blijft gaan en gezond leven. Meer kan ik niet doen denk ik. Oh, heb zo'n calculator ingevuld, als deze zwangerschap doorzet, dan ben ik rond 4 maart uitgerekend. Helemaal mooi, begin maart.
Mooie datum, Zonne! Dan is mijn zoontje ook jarig . Die vermoeidheid is herkenbaar. Poeh! Gaat gelukkig na een week of 12 wel weer over.



Hoe is het, Vanessa? Leuke avond gehad gisteren ;)? Morgen is je eerste afspraak bij de acupuncturist, toch? Valt mooi samen met een mogelijke bevruchting dus .



Saywhat, heb je al een afspraak gemaakt? Wanneer is je eerste echo? De mijne over 1,5 week.... Spannend!



Serieas, hoe gaat het nu met jou?



Hier geen nieuws. Het gaat prima. Vanmiddag komt er iemand van moeders voor moeders langs. Heb ik de vorige keer ook aan mee gedaan. Ik vind het eigenlijk maar gedoe, maar tegelijkertijd voelt het als een morele verplichting aan dames bij wie het zwanger worden minder soepel gaat. Ik heb veel geluk tot nu toe (afkloppen). Kortom: ik ga de komende weken weer in kannen en kruiken plassen ;);).
Alle reacties Link kopieren
Ja camping was leuk. Gisteren was ik helemaal kapot maar toch sex gehad. Was niet je van het maar ik wilde t ook niet laten schieten! Morgen nog maar n keer. Vanmorgen cb nog steeds een leeg rondje en die van action ovu doe ik vanmiddag want vergat er 1 in de tas te stoppen.



Ja morgen 16.50 voor t weest ben benieuwd want ik haaaaat naalden maar hoorde er zoveel positieve dingen over dat ik t gewoon moet proberen.



Succes Santire ik vond t maar een gedoe. Maar mijn paard kreeg injecties wat daarvan (ook) werd gemaakt ivm hormonen dus ook ik wil t ooit wel weer gaan doen.



Leuke datum zonne! Mijn moeder is van 1-3.
Alle reacties Link kopieren
@saywhat: heb ik ook al de hele tijd

Ik dacht hierdoor ook dat het niet goed zat maar alles perfect !



Heb je al gebeld voor een afspraak ?



@zonne: laag maar ook 'gewoon'

Langs navel zijn darmen en eronder

Maar ook bij blaas en soort menstruatie kramp. Daarbij veel rugpijn.

Baarmoeder groeit flink was ook bang hierdoor



@vanessa: ga je accupuntuur proberen ? Hier ook veel geprobeerd osteopaat en voetreflex vaker daarbij vond ik de voetreflex ook zeer relax



@satire: wat goed dat je weer meedoet met MvM!!
Alle reacties Link kopieren
Succes Vanessa!



Ik dacht dat ik gewoon de gyn kon bellen, maar zij verwijst mij door naar een verloskundige. Dat is wel een tegenvaller, want geen idee waar ik heen moet. Zit al een tijdje te googlen naar ervaringen met verschillende verloskundigen. Wel wil ze de eerste echo doen om te zien of alles ok is, waarschijnlijk volgende week al en de assistent belt me morgen terug.
Alle reacties Link kopieren
Satire, fijn dat het goed verloopt en je je dus ook goed voelt. Hoeveel weken ben je nu? Heb je geen symptomen? En nobel, meedoen aan moeders voor moeders. Gezien de verhuizing lijkt het me niet handig om mee te doen aan mvm. Al dacht ik eerder dat ik wel zou meedoen, maar het is absoluut niet de juiste timing. Heb jij trouwens de vk al gebeld voor een afspraak?



Vanessa, wat fijn dat het weekend geslaagd was. Heb je een eigen paard, wat enorm leuk. Gaf de ovutest al wat van de action? Vervelend dat je zo moe was, maar toch gelukt dus gisteravond.



Saywhat, hoe is het vandaag gegaan met de krampen etc.? Liep je al bij een gyn dat je deze gebeld hebt? Wel fijn dan ze een eerste echo wil doen en dan al volgende week. Jeetje spannend zeg.



Deesje, dus eigenlijk kan de buikpijn overal zitten, maar ook dat zeurende menstruatiegevoel in de onderbuik.



Heb me vandaag echt de dag door moeten slepen. Chaotisch druk weekend gehad en nu echt kapot. Rond de middag wat licht misselijk en licht hoofdpijn.
Alle reacties Link kopieren
Alleen kramp gister en vandaag en ik voel constant dat er wat gaande is in mijn buik. Hopelijk groeit m´n buik pas na 12 weken, zodat ik het niet eerder hoef te vertellen. (Beetje raar om niks te zeggen met een buikje.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven