Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Labellei: prittbuddys (zo zeg je het in elk geval)



ik heb de te versturen kaartjes in een la en de ontvangen kaartjes in een schoenendoos.



Geen adressen meer getrokken.
Later is nu
Er lage gisteren 2 kaartjes in de bus voor mij! Er 1 konijntje uit engeland en 2 bloemenmeisjes uit bulgarije komen. Dit toch wel leuk is en ik ze op de wc heb gelezen.

Mijn kat daar weer zijn mening over had...
Das een goede score zomerelfje. Je hebt de kaartjes toch niet doorgespoeld hoop ik?



Thanks Dreamer, het zijn inderdaad die Pritt buddy's. Ik zal ze binnenkort eens gaan scoren.



Ik wil eigenlijk zo mijn 2 kaartjes schrijven, dat vind ik echt zo'n perfecte zondagochtend-klus. Maar er ligt nu net een heel klein lief katertje bij mij op schoot te slapen... Dus voorlopig blijf ik even zitten/liggen op de bank.
Kleine katjes lief zijn .

Grote katers ook lief zijn . Nee de kaartjes zijn niet door gespoeld
Alle reacties Link kopieren
@Zomerelfje en @ Nurse1234; jullie zijn allebei ook bekend met weekenddiensten; ook ik mag dit weekend, gisteren een avonddienst en vanavond de nachtdienst in.



Ik bewaar de te versturen kaartjes in een laatje, samen met de postzegels, tape, stickers en viltstiften. De ontvangen kaarten hang ik eerst aan een fotohouder en daarna gaan ze in insteekhoezen in een map.



Zomerelfje, heb je zo weinig geduld dat je de ontvangen kaartjes meeneemt naar de wc (ik moet ook altijd eerst plassen als ik thuis kom) en ze daar leest. Hahaha, herkenbaar hoor



Vanmiddag 5 ontvangen kaartjes ingescand en 3 adressen getrokken;

naar Singapore gaan geschilderde visnetten

naar Duitsland een enorm schip



De kaart naar Rusland gaat naar een linguïst. Ik had geen idee wat het was, maar Google vertelt mij dat het een taalwetenschapper is. Ze krijgt een kaartje uit de serie 4 jaargetijden over Herfst; kan ze stoeien met woorden in een vreemde taal



Het valt me op dat als je kijkt bij de favorieten van postcrossers dat er vaak veel Nederlandse kaarten bij zitten. We doen ons best dus
Alle reacties Link kopieren
Zomerelfjee, inderdaad die heerlijke weekenddiensten. Die gaan gewoon door in het ziekenhuis.



Vandaag helemaal vergeten mijn kaartjes te posten en ik heb nu totaal geen puf om het te gaan doen.

Morgen dan maar.



Helaas geen hurrays tot nu toe maar eigenlijk verwacht die ik pas halverwege aankomende week.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Weer even een paar dagen geleden dat ik geschreven heb maar ik was een aantal dagen in sofia. Prachtige stad met heerlijk weer en veel gezelligheid.



Tijdens de dagen dat ik daar was ben ik maar zo de grens van 200 verzonden kaartjes gepasseerd. Echt stilstaan bij dit bijzonder moment hoeft al niet meer meer, ben inmiddels al bij de 201 Heb daar 4 hurrays gekregen en mag nu 13 kaartjes onderweg, dus misschien trek ik zo nog wel wat adressen. Maar heb om 7 uur alweer een afspraak en ben net thuis, dus misschien wordt t ook wel morgen ofzo.



Er is hier een hoop geschreven, gezellig! Ik ga dat snel bijlezen hoor. En zag in alle vluchtigheid dat nurse hier mee is gaan schrijven: van harte welkom.



Fijne zondagavond voor iedereen die nog wel even weekend heeft! (En natuurlijk ook een fijne avond als je moet werken, maar goed, jullie snappen em...
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, daar ben ik weer!

Ben een tijdje wat minder actief geweest, zowel hier op het forum als met postcrossing. Maar inmiddels weer volop bezig. Ik ga nog steeds bijna gelijk op met HappyOwl: ik heb nu 196 verzonden kaarten, dus ik hoop deze week de 200-grens te passeren.



Heb zonet drie kaartjes geschreven, naar Duitsland, Finland en Rusland. Het grappige is dat alle kaartjes naar huisnummer 1 gaan

Heb nu in totaal 12 kaarten onderweg, waarvan drie naar Duitsland en drie naar Rusland. Wel jammer dat er zo weinig variatie in zit



Een tijdje terug was ik voor mijn werk in Italië; toen heb ik van daaruit vijf of zes kaartjes verstuurd. Daarvan zijn er twee nog steeds niet aangekomen; die zijn inmiddels expired gegaan. Jammer... Heb de hoop dat ze misschien nog wel aan gaan komen; de andere kaartjes vanuit Italië deden er allemaal ook erg lang over, dus wie weet krijg ik een dezer dagen nog een leuke hurray.



Ik ga mijn best doen om weer wat actiever te zijn hier op het forum!
Jammer is dat dan dat sommige gewoon niet aankomen..soms zou ik wel.willen weten waarom dan niet. Eigenlijk toch best veel.wat verloren gaat...



Gefeli happy owl met je 200 grens passeren!



Dat ik een kaartje lees op de wc komt puur omdat ik te veel.moet doen in mijn hoofd waardoor ik dat maar op de wc oa ( ) doe..



Fijne rustige avond ben net klaar..( woonlocatie mensen met een beperking?
Alle reacties Link kopieren
Intensief beroep lijkt me dat, Zomerelfje!



Ik heb niets meer gedaan aan pc en ben bang dat ik deze week ook niet heel veel tijd heb. Nu vind ik het wel jammer dat altijd gelijk met laatjes op tafel moet (bij mij zaten tape, stiften en kaartjes-te-versturen ook ooit in 1 la.. dat zijn er nu 2 ), want 'even tussendoor een kaartje sturen' zit er dan niet echt bij. Het kán natuurlijk wel..



Leuk HappyOwl, Sofia. In de tijd dat je hier schrijft ben je toch al in behoorlijk wat steden geweest. Leuk hoor!



En haaai Neliba. Leuk dat jij er ook weer bent
Later is nu
Happyowl : gefeliciteerd met nummer 200 201! Heb je nog kaartjes gekocht in Sofia?



Neliba: fijn je hier weer te zien/lezen. Ook al richting de 200... Dat gaat toch wel rap.



Hier weinig te melden. Tja, mijn postzegels zijn bijna op, helaas. En omdat ik nu relatief weinig kaarten onderweg heb, komen er ook niet veel Hurrays binnen: saai!
Alle reacties Link kopieren
OHja.. mijn postzegels zijn ook bijna op! Ik heb nog wel Spaanse en Portugese
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Mag ik weer mee doen? Ik heb heel lang niets van mij laten horen. Maar in mij hoofd kon het er allemaal niet bij. Tenminste, hier meeschrijven en meelezen. Postcrossen doe ik nog wel altijd braaf Ik zit nu op 440 verzonden 442 ontvangen. Verder gaat het prima met mij. Ben een tijdje geleden verhuisd naar een prachtige woning, al zeg ik het zelf. En ben daar nu helemaal gewend. Dus misschien dat de ruimte nu weer wat meer komt voor het meeschrijven hier.
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig heb ik nog wat postzegels op voorraad. Er liggen ook 5 kaarten klaar met adres, maar moet de rest van de tekst nog schrijven. Naast Duitsland, heb ik groot brittannië, Spanje, USA en Brazilië getrokken. Brazilië voor het eerst dus dat vind ik wel weg leuk. Ook fijn dat het niet 2 adressen naar Duitsland en 2 naar Rusland werden maar wat meer variatie. Heb natuurlijk naar beide landen nog wel kaartjes onderweg.



Ja Dreamer, ik ben echt gek op citytrips. Altijd een leuke uitdaging om een goedkope vlucht te vinden naar een nieuwe stad om te ontdekken. In sofia hebben ze alleen niet veel leuke kaartjes (of ik heb ze niet gezien natuurlijk) dus niets gekocht. Vriendin van mij wel, er was wel iets hoor, maar haar voorraad is niet zo groot als de mijne dus ik heb me keurig ingehouden
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug Cocomo! Fijn dat je nieuwe huis goed bevalt en dat de kaartjes daar netjes bezorgd worden
Alle reacties Link kopieren
Neliba en Cocomo! Leuk om jullie weer te zien hier!



Cocomo, wat fijn dat je een mooi huisje gevonden hebt!



HappyOwl, dat klinkt spannend, Sofia! Kom je daar nou veel toeristen tegen? Ik hou altijd wel van minder bekende plekken, maar ben dan weer niet zo van de citytrips.



Dreamer, laatjes klinkt juist zo praktisch. Ik stel me daarbij voor dat je aan een buro zit en een laatje opentrekt om een kaart te zoeken en dat het juist heel moói opgeruimd is. Maar ik ben te optimistisch?
Alle reacties Link kopieren
Opgeruimde laatjes

In huize Dreamer



Klinkt érg optimistisch, Snorhaar. Mijn laatjes zitten in verschillende kastjes, ik heb sowieso geen bureau. Als ik kaartjes ga versturen komen de laatjes op onze toch al overvolle eettafel te staan. Een zootje.
Later is nu
Opgeruimd laatje???! Whas da?

Nooit gezien....



Heb pas genoeg postzegels gekocht. Dus kan er ff mee vooruit... moeten mijn kaartjes wel aankomen natuurlijk... china gaat verlopen, taiwan en usa denk ik ook. Jammer..



Voor de verandering ben ik richting werk.. vergadering
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, ik zie net een kaartje van een Duitse, werd nieuwsgierig en keek op haar profiel. Ze maakt tegenwoordig kaartjes zelf, multiview met best mooie foto's. Verschillende kaartjes ook, maar in élke multiview heeft ze een gezinsfoto geplakt. WHY
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om weer al jullie gesprekken te lezen.



Ik hou het deze week even rustig, ik wil namelijk volgende week vanaf mijn vakantie adres gaan schrijven en sturen, dus dan moet ik wel zorgen dat ik überhaupt mag versturen! Dus hopelijk stromen de hurrays deze en volgende week binnen, zodat ik daarna veel adressen mag trekken!
Heel bijzonder dreamer! Misschien een plaatje van hier komt het vandaan de foto..?



Leuk daisyx! Goede rede om even geen kaartje te sturen. Zal voor je duimen.
quote:Dreamer schreef op 27 juni 2016 @ 10:45:

Jeetje, ik zie net een kaartje van een Duitse, werd nieuwsgierig en keek op haar profiel. Ze maakt tegenwoordig kaartjes zelf, multiview met best mooie foto's. Verschillende kaartjes ook, maar in élke multiview heeft ze een gezinsfoto geplakt. WHY

Ik word nu ook erg nieuwsgierig.

Al komt het verhaal me ook bekend voor.



Er zijn wel meer mensen die zoiets doen. Laatst zag ik ook een Finse(?) die haar eigen foto ook op haar multiviews zet. Of zullen we het nu over dezelfde persoon hebben??? Volgens mij had die vrouw ook veel strandgezichten....?



Leuk dat jouw vakantie in zicht is daisy! Waar ga je naartoe? (mocht je dat kwijt willen natuurlijk)



Ik had zojuist een Hurray uit Finland. Daar was ik echt aan toe. Eindelijk weer wat leven in de brouwerij.

Verder verwacht ik vandaag of morgen ook nog een Hurray uit Duitsland, van de Duitser die weer terug is van Kreta. Maar die is waarschijnlijk zijn koffers nog aan het uitpakken.
Alle reacties Link kopieren
@snorhaar: sofia is niet heel erg toeristisch. Natuurlijk zie je ze er wel, maar over het algemeen is weinig in het Engels aangegeven en betaal je ook lokale prijzen met eten en drinken. (Erg leuk om cocktails te drinken, tijdens happy hour, dat 5 uur duurt, zijn die nog goedkoper dan bier in Nederland) Geen erg grote, bijzondere stad, maar prima om je 2 volle dagen te vermaken.



@daisy: ik ben ook erg benieuwd naar je vakantiebestemming!



Ik heb al 2 keer een samengesteld kaartje gekregen waar de verzender foto's van zichzelf in verwerkt heeft, beide enorme gedrochten.



Vandaag 2 hurrays, een snelle uit belarus na 6 dagen en een trage uit de USA na 33 dagen. De hurray uit belarus was helaas leeg, dat is nooit leuk.



Heb maar 2 van de 5 getrokken adressen kunnen versturen, morgen gaan de andere 3 hopelijk op de post als ik er aan toe kom om er een verhaaltje op te schrijven en te versieren met al mijn tape en stickers
Alle reacties Link kopieren
Happyowl, gefeliciteerd met je 200ste kaartje! Sofia wil ik ook ooit nog een keertje heen!



Neliba, hopelijk komen je kaartjes die je vanuit Italie hebt verstuurd nog aan. Hoe kan dat toch he, dat het soms zo er lang over doen.



Zomerelfje, ik lees vaak ook de post op de wc hahaha. Geen idee waarom eigenlijk.



Cocomo, jeetje wat heb jij al veel kaartjes mogen versturen! Ben dr stiekem een beetje jaloers op!



Dreamer, opgeruimd laatje? Gewoon creatieve chaos joh!



Hier vandaag eigenlijk niks te melden. Geen kaartjes en geen hurrays. Wel een voorraad postzegels besteld!



Zouden jullie op je postcrossing profiel zetten wanneer je ongeveer op vakantie bent? Zodat er gezien kan worden waarom je geen kaartjes registeerd? Of gewoon maar niet doen?
Alle reacties Link kopieren
Cocomo, Snorhaar, Dreamer, HappyOwl, labellei Leuk om jullie allemaal weer te 'zien'!



Vandaag twee hurrays gehad, uit Duitsland en USA. Weer een beetje dichter bij de 200 dus (sta nu op 198 verzonden kaartjes). Net twee nieuwe kaartjes geschreven naar Frankrijk en.... Israel! Leuk, nieuw land op mijn lijstje! Naar Frankrijk gaat een kaartje van woonplaats, op verzoek in het Nederlands beschreven, want ontvanger vind het leuk om kaartjes te vertalen m.b.v. Google Translate. Ik heb zelf niet zo'n goede ervaringen met dat programma, dus ik heb de kaart bewust maar een beetje in 'jip-en-janneke-taal' geschreven Naar de Israëlische met een kleuterdochtertje gaat een kaart van 'waar is wally'.



Ik heb nog geen multiview-kaarten-met-foto-van-de-verzender ontvangen. Ik hoop niet dat het een rage gaat worden en was zeker niet van plan om zelf zulke kaarten te gaan maken.



Daisy, leuk om kaartjes te gaan versturen vanaf je vakantie adres! Vond ik ook leuk om te doen, alleen is dat bij mij dus niet zo goed uitgepakt, aangezien alle kaartjes die ik vanuit Italië heb verstuurd heel lang onderweg waren (en twee expired zijn gegaan). Maar dat is gewoon pech waarschijnlijk. Komende zomer ga ik ook zeker weer lekker schrijven vanuit mijn vakantieland!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven