Werk & Studie alle pijlers

Geen keuze kunnen maken, veel wikken en wegen

10-06-2016 16:49 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
/
Als je een master doet in HR of Marketing en een aantal jaar ervaring hebt in het werkveld kun je altijd nog (zonder hele deeltijdopleiding) aan de slag als docent in het hbo. Of eventueel een didactische aantekening halen net na je master en dan in de bovenbouw gaan werken.



Dus ik zou kiezen voor een master in één van beide richtingen, daarmee heb je net iets meer mogelijkheden dan alleen met een lesbevoegdheid.
Alle reacties Link kopieren
hoi, ik herken het gedeeltelijk. ik wil heel graag een opleiding gaan volgen. maar dat wat ik wil is niet mogelijk ivm vooropleiding. maar verder vind ik niks anders leuk. ben dus ook alle dagen bezig met manieren te verzinnen hoe ik het toch kan doen en als ik dan lees dat ik gerust nog 8 jaar op school zit begin ik weer te twijfelen of dat het wel waard is en of ik niet wat anders moet verzinnen.



dus geen advies maar begrijp je probleem
Alle reacties Link kopieren
@Wollstonecraft1792 Bedankt voor je reactie. Met die lerarenopleiding bedoelde ik dat ik dan twijfel om opnieuw een HBO opleiding bijv. duits zou gaan doen. Op die manier. Goed idee, ik dacht alleen laatst gehoord te hebben dat die regels aangescherpt gaan worden. Dus dat je niet meer zo makkelijk gelijk les kan geven op een HBO als je veel ervaring hebt in een werkveld?



@girlpower1993 Bedankt voor je reactie. Ik ben blij dat je dit wilt delen. Eerlijk gezegd wel fijn om te horen dat er ook nog mensen in het zelfde ''schuitje'' zitten. Ik zou je ook graag wel even advies willen geven. Wat heb je gedaan hiervoor (qua opleiding werk?)/ Voor wat moet je nog 8 jaar op school zitten? Graag zou ik ook willen weten hoe jij met het wikken en wegen omgaat? Op welke manier kun jij afstand nemen en lukt dat jou wel?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloemvis2 schreef op 10 juni 2016 @ 17:02:

@Wollstonecraft1792 Bedankt voor je reactie. Met die lerarenopleiding bedoelde ik dat ik dan twijfel om opnieuw een HBO opleiding bijv. duits zou gaan doen. Op die manier. Goed idee, ik dacht alleen laatst gehoord te hebben dat die regels aangescherpt gaan worden. Dus dat je niet meer zo makkelijk gelijk les kan geven op een HBO als je veel ervaring hebt in een werkveld?



@girlpower1993 Bedankt voor je reactie. Ik ben blij dat je dit wilt delen. Eerlijk gezegd wel fijn om te horen dat er ook nog mensen in het zelfde ''schuitje'' zitten. Ik zou je ook graag wel even advies willen geven. Wat heb je gedaan hiervoor (qua opleiding werk?)/ Voor wat moet je nog 8 jaar op school zitten? Graag zou ik ook willen weten hoe jij met het wikken en wegen omgaat? Op welke manier kun jij afstand nemen en lukt dat jou wel?



ik heb een horeca opleiding gedaan niveau 2 en wil graag fysiotherapie gaan studeren HBO.

maar de 21+ toets haal ik niet. ik zit nu te denken om via loi een havo opleiding te doen voor 2 jaar(hopelijk) en dan hbo 4 jaar. maar school zegt dat ik beter sport en beweging kan doen 4 jaar en dan fysio.

zit dus nog te twijfelen wat te doen.



ik probeer er dagelijks gewoon even mee bezig te zijn dus even wat zoeken over de opleiding of dat soort dingen. het helpt mij om iets te doen dus bijvoorbeeld bij twijfel scholen mailen voor info. dan moet ik namelijk weer paar dagen op antwoord wachten en die dagen is het denken minder. en als ik door heb dat ik er mee bezig ben gewoon iets anders gaan doen en mezelf corrigeren. even over agenten mag ik van mezelf maar niet de hele dag door
Welke afstudeerrichting heb je voor IBL gekozen? Heb je dan evt al niet iets in de marketing richting. Marketing bachelor ofzoiets?

Als zo'n recruiter je belt, is het dan niet mogelijk om naar de mogelijkheden te vragen om kennis te maken met het vakgebied?



Owh wou dit nog typen:



Waar komt het bij je vandaan, dat je geen keuzes kunt maken? Als je dat antwoord weet kun je daar wellicht ook je geruststelling in vinden;).

Ben je er bang voor dat het definitief is? Dat je de rest van je leven in de markteing werkt? Of juist als accountmanager (kan het nou ff niet teruglezen)? Of juist als HR? Dat dit de keuze zal zijn die jou de rest van je leven gelukkig moet maken? Het leven ligt niet vast. Je hebt keuzes die je nu kunt maken, maar over 15 jaar kun je ook weer keuzes maken. Je kunt doorgroeien. Je kunt nieuwe dingen er bij leren. Je kunt nieuwe kansen en uitdagingen krijgen. Je hebt nou een brede opleiding gevolgt. En ook heel veel mensen doen niks met waar ze oorspronkelijk voor geleerd hebben;) Het leven ligt niet vast, er zijn maar weinig mensen die weten wat ze tot hun 67e (ofzo) willen doen!;)
Alle reacties Link kopieren
quote:girlpower1993 schreef op 10 juni 2016 @ 17:15:

[...]





ik heb een horeca opleiding gedaan niveau 2 en wil graag fysiotherapie gaan studeren HBO.

maar de 21+ toets haal ik niet. ik zit nu te denken om via loi een havo opleiding te doen voor 2 jaar(hopelijk) en dan hbo 4 jaar. maar school zegt dat ik beter sport en beweging kan doen 4 jaar en dan fysio.

zit dus nog te twijfelen wat te doen.



ik probeer er dagelijks gewoon even mee bezig te zijn dus even wat zoeken over de opleiding of dat soort dingen. het helpt mij om iets te doen dus bijvoorbeeld bij twijfel scholen mailen voor info. dan moet ik namelijk weer paar dagen op antwoord wachten en die dagen is het denken minder. en als ik door heb dat ik er mee bezig ben gewoon iets anders gaan doen en mezelf corrigeren. even over agenten mag ik van mezelf maar niet de hele dag doorFysiotherapie is een heel zware studie, heel veel uitvallers. Als jij al niet eens kan slagen voor 3 onderdelen van een 21+ toets dan zou ik er geen vertrouwen in hebben.
Effe niet over je studie, maar het feit dat jij de hele dag aan niks aandees kan denken is volgens mij nu je eerste probleem. Je kunt niet loslaten en blijft obsessief piekeren. Verwijzing via huisarts naar POH?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Bloemvis2,



Heel begrijpelijk je verhaal!! Ik heb ook IBL gestudeerd en de opleiding was verder best leuk. Ik ben ook in 2015 afgestudeerd. Dat 'in een gat vallen' was voor mij juist een eye-opener dat ik wist dat ik nog niet uitgestudeerd ben :)! Ik ben een jaartje gaan werken, werk nu al een tijdje op een HR afdeling waar ik toevallig in ben gerold, ik ga vanaf september beginnen met een master. Ben ook al een aardig tijdje aan het studeren geweest in totaal, ik deed voor IBL eerst wat anders namelijk. Maar ik wil graag nog een master doen, en werken kan altijd nog hoor! Als je liever wat anders wilt doen is dat helemaal niet gek. En mijn tip: houd je niet teveel vast op 1 keuze. Het is niet levensbepalend en je kunt altijd nog weer wat anders doen .
Don't worry, be happy
Alle reacties Link kopieren
quote:Amaqanda schreef op 10 juni 2016 @ 19:35:

[...]





Fysiotherapie is een heel zware studie, heel veel uitvallers. Als jij al niet eens kan slagen voor 3 onderdelen van een 21+ toets dan zou ik er geen vertrouwen in hebben.ik zak op het schrijven van brieven. niet mijn sterkste punt maar ik haal voor de fysio toetsen ruim voldoende. dit jaar was ik nummer 14 van de 500
Girlpower, ben ik nou heel gek als ik aan een loi ncoi en dat soort dingen denk? Had al 2 cursussen gevonden waar brieven schrijven aan bod kwam. Eentje heel uitgebreid met oa ook offertes schrijven, maar de ander was taal en stijl ofzo..
Alle reacties Link kopieren
@ girlpower, mijn advies is om het advies op te volgen die je school je geeft. Deze mensen hebben meer van dit soort situaties meegemaakt en weten dus beter hoe dit werkt. Knap dat je er zo mee omgaat;)! Probeer niet zo'n hoge eisen aan jezelf te stellen. Ik kan me voor stellen dat de overstap van niveau 2 naar hbo ineens heel groot kan zijn.



@flower, bachelor of business administration is wat ik gehaald heb. Ik heb een minor in marketing gedaan en een stage. Daarnaast heb ik tijdens de opleiding veel internationale werkervaring opgedaan. bedankt voor je geruststellende woorden. Helaas denk ik nu wel dat ik op een soort van kruispunt sta. Of ik kies voor HRM of ik kies voor Marketing. Deze twee richtingen liggen niet zo heel dicht tegen elkaar aan helaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:Roos137 schreef op 10 juni 2016 @ 21:23:

Hoi Bloemvis2,



Heel begrijpelijk je verhaal!! Ik heb ook IBL gestudeerd en de opleiding was verder best leuk. Ik ben ook in 2015 afgestudeerd. Dat 'in een gat vallen' was voor mij juist een eye-opener dat ik wist dat ik nog niet uitgestudeerd ben :)! Ik ben een jaartje gaan werken, werk nu al een tijdje op een HR afdeling waar ik toevallig in ben gerold, ik ga vanaf september beginnen met een master. Ben ook al een aardig tijdje aan het studeren geweest in totaal, ik deed voor IBL eerst wat anders namelijk. Maar ik wil graag nog een master doen, en werken kan altijd nog hoor! Als je liever wat anders wilt doen is dat helemaal niet gek. En mijn tip: houd je niet teveel vast op 1 keuze. Het is niet levensbepalend en je kunt altijd nog weer wat anders doen .



@Roos137, heel erg bedankt voor je reactie! Ik ben een jaartje eerder afgestudeerd dan jij. Dus inmiddels werk ik al zo'n twee jaar. Leuk joh. Zeer toevallig zit ik dus nu ook op een HR afdeling.

Hieronder een paar vragen aan je:

1. Wat vind je van een HR afdeling?

2. EN ik ben echt razend benieuwd wat voor master je gaat doen?

3. Ik weet niet of je op jouw HR afdeling, je talen nog spreekt of tijdens je master?

4. Ben je nog van plan iets te gaan doen met je talenkennis of niet?

5. Daarnaast ben ik erg benieuwd naar wat je wilt gaan worden in de toekomst? welke baan heb je op het oog?

6. Hoe doe je het met werken langs je master. Heb je momenteel nog een bijbaan waar je blijft hangen of hoe zit dat?



Wat bedoel je precies met de zin: Als je liever wat anders wilt doen is dat helemaal niet gek? Echt leuk te horen dat je ook op een HR afdeling bent belandt. Dat hoor je niet zo heel vaak bij IBL



Erg bedankt voor je bericht!
Alle reacties Link kopieren
quote:Roos137 schreef op 10 juni 2016 @ 21:23:

Hoi Bloemvis2,



Heel begrijpelijk je verhaal!! Ik heb ook IBL gestudeerd en de opleiding was verder best leuk. Ik ben ook in 2015 afgestudeerd. Dat 'in een gat vallen' was voor mij juist een eye-opener dat ik wist dat ik nog niet uitgestudeerd ben :)! Ik ben een jaartje gaan werken, werk nu al een tijdje op een HR afdeling waar ik toevallig in ben gerold, ik ga vanaf september beginnen met een master. Ben ook al een aardig tijdje aan het studeren geweest in totaal, ik deed voor IBL eerst wat anders namelijk. Maar ik wil graag nog een master doen, en werken kan altijd nog hoor! Als je liever wat anders wilt doen is dat helemaal niet gek. En mijn tip: houd je niet teveel vast op 1 keuze. Het is niet levensbepalend en je kunt altijd nog weer wat anders doen .Roos zie aub mijn bericht hierboven. Wil graag iets van je horen:)!!! alvast bedankt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven