Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!



Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met tickets regelen voor de nachttrein naar Chiang Mai? Wij wilden deze nemen op 16 juli vanaf Ayutthaya naar Chiang Mai. Eerder had ik gelezen dat ik dat ter plekke op het station moest regelen. Later vond ik ook een bureau via wie je ze kon bestellen thailandtrainticket.com. Volgens mij gaan zij voor je naar het station daar. Ondanks dat je geen tickets online kunt bestellen, blijken alle tickets rondom die datum al uitverkocht, volgens hun dan. Zij raden aan om op de dag zelf naar het station te gaan om te kijken of er annuleringen zijn. Ik zie dat niet erg zitten, aangezien we met 4 zijn, stel dat het niet lukt, dan ben ik intussen misschien ook te laat om nog een vliegticket te boeken, of die zal dan op zijn minst heel erg duur zijn.



Heeft iemand nog andere tips wat ik kan proberen? En heeft iemand ervaring met het bemachtigen van tickets op de dag zelf? Ik wil ook niet dat we verspreid over de hele trein slapen natuurlijk (zijn met de kinderen).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in april 2015 met Etihad van Amsterdam naar Kathmandu gevlogen. Kwam op Abu Dhabi vast te zitten door de aardbeving in Nepal en kon na 20 uur een vlucht terug krijgen. Absoluut ontzettend goed bijgestaan door Etihad én gewoon het volledige bedrag van m'n ticket terug gekregen! Terwijl ze dat niet hoeven te doen, het gaat nl. om een calamiteit en de reisverzekering keerde bijv. ook niet uit. Wat mij betreft dus een heel fijne maatschappij, zou zo weer met ze vliegen!
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met de nachttrein, sorry
Nachttrein is vaak (1e en 2e klas) van te voren volgeboekt. 3e klas wel beschikbaar laat dit zijn gewone stoelen.



Mijn zus had ook dat ze het ter plekke wilde regelen (waar dagen van te voren) heeft hen een reisdag gekost! Ze moesten uiteindelijk met de "dagtrein".



Wij hadden hem van te voren dus laten vastleggen via khiri travel geloof ik (valt onder rishkja).



Ik vond daarbij de nachttrein leuke ervaring maar zou nu toch kiezen voor vliegen. Zo'n nacht slapen (lees; niet slapen) breekt op. Om 9 uur wordt je Bed al klaargemaakt en ok 6.00 wordt je gewekt, waarop ze verwachten dat je binnen 1 minuut naast je bed staat om hem weer terug te verbouwen naar een bank..



Leuk, maar wij waren brak. Of je moet hoed kunnen tegen het schudden van de trein etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de nachttrein 1 keer gedaan en ik vond het enig!

Savonds met andere mensen wat Singha's nuttigen, dan ga je slapen en je bent er.

Mijn zoon was toen 12 ofzo, daar deden we het voor, die vond het echt super. Hij is nu 27 en doet het nog



We waren wel in de 1 klas.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het rond oud en nieuw (heel erg drukke periode) in Bangkok op het station geboekt voor de dag erna, was prima te doen. Maar wellicht is het voor 4 man lastiger als je samen wilt zitten.

Vond het leuke ervaring, wel heel koud door de airco. Maar vliegen gaat sneller! En echt veel geslapen heb ik niet...
Wij zaten trouwens ook 1e klas, coupe voor ons 2'en en de airco kon uit. Ondanks dat alle twee geen oog dicht gedaan. Vonden het een leuke ervaring, maar waren wel blij dat we terugvlogen :-)!
Alle reacties Link kopieren
We blijven nog even in Bangkok. De gouverneur van de Thaise hoofdstad maakte bekend dat de metropool te maken heeft met de zwaarste regenval in 25 jaar. Straten lopen binnen no-time onder en zorgen voor veel oponthoud.



Voor de komende dagen wordt er nog veel meer neerslag verwacht. Maak je borst nat als je nu in Bangkok bent.



Bron: Hier is Thailand
Alles komt goed, alleen de rest niet
Ik heb met de nachttrein alleen het stuk Phitsanulok-Changmai gedaan. Avond ervoor kaartjes gekocht. Heb prima geslapen achter mijn gordijntje in een coupé zonder airco, tweedeklas denk ik?

Iedereen was heel rustig, wc tegen de ochtend wat minder fris (maar wc's in onze Nederlandse treinen zijn ook niet wat).
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is balen Yasmijn, ik vlieg zaterdag naar Bangkok.

Wilde volgende week de nachttrein nemen richting de eilanden Koh Samui enz maar begrijp dat het daar ook flink regent..
Alle reacties Link kopieren
Ik, die altijd slecht slaapt, heb in de nachttrein van BKK naar het zuiden heerlijk geslapen. Wel prive coupé.

Wc's waren smorgens flink verstopt en smerig.
Alle reacties Link kopieren
Onderhandelen en afdingen voor een betere deal hoort allemaal bij het winkelen in Bangkok. Het prijskaartje geeft zelden de echte prijs die ze er voor moeten hebben. Hun motto en het jouwe is: je kunt het altijd proberen.



Niet iedereen is even goed in het bepalen van wat iets nu echt waard is en het feit dat het al goedkoop lijkt is geen maatstaf. Alle trucs worden toegepast door de verkopers dus let op als ze zeggen: “business gaat niet goed of het is niets in jouw valuta“ enz.



Hier zijn een paar tips om je niveau van onderhandelen op peil te brengen en hopelijk scoor je vanaf nu een eerlijke prijs voor dat coole T – shirt, geborduurde tas of souvenir. Het gaat er ons niet om te voorkomen dat de winkeliers een juiste prijs krijgen, maar we willen een een prijs die redelijk is voor beide partijen. Plus, onderhandelen kan leuk zijn!



Maar vergeet niet onderhandelen is gebruikelijk op markten zoals Chatuchak en bij stalletjes langs de straat, het wordt niet gewaardeerd bij de 7 -Eleven of luxe winkelcentra.



onderhandelenDe kunst van het onderhandelen



1. Accepteer nooit de oorspronkelijke prijs of het eerste bod



Een beetje voor de hand liggend, maar belangrijk om te onthouden : de eerste prijs is meestal te hoog om nietsvermoedende toeristen betrappen. Deze prijs kan net iets meer dan wat de meeste mensen eerlijk zouden noemen. De algemene vuistregel in Bangkok is dat de werkelijke prijs ergens tussen de 25 en 50 procent lager ligt dan wat er eerst gevraagd wordt.



Voordat het onderhandelen begint, reken in je eigen valuta uit wat je als uiterste bereid bent te betalen en hou je daar aan.



Hou die hoeveelheid cash apart. Als laatste redmiddel laat je dat geld zien aan de winkelier. De aanblik van cash is vaak genoeg om ze te overtuigen.



2. Neem de tijd en kijk bij andere kraampjes



De leuke dingen vind je in Bangkok zelden maar op een plek, je hebt de mogelijkheid om de prijzen een beetje te vergelijken. Vraag eens aan mensen die net wat gekocht hebben wat ze betaald hebben en wat de originele prijs was.



onderhandelen3. Wees niet te happig



Ga niet meteen af of wat je hebben wilt, vraag meerdere prijzen van dingen die je helemaal niet wilt hebben. Vermoei de verkoper en wanneer hij denkt het: ‘ wordt toch niets’, vraag de prijs van je beoogde aankoop en begin het spel.



Onderhandelen betekent niet handelen op een grof of denigrerende manier. Maak geen negatieve opmerkingen over items die je kopen, het is onbeleefd en de verkoper zal minder genegen zijn je een ‘goede deal’ te bieden. Een glimlach en een grap brengen je verder in Thailand.



4. Weglopen



Loop weg van een kraampje wanneer de prijs je niet aanstaat, soms zal de verkoper je achter nakomen en je een betere prijs bieden. Het risico is dat hij dat niet doet. Wanneer je dan teruggaat, heb je terrein verloren.



5. Meer kopen, betere prijs



In veel van de winkelcentra waar ook inkopers komen, vooral die in de wijk Pratunam van Bangkok, worden de grootste kortingen gegeven aan degenen die bereid zijn om meerdere items te kopen. Bij het kopen van grotere aantallen zullen de prijzen automatisch dalen met ten minste 25 %. Maar dit mag je niet je enige strategie zijn. Begin met onderhandelen voor een product en dan stel meerdere aankopen voor, maar dan voor de absoluut beste prijs die je kunt krijgen.



Laatste tip: koop niet meer dan in je bagage past anders gaat je winst van het onderhandelen op aan een extra koffer en gewichtstoeslag op je ticket.



Bron: hier is Thailand
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik haat afdingen en doe het dan ook nooit. Ik bied 1x een prijs die rond de helft ligt en dan is het take it or leave it.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand de avond fietstour van Co van Kessel al wel eens gedaan? Hoe was dat? Heb tot nu toe 2x overdag zo'n tour gedaan, ik vond het erg leuk. Zag nu de avond tocht op hun site staan en twijfel of ik die ga doen volgende maand.
Alle reacties Link kopieren
Alleen overdag, 'savonds nooit.





Thailand heeft veel natuurparken en reservaten. Zoveel dat een keuze maken haast een onmogelijke opgave is. Vandaar dat we dat alvast voor je gedaan hebben. Volgens Hier is Thailand zijn dit de mooiste nationale parken van Thailand:



Phu Kradung Nationaal Park



In het noordelijke gedeelte van de Isaan (noordoost Thailand) dicht tegen buurland Laos aan ligt in de provincie Loei het Phu kradung Nationaal park. Het park ligt op een plateau op zo’n 1200 tot 1500 meter hoog. Het park heeft een grote diversiteit aan dieren. Zo zijn er zeldzame vogels te zien zoals de neushoornvogel. Maar ook fazanten en spechten.



Maar er leven ook wilde olifanten, tijgers, muntjaks, gibbons, sambars en de Aziatische zwarte beer. De kans om deze dieren aan te treffen is echter zeer klein. Maar wie niet waagt…. Neem een jas mee, want het kan er wel eens koud zijn



Khao Yai Nationaal Park



Ongeveer 200 km ten noordoosten van Bangkok ligt het Khao Yai Nationaal Park. Dit is één van de oudste en meest bezochte natuurreservaten van Thailand met een oppervlakte van 2168 vierkante kilometer. Het natuurpark bestrijkt vier provincies. Door de hoge ligging is de omgeving minder vochtig en warm.



mooiste nationale parken van ThailandIn het park zijn 2 watervallen. Dit zijn de Haew Narok waterval en de Haew Suwat waterval. De droge tijd, van oktober tot januari, is de beste periode als u dieren wil zien. Wel is aan te raden om wat warme kleding mee te nemen omdat de temperatuur kan dalen tot 10 graden. Bezoekt u het park in de regentijd dan is het aan te bevelen om de benen goed te bedekken vanwege de bloedzuigers.



Doi Inthanon National Park



Hier staat de hoogste berg van Thailand, Doi Inthanon. De top bevindt zich op 2596 meter. De hellingen van de berg zijn volop begroeid met bomen en in combinatie met de in nevel omhulde bergtop is dit een adembenemend gezicht. Er zijn enkele omliggende dorpen waar de Karen en Hmong stammen wonen.



In een schrijn op de top van de Doi Inthanon bevindt zich de as van de laatste koning van Chiang Mai. Vanaf de toegangspoort richting de berg zijn drie indrukwekkende watervallen; de Mae Klang, de Wachirantan en de Siriphum waterval.



mooiste nationale parken van Thailand

Erawan National Park

Erawan Nationaal Park



In dit park is de Erawan waterval gelegen. De waterval heeft zeven niveaus en is zeker spectaculair. Vooral tijdens- of na het regenseizoen komt veel water naar beneden en dat bied een indrukwekkend schouwspel. Je kunt er ook zelf zwemmen dus zwembroek en –pak meenemen!



De naam van de waterval is afgeleid van de driekoppige olifant Erawan. Het omlaag kletterende water vanaf het hoogste niveau zou de vorm hebben van deze olifant. Het Erawan Nationaal Park heeft een oppervlakte van circa 550 vierkante kilometer. Veel bezoekers nemen de Khanmak-Mookling wandelroute die ongeveer 1400 meter is en een anderhalf uur duurt. Een nadere populaire wandelroute is de Wangbadan-grottenroute. De route is 1350 meter en voert door bamboe- en gewoon bos.



mooiste nationale parken van Thailand

Khao Sok Park

Khao Sok Nationaal Park



Khao Sok Nationaal Park ligt op een bergkam tussen de oost- en westkust. Met maar liefst 3500 mm regenval per jaar is dit het natste gedeelte van Thailand. Door de ligging valt hier zowel regen vanuit de Golf van Thailand als de Andaman Zee. Op Khao Sok groeit één van de oudste regenwouden ter wereld. Men heeft geconstateerd dat dit regenwoud zeker 160 miljoen jaar oud is.



Ook groeit in dit dichte regenwoud een plant genaamd Rafflesia kerrii. Met een bloem die in volle bloei een doorsnede heeft van 80 cm is dit de op één na grootste bloem ter wereld. In het park lopen diverse dieren vrij rond waaronder olifanten en luipaarden, al worden die niet vaak gespot. Maar vogelspinnen, schorpioenen en cobra’s worden vaker gezien.



De mooiste nationale parken van Thailand



Dit is slechts een opsomming van wat volgens onze redactie de mooiste nationale parken van zijn. Maar er zijn er veel meer. Bijvoorbeeld Khao Sam Roi Yot Nationaal Park in de Golf van Thailand of Kaeng Kracham Nationaal Park in de provincie Phetchaburi.



Bron: Hier is Thailand.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ben nu een week in Thailand en het is echt heerlijk hier! Eerst paar dagen in Bangkok, maar was daar helaas wat ziek. Moest erg wennen aan de warmte, drukte etc. Met de nachttrein vervolgens gaan en paar heerlijke dagen gehad op koh Samui. Reizen gaat hier erg gemakkelijk, je ontmoet echt overal andere backpackers. Sinds gister op koh tao en het is echt heerlijk hier! Alleen reizen is zo heerlijk, soms zit ik ook alleen bij een barretje, mensen kijken.
Alle reacties Link kopieren
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Snap nu wel waarom er zoveel Thailand fans zijn! Het eten, het weer, de fruitshakes! Woensdag denk ik naar koh pi pi en vanaf daar naar boven! Ben er nu een week en heb nog 3 weken gepland, tijd zat! Echt elke minuut is het gewoon genieten hier. De thai zijn zelf ook echt heel ontspannen, geïnteresseerd en hulpvaardig. Heb altijd overal leuke gesprekken met ze
Alle reacties Link kopieren
Aaaaah Koh Tao, gelukkig mag ik in oktober weer. Leuk he daar! Zit je in Chalok?
Alle reacties Link kopieren
Nee geloof niet dat zo heet, als je vanaf de boot komt gelijk bij de pier. Ja het is erg leuk hier, best een groot contrast met koh Samui. Vind beide eilanden wel wat hebben.
Alle reacties Link kopieren
zo, ik heb aardig wat te lezen! 14 januari vertrek ik als solo-reiziger naar Thailand voor 3 weken. Nog viva gangers (20-30 jaar) die er ook zijn deze periode? Laat het mij zeker weten. Ik ga weer verder lezen
Alle reacties Link kopieren
quote:jasminn schreef op 03 juli 2016 @ 13:04:

Nee geloof niet dat zo heet, als je vanaf de boot komt gelijk bij de pier. Ja het is erg leuk hier, best een groot contrast met koh Samui. Vind beide eilanden wel wat hebben.Dat is Mae Haad. Chalok is de up road omhoog,aan het einde rechts en dan aan het einde weer rechts en dan nog een stukje rechtdoor. Is rustiger dan Mea Haad, mooie baai en lekkere restaurants. Er gaan ook taxi's naartoe.
Alle reacties Link kopieren
In Mae Haad zit een supergoeie pizzeria aan de uproad!
Alle reacties Link kopieren
Ja daar heb ik toevallig gister gegeten ;)
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe je het snelst vanuit Chiang Mai naar Koh Sok nationaal park reist?
Everybody need some lunacy!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven