Én, wat eten we vandaag?

11-12-2015 12:32 3031 berichten




Dit is deel tig van een langer lopend topic, maar iedereen is welkom, kook en klets gezellig mee!



vorig topic vind je hier
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen zin om te koken en lief is pas laat thuis, dus wij gaan zo uit eten. Nu nog even bedenken waar en dan hopen dat er ergens ruimte is.



Gisteren aten we vissticks, gebakken aardappeltjes en sla.



Ik ben nog niet zo heel erg geinspireerd qua koken blijkt.



@Moos, klinkt goed je menu!
Bedankt voor jullie goede wensen! Vannacht laatste keer geslapen in ons oude huis, vanavond in ons nieuwe huis. Ik heb geen zin om te verhuizen, maar ik heb oh zo veel zin in dat koude biertje na het verhuizen in mijn nieuwe tuin in de zomerzon .



We eten vanavond de Indiase curry die ik eerder deze week al vooruitkookte, met naanbrood.



Heftig hoor Drift, voor je moeder, kan me voorstellen dat ze angstig is geweest met dat noodweer! Het zag er indrukwekkend uit op de beelden.
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen!



Teig, edit: simultaan gepost , heel veel succes, hier is het lekker weer ik hoop bij jullie ook, als het maar droog is. Blijven ademhalen he



Ik ga zo een rondje markt doen, boodschapjes, en daarna een uurtje spinnen. Vanmiddag denk ik even de duinen in te duiken voor een wandeling. Vanavond eet ik deel 2 van de daghap van gisteren, ik had een asperge-broccolitaartje gehaald, heerlijk maar maar voor de helft opgegeten met een bak zelfgemaakte sla erbij (peer/rucola/munt) Vanavond maak ik bij de tweede helft ook sla, maar dan a la GB (die oosterse) met behulp van wat geroerbakte restjes. Makkelijk en wel zo lekker.



Hele fijne dag allemaal
@Moos... Groentebouillon moet juist kort trekken! Half uurtje, 3 kwartier max...



Stars Hollow En goed dat je naar je gut feeling hebt geluisterd, dat diner klinkt goed.



Teig, ik vond jouw diner (van donderdag, dat etentje) ook bijzonder goed klinken. Jouw woonplaats?



Gisteravond kookclub. Zoals sommigen mss al gespot hadden op FB. Als hapje was er brood met een smeersel met avocado en rivierkreeftjes, maar dit had ik een beetje gemist omdat ik de laatste was. Voorgerecht was carpaccio van koolrabi (erg lekker), toen een soort tussengerechtje van geitenkaas met pompoenpitten en granaatappelpitjes. Hoofd was een prei / cannellini bonensoep met olie met rode pepers. En het toetje was avocado ijs met frambozen en verkruimelde chocolate chip cookies. Ik ben niet zo heel erg van de toetjes, maar dat ijs was da bomb. Heerlijk gegeten.



Vanavond ga ik iets doen met aubergine en spinazie. Mss een soort rolletjes dacht ik. Als ik zin heb tenminste. Anders wordt het mss wel een salade.
Nog een paar reacties gemist.



Jømig, Drift, ik had geen idee dat het zo hard had gehageld! Wat naar voor je moeder. Hopelijk krijgt ze iets terug.



Teig, zet 'm op vandaag!



Oh, en nog even wbt dat kabouter issue. Ik vind dat ze gelijk hebben. Ik ben tegen de uitbuiting van kabouters!
Alle reacties Link kopieren
Succes met verhuizen Teig!



Ik wil kabouters ook niet uitbuiten hoor GB, kost en inwoning kunnen ze krijgen



Ik wilde vandaag springrolls maken en dumplings, moet nog even kijken hoe en wat en misschien ook een aziatisch kippensoepje uit de slowcooker erbij.
Alle reacties Link kopieren
Springrolls wil ik morgen maken Dolf! Straks even naar de toko.



De schade bij mijn ouders valt gelukkig wel mee. Mijn zusje heeft wel veel schade aan het dak en aan de auto. De schade aan het huis krijgt ze zeker vergoed, auto is nog even afwachten.



Gisteren aten wij een simpele pasta met courgette en tomaat.

Vandaag gaan we uit eten bij een italiaans restaurant.



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Stond een beetje brak op na het geweldige Coldplay concert. We waren laat thuis (er was geen enkele katachtige in de buurt) en het was vanochtend dus weer vroeg. Maar wel lekker gesport en dat brakke gevoel verdween gelukkig snel.

Vandaag klusjes in huis doen.

We eten vanaaf de laatste keer asperges, nu met gerookte zalm, bieslook en natuurlijk gebakken aardappels.



Teig, succes vandaag.



Drift, ik zag inderdaad de bizarre hagelstenen. Wat een pech voor je familie. Eet smakelijk vanaaf.



Oeh, springrolls klinken ook lekker. Maar ik moet m'n vriezert een beetje leeg gaan maken komende weken voor de vakantie. Aftellen, nog 21 dagen!



Kookclub zag er weer gaaf uit, GB. Kan je misschien dat recept van het avocado-ijs te pakken krijgen? Klinkt geweldig.
Bedankt dames! Het bleef droog, niet al te warm gelukkig en toen we na vieren een biertje opentrokken brak de zon door. Heel fijn.



De állerbelangrijkste dingen zijn uitgepakt. We kunnen een nachtje overleven . De curry was heel lekker, welverdiend ook.



Dat avocado-ijs van GB vond ik ook al zo lekker klinken! Heb alleen geen ijsmachine. En nog nooit zelf ijs gemaakt.



@GB: ja, mijn etentje donderdag was inderdaad in mijn woonplaats. Maar mocht je daar eens zijn, heb ik een goede tip .
Fijn dat het allemaal gelukt is, Teig. En je hebt geen ijsmachine nodig.

IJs (klik)
Goh dat klinkt makkelijk GB! Zou je ook zo ijs kunnen maken van andere vruchten? Frut heeft twee keer in d'r leven ijs gegeten en vond het geweldig, best leuk om dat van de zomer te maken.



Eerste nachtje in nieuwe huis sliep heerlijk . Vandaag nog weer even knallen om het leefbaar te krijgen voor frut, die halen we einde van de middag op bij m'n ouders en dan blijven we daar ook eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst ook "ijs" gemaakt van bevroren bananen en kiwi en ook van banaan met aardbeien. Geen melk oid erbij. Gewoon de stukjes bevroren fruit in de hakmolen van de staafmixer.



Mijn springrolls en dumplings waren goed gelukt. Alleen de dumplings die ik in de pan deed bakken vielen een beetje uit elkaar. Had in de ene rundergehakt met bosui, knoflook en zoete ketjap en in de andere kipgehakt.



Vandaag de rest van de soep en heb nog springroll vulling.
Alle reacties Link kopieren
Mogge dames;



Ja, ijs maken kan heel makkelijk van bevroren fruit, ik doe het ook wel eens met van die bevroren blokjes mango van de Appie, flinke paar lepels kwark erbij, eventueel een lepel honing, en wat verse munt. En dan even door de hakmolen van de keukenmachine, meteen klaar om te eten, heerlijk en niet ongezond!



Fijn dat je goed over bent Teig, een goeie voorbereiding is het halve werk. Ben benieuwd hoe frut reageert op het nieuwe onderkomen.



Zag er weer mooi uit je menu van de kookclub GB, die carpaccio van koolrabi kon ik niet thuisbrengen maar die was dus lekker - ik ben niet zo'n koolrabi fan, hoe was het klaargemaakt dan? Alleen maar heel dun gesneden nee toch?



Het is hier best aardig weer tot mijn verbazing - want in het geheel niet voorspeld. Wel vreselijke hooikoorts, elk voordeel hep in dit geval zijn nadeel dus meteen even wat geslikt anders blijf ik de hele dag janken en niezen.



Ik eet vandaag bij mijn allochtone familie, dus ik maak me niet ongerust verder. Op mijn verzoek staat er in ieder geval kisir op het menu. Komt goed. Fijne dag dames
Alle reacties Link kopieren
Gisteren maakte ik shakshuka. Met als extra een blikje zwarte ogen bonen

Nederland. Dat was lekker. Twee porties in de diepvries gedaan.



Voor vandaag weet ik het nog niet, morgen krijgen we eters en klinken springrolls wel erg goed.
Een banaan in blokjes in de vriezer en dan pureren is al lekker. Maar dit was wel echt de structuur van Italiaans ijs. Ik denk dat dit wel het beste lukt met avocado of banaan zoals in het recept staat. Ik denk in ander fruit teveel water zit. Maar je kan het natuurlijk proberen. Maar test zeker die avocado, want het was echt super lekker. Ook in die combi met framboos en die koekjes.



Ja, die koolrabi carpaccio was ook verrassend lekker. Koolrabi in dunne plakjes geschaafd, olijfolie, citroensap, zout, peper & tijm eroverheen en dan nog wat geschaafde grana.



Hoe had je die dumplings gemaakt, Dolf? Met wonton vellen?



Eet smakelijk vandaag, Rast. Lekker hoor, kisir.



Kaat, 'zwarte ogen bonen Nederland'?



Ik had gisteren totaal geen zin om te koken, dus ik at een pasta Alfredo (snel en makkelijk en niet bijster gezond). Dus vandaag het aubergine en spinazie concept in de herkansing.
Alle reacties Link kopieren
Ja met wontonvellen uit de diepvries van de toko. De ene helft had ik gestoomd en de andere dus op 1 kant aangebakken en toen met water verder gaar laten worden. Maar die plakten dus teveel aan de pan. Volgende keer een andere pan.
Alle reacties Link kopieren
Dat ijs klinkt erg lekker! En het recept juist heel simpel.



Dolf, wat jammer dat de wontons niet helemaal gelukt waren.



Teig, fijn dat de verhuizing achter de rug is. Succes vandaag (en de komende dagen)!



Hier is het weer eigenlijk ook best prima. De zon schijnt af en toe, en op de achtergrond is een beetje onweer te horen. Terwijl het er niet uit ziet alsof het zo gaat regenen.



Wij hebben gisteren erg lekker gegeten. Vinden het een fijn restaurant wat na de zomer helaas gaat sluiten. Vooraf deelden we zes kleine bruschetta's (met zalm, tonijn, coquille, mozzarella, taleggio en nog een met een andere koemelk kaas waarvan ik de naam even kwijt ben). Op de kaart staan daar verder kleine gerechten. Ik had tortellini met snijbiet, courgette en een saus van taleggio en walnoten. Was erg lekker! Vriend at pasta met tomatensaus en italiaanse worst. Samen deelden we nog een open lasagna.

Erg lekker allemaal!



Vanavond eten we springrolls.
Alle reacties Link kopieren
Ik krab ook flink op m'n hoofd over de zwarte ogen bonen Nederland. Explain yourself, Kaatje.



Ik maak jouw kisir regelmatig, Rast en hij blijft heerlijk.



Dat ijs ga ik zeker proberen GB. Thanks



Vandaag verder met de klusjes in huis. Inlezen voor de vakantie en paklijst maken. Hoop dat het droog blijft voor een ommetje.

Heb voor vanavond een bakje pulled pork uit de vriezer getrokken. Met pitabrood, coleslaw en gepofte aardappel.



Teig, fijn dat het verhuizen voorspoedig ging. Succes verder.
Misschien heeft Kaaaaaaatje black eyed beans door Google Translate gehaald?
Aangestoken door alle springroll verhalen. Ik ga de aubergine zo in de oven gooien met wat miso/sesamolie/sojasaus. En dan doe ik dat samen met spinazie en glasnoodles en verse munt en koriander in de springrolls. Kan wel iets worden.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!



Ik spring weer in hoor! Heb twee weken onder een steen geleefd in verband met de laatste studieloodjes en wat andere drukke dingen. Nu komt er een iets rustiger periode aan. Heb niet echt teruggelezen, daarvoor was het wat veel..



Dat avocado-ijs ziet er echt superlekker en makkelijk uit. Ga ik een keer maken!



Vandaag op het menu: zelfgemaakte broodjes Griekse hamburgers (rundergehakt gekruid met ui, knoflook en peterselie), moet nog even zien wat ik aan groente op het broodje gooi, andere toppings in ieder geval feta en zelfgemaakte tzatziki. Denk een mengsel van paprika, ui en tomaat ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Toch weer een druk weekendje gehad, terwijl ik echt van plan was om lekker wat te rommelen in huis. Gisteren de stad in geweest met lief, hij heeft 2 nieuwe broeken gescoord en ik 2 shirtjes en een vest. Ook nog wat items gescoord voor een themafeestje van vrienden van binnenkort. Thema is Revenge of the Nerds. Heb een über-fout rokje met Schotse ruit, gele lange sokken en een nepbril met dikke zwarte randen. Lief gaat als een soort van Steve Urkel.



Daarna onverwachts uit eten geweest in ons toekomstige dorp, lekker gegeten!



Komen nu net terug uit de buurt van Utrecht. Even naar deuren, vloeren en badmeubels gekeken.



Maak voor het eten zo meatloaf en een zelfgemaakte aardappelsalade.
????????????
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen.



Hm springrolls, die gaan hier binnenkort ook weer op het menu vrees ik.



Niet zoveel te melden hier verder, ik spring zo op de trein naar kantoor. Gisteren ben ik met een tas vol restjes huiswaarts gekeerd (en niet alleen ik hoor, vrijwel het hele gezelschap) dus ik doe vanavond een pick & mix maaltijd. Denk dat ik voor 2 keer heb, zie wel even.



Fijne dag!
Hmmm, springrolls! Kan ik ook wel weer eens maken, al lang niet meer gedaan.



Moet nog een beetje wakker worden, brrrrr, kon wel merken dat het fruts eerste nacht was in haar nieuwe kamer: erg onrustig. Heeft ze de eerste nacht op vakantie ook, meestal is het daarna gewoon weer goed. Daar hopen we dan maar op.



Vanavond aardappels, kipworst en een uitgebreide salade. Met een frisse honingmosterddressing denk ik, want op de een of andere manier is dat een van m'n favorieten. Blijf er steeds naar terugkeren. In de salade in ieder geval avocado en sla, verder kijk ik wel in de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, zo alleen voor een overleg even naar mijn werk en daarna voor de laatste keer werken voor de studie.

We eten een roerbak van gehakt en boontjes met noedels, weet nog niet welke smaakmaker ik er aan toevoeg. Kan ketjap of curry worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven