Ongelijkheid?

25-06-2016 17:00 219 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb even behoefte aan een frisse blik. Denk dat ik alles niet meer helemaal helder zie. Hoop dat ik het wel helder op kan schrijven



Sinds 1,5 jaar heb ik een vriendin. Vanaf het begin helemaal gek op haar, en zij op mij. We zijn hiervoor beiden getrouwd geweest. Voor we elkaar leerden kennen heb ik wat gedate. En zij (aardig) behoorlijk wat meer. Kan gebeuren. So far so good.



De laatste tijd heb ik steeds vaker het gevoel dat er dingen scheef gaan lopen in onze relatie. Voorbeeld: ik kom oude buurvrouw tegen in de winkel. Ben daardoor wat later thuis (vriendin was toen bij mij, we wonen niet samen) en vertel dat ik buuv ben tegengekomen. En dat we even hebben bijgekletst en terloops dat het een mooie vrouw is (om te zien). Vrijwel meteen een pruillip en dat zij dat ook leuk vindt om te horen.



Van de andere kant: zij heeft in haar dateperiode met meer mannen geslapen dan ik met vrouwen in mijn hele leven. Vertelde ze me ooit zelf, het is dus niet zo dat ik vragen heb gesteld waarvan ik antwoord niet wil weten. Als ik aangeef daar soms wel onzeker over te worden (sommige oud-dates melden zich nog wel eens en sommige net iets te vaak), is dat haar verleden en dat kan ze niet veranderen. Punt. En daar moet ik het dan mee doen. Ik weet dat dat haar verleden is en dat dat niet te veranderen is. Niet zeuren. Maar dan is het toch niet zo gek dat je er soms onzeker van wordt? Als ik mijn onzekerheid ter sprake breng is de reactie dat ik maar een goed moet bedenken of ik een relatie wil die me zo onzeker maakt. Feitelijk helemaal juist, maar ik mis het gevoel erin.



Het voelt uiteindelijk een beetje alsof ze haar pad zelf uitkiest (slim) en als een ander daar moeite mee heeft, is het jammer. En van de andere kant moet er wel heel erg rekening met haar gehouden worden. Om dit laatste te verduidelijken: zij koopt huis en ik een maand later ook. Zij is helemaal blij met haar huis, maar vindt het verwarrend dat ik een huis koop want de samenwoonplannen / dromen van haar moeten de koelkast in. Terwijl haar huis niet eens geschikt zou zijn om samen te wonen (4 kinderen samen).



Uiteindelijk: heb ik het leuk met haar? Ja zeker! Wil ik graag met haar verder? Ja!



Wil ik van dat gevoel van ongelijkheid af? of misschien is het beter omschreven als "ik wil graag tijd en begrip voor mijn onzekerheden". Zeker!



Weet niet echt hoe af te sluiten met een vraag, maar graag jullie mening!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop zo voor jou dat ze niet terug wil komen.

Het klinkt echt alsof je haar onmiddellijk 'nog een laatste kans' zou geven. Je lijkt mij een lieve, eerlijke man en ik hoop dat je een iets minder gecompliceerde vriendin mag tegenkomen. Sterkte, want een relatie beëindigen, is nooit leuk.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 26 juni 2016 @ 13:30:

Ik hoop zo voor jou dat ze niet terug wil komen.

Het klinkt echt alsof je haar onmiddellijk 'nog een laatste kans' zou geven. Je lijkt mij een lieve, eerlijke man en ik hoop dat je een iets minder gecompliceerde vriendin mag tegenkomen. Sterkte, want een relatie beëindigen, is nooit leuk.



Doornroosje, jij snapt mij. Zo sta ik er nu ook wel redelijk in hoor...(uitleg hieronder) ;)

Onmiddellijk een laatste kans niet hoor. Heb haar paar keer de mogelijkheid gegeven om iets open te breken als ze dat wilde. Omdat ze het gisterenavond laat uitmaakte en misschien niet meer zo helder was.



En na dat we het over primaire en secundaire dingen in het leven hebben gehad (wie ben je als persoon, als je echt naar binnen kijkt en secundair: wat heb je bereikt) is die laatste kans mogelijkheid al helemaal een stuk minder geworden. Zij dacht dat ik op het primaire mezelf niet goed vond, er niet tevreden mee was. Terwijl ik (naar haar toe zeker) best wel meer een hufter mag zijn dan altijd open, eerlijk, oprecht en voor haar willen gaan.



Wat wel moeilijk wordt denk ik: we zouden met alle kids op vakantie gaan. En het zijn echt vriendjes. Dat gaat nu niet door (wachten met ticket omboeken was 1 van de openingen die dichtgeslagen werd). Dus dan maar alleen met mijn kids. Ook leuk!



Moet nu echt nog niet aan een andere relatie denken. Maar gaat vanzelf weer een keer komen...



Toch een rare gewaarwording dat je hier wat plaatst, daar reacties op krijgt en het verloop van de relatie (en het einde daarvan) ongeveer synchroon verloopt en zoals sommigen hebben beschreven...
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Dit ging sneller dan ik dacht..maar ik hoop ook dat jij het hierbij laat. Want zij is te instabiel voor een relatie en jij wordt daarvan de dupe. Niet in meegaan dus en focus op iemand die ergens voor gaat en vooral jou geweldig vind zoals je bent!
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
Weet je, als iemand overduidelijk nog zoekende is, dan kan daar nooit een stabiele relatie uit komen.

Omdat zij nogal grillig is, en jou dus in verwarring brengt daarmee. Jantje huilt, Jantje lacht.

Morgen waait de wind anders en komt ze huilend erop terug. Leen je er niet voor, want zolang zij niet 100% zeker weet wat ze zoekt blijf jij haar oefencase.
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
Eens met Jenette.



Het is ook rot van die vakantie, maar alleen met jouw kinderen wordt het vast ook leuk.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jenette schreef op 26 juni 2016 @ 15:10:

Weet je, als iemand overduidelijk nog zoekende is, dan kan daar nooit een stabiele relatie uit komen.

Omdat zij nogal grillig is, en jou dus in verwarring brengt daarmee. Jantje huilt, Jantje lacht.

Morgen waait de wind anders en komt ze huilend erop terug. Leen je er niet voor, want zolang zij niet 100% zeker weet wat ze zoekt blijf jij haar oefencase.



Ga ik ook niet doen!

Heb haar nog aantal mogelijkheden gegeven om erop terug te komen. Was allemaal "nee", dus dan niet hoor.



Ik dacht eerlijk gezegd dat we een redelijk stabiele relatie hadden, dat gevoel helemaal goed zat voor elkaar. En natuurlijk is het soms een rollercoaster met werk, kids, verhuizingen etc etc. Gevoel is alleen niet de reden dat ze het heeft beëindigd. Dat zat meer in dat ze die schommelingen niet meer wilde.



Ik weet ook niet 100% zeker wat ik zoek. Maar zij is het in ieder geval niet meer.

Zij is er 100% van overtuigd dat ze niet meer wil. (nu). Ik heb haar de zekerheid gevraagd me dan met rust te laten..niet alleen nu maar ook in de toekomst
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 26 juni 2016 @ 15:21:

Eens met Jenette.



Het is ook rot van die vakantie, maar alleen met jouw kinderen wordt het vast ook leuk.het alternatief is niet vervelend hoor. Wordt een villa aan zee met privé zwembad ipv een camping....
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Precies wat Doornroosje zegt. Plus.Hoe onzeker is het als zij telkens dreigt met uitmaken als je samen een vakantie hebt gepland? Je kunt niet op haar bouwen en dat is slecht voor de kinderen.
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
Helaas moet je er rekening mee houden dat zij denkt dat jij een jojo bent. Ze zal weer proberen, simpelweg omdat ze weet hoe graag jij wil.

Je gaat teveel mee in haar nukken..



Prinses op de erwt, ben jij veel te goed voor.
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
Je zult met haar nooit de zekerheid hebben, er zal altijd iets knagen. Moet je niet willen.



Geniet van je vakantie!
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
quote:Jenette schreef op 26 juni 2016 @ 15:26:

Je zult met haar nooit de zekerheid hebben, er zal altijd iets knagen. Moet je niet willen.



Geniet van je vakantie!Dat weet ik, dat was al zo toen het in september uitging. In oktober was het weer goed. Wij helemaal happy, maar bleef wel iets knagen bij mij. Zat nog wel met paar dingen. Heb toen keer mijn hart gelucht (en dat was lekker). Denk je de lucht geklaard te hebben (en spreek je dat ook beiden naar elkaar uit), krijg ik gisteren het verwijt dat ze dus van oktober tot januari een nep-hightower heeft gezien. Of dat de relatie dus 3 maanden niet zo is geweest zoals zij dacht dat die was.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Kortom..zij bepaalt. Hoe jij je moet voelen, hoe jij je moet gedragen. Vreselijk! Ze kan beter een hondje kopen en die africhten.
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit een vriend die zo was. Uiteindelijk gaat het klappen, omdat het totaal ongelijkwaardig is en jij steeds meer zal gaan pleasen. Zij zit in een machtspositie en jij breekt af. Wat ik al noemde, zij gaat fluitend door naar de volgende die ze kan kneden!
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
quote:Jenette schreef op 26 juni 2016 @ 15:38:

Ik had ooit een vriend die zo was. Uiteindelijk gaat het klappen, omdat het totaal ongelijkwaardig is en jij steeds meer zal gaan pleasen. Zij zit in een machtspositie en jij breekt af. Wat ik al noemde, zij gaat fluitend door naar de volgende die ze kan kneden!



Ironisch dat je dat schrijft, dat is altijd waar we voor gewaakt hebben. Door ervaringen met relaties in het verleden.



Maar klopt dat (als ik nu weer met haar zou zijn) ik enorm op mijn woorden zou gaan letten. En me nergens aan irriteren, altijd de vrolijke Frans zijn. Voor de vorm dan he? En dat is geen basis meer. Die is weggevaagd. Dus dat gaat niet gebeuren.



Of ze in een machtspositie zit? Zo heb ik het nooit ervaren. Denk dat zij over een tijdje wel gaat berichten dat ze me mist. Dat had ze dan eerder moeten bedenken.



Of ze meteen weer doorgaat naar een volgende betwijfel ik. Denk dat ze wel even klaar is. En ze heeft ook kids om rekening mee te houden. Ik ben de eerste die ze aan de kids heeft voorgesteld. Maar dan nog, als ze meteen naar de volgende hopt is dat toch haar ding probleem. Als ze dan tenminste inziet dat ze een probleem heeft...
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
dames,



even belangrijk!

Bedankt voor jullie input! Doet me goed!!!!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
quote:Hightower schreef op 26 juni 2016 @ 15:23:

[...]





het alternatief is niet vervelend hoor. Wordt een villa aan zee met privé zwembad ipv een camping....



Dat is niet verkeerd.



Ook al weet je dat het beter is voor jou dat de relatie beëindigd is dan doet dan nog wel zeer

Sterkte en ik hoop dat je toch kan genieten van je vakantie met je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Goed zo, zet je jezelf voorop en neem geen genoegen met minder! Eerst vakantie vieren, haar negeren, en daarna een echt leuke vrouw zoeken.
Mot met to
quote:Hightower schreef op 26 juni 2016 @ 15:45:

[...]





Ironisch dat je dat schrijft, dat is altijd waar we voor gewaakt hebben. Door ervaringen met relaties in het verleden.



Maar klopt dat (als ik nu weer met haar zou zijn) ik enorm op mijn woorden zou gaan letten. En me nergens aan irriteren, altijd de vrolijke Frans zijn. Voor de vorm dan he? En dat is geen basis meer. Die is weggevaagd. Dus dat gaat niet gebeuren.



Of ze in een machtspositie zit? Zo heb ik het nooit ervaren. Denk dat zij over een tijdje wel gaat berichten dat ze me mist. Dat had ze dan eerder moeten bedenken.



Of ze meteen weer doorgaat naar een volgende betwijfel ik. Denk dat ze wel even klaar is. En ze heeft ook kids om rekening mee te houden. Ik ben de eerste die ze aan de kids heeft voorgesteld. Maar dan nog, als ze meteen naar de volgende hopt is dat toch haar ding probleem. Als ze dan tenminste inziet dat ze een probleem heeft...



Het is nooit fijn als je niet jezelf kan zijn binnen een relatie.



Ik hoop dat je sterk genoeg bent dat als ze weer bij je terug wil komen dat je dan nee kan zeggen, je bent geen speelbal
Alle reacties Link kopieren
quote:saszee schreef op 26 juni 2016 @ 17:22:

[...]





Het is nooit fijn als je niet jezelf kan zijn binnen een relatie.



Ik hoop dat je sterk genoeg bent dat als ze weer bij je terug wil komen dat je dan nee kan zeggen, je bent geen speelbal



Die sterkte heb ik wel! En ik weet niet zeker natuurlijk of ze zich meldt dat ze me mist, maar als ik naar het verleden kijk......

En beendigen relatie is nooit leuk. Jullie input helpt me wel enorm!!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Je hoopt altijd dat het voor lang is, maar soms weet je achteraf ook waarom dit beter is zo.

Dqn ben je blij dat je de kans had om iets beters te vinden.
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
quote:Jenette schreef op 26 juni 2016 @ 17:35:

Je hoopt altijd dat het voor lang is, maar soms weet je achteraf ook waarom dit beter is zo.

Dqn ben je blij dat je de kans had om iets beters te vinden.



Jenette,



Bij haar heb ik vanaf het begin het idee gehad dat het voor lang zou zijn. Gebeurt niet vaak. En heb dat op date 2 ook tegen haar gezegd. Niet dat dat moest gaan gebeuren, maar dat mijn gevoel me dat zei.



En natuurlijk heeft iedereen bagage en dat is ook niet erg. Ben zelf ook redelijk complex hoor ;). Had alleen niet verwacht dat zij de bagage heeft die ze heeft. Dat ze altijd scherp is hoe mensen zijn (zich gedragen) komt al uit haar jeugd. En bij ex-man (aardige kerel overigens) had ze die voelspriet ook altijd aan staan.



Ik kan er zo weer een avond mee vullen met schrijven, maar moet nog meer doen. Als me iets hoog zit of er een update is (bv ze meldt zich) dan horen jullie van me.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
quote:Hightower schreef op 26 juni 2016 @ 19:16:

[...]





Jenette,



Bij haar heb ik vanaf het begin het idee gehad dat het voor lang zou zijn. Gebeurt niet vaak. En heb dat op date 2 ook tegen haar gezegd. Niet dat dat moest gaan gebeuren, maar dat mijn gevoel me dat zei.



En natuurlijk heeft iedereen bagage en dat is ook niet erg. Ben zelf ook redelijk complex hoor ;). Had alleen niet verwacht dat zij de bagage heeft die ze heeft. Dat ze altijd scherp is hoe mensen zijn (zich gedragen) komt al uit haar jeugd. En bij ex-man (aardige kerel overigens) had ze die voelspriet ook altijd aan staan.



Ik kan er zo weer een avond mee vullen met schrijven, maar moet nog meer doen. Als me iets hoog zit of er een update is (bv ze meldt zich) dan horen jullie van me.



Soms is het beter om elkaar te laten gaan, ik denk dat dat in jullie geval zo is.



Ik hoop voor haar dat ze in therapie gaat om haar verleden te verwerken, nu werkt ze zichzelf alleen maar tegen
Alle reacties Link kopieren
Heb je gelezen en bij mij komt het gevoel naar boven dat ze getraumatiseerd is.

zou zomaar kunnen na haar narcist ex.

dat kan al uit jeugd onstaan en daardoor ze juist zo"n ex onbewust heeft uitgekozen als man.



dan kun je dit gedrag laten zien.



kan jij niks aan doen en heb je ook niets aan maar zou een hoop verklaren denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:saszee schreef op 26 juni 2016 @ 19:59:

[...]





Soms is het beter om elkaar te laten gaan, ik denk dat dat in jullie geval zo is.



Ik hoop voor haar dat ze in therapie gaat om haar verleden te verwerken, nu werkt ze zichzelf alleen maar tegenZit ze al. Al is het heel af en toe. Sterker nog, heb zelfs aangeboden mee te gaan. Maar zij vindt dat ik in therapie moet om gevoel beter te kunnen stroomlijnen. En dus ook in stresssituaties volwassen en verantwoordelijk te kunnen reageren
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
quote:Hightower schreef op 26 juni 2016 @ 21:26:

[...]





Zit ze al. Al is het heel af en toe. Sterker nog, heb zelfs aangeboden mee te gaan. Maar zij vindt dat ik in therapie moet om gevoel beter te kunnen stroomlijnen. En dus ook in stresssituaties volwassen en verantwoordelijk te kunnen reagerenDenk jij dat ze daar gelijk in heeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven