Moeite met de winter - Wie schrijft er mee?

25-10-2012 20:13 2982 berichten
Ik heb veel moeite met de winter. Mijn gewrichten doen pijn door de kou, ik kan sowieso absoluut niet tegen kou, en vorig jaar stond ik op een gegeven moment gewoon te huilen bij de bushalte omdat het niet wilde. Ik heb geen winterdepressie: Het gebrek aan licht is niet wat maakt dat ik me minder goed voel, het is echt een gebrek aan warmte. De bus missen en wéér een half uur moeten wachten terwijl ik mijn voeten niet eens meer voel. Ik word letterlijk boos op de kou, op de regen in de herfst, en sneeuw vind ik al helemaal een drama. Ik vind het vies en gladheid vind ik doodeng. Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer en bij de eerste sneeuwvlok rijdt de trein weer niet. Vorig jaar heb ik eens twee uur (!) op een bus moeten wachten. De winter zorgt er ook voor dat ik vaker mijn afspraken niet nakom, de boodschappen dagenlang uitstel en ieder jaar zie ik weer op tegen die ellende. Met vervolgens weer een zomer waarin ik niet op kan laden omdat het zowat alleen maar regent. Het voelt haast alsof ik niet meer functioneer zodra de temperatuur onder de 10 graden komt.



Aan de andere kant ben ik echt dol op de feestdagen. Vind ik het heerlijk om met warme choco en een goede film op de bank te hangen, en heb ik alweer weken kaarsjes op tafel staan. Het ijssculpturenfestival vind ik bijvoorbeeld ook erg leuk. Ik ben een echte huismus, lekkere cake bakken, 's avonds bordspelletjes spelen, gourmetten. Heerlijk! Kerstmarkten vind ik geweldig. Ik word blij van de extra koopavonden en ik kijk echt uit naar mijn verjaardag begin december. Ik vind de feestdagen wél oprecht gezellig, ik vind december echt een feestje!



Vanaf januari vind ik het dan ook extra lastig, omdat dan de feestdagen voorbij zijn maar de kou er nog een aantal maanden is. En dit jaar wil ik zo graag dat het anders is. Ik wil mezelf niet weer zo 'vast zetten', mezelf zo tegenwerken en zo tegen de winter aan schoppen zeg maar. Ik wil leuke dingen blijven doen, doen wat me energie geeft. Ik ben begonnen met een lijst van fijne dingen in de winter. Ik wil er echt iets van maken, zeker omdat de winter ieder jaar opnieuw terugkomt en ik zal daar toch gewoon mee moeten dealen. Misschien ga ik zo de winter ooit zelfs nog wel leuk vinden!



Er zijn hier ongetwijfeld meer mensen die moeite hebben met de winter, en misschien willen jullie met me mee schrijven? Een soort van 'help elkaar de winter door' - topic. Mijn doel is dus om de winter zo leuk mogelijk te maken en het lijkt me fijn om elkaar daarin te motiveren zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
de dag hier begint iig mooi, met veel zon .



het zal wel meevallen de komende wkn - regen, zon, wolken, 20 graden. gewoon een echt nederlandse zomer
Hier nu ook zon! Gisteren was het bewolkt en ik ben echt een koukleum 1e klas, maar kon gewoon in een T-shirt met lange mouwen over straat. Nu staat er wel wat meer wind. Ben benieuwd.... of het echt zo slecht word zoals weeronline voorspelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 26 juni 2016 @ 08:04:

de dag hier begint iig mooi, met veel zon .



het zal wel meevallen de komende wkn - regen, zon, wolken, 20 graden. gewoon een echt nederlandse zomer Dat vind ik niet meevallen, gewoon kutweer dus. En hier is het nu zwaarbewolkt, nog geen zon gezien, dus vandaar dat ik nu extra baal. Hopelijk komt hij nog.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 26 juni 2016 @ 09:19:

[...]





Dat vind ik niet meevallen, gewoon kutweer dus. En hier is het nu zwaarbewolkt, nog geen zon gezien, dus vandaar dat ik nu extra baal. Hopelijk komt hij nog.maar dit is toch hoe het altijd is in nederland? vorig jaar was uitzonderlijk mooi.
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 26 juni 2016 @ 10:39:

[...]





maar dit is toch hoe het altijd is in nederland? vorig jaar was uitzonderlijk mooi.Vorig jaar was het ook alleen in juli en augustus een paar weken mooi. Ik weet dat het nou eenmaal zo is in Nederland, maar juist daarom ben ik nu zo down. Straks 1 weekje op vakantie naar de zon (langer gaat niet), dan misschien nog een week of 3 mooi weer hier (als we geluk hebben) en dan weer een half jaar herfst en winter. Ik word er zo ongelukkig van; ik weet dat er veel ergere dingen in de wereld zijn, maar het maakt mij serieus ongelukkig. Hopelijk zit emigreren er ooit in en het liefst zo snel mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 26 juni 2016 @ 10:52:

[...]





Vorig jaar was het ook alleen in juli en augustus een paar weken mooi. Ik weet dat het nou eenmaal zo is in Nederland, maar juist daarom ben ik nu zo down. Straks 1 weekje op vakantie naar de zon (langer gaat niet), dan misschien nog een week of 3 mooi weer hier (als we geluk hebben) en dan weer een half jaar herfst en winter. Ik word er zo ongelukkig van; ik weet dat er veel ergere dingen in de wereld zijn, maar het maakt mij serieus ongelukkig. Hopelijk zit emigreren er ooit in en het liefst zo snel mogelijk.ik overweeg al heel lang om in een ander land te gaan wonen. het is slikken of stikken qua weer betreft hier. een vn de grootste nadelen aan dit land. maar nederland heeft ook weer een hoop voordelen, het is hier iig rustig en stabiel
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Nederland verder ook echt wel een fijn land om in te wonen, maar helaas bepaalt het weer zo erg mijn humeur/geluk. Ik wil dat helemaal niet, ik heb het hartstikke goed en het is een luxeprobleem, maar ik heb zo'n last van het slechte weer.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kunnen we de topictitel veranderen in "Moeite met alle seizoenen"
Alle reacties Link kopieren
het grote probleem dat ik hier in nederland heb, is dat als het dan mooi weer is, je dan al je plannen moet omgooien om daar dan optimaal vn te genieten.



bv die ene dag dan dat het 30 graden is, kan op een vrijdag vallen. als je nu 2 dagen vn tevoren ene picknick wil doen met vrienden, heeft iedereen volgens het nederlandse volle agenda leven al plannen gemaakt. dus het is soms lastig spontaan te profiteren vn mooi weer.



ik heb soms echt last gehad vn mooi weer blues, dan is het zo mooi en omdat het maar een enkele keer is, dan weet je vn gekkigheid niet wat je moet doen om er zoveel mogelijk vn te genieten.



maar dat laat ik tegenwoordig maar los. gister heerlijk buiten geweest, in zon, later zwaar bewolkt met een drup regen, zo maar toch een heel mooie avond.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik ook, ja. Je weet dat je maar 2 dagen hebt en het daarna weer gaat regenen.

Ik heb dit jaar een van de 2 mooie weken ook pech gehad, want de laatste keer zat ik continu binnen om aan een opdracht te werken voor een examen. En dat kon echt niet buiten. Als je in een warm land woont, maakt dat niet uit, dan is het mooie weer er daarna ook nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik begin ook wel te balen van het weer voelt echt of we 10 maanden herfst hebben en amper 7 weken "zomer" ????
Alle reacties Link kopieren
Dat is het inderdaad, 10 maanden herfst. Ik kan me voorstellen dat mensen die alleen blij worden van echte winters ook ontzettend balen. Winter met sneeuw en ijs hebben we nog minder dan echte zomerdagen. Alleen mensen die van fris, regen en donker houden, zitten hier goed.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt mensen die van donker en regen houden zitten hier goed haha voel me een zeur ????
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 26 juni 2016 @ 13:58:

Misschien kunnen we de topictitel veranderen in "Moeite met alle seizoenen" Voor!
Het is herfst en het blijft zo te lezen herfst!!! Ik ga over 3 weken naar Duitsland om op te treden. Ik hoop niet dat het slecht weer daar is.



Juni hoort warm en zonnig te zijn!!



Ik heb gisteren wederom een jas gekocht, helaas niet in de sale



Pamela, ik begrijp je helemaal, ik ben er ook down door, je word wakker trek je gordijnen open en je ziet het alweer wat een ellendig pokke weer het is!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lavendel2 schreef op 26 juni 2016 @ 21:37:

Ik begin ook wel te balen van het weer voelt echt of we 10 maanden herfst hebben en amper 7 weken "zomer" ????



Ik vind 7 weken nog vrij optimistisch gesteld



volgens weer online de komende wéken dagelijks kans op regen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 27 juni 2016 @ 08:51:

[...]





Ik vind 7 weken nog vrij optimistisch gesteld



volgens weer online de komende wéken dagelijks kans op regen.



Nou inderdaad..... wás het maar 7 weken zomer



Het verbaast me trouwens hoeveel mensen ik nog stug zie rondlopen in korte broek, sandalen, korte mouwen, zonder jas, zomerjurkjes...... onbegrijpelijk, het is toch gewoon koud? Zijn dat soms dezelfde types die in juli en augustus uit principe de verwarming niet aandoen "want het is zomer"?
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een kuitbroek aan, Juliet Komt trouwens mede doordat ik ineens een spijkerbroek niet meer kan vinden. Mijn dochter heeft de afgelopen weken de was gedaan, zal haar eens vragen waar ik mijn broek moet zoeken, maar die wilde ik hier niet om half 7 's morgens mee lastig vallen. Bovendien was het een ochtend met mooie beloftes: zon, blauwe lucht.. al een beetje warm. Een uur later was het bewolkt en grijs. Leuk hoor, 'Echt Hollands weer'..

On the bright site: wij hebben volgens mij nog niet echt onweer gehad, zodat ik geen nachten bij m'n hond heb hoeven doorbrengen, die in zulke gevallen de hele nacht zit te piepen en janken.



~neemt nog een slokje winterthee~
Later is nu
Het is weer slecht vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Bij ons nu juist wel zon en een lekkere temperatuur! Ik geloof alleen dat het vanmiddag en vanavond wel weer baggerweer wordt.
quote:pamelacourson schreef op 28 juni 2016 @ 11:22:

Bij ons nu juist wel zon en een lekkere temperatuur! Ik geloof alleen dat het vanmiddag en vanavond wel weer baggerweer wordt.



Het is hier nu ook zon en lekker buiten



Oké nou geen BBQ plannen dan maar
Alle reacties Link kopieren
quote:juliet64 schreef op 28 juni 2016 @ 09:28:

[...]

Nou inderdaad..... wás het maar 7 weken zomer



Het verbaast me trouwens hoeveel mensen ik nog stug zie rondlopen in korte broek, sandalen, korte mouwen, zonder jas, zomerjurkjes...... onbegrijpelijk, het is toch gewoon koud? Zijn dat soms dezelfde types die in juli en augustus uit principe de verwarming niet aandoen "want het is zomer"?Ik denk dat die mensen gewoon een andere "thermostaat" hebben dan jij. Ik ken een heleboel mensen die het altijd koud hebben, die altijd vesten en jasjes en dergelijke dragen maar ik ken ook mensen die het altijd warm hebben en zelfs 's winters korte mouwen dragen. Een ex-collega droeg zelfs het grootste deel van het jaar korte broeken. Als die lange broeken droeg, wist je dat het écht winter was!
Haha, een vriend van mij draagt echt het hele jaar door een spijkerbroek en een overhemd met lange mouwen! Al is het 30 graden, al vriest het, hij loopt er altijd zo bij!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 27 juni 2016 @ 08:51:

[...]





Ik vind 7 weken nog vrij optimistisch gesteld



volgens weer online de komende wéken dagelijks kans op regen. Ik weet niet of het langer is of korter???? in iedergeval geen drol aan
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader heeft het ook altijd warm. Hij houdt ook niet van warm weer. Ik vind het knap hoe hij vroeger met ons naar het strand ging en de hele tijd in de volle zon met ons speelde en hoe hij met ons in juli naar Spanje op vakantie ging. Ik weet nu pas hoe slecht hij tegen die warmte kon.



Vandaag was het onverwacht een mooie dag! Ik heb vanmiddag een hele tijd buiten gezeten met blote benen, met het grootste deel van de tijd zon en wel een graad of 23. Ik kreeg er meteen weer energie van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven