Gezondheid alle pijlers

Welk soort oordoppen?

26-06-2016 09:07 45 berichten
Hallo Viva forummers,



Na weer een nacht niet kunnen slapen vanwege de buren, ben ik het echt zo zat door het slaapgebrek, dat ik oordoppen wil kopen. Het liefst vandaag nog uit de drogisterij. Ik heb in het verleden van die kneedbolletjes geprobeerd maar die vallen uit mijn oor, krijg ze er gewoon niet in waardoor het pijn doet als ik op mijn zij lig en ze vallen eruit dus terug duwen word nog pijnlijker.



Wie heeft er tips voor fijne oordoppen?
quote:Littlebit schreef op 26 juni 2016 @ 10:51:

Ik zweer bij Herriestoppers (te koop bij kruidvat), zijn van die gele foamdingen. Andere doen allemaal pijn in mijn kleine oren, ook de gele foamdingen van kruidvat eigen merk. Die herriestoppers voel je niet eens zitten en sluiten geluid af als een malle.Genoteerd! Ik heb volgens mij ook kleine gehoorgangen, een wattenstaafje is bij mij al lastig.
quote:CrepeDeFromage schreef op 26 juni 2016 @ 09:25:

Ik bedoel deze

[img]http://www.oordopjes-kopen.nl/images/pr ... 5_paar.jpg[/img]Ik heb deze van de Hema, zijn gelig, en die vind ik heel fijn. Ben naar t buitenland verhuisd maar heb een stuk of vier reserveverpakkingen meegenomen :-D
Wasbolletjes gaan gewoon niet, vallen er uit omdat ik ze niet goed in krijg. Ik heb nu 3 opties genoteerd. Ik hoop dat het allemaal werkt want ik wil gewoon graag slapen
Gelukkig zijn die dingen niet duur, dus je kunt ze gewoon allemaal proberen.



Ik heb ook gekleurde foam dingen die hierboven staan. Van de Etos. Ik kan niet meer zonder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Littlebit schreef op 26 juni 2016 @ 10:51:

Ik zweer bij Herriestoppers (te koop bij kruidvat), zijn van die gele foamdingen. Andere doen allemaal pijn in mijn kleine oren, ook de gele foamdingen van kruidvat eigen merk. Die herriestoppers voel je niet eens zitten en sluiten geluid af als een malle.Yep, ik ook. Gebruik ik al meer dan tien jaar (wel telkens nieuwe natuurlijk ) zonder problemen.
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Ook foam oordoppen hier. Sterkte, want slecht slapen is echt rot.
Life is short. Eat dessert first.
Op maat gemaakte.
Oké ik ben net terug. Ik heb gehaald:Pluggerz sleep, er staat op voor zijslaper. 10 euro kosten ze! Maar wel afwasbaar en herbruikbaar. En ik heb oltagan 2 paar oordoppen.



Nu heb ik als eerste die Pluggerz geprobeerd in mijn oor te wurmen, maar ik snap er niks van. Er blijft een klein paars stukje uitsteken en ik hoor mijn eigen ademhaling en het voelt heel naar aan. Ik weet niet hoe het anders moet? of is het normaal dat je slikken voelt als druk in je oor? Als het zo hoort laat ik die andere dicht.
quote:doornroosje9 schreef op 26 juni 2016 @ 13:19:

Ook foam oordoppen hier. Sterkte, want slecht slapen is echt rot.Dank je wel. Vannacht maar 3 uur geslapen, ik voel mij er zo beroerd door.
Alle reacties Link kopieren
quote:BassGroove schreef op 26 juni 2016 @ 16:07:

Oké ik ben net terug. Ik heb gehaald:Pluggerz sleep, er staat op voor zijslaper. 10 euro kosten ze! Maar wel afwasbaar en herbruikbaar. En ik heb oltagan 2 paar oordoppen.



Nu heb ik als eerste die Pluggerz geprobeerd in mijn oor te wurmen, maar ik snap er niks van. Er blijft een klein paars stukje uitsteken en ik hoor mijn eigen ademhaling en het voelt heel naar aan. Ik weet niet hoe het anders moet? of is het normaal dat je slikken voelt als druk in je oor? Als het zo hoort laat ik die andere dicht.



Ik heb de pluggerz ook en slaap er fijn mee.

Er zit een gebruiks aanwijzing bij. als je ze gewoon in je oor drukt, zullen ze uitvallen. je moet ze verder duwen, door de oorschelp omhoog te trekken met je andere hand. klein beetje blijven ze wel uitsteken.



En bij oordopjes hoor je altijd jezelf ademen en wordt alles dof. wen je zo aan! is juist rustgevend.
Alle reacties Link kopieren
Aan het geluid van je eigen ademhaling wen je snel. Het voelt idd heel anders met oordoppen.
Life is short. Eat dessert first.
quote:miss011 schreef op 26 juni 2016 @ 16:15:

[...]





Ik heb de pluggerz ook en slaap er fijn mee.

Er zit een gebruiks aanwijzing bij. als je ze gewoon in je oor drukt, zullen ze uitvallen. je moet ze verder duwen, door de oorschelp omhoog te trekken met je andere hand. klein beetje blijven ze wel uitsteken.



En bij oordopjes hoor je altijd jezelf ademen en wordt alles dof. wen je zo aan! is juist rustgevend.Dank je Miss. Ik heb toch maar die foam dingen opengemaakt en die lukken wel. Ze begonnen uit te zetten en ik hoorde bijna nis meer. Ik zal nog een keer die pluggerz er proberen in te krijgen, maar anders blijf ik bij de foam. En voor de volgende keer neem ik die herriestoppers mee, want daar zitten er meer in voor minder geld.
quote:doornroosje9 schreef op 26 juni 2016 @ 16:23:

Aan je eigen ademhaling wen je snel. Het voelt idd heel anders met oordoppen.Ja dat is echt heel raar dat geluid. Maar ik geef niet op. Als ik maar van die herrie af ben.
Nee, het lukt niet die pluggez, ik krijg ze er echt niet in. Ik stop er nu ook mee, ze staan in de fik nu. Zonde van die 10 euro een wattenstaafje is al heel moeilijk bij mij. Ik heb gewoon Dr. spock oren.
quote:BassGroove schreef op 26 juni 2016 @ 16:28:

Nee, het lukt niet die pluggez, ik krijg ze er echt niet in. Ik stop er nu ook mee, ze staan in de fik nu. Zonde van die 10 euro een wattenstaafje is al heel moeilijk bij mij. Ik heb gewoon Dr. spock oren.

Pluggerz kan ik ook echt niet hebben. Doen mij ook pijn.



Ik heb nu op maat gemaakte oordoppen, daarbij hoor je je eigen ademhaling veel minder vind ik.
quote:SallySpectra schreef op 26 juni 2016 @ 16:33:

[...]



Pluggerz kan ik ook echt niet hebben. Doen mij ook pijn.



Ik heb nu op maat gemaakte oordoppen, daarbij hoor je je eigen ademhaling veel minder vind ik.Juist pijn, echt niet lekker en ik krijg ze niet verder dan het eerste ribbeltje. Kun je zoiets laten maken bij de opticien? Of moet je daarvoor naar beter horen o.i.d.?
Even een update: Ik heb super diep geslapen. Ze waren weer bezig naast mij, maar ben om 22.30 mijn doppen gaan indoen (foam dingen) ben gaan liggen, was ff raar, hoorde mijn en ademhaling. Maar dat heeft in mijn beleving heel kort geduurd. Wel werd ik wakker en was 1 oordop eruit gevallen.



Erg blij met jullie tips.



Voel me weer helemaal happy en uitgerust.



Bedankt.
quote:BassGroove schreef op 26 juni 2016 @ 17:11:

[...]





Juist pijn, echt niet lekker en ik krijg ze niet verder dan het eerste ribbeltje. Kun je zoiets laten maken bij de opticien? Of moet je daarvoor naar beter horen o.i.d.?Ja, Beter horen, Schoonenberg, dat soort winkels.
quote:SallySpectra schreef op 27 juni 2016 @ 08:43:

[...]



Ja, Beter horen, Schoonenberg, dat soort winkels.Dank je wel Sally. Ik ga eens op onderzoek uit
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de oordopjes van Noizezz super fijn. Wil niks anders meer.
https://www.noizezz.com/product/noizezz ... 0wod9iwPKg

Je krijgt verschillende maten erbij. Ze zitten goed in je oor. Helemaal top.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven