Geld & Recht alle pijlers

Wekelijkse boodschappen.

24-04-2016 14:41 788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit is hier al eens een topic over gestart maar deze is wat verwaterd.

Zelf ben ik er toen uitgestapt omdat ik het even had gehad met op te letten.

Na enkele duurdere maanden, gaan we hier weer wat opletten.

Zelf merk ik dat het forum mij wel helpt.

Daarom start ik dit topic opnieuw.

Wij een koppel zonder kinderen zouden het met 80 per week willen doen.

Zelf wonen we in België. In dit bedrag zit alles in. Behalve uitjes en uiteten.



Hopelijk zijn er nog mensen die willen opletten...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net 80 euro gepind,nu een lijstje maken en vanmiddag boodschappen doen.

Voor diegene die weleens naar de Lidl gaan,op hun facebookpagina staat iedere week een kortingsbon.Als je die opslaat op je telefoon kun je hem bij de kassa laten zien.

Deze week de brunchbroodjes met 50%korting.
Alle reacties Link kopieren
Dit komt eerder omdat de diepvriezer nog vol zit. Echt besparen is het niet. ????
Alle reacties Link kopieren
Deze week was duurder. Dit komt door de voetbalgekte. Hadden voor 120 euro. Nu hebben we nog 100 over.

Raar dat je elke maand met volle moed begint en het toch steeds lijkt te mislukken...
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week is het mij ook niet gelukt,dochter is geslaagd dus er moest taart enz gehaald worden.

Volgende week lukt het ook niet want dan is zoon jarig.Maar dit had ik vantevoren ingecalculeerd.
Alle reacties Link kopieren
Zolang we maar een beetje in de buurt zitten...

Ik denk dat het moeilijker is om je aan een budget te houden als het niet echt van moeten is...

Wanneer je niet meer hebt, kan je ook niet meer uitgeven.



Soms wou ik dat ik evenveel disipline had
Alle reacties Link kopieren
Ik had dus een extra potje gemaakt voor als dochter zou slagen en een extra potje voor verjaardag.

De gewone weekboodschappen komen dan dus niet duurder uit dan 80 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging gisteren naar de markt voor groenten, maar toen ik daarna nog bij de aldi koffie ging halen zag ik dat eigenlijk alle groenten die ik gekocht had daar goedkoper waren :( Nouja, weet ik dat voor de volgende keer.
Alle reacties Link kopieren
Deze week is het gelukt om binnen het budget van € 60,- te blijven, en dat terwijl ik er niet overdreven op heb gelet. Ik had deze week wel een planning gemaakt en bijna alles in één keer gehaald, dus dat helpt wel! Totaal € 51,15 uitgegeven.



AH

Havermout € 0,39

Tofu gehakt * € 1,49

Biologische eieren € 1,55

Linzen € 1,07

Biologische braadworsten* € 1,65

Geraspte kaas € 1,19

Kokosmelk € 0,89

Rode kool € 1,31

2 broden* € 3,00

2x 1 kg aardappelen € 2,78

Stukje gember € 0,36

Mandarijnen* € 1,99

Koriander € 1,49

Stuk kaas € 2,99

Witte druiven* € 1,99

Zonnatura muesli* € 1,64

Sojayoghurt € 2,34

Sinaasappelsap € 1,35

Broccoli* € 1,00

Wasa thin crisps € 1,65

Chocolade € 1,59

roomkaas, rivierkreeftjessalade, hummus* € 4,00

6 bananen € 0,99



Aldi

1 kg wortelen € 0,89

Koffie € 3,99



Markt

2 courgettes, verse peterselie, champignons, 2 paprika's, netje knoflook € 6,55



Hema

4 harde bolletjes € 1,00
Alle reacties Link kopieren
Mijn weekmenu:



Ma: aardappelen, rode kool, braadworst voor vriend en valess schnitzel voor mij.

Di: bij vrienden gegeten

Wo: macaroni met tofugehakt, courgette, paprika, champignons en geraspte kaas

Do: op het werk gegeten (maaltijdvergoeding)

Vr: wortel-linzensoep met gember, koriander en kokos, ovenstokbrood met verschillend beleg

Za: leftover soep met harde broodjes

Zo: aardappels uit de oven, broccoli, visburger voor vriend en vegaburger voor mij
Goh, dat ik dit topic nooit eerder heb gezien, zeg!! Ik wil ook weer gaan besparen op de boodschappen.



Per week 70 euro voor 2 volwassenen en een peuter. Als het niet lukt gaat het bedrag misschien iets omhoog, maar deze week proberen we het met 70 euro te redden. Cash, zodat we niet teveel kunnen uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
Ik pin ook en betaal dan cash bij de supermarkt oid.Zo heb ik echt een beter overzicht.

Afgelopen week de extra boodschappen voor het kinderfeestje gepind en nog wat kleine dingetjes bij action, blokker en kruidvat.Zo heb ik dus ongemerkt 93 euro opgemaakt.

Daarvan heb ik nog wel veel drinken, chips en snoep over dus dat hoef ik komende week voor zoon's verjaardag niet bij te halen.Dat compenseert weer



Benieuwd of het je gaat lukken Bumba, succes!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik meeschrijven? Ons budget is 250 euro per maand voor twee volwassenen. Feestjes en uit eten uitgezonderd (afhaal doen we bijna nooit). Ik probeer altijd boodschappen te doen voor 50 euro per week maar merk dat ik vaak tussendoor nog even naar de super ga omdat ik wat ben vergeten, we toch wat anders willen eten, we zin hebben in iets lekkers etc. Stiekem loopt dat dan best op. Dus even weer wat meer opletten!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde zomerbloem, ik probeer me nu ook aan 250 euro per maand te houden voor 2 personen! En ja, ik doe altijd alle boodschappen want mijn vriend geeft het dubbele uit van wat ik doe >.<
Alle reacties Link kopieren
Hier ongeveer 50 EUR per week aan boodschappen (twee volwassenen). Zou minder kunnen maar ik vind het wel goed zo . Vriend eet graag regelmatig een lekker (duurder) stuk vlees, en we hebben ook wel eens graag bepaalde luxere producten. Ik maak mijn weekmenu's wel vaak op basis van producten die in de aanbieding zijn. Ik vind het wel leuk om van bepaalde producten te vertrekken en daarmee nieuwe recepten te zoeken.



Vraagje aan de mensen die bij de AH winkelen, in de allerhande van deze maand zit een bon voor 25% korting op Jillz, en die staat deze week ook in de bonus (25% korting). Zou de coupon bovenop de bonus gelden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Jools87 schreef op 28 juni 2016 @ 15:42:



Vraagje aan de mensen die bij de AH winkelen, in de allerhande van deze maand zit een bon voor 25% korting op Jillz, en die staat deze week ook in de bonus (25% korting). Zou de coupon bovenop de bonus gelden?Nee, staat ook wel achterop de bon: niet geldig in combinatie met andere acties.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aurelle91 schreef op 27 juni 2016 @ 07:27:

Ik heb hetzelfde zomerbloem, ik probeer me nu ook aan 250 euro per maand te houden voor 2 personen! En ja, ik doe altijd alle boodschappen want mijn vriend geeft het dubbele uit van wat ik doe >.<De mijne haat boodschappen doen, dus dat doe ik. Hij vind t ook onzin om te besparen dus waarschijnlijk zouden we dan ook het dubbele kwijt zijn inderdaad. Ik begin volgende week met opletten. Hebben een rare week en zijn een paar dagen weg, waardoor m'n planning een beetje in het water valt.
Ik heb nog iets van 20 euro over tot nu toe. Maar we hebben ook wel redelijk veel uit de voorraad gegeten. En zijn een keertje bij de Ikea gaan avondeten, dus toen hoefde ik ook niet te koken natuurlijk...
Alle reacties Link kopieren
Hier hadden we tien euro over.

Deze maand gaan we met vakantie dus ziet het budget er een beetje anders uit.

We zijn weg van 9-19 juli.



Deze dagen tellen niet mee in ons budget. Het budget dat over blijft is dan 300 euro. Voorlopig moeten we bog niet naar de winkel.

Misschien voor vanavond nog enkele dingetjes halen om te eten voor de voetbal, want er komt volk. Verder kunnen we echt nog enkele dagen verder!
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf er toch verbaasd over dat er mensen met 3 het voor 50 euro per week redden of minder voor alle inkopen. Dan moet je toch bijna al het lekkers laten. Voor 70-80 zou lukken, maar minder echt niet...



Hoe doen jullie dat toch?

Eten jullie dan 2-3 stukken fruit per dag?

Eten jullie elke dag verse groenten?

Koekje ofzo kan dan eigenlijk nooit...

Wat met bezoek?



Dit zijn maar vragen e!
ja mlsc, ik lees dit topic ook met grote verbazing. Wij zijn nu met 2 volwassenen en ik kom echt lang niet toe met 50 euro per week. Ik geef toch wel zo'n 100 a 150 euro per week uit aan boodschappen. Wij eten dus wel elke dag vlees en fruit en groenten en wij houden ook van een lekker drankje.
Alle reacties Link kopieren
Nu zitten wij rond 80-100 euro per week.

Mochten we lager willen gaan dan moeten we minder volk uitnodigen of minder vlees enz eten.

Nu we ons huis hebben gekocht wil ik ook een beetje genieten. Zonder overdrijven, maar je gaat toch werken op te leven neen?



Alleen aan fruit hebben wij de voorbije weken al 20 euro
Zou toch best moeten lukken hoor. Wij geven het dubbele uit, maar wij zijn dan ook met ons 4-en, waarvan de jongste nog

in de luiers zit en kunstvoeding drinkt, wat ook best aan tikt.

Mijn man eet op zijn werk overdag, eet daar ook fruit. Dat kost 50 euro per maand.

Maar voor thuis koop ik seizoensfruit, net wat er in de aanbieding is. Vaak bananen, aardbeien, meloen, appels.

Zelf eet ik niet veel fruit (diabetes) de kinderen krijgen wel elke dag fruit. Koek wordt hier nooit gegeten, haal ik alleen als ik visite krijg.

Alcohol net zo, en koffie wordt ook weinig gedronken. We eten nooit vlees zoals biefstuk, gewoon omdat ik dat niet lekker vindt.

We redden het prima met 100 euro pw, zijn zelfs dingen die we nog kunnen schrappen als het moet want we kopen ook genoeg A-producten of producten die niet perse hoeven zoals luxe brood en brood beleg en (a merk) frisdrank.
Ik heb een speciaal potje voor de luiers en dergelijke. Dat gaat bij ons weer van een ander budget dan de boodschappen.
Alle reacties Link kopieren
Zie die 50 euro van je man dan verrekend in je budget?

Veel alcohol wordt hier ook niet gedronken. Zeer af en toe maar. Wel eten we eens graag kip en biefstuk. Daarom wel niet het beste van het beste.

Koekjes worden hier ook wel gegeten. Elke dag, mee naar het werk. Lunchpakket bestaat altijd uit: yoghurt, 2 stukken fruit, koekje, boterham en water.

Ik vraag mij gewoon soms af wat mensen eten en drinken gedurende een hele week met 2 voor maar 50 euro...

Dan is er toch nooit vlees of extra's.

Maar iedereen zijn keuze natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik was afgelopen week toch meer dan 60 euro kwijt. We hadden veel schoonmaakspul enzo nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven