Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?







We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was het afzien, ongeveer 30 graden in Enschede.



Nu is het benauwd, 25 graden. Het waait en het bliksemt af en toe.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Het begint nu te regenen, en flink ook!
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:kimmeke1983 schreef op 23 juni 2016 @ 14:08:

Hier in belgisch limburg is het 30 graden ik stuur ze met plezier door en die 19 graden mag je naar mij sturen Dat mag je in een privébericht ook naar mij sturen!
World of Warcraft: Legion
Wat is het heerlijk fris nu! Ideaal; graadje of 18-19. Super na die klamme, hete temperaturen van woensdag, donderdag en vrijdag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moemoe64 schreef op 26 juni 2016 @ 13:52:

Wat is het heerlijk fris nu! Ideaal; graadje of 18-19. Super na die klamme, hete temperaturen van woensdag, donderdag en vrijdag.Voorlopig blijft dat ook zo, maar... het wordt langzaam aan weer warmer. De tweede dinsdag (5 juli) is het - waar ik ben - al weer 26 graden. Vrij warm, maar nog niet heet; wel te harden.
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 26 juni 2016 @ 14:45:

[...]



Voorlopig blijft dat ook zo, maar... het wordt langzaam aan weer warmer. De tweede dinsdag (5 juli) is het - waar ik ben - al weer 26 graden. Vrij warm, maar nog niet heet; wel te harden.

Dan hoef ik niet meer te werken.....kan ik lekker binnenblijven met de rolluiken dicht. Joepie!

Het ergste vind ik werken als het kwik boven de 25° stijgt. Vooral omdat ik niet in een kantoor werk met airco: ik heb een nogal fysiek zware job.
quote:hans66 schreef op 26 juni 2016 @ 14:45:

[...]



Voorlopig blijft dat ook zo, maar... het wordt langzaam aan weer warmer. De tweede dinsdag (5 juli) is het - waar ik ben - al weer 26 graden. Vrij warm, maar nog niet heet; wel te harden.Voor mij is 23° al te heet. Dan zweet ik, voel ik me plakkerig en kan ik 's nachts niet slapen.
Nu nog maar even genieten dan van deze 18-19 graden, hebben we dik verdiend!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik het verdiend heb, maar ik vind het wel lekker! Vanochtend vroeg een lekker zonnetje, nu regent het dus ik hoef de plantjes buiten alweer geen water te geven.
Wie kijkt er ook stiekem naar de zonsopgang- zonsondergang tabel om te zien hoe de dagen langzaam korter worden? :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik haat mezelf, ik haat mezelf, ik haat mezelf!!!



Nooit kunnen bedenken dat ik nog eens zou willen dat het warmer wordt. Ik heb zoveel jurkjes ik aan wil doen, maar het is te koud.



Twee jaar geleden zat ik nog te puffen en haatte ik de hitte. Hoe anders kan het worden.



Maar voor jullie ben ik blij dat het nu zo is, want ik weet hoe het is om niet tegen de hitte te kunnen. Ik zal ook nooit hardop zeggen wat ik wil.
Als je pal in de zon gaat zitten kun je die echt wel aan, dan is het best warm.



Ik vind het wel prima zo!
quote:Kerstvrouw schreef op 28 juni 2016 @ 19:09:

Wie kijkt er ook stiekem naar de zonsopgang- zonsondergang tabel om te zien hoe de dagen langzaam korter worden? :-DHeb je een link? Dit vind ik ook leuk! Rustig aan aftellen
Alle reacties Link kopieren
België en Nederland zal wel ongeveer hetzelfde zijn zeker ik volg deze http://www.astro.oma.be/GENERAL/INFO/nz ... 16.html#07
Dankjewel Kimmeke!
quote:Daantje1970 schreef op 28 juni 2016 @ 20:05:

Ik haat mezelf, ik haat mezelf, ik haat mezelf!!!



Nooit kunnen bedenken dat ik nog eens zou willen dat het warmer wordt. Ik heb zoveel jurkjes ik aan wil doen, maar het is te koud.



Twee jaar geleden zat ik nog te puffen en haatte ik de hitte. Hoe anders kan het worden.



Maar voor jullie ben ik blij dat het nu zo is, want ik weet hoe het is om niet tegen de hitte te kunnen. Ik zal ook nooit hardop zeggen wat ik wil.Panty eronder en vestje eroverheen! Dan kun je je jurkjes het hele jaar door dragen
Alle reacties Link kopieren
Hallo, mag ik met jullie meeschrijven? Ik lees al een hele tijd mee in dit topic en ik ben zo blij dat ik niet de enige ben die verlangt naar de herfst en winter. Ik bekijk ook iedere dag de tabel met de tijden van zonsopkomst en zonsondergang en ik kijk naar mooie weerfoto's (storm, regen, donkere luchten, sneeuw en ijs). Ik zit ook al na te denken over hoe ik straks in de herfst mijn huis ga opknussen en snuffel aan heerlijke geurkaarsen.

Ik zit nu op mijn werk. Het regent en ik zit met een smile naar mijn collegae te kijken die één voor één mopperend en klagend binnenkomen.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
quote:elf12 schreef op 29 juni 2016 @ 20:05:

[...]





Heb je een link? Dit vind ik ook leuk! Rustig aan aftellen Ik gebruik deze! http://www.zonsondergangt ... l-zonsondergang-2016.html
Welkom, Catharina! Leuk, weer een herfst- winterliefhebber erbij! Die ontvangen we met open armen!



Het gaat goed he, schiet lekker op nu, het is al bijna juli! :-D
Alle reacties Link kopieren
Welkom Catharina
Alle reacties Link kopieren
Wat is het toch fijn dat het niet zo vies warm is 's nachts. Nu kunnen we allemaal lekker slapen. En de weersverwachting voor de komende dagen is goed. Ben blij! Ik maak me wel een beetje zorgen over wat er nog gaat komen, maar voorlopig geniet ik ervan. En de dagen worden steeds korter, dus hoe later de hittegolf komt, hoe beter het is.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
quote:Kerstvrouw schreef op 30 juni 2016 @ 12:07:

[...]





Ik gebruik deze! http://www.zonsondergangt ... l-zonsondergang-2016.htmlDank!!
We hebben hier vandaag al regen en onweer gehad. Ik heb zin in pompoensoep en warme chocolademelk
Alle reacties Link kopieren
Volgende week word het zachter gelukkig geen overdreven temperaturen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van 'het andere topic' en het is echt zo 'bizar' de verschillen in beleving te lezen op beide topics.

En ja, ik weet door hier nu te schrijven dat dit topic ook in m'n lijstje komt

Wat jullie met blijdschap ervaren hebben, de langste dag voorbij, is voor mij echt een nachtmerrie. Ik moet/wil me in een paar maanden hitte opladen om de rest van het jaar door te komen. Ik heb dit (voor)jaar niet eens m'n daglichtlamp opgeborgen. Kan wel janken met deze langdurige kou/regen. Ok, ik heb dan in de winter wel liever droogvriezend weer en een zonnetje dan druilen.

Voor jullie hoop ik, oprecht, dat er geen lange hittegolf komt maar voor mezelf weet ik niet hoe lang ik dit nog trek

Ik ga maar weer naar het topic van mijn medestanders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven