Mysterieuze dood van twee Nederlanders in de Dominicaanse...

14-06-2016 22:57 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel: Mysterieuze dood van twee Nederlanders in de Dominicaanse Republiek



http://nos.nl/artikel/211 ... minicaanse-republiek.html



Jeroen en Michou gaven elkaar het ja-woord en gingen op huwelijksreis naar de Dominicaanse Republiek. Ze hadden op een gegeven moment een excursie en toen ze weer terug waren bij het hotel, zei Michou dat ze zich niet goed voelde. Kort daarna werd ze opgenomen in het ziekenhuis en overleed daar. Kort daarna werd Jeroen ook ziek en overleed ook.



Dan ga je kijken wat de doodsoorzaak is. Merkwaardig is dat de andere hotelgasten niets mankeerden, noch de anderen die met Jeroen en Michou op excursie gingen. Daar is moeilijk de vinger op te leggen. Men denkt in eerste instantie aan voedselvergiftiging.



Ik ken nog twee andere gevallen van voedselvergiftiging, elk met een ander verloop, of waarbij men kan twijfelen of het om voedselvergiftiging gaat.



Een tijdje geleden at een collega een gerecht. Kort daarna meldde ze zich ziek. Na een paar dagen was ze nog niet terug; pas na een paar weken. Later bleek dat er iets in het gerecht was, waarvoor haar darmen allergisch was. Ze weet intussen dat ze op moet letten. Het doet me denken aan een variant van coeliakie.



Een kortere tijd geleden werd ikzelf tijdens het verblijf in het buitenland ziek. Overgeven en diarree. De volgende dag stopte het overgeven, maar ik durfde niet normaal te eten. Ik dronk alleen water en cola. Na ongeveer twee dagen was ik helemaal opgeknapt.



Maar nu het pas getrouwde echtpaar in de Dominicaanse Republiek. Wat is er gebeurd, als zij ziek worden en komen te overlijden, terwijl de mensen om hen heen niets mankeerden?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 24 juni 2016 @ 16:31:

Of moord en zelfmoord.Dan zou hij haar iets hebben gegeven en het daarna zelf genomen??
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat men de doodsoorzaak niet bekend maakt omdat het daderinfo is. Info die alleen degene heeft die het gedaan heeft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 24 juni 2016 @ 17:19:

Het kan zijn dat men de doodsoorzaak niet bekend maakt omdat het daderinfo is. Info die alleen degene heeft die het gedaan heeft.Maar dan is het geen keuze van de familie. Dit is gebracht als een keuze van de familie...
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ja, moord en zelfmoord was het eerste waar ik aan dacht toen ik dat van Ben had gelezen. Maar gelijk dacht ik ook " we weten te weinig " om conclusies te trekken. Ik wil dat ook helemaal niet.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Sja, of zij had slechte pil op en overleed waardoor hij ook niet verder wilde leven...
Alle reacties Link kopieren
Word met de dag mysterieuzer.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
quote:marcellav schreef op 24 juni 2016 @ 20:34:

Ja, moord en zelfmoord was het eerste waar ik aan dacht toen ik dat van Ben had gelezen. Maar gelijk dacht ik ook " we weten te weinig " om conclusies te trekken. Ik wil dat ook helemaal niet.

Ik trouwens ook niet, hoewel ik in het begin wat gespeculeerd heb. Vooralsnog denk ik aan drugs of eten van giftige planten of paddenstoelen, iets wat de andere deelnemers van de excursie en andere hotelgasten blijkbaar niet hebben gedaan, want die leven nog.



Voorlopig laat ik het daar ook bij, want we weten te weinig.
World of Warcraft: Legion
Alles wat te bedenken is is wel bedacht denk ik. Het blijft wel een mysterie op deze manier. Misschien komen ze alsnog met een verklaring na de obductie van het NFI. Misschien is het wel een reactie uit ongeloof, ze vertellen het niet omdat ze het zelf niet kunnen geloven dat kan ook. Een vergiftiging ofzo is statistisch gezien zo ontzettend onwaarschijnlijk het is wel logisch dat dat vragen oproept. Zeker omdat er veel mensen heen op vakantie gaan en die willen dan ook wel graag weten hoe ze kunnen voorkomen dat hen hetzelfde overkomt dus de belangstelling snap ik wel.
Alle reacties Link kopieren
Mwcactus

Ja, klopt! Zo'n vakantie is erg herkenbaar bij veel mensen.

Wij zijn daar een paar jaar geleden ook geweest, ziek geworden van het eten in een a la carte restaurant van het resort. Gelukkig maar 1 dag allebei. Volgende dag hebben we het gemeld bij de hostes, en daar werden we toen niet serieus genomen. We wilden het melden, niet klagen.

Dus als er dan zo'n drama gebeurd, denk je daar weer aan terug, en wil je graag weten wat er bij deze mensen dan zo verkeerd kon gaan.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
quote:marcellav schreef op 25 juni 2016 @ 11:12:

Mwcactus

Ja, klopt! Zo'n vakantie is erg herkenbaar bij veel mensen.

Wij zijn daar een paar jaar geleden ook geweest, ziek geworden van het eten in een a la carte restaurant van het resort. Gelukkig maar 1 dag allebei. Volgende dag hebben we het gemeld bij de hostes, en daar werden we toen niet serieus genomen. We wilden het melden, niet klagen.

Dus als er dan zo'n drama gebeurd, denk je daar weer aan terug, en wil je graag weten wat er bij deze mensen dan zo verkeerd kon gaan.Ik heb dat ook een keer gehad in Griekenland, beide vreselijk beroerd. Maar goed dat kan ook Door ijsklontjes komen, overschakeling van temperatuur, ander soort eten, kruiden etc. etc. Ik snap wel dat ze dat niet serieus nemen als dat na een dag weer over is. Kijk als er iemand komt te overlijden is het wat anders.....
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik wel, maar je kunt het als klant toch melden? Als dit maar normaal wordt gevonden is er straks helemaal geen controle meer w.b. voedselhygiene e.d.

Vooral met bewaren en bereiden van vis moet je erg oppassen.

En ik haalde dit voorbeeld aan juist omdat het best veel gebeurt, en dus ook heel herkenbaar is.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
De Telegraaf heeft een bericht geplaatst dat het stel ziek is geworden en overleden door giftige algen.



"Het mysterie rondom de tragische dood van het Nederlandse bruidspaar op de Dominicaanse Republiek blijft de gemoederen bezighouden. De plaatselijke bevolking houdt het er inmiddels op dat Jeroen en Michou de Graaf het slachtoffer zijn geworden van ciguatera, een door giftige algen veroorzaakte aandoening die al eerder slachtoffers heeft geëist.



Morgen in de digitale Zondagskrant van De Telegraaf meer over de dodelijke algen die wellicht de oorzaak van het menselijke drama zijn."
Alle reacties Link kopieren
Als dat waar is van die algen, waarom zou je dat dan in vredesnaam geheim willen houden? Het kan hoor, dat de familie heel naief heeft gedacht dat dat beter was. Maar toch....
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij gist de Telegraaf ook maar wat want cigautera is niet dodelijk. Kan je krijgen als je een vis eet die deze algen heeft gegeten maar zover ik weet wordt je er erg beroerd van maar is het niet dodelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 25 juni 2016 @ 20:55:

Als dat waar is van die algen, waarom zou je dat dan in vredesnaam geheim willen houden? Het kan hoor, dat de familie heel naief heeft gedacht dat dat beter was. Maar toch....Precies, erg raar. Of ze komen nu gewoon met zo'n verhaal naar buiten om te hopen dat iedereen het dan met rust gaat laten. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, ik heb toch het idee dat het verhaal een staartje heeft, waarom? geen idee, geen harde feiten maar heb gewoon zo'n gevoel dat het niet klopt.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Juist omdat ze zo geheimzinnig doen worden mensen steeds nieuwsgieriger. Volgens mij kan je het bijna niet stilhouden, er is straks heus wel iemand in de familie die zijn mond voorbij praat.
Alle reacties Link kopieren
De meeste mensen zijn weleens 1 of meer dagen ziek op vakantie van voedsel. Tenzij je onder de 3 bent of boven 75 ga je daar niet dood van.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Toch vreemd (en gelukkig natuurlijk) dat er niet meer slachtoffers zijn gevallen dan juist dit echtpaar. Zij zullen toch niet de enige twee mensen zijn geweest die in aanraking zijn geweest met deze alg. Of zouden ze samen een vis hebbengedeeld die besmet was met die alg?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Het blijft gissen, ook die alg is slechts giswerk. Het artikel in de Telegraaf is nietszeggend.
Alle reacties Link kopieren
quote:wished- schreef op 25 juni 2016 @ 23:39:

[...]





Precies, erg raar. Of ze komen nu gewoon met zo'n verhaal naar buiten om te hopen dat iedereen het dan met rust gaat laten. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, ik heb toch het idee dat het verhaal een staartje heeft, waarom? geen idee, geen harde feiten maar heb gewoon zo'n gevoel dat het niet klopt.Dat denk ik ook.
't Is al met al een heel gedoe
Heel bijzonder verhaal. Hoeveel druk zal er op de familie uitgevoerd worden?
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand premium? (zal wel weer speculatie zijn, maar ben toch nieuwsgierig)



http://www.telegraaf.nl/r ... lijke_doodsoorzaak__.html
Alle reacties Link kopieren
Pure speculatie van de telegraaf dat het heel misschien wellicht zou kunnen zijn dat eventueel een of andere giftige alg de doodsoorzaak is. Blijkbaar hebben ze er nu een verslaggever naartoe gestuurd en die moet ook zo nu en dan wat afleveren. Krijg je dit dus.

Daarnaast zou iemand van het ziekenhuis verklaard hebben dat zij in elk geval nergens schuld aan hebben want dat het meisje al was overleden in de ambulance. Haar echtgenoot zou nog hebben uitgebracht dat ze kreeft en garnalen gegeten hadden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed vuil spel. De ene heeft de ander vermoord en daarna zichzelf. Wellicht met gif. De familie wil postuum geen sensatie en een dode kun je niet meer straffen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 26 juni 2016 @ 11:57:

Heel bijzonder verhaal. Hoeveel druk zal er op de familie uitgevoerd worden?Ik vermoed ook dat de familie onder druk wordt gezet. Afgekocht misschien dan niet, maar onder druk gezet misschien wel.
't Is al met al een heel gedoe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven