wat niemand je vertelt over zwanger zijn

13-02-2016 17:17 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het leek mij leuk hier de rare, onverwachte kanten van zwanger zijn met elkaar te delen. Zoiets als het topic "Bevallen, de taboes!", hopelijk met dezelfde hilarische inslag



Ik hoop gewoon dat het allemaal snel voorbij is en geen drama wordt zoals de vorige keer. Zie er nog steeds heel erg tegenop. Vandaag weer het huis door gaan om het perfect schoon te krijgen en precies vanmorgen hield mijn wasmachine er echt mee op dus dat gaat nog wat worden haha.
Wat fijn dat je nog even goed geslapen hebt lovely! Veel succes morgen. Zal Oldwood haar kleintje al vast hebben?



Hier een slechte nacht gehad. Elk uur wakker geworden van de pijn in mijn buik en rug (groeispurt?), nu hoofdpijn en overgeven. Dat had niemand dus verteld, dat het overgeven wekenlang weg kan zijn om in volle hevigheid weer terug te komen.
Wat spannend Lovely. Gelukkig vannacht een goede nacht gehad. Daar kan je even op vooruit. Vandaag wel een beetje rustig aan doen dan en genieten met z'n drietjes. Ook wel bijzonder dat je bewust zo'n dag kan meemaken.



Ik heb vannacht ook best goed geslapen. Van twaalf tot half zeven. Echt een topnacht voor mijn doen. Ik slaap m'n hele zwangerschap al max tot vier uur.
Heerlijk he zo'n fijne nacht hebben een keertje! En idd apart dat dit de laatste dag is gewoon met zijn drietjes! Heb een beetje het gevoel alsof we iets speciaals moeten doen ofzo dus we gaan maar lekker luxe uit eten vanavond. Best een rare dag vandaag hoor, besef is er ook echt niet dat er nog een baby bij komt.
Alle reacties Link kopieren
Alvast heel veel succes Lovely!
Dank je wel, ben heel erg benieuwd hoe het gaat lopen. De angst heeft nu meer plaats gemaakt voor spanning.
Fijn dat je goed heb geslapen Lovely! En ik wens je een ontspannen en gelukkige bevalling toe
Wat niemand je verteld over zwanger zijn:



Dat ik gister in een kroeg met mijn bolle buik vroeg om een alcohol vrij biertje en de barman doodleuk zegt "Ik kan deze aanraden, bevat maar 2%" en daarna het gek vindt dat ik toch maar een Spa rood neem.







En dat er toch een moment was gister dat ik mijzelf mooi vond ipv een dikke walvis. Ik had een jurkje gevonden op Zalando en het ding deed alles goed op mijn lijf Buik was mooi egaal, geen rugvetjes, net over de knie en een kort mouwtje wat niet opkroop. Ook bleef hij gewoon op zijn plek dus stond ik niet de hele avond te plukken.
Fog zwangere vrouwen zijn ook gewoon echt mooi! Heb nog nooit een zwangere vrouw een walvis gevonden ( behalve mijzelf haha).



Het enige wat ik echt heel erg lelijk vind aan mijzelf is dat al mijn normale buikvet is verdwenen en ik onderaan mijn buik nu zo'n spatlap heb hangen. Die was echt net weg tot ik weer zwanger bleek te zijn. En hij is ook echt groot en als hij nu blijft hangen dan laat ik er wel chirurgisch wat aan doen, kan erdoor ook niet meer normaal broeken aan enzo.
Oh en wat ik niet wist was dat als je zwanger was je er commentaar op krijgt als je sigaretten haalt. Ik sta bij de balie aan de telefoon zelfs nog te vragen of mijn man shag of sigaretten wilt dus het is niet zo alsof het voor mij is en ik kreeg er nog commentaar op ook. Dat roken erg slecht voor mijn kindje is...ja duh daarom rook ik ook niet meer.
Fog: ik vraag altijd om 0,0 bier. Dat wordt beter begrepen merk ik. Ik had trouwens een zwangere vriendin die gewoon een wijntje dronk in een restaurant. Wist je trouwens dat de regels in binnen en buitenland hiervoor verschillen? In Duitsland zit er meer alcohol in alcoholvrij bier, daar moet je echt 0,0 kiezen.



Bubje: klopt! Het is net spierpijn in mijn handen. Ik loop ook echt een beetje mank van de pijn in mijn voet. Dat had ik ook al toen het vocht minder was.



Lovely: veel succes morgen. Ik hoop echt dat deze bevalling een betere ervaring wordt als je vorige en dat je er met een beter gevoel op terug kunt kijken.
Alle reacties Link kopieren
Lovely heel veel succes morgen. Dat het maar een goede bevalling zonder teveel gedoe mag worden. En hopelijk slaap je vanacht ook nog een beetje goed.
Alle reacties Link kopieren
Wat niemand vertelt, is dat bevallen ontzettend saai is. Deze nacht rond 3u m'n water gebroken, ik dacht eerst dat ik in m'n broek had geplast.

ondertussen al 12u verder en nog steeds bijna geen opening... Dit wordt nog een lange dag/avond.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Oh wat spannend dat je water is gebroken, maar wel jammer dat er verder nog niet zoveel gebeurd zeg. Hoop dat je snel weeën krijgt!
Spannend Rawr, je bent vandaag ook uitgerekend toch? Dat worden drie nieuwe forumbaby's deze dagen!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat spannend al die nieuwe baby's op komst!!



Inmiddels 26+3 en mijn buik begint aan de buitenkant zichtbaar te bewegen. Ook draait de kleine zich soms compleet om waardoor ik echt even naar adem snak. Wow dat voelt vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Ja, vandaag uitgerekend, stipt op tijd dus. Al denk ik niet dat ons meisje straks al naar buiten komt. Die heeft er duidelijk nog geen zin in.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
quote:moniek24 schreef op 26 juni 2016 @ 16:20:

Oh wat spannend al die nieuwe baby's op komst!!



Inmiddels 26+3 en mijn buik begint aan de buitenkant zichtbaar te bewegen. Ook draait de kleine zich soms compleet om waardoor ik echt even naar adem snak. Wow dat voelt vreemd.



Leuk is dat he? Ik ben vandaag 23w en zag deze week voor het eerst mijn buik bewegen.



Kunnen jullie voelen hoe de kleine ligt? En zo ja, vanaf hoeveel weken ongeveer?
Vanaf een week of 20 kon ik wel voelen hoe hij lag, je moet zoeken naar 2 ronde vormen. 1 is het koppie en het andere het kontje!



En wat veel baby's worden er 1 deze dagen geboren zeg. En als iemand in het ziekenhuis keihard hoort schelden en vloeken en krijsen dan ben ik het haha. Ga deze keer wel stil proberen te zijn maar dat gaat toch niet lukken.
Alle reacties Link kopieren
Lekker gillen en schelden lovely...inhouden levert alleen maar meer stress op
Oh dat voel ik nog niet Lovely, zal als ze vanavond weer veel beweegt even goed voelen. Ik voel haar wel steeds op twee plekken 'schoppen', rechts wat harder dan links. Ik dacht dat de harde bewegingen het hoofdje waren en de zachtere schopjes de voetjes?



En lekker schelden hoor, lekker belangrijk wat anderen ervan vinden
Ik voel met 37 weken nog steeds geen verschil tussen kont, rug, benen en armen. Soms zie ik een klein golfslagbad, maar hier geen handjes of voetjes die je kunt vast pakken. Hij reageert ook nergens op, maar doet lekker waar hij zelf zin in heeft. Ik schijn vrij strakke buikspieren te hebben, dan voel je dat verschil allemaal niet.
Oldwood lieverd!



Ik hoop en ga er een beetje vanuit dat jij jouw mini Vinnie lekker in jouw armen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Lovely, veel succes morgen, hebben jullie lekker gegeten???



Oldwood, ben ook wel erg nieuwsgierig!!



Net de garderobe van de baby verdubbeld, erg handig een schoonzus die 12 weken geleden is bevallen van een meisje en dezelfde smaak als ik heeft!!
Bedankt allemaal! We hebben heerlijk gevreten haha we zijn naar een buffet restaurant geweest en heb weer veel te veel gegeten. Eigenlijk ben ik ook echt niet bang meer maar vind ik het gewoon heel erg spannend!



Oldwood ik hoop zo dat je nu een baby allang in je armen hebt.



Rarw is er nog wat gebeurd bij je? Heb je al weeën?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven