Wat moet ik met hem?

26-06-2016 14:58 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toch maar mijn verhaal doen gezien geen idee heb wat ik er mee aan moet.

Sinds een aantal weken heb ik weer contact met een vriend van mij na ruim 10 jaar. Hij heeft zelf contact met me gezocht en ik heb dit aanvaard. Ondanks dat hij ineens contact met me zocht nadat zijn relatie was uitgegaan (hij heeft indertijd gekozen voor zijn relatie en onze vriendschap laten gaan) Hij heeft zijn verhaal gedaan en daarop heb ik aangegeven dat ik hem een tweede kans wil geven om onze vriendschap te herstellen. Sindsdien hebben we app contact en hebben we elkaar 2x gezien en met elkaar gepraat over wat er allemaal gebeurd is. Nu is de situatie zo dat ik geen idee heb wat ik met hem aan moet.

We hadden afgesproken om samen een keer wat te gaan eten. Ik heb hem verschillende malen geappt met data's waarop ik zou kunnen maar hij liet niks horen. Hierop heb ik een app gestuurd dat hij dan maar eens met een voorstel moet komen gezien ik geen zin had om als een hondje achter hem aan te lopen.

Op een of andere manier voelde ik een afstand tussen ontstaan en heb dit ook bespreekbaar gemaakt. Hij vertelde contact te hebben met een meisje waarop hij hoopt dat het meer zou worden. Mijn gevoel leek al aan te geven dat hij precies hetzelfde zou doen als die jaren geleden. Hij zelf zegt van niet.

Uiteindelijk heb ik hem de vraag gesteld waarom hij nou eigenlijk contact had gezocht met mij. Zijn antwoord was dat hij wilde weten of ik hem vergeven had dat hij mij had laten zitten al die jaren geleden. Dat is dus zo alleen begrijp ik nog steeds niet wat hij eigenlijk wil. Over die vraag wilde hij nadenken en die tijd heb ik hem gegeven.

Echter nu, bijna een week later, nog niks gehoord en heb ik hem al drie keer appjes gestuurd maar hij reageert nergens op. Hij lees ze wel, dat kan ik zien aan de vinkjes.

Nu ben ik geneigd om hem een app te sturen met het verzoek om mijn nummer te verwijderen en het verdere contact te verbreken gezien hij niet met een duidelijk antwoord komt. Wat zouden jullie doen? Ben ik te ongeduldig om te wachten op zijn antwoord of misschien wel te naief geweest om hem weer een kans te geven?
Alle reacties Link kopieren
Lekker laten gaan. En zelf ook niets meer laten horen.
Alle reacties Link kopieren
Direct verwijderen. Kansloos dit. Waarom zou je er achteraan blijven appen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Straal negeren die kerel en niet meer zelf sturen.

Als hij ooit nog es contact opneemt, zie je wel waar het naar leidt.

Waarschijnlijk nergens naar.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Hodor.



Dat is geen vriend. Geen app meer sturen.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Contact verbreken. Het lijkt me vrij duidelijk dat jij alleen nodig bent als hij niemand anders heeft. Da's geen vriend.
Alle reacties Link kopieren
Hij had je nodig voor zijn eigen verwerking, meer niet.
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
Niks doen, dit bloedt net zo makkelijk dood als het de eerste keer gebeurde.
Alle reacties Link kopieren
Houd de eer aan jezelf joh.

Het klinkt zo simpel, maar is zoooo waar: graag of niet!

En deze is dus 'niet'.

Zijn relatie uit: hij kijken of jij nog op het reservebankje zit / wilt plaatsnemen.

Ondertussen kijken (en hopen!) dat het met een ander meisje wat wordt.

Zo niet: weer contact met jou opnemen.



Leen je daar niet voor joh!



En vergeet vooral niet wat je zélf wilt, hè! Plaats je niet in een afhankelijkheidspositie:

dat wat jij doet afhangt van hem. Make up your OWN mind!
't Komt allemaal goed!
Alle reacties Link kopieren
Deze man kwam alleen te staan.

Toen loste hij een schot hagel op alle vrouwen binnen bereik.



Daarmee trof hij jou, maar ook andere vrouwen.

Zo werkt het bij mannen. Het maakt niet zoveel uit allemaal.
Wat een gekke vent

Ik zou niks meer laten horen en de volgende keer dat ie bij je aanklopt vriendelijk verzoeken op te hoepelen
Alle reacties Link kopieren
quote:LaFleurNoire schreef op 26 juni 2016 @ 15:03:

Contact verbreken. Het lijkt me vrij duidelijk dat jij alleen nodig bent als hij niemand anders heeft. Da's geen vriend.Daar heb ik hem in het begin ook mee geconfronteerd en dan gewoon zeggen dat het niet zo is. Heb echt letterlijk tegen hem gezegd omdat het uit is met je vriendin wil niet zeggen dat je dan bij mij kan aankloppen. En dan ben ik kennelijk nog zo stom geweest om z'n zielige verhaal aan te horen. Van fouten kun je leren zeggen ze
quote:Elisabeth1988 schreef op 26 juni 2016 @ 15:06:

Wat een gekke vent

Ik zou niks meer laten horen en de volgende keer dat ie bij je aanklopt vriendelijk verzoeken op te hoepelen



Als je 10 jaar geleden wel bevriend was, kan een keer samen op café gaan best leuk zijn.



Maar ik zou er dus niet blijven achteraan hollen.

Als hij contact wil, moet hij zelf maar iets laten weten.



Ik zou hem alleszins niet zien als potentieel relatiemateriaal.

Wel als stapmaatje voor één middagje of avondje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 26 juni 2016 @ 15:09:

[...]





Als je 10 jaar geleden wel bevriend was, kan een keer samen op café gaan best leuk zijn.



Maar ik zou er dus niet blijven achteraan hollen.

Als hij contact wil, moet hij zelf maar iets laten weten.



Ik zou hem alleszins niet zien als potentieel relatiemateriaal.

Wel als stapmaatje voor één middagje of avondje.10 jaar geleden hadden wij wel een goede vriendschap (althans dat dacht ik), we zagen elkaar elke dag, gingen geregeld met elkaar op stap, van een relatie is nooit sprake geweest en dat is nu ook niet. Ik weet wel dat hij indertijd meer voor mij voelde als vriendschap maar ik heb toen aangegeven dat ik enkel vriendschap met hem wil en meer niet. Dat is overigens nog steeds zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:jolly83 schreef op 26 juni 2016 @ 15:09:

[...]





Daar heb ik hem in het begin ook mee geconfronteerd en dan gewoon zeggen dat het niet zo is. Heb echt letterlijk tegen hem gezegd omdat het uit is met je vriendin wil niet zeggen dat je dan bij mij kan aankloppen. En dan ben ik kennelijk nog zo stom geweest om z'n zielige verhaal aan te horen. Van fouten kun je leren zeggen ze



Nou, dan weet je voor de volgende keer dat ie gewoon uit zijn nek lult

Vriendschap moet van twee kanten komen en een vriendschap uit puur egoïstische overwegingen van 1 van de partijen is geen vriendschap. Daar zou ik ook niet af en toe eens een avondje mee op cafe willen. Ik zou altijd denken dat ik af en toe eens even van mijn reservebankje af mocht om hem gezelschap te houden. Dacht het niet.
quote:jolly83 schreef op 26 juni 2016 @ 15:09:

[...]





Daar heb ik hem in het begin ook mee geconfronteerd en dan gewoon zeggen dat het niet zo is. Heb echt letterlijk tegen hem gezegd omdat het uit is met je vriendin wil niet zeggen dat je dan bij mij kan aankloppen. En dan ben ik kennelijk nog zo stom geweest om z'n zielige verhaal aan te horen. Van fouten kun je leren zeggen zeHij zegt van alles, maar kijk naar wat hij DOET. En dat is exact gelijk aan de vorige keer. Hij keek of hij nog kans maakte, maar ondertussen kwam er een betere catch tussendoor die meer aandacht behoeft. Jij zat niet te wachten op dit contact. Laat het dan ook gaan, ik was 3 appjes geleden al gestopt overigens als ik jou was geweest. Gewoon weer terug in het veenmoeras laten zakken waar je hem hebt opgedregd.
Alle reacties Link kopieren
Wat je met m moet? Niets! Je bent alleen maar goed als hij niemand anders heeft. Leen je hier niet voor aub!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Tja hoe blind kun je zijn he. Maar jullie hebben wel gelijk, ik heb zijn nummer verwijderd en de rest kan ie m'n reet roesten. Zo, dat lucht op.
Alle reacties Link kopieren
quote:jolly83 schreef op 26 juni 2016 @ 15:28:

Tja hoe blind kun je zijn he. Maar jullie hebben wel gelijk, ik heb zijn nummer verwijderd en de rest kan ie m'n reet roesten. Zo, dat lucht op.verstandig
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Dus jullie hebben elkaar eerst 10 jaar niet gesproken, en nu je weer een keer contact hebt gehad moet hij jouw vraag over wat hij nou eigenlijk wil beantwoorden (waarom stel je uberhaupt zo'n vraag) als prioriteit zien en binnen een week antwoord geven, terwijl jij controleert of hij online is.

En als extra bonus wil je nu aandacht vragen of er druk op zetten door een verzoek of hij je nummer verwijderd? Wat maakt het voor jou uit, al zet hij je nummer 10 keer in zijn telefoon? Het is erg kinderachtig.



Wil jij toevallig meer van hem dan vriendschap?
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
Alle reacties Link kopieren
quote:LaFleurNoire schreef op 26 juni 2016 @ 15:03:

Contact verbreken. Het lijkt me vrij duidelijk dat jij alleen nodig bent als hij niemand anders heeft. Da's geen vriend.+ 1000
Alle reacties Link kopieren
quote:Castle_Witch schreef op 26 juni 2016 @ 15:42:

Dus jullie hebben elkaar eerst 10 jaar niet gesproken, en nu je weer een keer contact hebt gehad moet hij jouw vraag over wat hij nou eigenlijk wil beantwoorden (waarom stel je uberhaupt zo'n vraag) als prioriteit zien en binnen een week antwoord geven, terwijl jij controleert of hij online is.

En als extra bonus wil je nu aandacht vragen of er druk op zetten door een verzoek of hij je nummer verwijderd? Wat maakt het voor jou uit, al zet hij je nummer 10 keer in zijn telefoon? Het is erg kinderachtig.



Wil jij toevallig meer van hem dan vriendschap?



Lees goed wat er staat, we hebben niet een keer contact gehad de afgelopen tijd maar al meerdere keren en elkaar al gezien en gesproken. En nee, ik controleer hem niet, zodra je je app opent dan zie je gelijk of iemand je berichtjes leest of niet, tenminste als je je blauwe vinkjes aan hebt staan. Daar hoef je de app van de persoon zelf niet voor te openen.

Je heb inderdaad wel gelijk het is kinderachtig, maar dan van zijn kant als ik de reacties hier lees om iemand te gebruiken. Het heeft mij in ieder geval duidelijk gemaakt dat ik beter van hem af kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:jolly83 schreef op 26 juni 2016 @ 15:51:

[...]





Lees goed wat er staat, we hebben niet een keer contact gehad de afgelopen tijd maar al meerdere keren en elkaar al gezien en gesproken. En nee, ik controleer hem niet, zodra je je app opent dan zie je gelijk of iemand je berichtjes leest of niet, tenminste als je je blauwe vinkjes aan hebt staan. Daar hoef je de app van de persoon zelf niet voor te openen.

Je heb inderdaad wel gelijk het is kinderachtig, maar dan van zijn kant als ik de reacties hier lees om iemand te gebruiken. Het heeft mij in ieder geval duidelijk gemaakt dat ik beter van hem af kan zijn.



Ik lees goed, dank je. Ik lees nu ook dat je je eigen gedrag niet kinderachtig vindt. Je claimt, je wil pushen. En je controleert en ontkent dat je controleert (of app je met echt bijna niemand?).

Dat is geen volwassen gedrag. Maar ook volwassen gedrag moet je bij dit heerschap niet willen.



Blauwe vinkjes zeggen ook helemaal niets. Zelf open en sluit ik regelmatig een whatsappgesprek zonder het te hebben gelezen of te reageren. Als een ander dan aanspraak wil maken op de blauwe vinkjes is dat hun probleem. Als ik écht iets moet weten dan bellen ze me maar.

Hoe meer een ander druk op me legt, hoe eerder ik het bericht zal openen/sluiten zonder de tekst door te nemen.



Er zullen altijd genoeg mannen zijn die zich gedragen zoals hij doet. De hengel uitgooien en kijken welke vissen happen. Dat is niet kinderachtig, dat is slim van zijn kant bezien. En dit kan alleen als anderen zich laten gebruiken.
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
Alle reacties Link kopieren
quote:jolly83 schreef op 26 juni 2016 @ 15:51:

[...]





Lees goed wat er staat, we hebben niet een keer contact gehad de afgelopen tijd maar al meerdere keren en elkaar al gezien en gesproken. En nee, ik controleer hem niet, zodra je je app opent dan zie je gelijk of iemand je berichtjes leest of niet, tenminste als je je blauwe vinkjes aan hebt staan. Daar hoef je de app van de persoon zelf niet voor te openen.

Je heb inderdaad wel gelijk het is kinderachtig, maar dan van zijn kant als ik de reacties hier lees om iemand te gebruiken. Het heeft mij in ieder geval duidelijk gemaakt dat ik beter van hem af kan zijn.





Doe niet zo hardnekkig. Hij heeft duidelijk geen zin in een vriendschap. Waarschijnlijk is hij nooit een echte vriend geweest, maar hoopte hij op een relatie. Vandaar dat hij weer contact met je zocht toen hij geen vriendin haden hij even kwam kijken of jij zijn neukje kon worden. Het moment dat er weer een ander in beeld kwam, wilde hij weer geen 'vriendschap'.



Blokkeren en als hij over 10 jaar weer contact zoekt, niet op ingaan. Wat heb je hier nou aan??
Alle reacties Link kopieren
Verwijder zelf zijn nummer en stel je niet zo afhankelijk van een ander op. Of reageer nergens meer op.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven